Guest luklau

Betina & Claus' Bryllup 02.10.2010

1,146 indlæg i dette emne

jeg synes du kan tage det hvis du havde lyst..

da vi bliev gift (i 2004) havde jeg allerede meldt ud at jeg ikke ville have hans eftenavn, så der var det min mand der skiftede til mit... (til stor besvær for forsvaret, her kalder de ham stadigvæk ved hans gamle efternavn)

men vi har så snakket om når vi skal i kirke næste gang så skifte Det efternavn vi har nu ud med et som min oldemor havde med sig oppe fra det nordlige findland..

men jeg glæder mig til at høre hvad du finder uda f..

He he, ja forsvaret er vist ikke så kvikke og up to date :biggrin:

Det lyder spændende med din Oldemors efternavn, kan i få lov til det?

Jeg er også spændt på, hvad det ender med. Det er helt min egen beslutning og jeg skal skrive, når jeg beslutter mig.

ja vi kan få lov til det for jeg har nemlig kopier af diverse kirkebøger, så jeg kan bevise at jeg var i familie med hende.. (hvilket er en del... efter som både min mormor og min oldemor skiftede efternavn da de blev gift)

men jeg har igennem slægtsforskning fundet hele min mormors side af familien helt tilbage til den tipoldefar der kom illegalt fra svergie og min tip oldemor som kom fra findland (men som heldigvis ikke skiftede efternavn.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare godt ud jakkesættet, og dejligt at høre, at kvaliteten er i top - kæresten er meget varm på idéen, så han har fået til opgave at sende en mail snarest.

Åh ja Maldiverne. Det har været en drøm siden jeg gik i gymnasiet (12 år siden). Der var min veninde nemlig afsted, da hendes far arbejdede dernede...

Vi tager først på bryllupsrejse et år efter brylluppet, så vi kan nå at spare op, og Maldiverne er nok mit højeste ønske efter jeg så deres bungalow ud over det azurblå hav. WAUUUUW.

hihi... R har også fået besked på at kontaket skrædderen snarest... sant at samle flere der skal have syet...

Skal R også have skræddesyet derfra? C siger, at han vil skrive til dem en af de nærmeste dage, for at høre, hvornår de er i DK næste gang.

ja han skal ihvertfald høre på priser.... og hvornår han er i Dk igen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har selv et "sjældent" efternavn og har derfor altid haft den holdning, at hvis jeg fandt en kæreste med et '-sen'-efternavn, så ville jeg ikke skifte (ikke for at fornærme alle jer med '-sen'-navne!!!), så kunne han bestemme om han ville have mit. Nu falder det jo så sådan, at min kommende mand har et endnu sjældnere efternavn... Hvad gør man så? Vi har i fællesskab besluttet at lave en kombi, så mit efternavn bliver vores mellemnavn og hans efternavn bliver vores fælles efternavn. Grunden til, at det bliver sådan er, at det lyder bedst med den rækkefølge, så derfor vælger vi den kombi og ikke omvendt. Det er hvad vi har det godt med begge to, men vi har heller ikke været gift før eller har børn, så på den måde er vi ukomplicerede...

Håber du finder en løsning, som DU har det godt med!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har selv et "sjældent" efternavn og har derfor altid haft den holdning, at hvis jeg fandt en kæreste med et '-sen'-efternavn, så ville jeg ikke skifte (ikke for at fornærme alle jer med '-sen'-navne!!!), så kunne han bestemme om han ville have mit. Nu falder det jo så sådan, at min kommende mand har et endnu sjældnere efternavn... Hvad gør man så? Vi har i fællesskab besluttet at lave en kombi, så mit efternavn bliver vores mellemnavn og hans efternavn bliver vores fælles efternavn. Grunden til, at det bliver sådan er, at det lyder bedst med den rækkefølge, så derfor vælger vi den kombi og ikke omvendt. Det er hvad vi har det godt med begge to, men vi har heller ikke været gift før eller har børn, så på den måde er vi ukomplicerede...

Håber du finder en løsning, som DU har det godt med!

Se det er nemlig også en del af problemet.... Vi har begge et forholdvis sjældent efternavn, som ingen af os vil slette. Jeg skal derfor finde ud af, om jeg vil have begge navne og i givet fald hvilken rækkefølge....

Billenberg Brink eller Brink Billenberg hmmmm - endnu et valg, jeg skal tage stilling til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal åbenbart ikke være nemt, hva ;)

Jeg kan godt se problematikken... HVIS du vælger begge navne, så tænker jeg umiddelbart at Billenberg Brink lyder bedst (spørg ikke hvorfor - det falder bare godt i munden).

Tusind tak for dit input - det giver lidt at tænke over.... Kæresten synes nemlig også, det lyder bedst sådan....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det skal åbenbart ikke være nemt, hva ;)

Jeg kan godt se problematikken... HVIS du vælger begge navne, så tænker jeg umiddelbart at Billenberg Brink lyder bedst (spørg ikke hvorfor - det falder bare godt i munden).

Enig, enig. Hvis du tager hans efternavn og han dit mellemnavn (det ville han gerne ikke?) kommer I så ikke alle; han+du+gamle+nye børn til at have mindst ét navn til fælles?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det skal åbenbart ikke være nemt, hva ;)

Jeg kan godt se problematikken... HVIS du vælger begge navne, så tænker jeg umiddelbart at Billenberg Brink lyder bedst (spørg ikke hvorfor - det falder bare godt i munden).

Enig, enig. Hvis du tager hans efternavn og han dit mellemnavn (det ville han gerne ikke?) kommer I så ikke alle; han+du+gamle+nye børn til at have mindst ét navn til fælles?

Du har jo fuldstændig ret - det er i hvert fald noget at overveje. Det ville jo være dejligt at have bare et navn til fælles, for han vil nemlig gerne tage mit navn som mellemnavn :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har kæresten så fået mail fra skrædderen, og han skal mødes med ham d. 30. november, hvor de skal tale om prisen på et kjolesæt. Det bliver vildt spændende, for priserne for et lækkert sæt i butikkerne starter omkring 4000 kr, så det ville være dejligt, hvis det kan gøres billigere.

Derudover har jeg fået mail om, at jeg kan hente min kjole, så den skal jeg gense d. 26. november, og jeg glæder mig rigtig meget. Dog er jeg en lille smule nervøs for, om de har lavet min snøreryg, som der står på kontrakten eller om der stadig er lynlås.... Nå, det må tiden jo vise.

Jeg tager min kjole med hjem, og så håber jeg mine forældre vil have den hængende i ca 10 mdr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

glæder mig til at høre mere om mødet med skrædderen....

har i undersøgt priserne hos hoyer (dem der laver uniformer??)

vi skal også have taget kontakt til ham men sætter det lige i bero indtil vi er komet igennem det næste stykke tid..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
glæder mig til at høre mere om mødet med skrædderen....

har i undersøgt priserne hos hoyer (dem der laver uniformer??)

vi skal også have taget kontakt til ham men sætter det lige i bero indtil vi er komet igennem det næste stykke tid..

Ja, det bliver lidt spændende. Vi har ikke undersøgt priserne hos Hoyer, for kæresten synes ikke helt kvaliteten lever op til standard hver gang. Han er lidt perfektionist :)

Kan godt forstå, i venter lidt. Brug kræfterne hvor de skal gøre gavn, der er jo stadig masser af tid inden jeres bryllup, så i skal nok nå det hele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN, SØDE BETINA! :loveboard:

Håber du får en dejlig dag og bliver forkælet, som du sikkert har fortjent!

Ang. jeres navneproblematik, forstår jeg godt overvejelserne. Billenberg Brink kan jo også signalere, at du har beholdt dig selv, men tilføjet noget godt i dit liv...

Det er ikke, fordi jeg er fortaler for at man bare automatisk tager mandens navn; synes det i princippet er en gammeldags tradition, der fortæller at nu tilhører kvinden manden som en anden ejendom. Omvendt kan jeg godt lide, vi "hører sammen", hvis det giver mening, men har jo heller ikke din forhistorie og det, kan jeg virkelig sætte mig ind i, betyder noget!

Vi har to drenge og har altid talt om, at min mand skulle skifte, hvis vi skulle giftes. Nu hed han Jensen og havde INTET forhold til det, hvorimod jeg har et mere specielt efternavn; Lyberth, som jeg er blevet glad for. Så det hedder vi alle sammen nu :)

Held og lykke med at finde frem til den rette løsning for jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med fødselsdagen :) Jeg håber du får en dejlig dag :loveboard:

Det bliver spændende, at høre hvad skrædderen siger - jeg må sige, at vi er meget tilfredse med det vi har bestilt.

Og så er der navne-problematikken. Jeg kan sagtens følge dig I dine overvejelser. Jeg har det selv sådan, at jeg har et ret sjældent mellemnavn og et lidt mere almindelig efternavn (dog ikke et -sen navn). Jeg er sikker på, at jeg vil beholde mit mellemnavn, men jeg er i tvivl om efternavnet. Egentlig kan jeg godt lide det singal om samhørighed, man sender, når man har samme navn, men samtidig er jeg meget selvstændig og jeg ville virkelig føle at jeg mistede en del af mig selv, hvis jeg skiftede efternavn. Min kæreste har ingen ønsker om at skifte navn. Han har været gift før og der blev han nærmest tvunget til at tage hendes navn fordi hun tog hans og det ønsker jeg absolut heller ikke. Lige nu hælder jeg nok mest til at vi begge beholder vores egen navne, så kan vores børn få mit mellemnavn og hans eftenavn ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tænkt mig, at tage min kærestes efternavn, Engelhardt, fra den dag vi bliver viet. Jeg syntes det er et smukt navn, og jeg vil gerne "tilhøre" ham og ikke mindst hans familie. Jeg har heller ikke været gift før, men har to børn fra tidligere, der begge har mit -sen efternavn, så det bliver nok noget med, at jeg tager min mors familienavn ( Schilling )som mellemnavn også til børnene. På den måde er der stadig en navne-sammenhæng mellem mine børn og jeg.

Med ønsket om en god fødselsdag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:) Tillykke med fødselsdagen :loveboard:

Det bliver da spændende både med kjole og skrædder :).

MHT navn tager vi hinandes efternavne. Så vi kommer til at hedde "mit efternavn" "kærestens efternavn". Vi har begge specielle efternavne, som vi ikke vil opgive, men samtidigt vil vi gerne have et fælles efternavn. Vores datter hedder "mit efternavn" "kærestens efternavn", så det giver god mening at vi også skal hedde det :o.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:)Stort tillykke med fødselsdagen søde! :loveboard:

Jeg håber du får en rigtig dejlig dag med familien.

Mht. efternavnet kan jeg godt forstå dine tanker.. men jeg synes du skal vælge dit navn som mellemnavn og hans som efternavn for igen at kunne sige "nye kapitel".

Jeg synes ligesom dig at det er vigtigt at du beholder DIT navn, da det har så stor betydning (hvor er du sej at du fik slettet hans efternavn :)) men jeg tror også det er en god ide at at kombinere navnene nu også så børnene har et navn som i alle i familien har.

For os er det heldigvis ikke så svært, ingen har været gift før og E har et usædvanligt efternavn (jeg hedder "bare" Petersen) så vi vælger hans efternavn, men så tager vi til gengæld begge et nyt navn da vi fra day one har kaldt hinanden poe - det skal så være vores mellemnavn, hvis vi må bruge det.

Redigeret af Felixia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle de dejlige lykønskninger - i skal vide, de varmer rigtig meget! :loveboard:

Jeg havde en dejlig dag sammen med familien, og begge mine dejlige unger havde lavet gaver til mig, så jeg var helt rørt.

Om aftenen kom resten af familien til Claus´ hjemmebag, og der er stadig boller og muffins. Uhmmm tror jeg skal have en senere i dag.... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer