CamillaMusen

Økonomi

35 posts in this topic

Efter at have læst mange tråde herinde fornemmer jeg at det er mere "normalt" at ens bryllup koster 100.000 frem for 10.000.

Så er det bare jeg tænker på hvordan i får råd? Spare i op igennem mange år, hurtigt eller låner i pengene i banken?

flere får også tilskud af forældre, og det er jo fornemt, men nok ikke noget alle har mulighed for?

Så hvordan fik i råd til jeres bryllup?

0

Annonce ♥

vores budget er på 60.000 kr.

Og pengene kommer fra vores feriepenge og de penge vi få tilbage i skat (begge dele til næste år). Derudover har vi siden kæresten friede i juni, lagt 1500 kr til side hver måned. Så vi regner med at det kommer til at passe meget godt, eller trækker vi lidt på vores kassekedit, men håber ikke det bliver nødvendigt.

0

Oki jeres budgetter er så heller ikke heeelt vilde, men alligevel en del penge...

Men nu du skriver i vil bruge jeres ferie penge... Hvad vil i så leve for den måned i ikke får løn?

Og hvad nu hvis i ikke får så meget tilbage i skat? Har i så en plan for hvad i gør ?

0

Vi havde en opsparring på lidt over 50.000 kr. Men så gik min kæreste desværren hen og blev fyret og fandt ikke noget job før 4½ måned efter, så vores opsparring røg næsten på det.. Så vi har måtte låne pengene i stedet.. Det var der heldigvis ikke noget problem i.. :) Men det skal så lige siges at musikken, leje af fælleshus og min brudekjole har mine forældre betalt.. Men alligevel løber det op alt sammen. Vi har endda fået en kok vi kender til at lave maden, 2 fotografer hvor den ene skal have 500 kr og intet til den anden, og så henter vi drikkelse i Tyskland.. Men syntes godt nok dankortet er rødglødende alligevel.. :ilovebryllupsklar:

Klem Sabina

0

Annonce ♥

Vores budget er på 25.000,- til festen. Det betaler min far (vi kommer nok til at overskride det lidt da jeg så gerne vil servere Barolo og fordi vi bliver 7 mere end først planlagt, de penge vi bruger ekstra er selvfølgelig på vores egen regning). Tøj, ringe, sko mm betaler vi selv fra vores budgetkonto, der også er en slags opsparing.

0

Vi har valgt først at blive gift i maj 2011 så vi kan nå at spare op inden da. Vi regner med at ligge 3500kr til side hver måned og så låner vi det sidste penge (hvis vi da ikke når at spare det hele op inden).

Vores budget for festen er 81.000kr og så regner vi med omkring 40.000kr til bryllupsrejsen, men vi tager først på bryllupsrejse i september så der kan vi lige nå at spare lidt op igen :)

Og så får vi omkring 10.000kr af mine forældre.

0

Annonce ♥

Vi får næsten det hele forærende fra vores forældre. Vi får 15.000,- af svigerforældrene i bryllupsgave og de bliver stort set brugt på festen og middagen. Så har min mor givet 5.000,- og vil også gerne sponsorere min frisure. Min far betaler kjole, sko og tilbehør og resten ligger vi selv til. Så vores festbudget hedder 20.000,- plus det løse.

En af vores venner er amatørfotograf, så han tager billeder af os og til festen for en symbolsk gave/beløb og leje af bil går måske også igennem en af vores venner så der kan vi også spare lidt. Og så laver jeg selv kagen. Min forlovede laver smykker, så han laver selv vores ringe. Invitationerne har næsten heller ikke kostet noget, da vi selv har lavet dem og gæstebogen laver min forlovede også selv da han også er bogbinder. I kan se hvad han laver på www.tlart.dk. Og så er jeg selv makeup artist så makeuppen klarer jeg selv.

Vi bliver 32 i alt, hvis alle kommer og den restaurant vi skal holde arrangementet har sat en kuvertpris på 600,- pr. næse så det bliver en 18-20.000,- ialt og det er inkl. borddekoration, musik, 3-retters menu, velkomstdrinks og forbrug af vin og sodavand. Jo, og kaffe til kagen.

0

Vi valgt fra start af at finde ud af hvad vi kunne spare op inden brylluppet og så lage et budget efter det. Men vi har valgt at spare om selv. Men vi har dog fået et tilskud fra uventet front som så er til uforudsete udgifter.

Vi er ikke typen der låner det ville stresse mig alt for meget. men for dem der gerne vil syntes jeg det er en go ide.

0

Vi sparer det hele op inden festen. Vores budget er på ca. 80.000.

Vi har gennem de seneste 3 år lagt 1000 kr. til side hver måned samt en del af bonusser fra arbejdet. Det sidste års tid får den lige lidt ekstra, så vi er sikre på ikke at skulle låne. Vi regner ikke med at få noget tilskud fra forældre eller andre.

0

Vi har et budget på 60.000 (uden evt. bryllupsrejse). Vi får 35000 i tilskud fra tre sæt forældre og en bedstemor (den sidste ret uventet), men de sidste 25.000 skal vi selv finde. Og det er mange penge for to su-modtagere. Sune er i praktik hele dette semester og tjener derfor lidt mere som vi lægger til side. Og så strammer vi ballerne, sparer helt vildt på alle fornøjelserne og tager et ekstra su-lån i foråret (vi kan ikke låne billigere). Skulle det brænde på siger Mads-i-banken dog at det ikke er noget problem for os at få lov at låne.

0

Annonce ♥

Vores bryllup endte på ca 75000 kr. Vi havde valgt at sparre op i ca 1 år, hvor jeg lagde ca. 3000 kr til side hver måned, derudover brugte vi de 7000 kr jeg fik tilbage i skat, de 7000 kr. min mand fik i sp-penge, og halvdelen af min mands feriepenge, og så fik vi i bryllupsgave af mine forældre 10000 kr, som vi brugte på brylluppet. De sidste 5000 kr. lånte vi på vores kassekredit i banken :-)

0

Vi har lånt, men der er ingen af os der skylder andet. Vi har Pauls andelshus til salg, så det er egentligt lånt af de penge der kommer ind der en gang når det er solgt. (Der skyldes intet i andelen og er vurderet til lidt mere end 600.000) Vores budget startede på 70.000 men har nok nærmet sig de 80.000 nu. De sidste penge låner vi ikke, men tages fra vores "nødkonto".

Så vi ved det er begrænset hvor længe vi skal betale tilbage og det er jo egentligt penge vi har, bare i mursten ;)

Og det er egentligt helt fint med os. :)

0

Vi har mulighed for at spare 7-8000 kroner op om måneden. vi kunne derfor spare sammen på et år, hvilket passede fint, da vi blev gift 13 måneder efter jeg friede til min mand.

Vi fik min kjole og slør af mine forældre, da de ville give mig den. Jeg var ellers ikke meget for det, da jeg ved at vi har flere penge i hverdagen end de har. Men de insisterede. Kjolen og slør kostede lige omkring 7000.

0

Annonce ♥

Vi har sparet det meste op selv, ved at lægge til side når vi kunne og ved at tage ekstra arbejde i weekenderne. Vores bryllup koster ca. 50.000,- uden bryllupsrejse. Den har vi ønsket os penge til og sparer ellers op. Vi tager først afsted til næste år.

Vi har betalt alt selv, med undtagelse af de kr. 1.000,- min svigermor gav i tilskud til en bryllupskage. Vi låner ca. 10.000,- på kassekreditten som ellers ikke er i brug.

0

Vi havde et budget på lige under 100.000 men mange af tallende var højt sat. Vi var heldige at en del ting blev billigere end vi havde regnet med så det hele endte med at koste 75000 inkl. reception for 120 mennesker med bryllupskage champange og let mad og fest på hotel for 55 pers. Vi havde sparet det hele op på forhånd og at det så blev 25000 kroner billigere end forventet er jo bare dejligt de penge har vi jo so til noget andet :)

0

Annonce ♥

Ok så mange af jer spare op.

For min tanke er lidt..... At det må være kedeligt at starte et nyt liv sammen, med et lån.... Eller er det bare mig der har den tanke??

Tjaa det ved jeg nu ikke .. Mange starter jo også et nyt liv med gæld i form af hus, bil osv. sammen ;)

F.eks. har vi lånt indtil vi får solgt. Og det er de eneste 70.000 nogen af os skylder. Vi har hus, 3 biler og mangler ikke noget og skylder ikke noget, mere end de fleste på vores alder kan bryste sig af ;)

Så jeg har intet imod at låne 70.000 til et drømme bryllup, lige som mange andre låner til et drømmehus ;)

Men omvendt set, havde vi skyldt flere mill. eller bare en enkelt i hus, bil eller andet, så havde vi nok ikke valgt at låne :)

0

Ok så mange af jer spare op.

For min tanke er lidt..... At det må være kedeligt at starte et nyt liv sammen, med et lån.... Eller er det bare mig der har den tanke??

Sådan tænker jeg nu heller ikke! Vi har været sammen i 13 år. Købt et par biler i den tid, og i december købte vi et hus sammen. Vi har da ikke penge til et hus sådan liggende i madrassen ;) Så vi har selvfølgelig lån - billån, huslån, studielån. Men vi har en god og sund økonomi, og vi har lidt penge sparet op. Så om vi skal låne 25.000 for at få det som vi gerne vil have, det rører mig ikke det fjerneste!

:)

0

Vores økonomiske ramme er at det skal være så billigt som muligt... Vi får tilskud fra min far på omkring 10.000 og mine svigerforældre betaler indkøb i tyskland. Min mor giver evt brudekjolen, og mine svigerforældre har købt jakkesæt til carsten..

og så arbejder vi ud fra det... Men vi satser på omkring en 25.000 kr..

0

Vores oprindelige budget var 35.000,- Men nu er det kommet til at se anderledes ud pga. turen til New York

New York rejse og hotel, mad og lommepenge 50.000,-

Velsignelsen herhjemme rundt regnet sætter vi en ramme på 7000,-

Ringene 6600,-

så ca 65.000,- bliver det i alt GISP!

Det skal siges at mor har betalt for kjolen og svigermor for skoene og kims tøj havde vi allerede hængende i skabet..

Alle pengene er sparet op inden afgang og velsignelse

Edited by stinehelene
0