Wilse

11. september

20 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger så er d 11 september en af de bedte muligheder vi har har for at holde vores bryllup, hvis det skal passe for vores gæster, og der er heller ikke andre datoer tilbage det sted hvor vi vil holde festen..

Men, 11 september forbinder jeg med en skidt dag, selvom ingen af os eller folk vi omgåes direkte har noget at gøre med den dato...

Ja spørgsmålet er kort og godt. Ville i holde bryllup 11 september?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja og nej:-)

Ja fordi jeg ikke kan se noget problem med den dato, det er efterhånden så lang tid siden, og så fordi vi har månedsdag hver d. 11.

Nej fordi netop d. 11. september er min mors fødselsdag, og jeg ville ikke tage hendes dag fra hende.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forstår godt dit dilemma, jeg ville også lige tænke mig om en ekstra gang hvis det var mig.

Jeg synes ikke det er super kritisk, men har i en anden mulighed, havde jeg nok valgt den.

...På den anden side, lige så snart man siger 11. september 2010 (eller 2011?) så lyder det ikke så slemt længere, jeg synes det er meget måden det bliver sagt eller skrevet på der giver associationer. (havde overskriften på denne tråd heddet 11/09-2010 havde jeg ikke skænket World Trade Center en tanke!)

Håber du kunne bruge mine tanker til noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også istemme at jeg absolut ikke ser noget problem i det. Jeg ville nok ikke overveje det hvis jeg skulle giftes i USA hvor det hele ville være meget tættere på, men synes da bestemt ikke at den dato skal udelukkes, går vi tilbage i historien er der jo masser af datoer der så skulle være no-go.

0

Del dette indlæg

Hejsa :)

Vi skal giftes d. 18. september i år, og vi har meget bevidst fravalgt d. 11. september som bryllupsdag. Gemalen var mest imod - han nægtede faktisk at blive gift den dag. Han synes, at den dag er utrolig negativt ladet.. Jeg er for så vidt enig.

Men som sagt - der er mange forskellige holdninger til det, og det ville nok helt sikkert være noget andet, hvis man boede i USA.

Det er bedste råd er at gøre, som i har det bedst med :biggrin:

0

Del dette indlæg

Man kan hvad man selv syntes. Men personligt kunne jeg ikke gifte mig en dag som står så tydeligt i folks bevidsthed og som påvirker så mange mennesker. Jeg ville bevidst vælge en anden dag, for den 11. september har for mig ikke noget opsitivt over sig.

Men det kan der jo være mange holdninger til

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Speciel dag ja, men prøv at vend den om. Hvis man vælger at bortse fra denne dato som følge af de triste historiske begivenheder så giver man jo på en eller anden måde terroristerne lov til at påvirke ens dagligdag og valg/dispositioner - Hvorfor ikke trodse dem ?

0

Del dette indlæg

Man kan hvad man selv syntes. Men personligt kunne jeg ikke gifte mig en dag som står så tydeligt i folks bevidsthed og som påvirker så mange mennesker. Jeg ville bevidst vælge en anden dag, for den 11. september har for mig ikke noget opsitivt over sig.

Men det kan der jo være mange holdninger til

Jeg ville have på samme måde :biggrin:

0

Del dette indlæg

Joe...men det var nu ikke noget jeg ville spekulere over.... Hvad med 9 april så for eksempel, eller nu efter jordskælvet på tahiti (var det den 11 eller sådan noget) Med den verden vi lever i kan det jo blive lidt svært at finde en dag hvor der ikke er en eller anden der har invaderet et land eller sprunget noget i luften

(faktisk synes jeg næsten det var værre at min bordherre til en fest for nylig udbrød '31 juli! Nej hvor sjovt! Der blev jeg også gift med min eks-kone.......men jeg er sikker på det vil gå jer bedre...' :biggrin:

Mit bud er i vælger den dag der passer jer bedst og glemmer alle verdens ulykker :)

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå jeres dilemma. Selvfølgelig sker der hele tiden forfærdelige ting, men det er få begivenheder der i så høj grad er blevet synonyme med en dato. Man kan næsten ikke sige 11. september uden at tænke WTC.

Men på den anden side vil jeg også give diskobil ret i at I vender dagen til noget positivt ved at lægge jeres bryllup der. Så hvis I kan acceptere at der nok kommer en kommentar eller to til datoen, vil jeg da sige go for it :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke være betænkelig ved at vælge 11. september som min bryllupsdag eller andet mht wtc...

Men ville ikke vælge dagen mere efter vi d. 11. september 2009 begravede vores gode ven. Så nu er dagen hellig for os.

0

Del dette indlæg

Jeg synes i skal holde jeres bryllup den dag i har lyst til, tænker lidt på alle de andre frygtelige ting der er sket.. så kan man ikke blive gift

den 6 august Hiroshima

den 9 august Nagasaki

den 26 december Tsunami

den 12 Januar Haiti Jordskælv

den 19 august Orkan Katrina

den 7 juli Bomber i london

den 21 september Tog bombe i Spanien

den 5 august Hotel bombe i Indonesien

den 12 oktober bomber på Bali

Ja vi kan blive ved... det korte og det lange er at skal man tænke over det hele tiden falder man tit over datoere der ikke er passende i nogens øjne! Og sig lige til dem i kirken om ikke hun skal passe sig selv, for den bemærkning er da for underlig! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg ville ikke have noget problem med at vælge den 11. september som bryllupsdag. Som flere allerede har skrevet, så er det længe siden nu, og der er også mange andre datoer, som historisk rummer tragedier. Man skal ikke leve i fortiden men i nuet! Og jeres bryllupsdag vil jo være en stor lykkelig dag - uanset at der for nogle år siden skete en tragedie :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

MEN helt seriøst tror i mon at manden nogle sinde ville glemme ens bryllups dag :grin2:

nej vel...

:thumbsupsmileyanim:

og helt seriøst så ville jeg ikke lade det stoppe mig fra at få mit bryllup i den årstid jeg ville have.

det er hvad man gør det til.

Redigeret af miafalck
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer