Meggers

Brian Og Mette - 9. juli 2011

3,332 indlæg i dette emne

åååh nu er der heller ikke længe til det er din dag!!! det erbare SÅ fantastisk... du skal virkelig glæde dig!!! Har slet ikke ord for hvor stort det er når kirkedørene går op og gæsterne rejser sig og man bare står der og ser sin kæreste for enden af kirken! Mig og min far valgte at holde et lille minuts pause inde i kirken midt på gulvet hvor vi bare stod og nød det og gæsterne havde ordentlig tid til at få taget billeder, og det var bare SÅ rørende! helt gåsehud når jeg tænker tilbage...

Det var da en rigtig god ide...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

åååh nu er der heller ikke længe til det er din dag!!! det erbare SÅ fantastisk... du skal virkelig glæde dig!!! Har slet ikke ord for hvor stort det er når kirkedørene går op og gæsterne rejser sig og man bare står der og ser sin kæreste for enden af kirken! Mig og min far valgte at holde et lille minuts pause inde i kirken midt på gulvet hvor vi bare stod og nød det og gæsterne havde ordentlig tid til at få taget billeder, og det var bare SÅ rørende! helt gåsehud når jeg tænker tilbage...

Det var da en rigtig god ide...

Ja, virkelig god idé :)

Åh Mette, jeg glæder mig sådan til at læse din beretning, har været inde og smugkigge lidt i den (Gud, hvor er du smuk!!!). :wink:

0

Del dette indlæg

Opdateringer...

Puha, sidder i DIY til halsen. Og er stadig syg. Har været ved lægen idag, men han mente bare at det var en virus, så han kunne ikke gøre en fis ved det. :td: Udover at foreslå mig, at jeg slappede godt af (for det har jeg virkelig tid til :rolleyes:)

Men vi rykker da lidt:

Overordnet

Vi har fået lavet The Mother of To Do-lists, med alt, hvad der skal nås inden brylluppet og hvornår. Det er rart. :)

Heldagsfotografen

JL-Video ringede lige til os i weekenden, og så fik vi snakket om, hvad han skulle huske at tage billeder af og filme, og det lader til at vi er fint på bølgelængde, og at alt hvad vi ville, kunne lade sig gøre :) Dejligt!

Musikerne

Vores trommeslager var lige forbi idag med en kontrakt og for at få nogle penge. Han virkede supersød og frisk, så det var helt klart en god oplevelse! :)

Præsten

Vores præst var på besøg igår! :) Hold fast, hvor er hun sød. Og hendes måde at være kristen på, appelerede meget til mig. Det var sådan lidt som om at hun brugte Gud som synonym med kærlighed. Og det var sådan generelt kærlighed og håb og glæde, hun gerne ville snakke om. Og selvfølgelig det med, hvad vi godt kunne lide ved hinanden, og hvad det betød for os at blive gift. :heart:

Og hun var helt med på, at vi gerne ville have nogen til at synge en Disney-sang! :cheerleader3: Vi skal dog aftale det nærmere med organisten, og hun tager ikke telefonen. :huh:

Og når vi snakker med organisten skulle vi også lige høre, om det var ok, at jeg gerne vil gå ind til Pachelbel. Det var de nemlig ikke lige vant til :huh: Men præsten mente ikke, at det ville være et problem, så håbe håbe håbe.

Så musikmæssigt har vi valgt:

Præludium: Pachelbel Canon in D

Salmer/Sange:

Det er så yndigt at følges ad

I blev skabt som mand og kvinde

Can you feel the love tonight? (hvis det ikke kan lade sig gøre, så synger vi salmen "glæderig og underfuld")

Vi beder Herre, for de to

Postludium: Mendelssohns bryllupsmarch

En lille DIY-opgørelse

Menukort, første etape (skære og folde karton + lime fint papir på + lime bånd på): 45/44 ordnet

Menukort, anden etape (embosse monogram + lime tekst ind + lime hjerter og "velkommen" på): 0/44 ordnet

Æsker foldet: 50/44

Æskelåg foldet: 10/44

Æskelåg pyntet med bånd og navneskilt: 0/44

Risposer lavet: 0/? (men der er købt ris, bånd og tylcirkler)

Kirkehæfter lavet: 0/?

Så vi er da igang...

Til børnene

Børnekufferterne er droppet. Nu har jeg ræst rundt i byen, jeg ved ikke, hvor mange gange, uden at kunne finde drengekufferter. Fandt tilgengæld gaveposer med Disneys Biler og med Bambi og Stampe. Så farvel kufferter, goddag gaveposer. Og til gaveposerne er der pt. købt balloner, malebøger, farveblyanter, engangskameraer, små haribo slikposer, slikkepinde, figenstænger med blåbær og skumfiduser. Regner med at få købt nogle rosiner og måske nødder også (det ene barn kan ikke tåle konserverings og farvestoffer = det meste slik) og så sæbebobler... Og så tror jeg faktisk at vi stopper dér, men nu må vi se.

Til toiletkurven

Jeg fandt lige nogle simpsonsplastre... Men ellers er den stadig lidt tom den kurv... Håber snart at jeg har energi til at få den fyldt. :)

Og Brian er blevet klippet

Synes godt nok at det ser lidt løjerligt ud lige nu, men ok, han har jo også haft cykelhjelm på efter at han blev klippet, og hans hår krøller i varmen, så det skal nok blive godt på dagen. :wink:

Og så vil jeg lige tage mig en kop kamillete og en lur, og så tilbage til favouræskerne... :cowsleep: Det er hårdt pt., men vi skal NOK nå det! Det eneste jeg sådan bekymrer mig lidt om, er hvad katten, mit gamle skal være. Har ikke rigtig lyst til at låne noget af nogle af bedsterne og er også ret meget dækket ind smykke/pynt-wise, så er lidt lost. :unsure: Forslag modtages gerne. :)

0

Del dette indlæg

Pyha, håber du snart bliver helt rask.. God med kamillete og hygge når du kan :thumbsupsmileyanim:

Sikke en masse du har nået, det skal nok blive godt alt sammen, der er jo næsten masser af tid :cheerleader3:

Hvad med en broche til at sætte i kjolen, uden at den kan ses?! Jeg skal låne en af min søster og regner med at sætte den i en fold, så man ikke ser den sådan rigtigt! Men så er det lånte på plads :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyha, håber du snart bliver helt rask.. God med kamillete og hygge når du kan :thumbsupsmileyanim:

Sikke en masse du har nået, det skal nok blive godt alt sammen, der er jo næsten masser af tid :cheerleader3:

Hvad med en broche til at sætte i kjolen, uden at den kan ses?! Jeg skal låne en af min søster og regner med at sætte den i en fold, så man ikke ser den sådan rigtigt! Men så er det lånte på plads :biggrin:

Hmm, kender bare ingen, der sådan lige har en broche, jeg kunne komme i tanke om at man kunne låne. :unsure:

Er dog i mellemtiden kommet på to bud på gammelt:

1. Min "kærestering" som var den første gave, jeg fik af Brian. Man siger jo at det gamle symboliserer noget, som man tager med sig ind i ægteskabet, og jeg kan godt lide tanken om at vi tager kærestefølelsen og nyforelskelsen med. Men SÅ gammel er ringen jo heller ikke. :rolleyes: Kan 5 år være gammel?

2. Har fundet den allerførste fingerring, jeg har ejet. En lille bitte sølvring med en blomst med en blå sten i midten. Og den er da en tyve år gammel eller sådan noget. Men den kan jo ikke siddde på nogle af mine fingre. :unsure: Så hvor putter man den så hen?

Hilfe? :help:

0

Del dette indlæg

Helt nede og bide i græsset og næsten oppe igen...

Puha. Jeg væltede totalt igår. Kan ikke engang huske, hvad der lige gav udslaget, men pludselig var jeg bare 110% sikker på, at min kjoles stivere ville knække på dagen (a la historierne om Lilly-kjolerne), at det ville ØSE ned, at vores tidsplan ville skride TOTALT så alle ville stresse og få kold mad, at vi ville få skældud af alt personale for at være forsinkede, at jeg ville få forkølelsessår, at jeg ville halte efter en halv time pga. vabler på fødderne, at alle ville kede sig, at ingen ville kunne lide maden, at mit slør ikke passede til kjolen, at jeg i det hele taget blev grim i kjolen, at jeg havde taget på så jeg ikke kunne passe kjolen, at folk synes vores favours var åndssvage, at chokoladen i favoursne ville smelte, at jeg ikke nåede at blive rask til brylluppet, og ja kort sagt, at ALT ville gå galt. Det slog bare lige klik, og det føltes totalt som et meget MEGET livagtigt bryllupsmareridt. Var TOTALT utrøstelig :boohoo:

Så Brian nedlagde forbud resten af aftenen mod at snakke om bryllup og gå på BK. Og idag har jeg også taget totalt en slapper fra bryllupsplanlægning. Har ikke HELT kunnet holde mig fra at smugkigge herinde, men har primært holdt mig væk, for fik nærmest helt kvalme når jeg kom herind. :blink:

Har det dog bedre nu. Det hjalp med en off-dag, synes jeg. Og Brian er nede og snakke med sin søster (vores toastmaster) og det lader til at hun har OVERRASKENDE godt styr på det hele OG der er en hel del flere, der har meldt indslag ind! :cheerleader3: (Der var jo kun én der havde meldt indslag ved tidsfristen, så var lidt bekymret for om der bare INTET skete :unsure:) OG hun vil gerne lave vores risposer. Så det slipper vi for. Ifølge Brian så hun faktisk helt skuffet ud, da han nævnte at vi selv ville lave dem :biggrin: Så den fikser hun. Jeg elsker bare den kvinde! :loveboard:

Og vi har aftalt at vi rykker vores middag fra 17.30 til 18.00, det giver en mikrolille smule mere luft.

Og inden mit lille anfald igår fik jeg foldet og limet de sidste menukort og Brian fik foldet de sidste låg til æskerne, så vi er faktisk ok med i DIY-sagerne også. :) Så det hjælper lidt på det...

0

Del dette indlæg

Åhhrr hvor godt at høre, at det går bedre igen!!

Jeg frygter også, at blive ramt at sådan en omgang på et tidspunkt....

Det kommer nok heller ikke rigtig bag på nogen, at jeg lige blev ramt... Jeg skrev også et indlæg om det på babyklar (var så ramt, at jeg ikke engang orkede at komme herind for at søge trøst), hvor flere søde gifte kvinder har fortalt at de havde det på nogenlunde samme måde op til brylluppet. Så tror ikke, det er helt normalt. Men det er lidt voldsomt alligevel :unsure: Håber ikke, at jeg behøver få flere af sådan nogle ture. :unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhhrr hvor godt at høre, at det går bedre igen!!

Jeg frygter også, at blive ramt at sådan en omgang på et tidspunkt....

Det kommer nok heller ikke rigtig bag på nogen, at jeg lige blev ramt... Jeg skrev også et indlæg om det på babyklar (var så ramt, at jeg ikke engang orkede at komme herind for at søge trøst), hvor flere søde gifte kvinder har fortalt at de havde det på nogenlunde samme måde op til brylluppet. Så tror ikke, det er helt normalt. Men det er lidt voldsomt alligevel :unsure: Håber ikke, at jeg behøver få flere af sådan nogle ture. :unsure:

Årh puller....

Men ja, håber ikke du får flere, og godt at HBT er super til at tackle det! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Kære søde, rare, dejlige Mette,

NU er det på tide, at du lægger ALT bryllupsrelateret fra dig weekenden over, og koncentrerer dig om at blive rask *indsæt lige en streng skolelærersmiley*

Du gavner INGEN ved at stresse med alt dit DIY her i slutspurten, bed om hjælp i dit netværk - vil vædde på, at der er flere end din svigerinde, der står på spring med hjælp :loveboard:

Tror at dit blackout bunder i, at du er så bange/nervøs for at du ikke kan leve op til dine egne høje forventninger om, hvordan det perfekte bryllup skal være - du trænger virkelig til at slappe af og geare lidt ned - din underbevidsthed reagere på presset ved at sende dig ud på en tur, hvor du er i et levende mareridt - og det er virkelig synd for dig - for:

Du og Brian HAR arrangeret et vidunderligt bryllup, der bliver mindet i mange år fremover,

Din kjole og accessories ER pragtfulde og vil få dig til at stråle som den største diamant,

Dine DIY ting ER skønne og flotte,

Feststedet HAR fuldstændig styr på deres ting, og vil medvirke til at I og jeres gæster får en vidunderlig fest

Kort sagt: Med al den energi og entusiasme du og Brian har lagt i forberedelserne til dette bryllup, bliver det en bragende succes!

:bestwishes::bestwishes::bestwishes::bestwishes::bestwishes: og mange venlige hilsner fra Rikke Marie

0

Del dette indlæg

Fuck... Fuck fuck fuck fuck... Af alt skidt, jeg har frygtet, skete der alligevel noget, der er TUSIND gange værre...

Min elskede vidunderlige stærke farmor kommer ikke til brylluppet alligevel. Hun har fået en depression og kan ikke overskue det.

Er knust... Kan slet ikke oveskue det... Og er hunderæd for at der er noget, jeg ikke får at vide. For det var noget med at hun blev hentet med en ambulance, og gør man virkelig det ved en depression?

Hun er 84... Lægen siger, at hun har et hjerte som en på 50. Men hun har fået gigt i knæet og har måttet stoppe med at spille badminton, hvilket hun ellers havde gjort de sidste tyve år eller sådan noget... Så kan godt forstå, at hun er lidt ked. Men det er jo så åbenbart meget værre end "lidt ked".

Ville bare SÅ gerne kunne tage over og give hende et kram. Men hun bor på Sjælland.

Er helt konfus og er ved at spekulere i om jeg kan nå over og se hende... Synes bare næsten ikke, at jeg kan overskue det (hvilket jeg har hæsligt dårlig samvittighed over). Men er SÅ bange for at fortryde det, hvis jeg ikke gør det...

Fuck fucking LORTEFUCK!! :boohoo:HUUG

0

Del dette indlæg

Aah, hvor traels at synke helt derned... Jeg maa lige sige det igen: husk paa at dronningens sildebensgulve skal laves med en fejl, for kun paa den maade er de perfekte :)

Det perfekte skal jo ofte findes i det uperfekte og dertil kommer, at det er meget faa der i virkeligheden er klar over, hvordan I lige har forestillet jer det. Et godt eksempel: Mit velkomstbord blev alt andet end det, jeg havde forestillet mig, for det blaeste en halv pelikan og HTBs gudfar endte med at hamre braedder sammen for at lave noget, der bare mindede om det billede, jeg havde vist til hans kone! Og snorene hang helt forkert og de havde sat grene med store blade, dansk flag og vores kaempe italienske banner fast paa hver side - men, men, det var jo saa fint alligevel (mere om det i min beretning, naar jeg naar dertil).

Brud kan kun goere SO MUCH og resten er overladt til de smaa tilfaeldigheder, der skaber vores liv for os og du HAR gjort SO MUCH og det bliver saa vidunderligt, jeres bryllup :7himmel:

Jeg glaeder mig vildt til at laese din beretning og haaber virkelig at du kan slappe af og nyde resten af den tid I har op til jeres bryllup. Den tid fortjener du at nyde og det er synd for dig, at du lige skulle have det saa traels :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

iiih altså!!! KÆMPE KRAMMER!!!!!!:cheerleader3:

Nu siger jeg noget som er nemt at sige når man "er kommet over på dne anden side" men glem alt det der stresser dig, dagen bliver helt perfekt selvom der skulle kikse nogle ting! det betyder SÅ uendelig lidt på dagen!!! og ved godt jeg ikke selv ville have lyttet til det hvis nogen havde fortalt mig det i dagene op til, men det passer, der skal gå UENDELIG meget galt før det på nogen måde kan gøre sådan en dag dårlig!

og stakkels dig med din farmor! Håber ikke det er så slemt og der ikke holdes noget skjult!! min bedstemor kom helelr ikke med til brylluppet og det er bare så trist sådan noget. men næste weekend tager jeg op og besøger hende og deler både video og bilelder med hende og regner meda t vi får os en fantastisk stund der sammen! :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Sender lige en kæmpe krammer afstedni din retning :hug: det lyder til at du er hårdt ramt!

Jeg synes mettes forslag om at tage op til hende og dele en masse minder med hende, er en rigtig god ide :)

Har du måske tid til at besøge hende inden brylluppet. Kan forestile mig, at det er hårdt at vide at hun er indlagt og ikke hvorfor. Virkeligheden er sjælden så slem som man frygter - mon ikke det bare er noget der skal tjekkes?

0

Del dette indlæg

Stakkels dig, lyder som om du har det lidt for hårdt her i dagene op til. Det er slet ikke meningen, du skal bare glæde dig, være lidt nervøs og nyde de sidste dage.

Jeg er enig med de andre, tag op og besøg din farmor. Kom væk fra alt bryllupsræset og besøg en du holder meget af. Hvis hun ikke kommer med til brylluppet, vil du sikkert være rigtig glad den dag for at du så hende inden.

Jeg håber du får det bedre mht stresset, det er ikke det værd! Hvis der virkelig er noget du mener i ikke kan leve uden, tal med dine gode veninder om de ikke vil hjælpe.

Stort trøstende knus herfra :bearhug:

0

Del dette indlæg

:bearhug: :bearhug: :bearhug:

Som flere siger, synes jeg også du skal prøve at nå at besøge hende. Det er jo "bare" en dag (jeg ved godt, at dagene er kostbare, når der er så kort tid til).

Hvis du besøger hende, skal du ikke tænke på, om noget bliver holdt skjult for dig, og samtidig kan du fortælle hende, at du har tænkt dig at komme igen efter brylluppet med billeder osv, som Mette siger. Så har hun også det at se frem til - og det vil da helt sikkert løfte hende lidt, at du tager dig tid til at komme derover.

Kan du ikke overlevere et eller flere projekter til nogle andre, så du får lidt luft til at tage over til hende? Det vil garanteret også hjælpe på din egen bryllupsstress :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres søde beskeder piger :bearhug::ilovebryllupsklar:

Jeg tror ikke, at jeg besøger min farmor. Jeg tror faktisk ikke, at det er hendes behov. Og det er i hvert fald ikke mit. Jeg har decideret ikke lyst. Det lyder måske egoistisk, men med stress og sygdom tror jeg alligevel ikke på, at jeg rigtig har noget at "give af" til hende.

Og jeg tror faktisk, at hun vil synes det er voldsomt. Selvom det er en farmor, som jeg holder utroligt meget af, så er det ikke en farmor, som jeg er vant til at ses med. Det er nok 10 år siden jeg sidst besøgte hende, og 3 år siden jeg overhovedet så hende sidst. Hun er sådan en, som jeg er VILD med når vi endelig ses fordi hun er så supersej, men ikke en som jeg i den forstand "kender" udover de årlige julekort (julebreve) vi sender til hinanden. Så hvis jeg besøger hende - endda nu hvor jeg virkelig ikke har tiden eller overskudet - så tror jeg faktisk, at hun vil føle sig mere syg end hun allerede gør...

Jeg hælder mest til enten at skrive et brev til hende, eller ringe. Og så evt. foreslå at jeg kan besøge hende til august, hvis hun har lyst til besøg, hvor jeg kan komme over med bryllupsbilleder, så hun på den måde "kan være lidt med"-agtigt (og samtidig få besøg på et tidspunkt, hvor jeg faktisk kan være der for hende - men jeg får hende aldrig til at sige ja, hvis det lyder hen af noget med hjælp eller trøst). Både brev og opringning kan jeg bedre overskue, og når hun pt. helst ikke vil snakke med anre end dem hun ser hver dag (og ikke engang alle dem), så tror jeg også at det er dét, som hun bedst kan overskue.

Suk, noget rod altså :(

(Men må man godt samtidig være en lille bitte smule lettet over at langtidsprognosen på vejret.dk siger 15/13 grader og kun én dråbe regn og ellers høj sol på vores bryllupsdag?)

0

Del dette indlæg

Åh altså Mette, det lyder da som om, det hele vælter lidt ned over dig i disse sidste dage som frøken :bearhug: Prøv at tage det helt roligt - der vil være ting, der ikke spiller 100% på dagen, men som andre også har nævnt, så betyder det så uendelig lidt, i sammenligning med alt det der bliver helt perfekt :thumbsupsmileyanim:

Jeg er ked af at høre, din farmor er for dårlig til at komme med...frygtede selv, at min morfar ikke ville kunne klare det :( Men det lyder som en rigtig god plan at tage over bagefter og vise hende billeder og fortælle - det tror jeg, hun vil blive rigtig glad for!

Bortset fra det, så lyder det til, at I er ved at være klar - I skal nok nå det hele :kiss: Det bliver en VIDUNDERLIG dag - det garanterer jeg dig! Der er ikke grund til andet end at GLÆDE sig som et lille barn til juleaften :cheerleader3: Du bliver så SMUK i din flotte kjole og det fine slør :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer