Meggers

Brian Og Mette - 9. juli 2011

3,332 indlæg i dette emne

Arh... Far har været på besøg, og jeg har snakket med min mor, og nu er det på plads: Kjolen kommer til at være hos moar :wink: Rart, at de begge synes det var en god idé :) Og min far var så sød, og ville vide, hvor han skulle stå og sidde i kirken, og om han havde nogle "pligter" og en masse overvejelser omkring sin tale, hehe. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh, og vi var til PRØVEMIDDAG igår! Muuuuuums, det var godt! Havde ellers lige mindre melt-down liiiige inden vi skulle afsted. Kan godt mærke at det begynder at ramme mig, at der både er bryllup, bacheloreksamen og en PA som jeg ikke ved en disse om. :unsure: Så igår "væltede" jeg lige og sad og tudede til Brian at jeg slet ikke kunne følge med. PUHA! Men han fik mig da på benene, og humøret blev langsomt bedre oppe på Sohngaardsholm. :)

Hold nu kæft, hvor jeg bare elsker det sted! Alt er bare iorden, muligt og lige efter vores hoved. :thumbsupsmileyanim: Vi fik aftalt at de pynter med de ekstra blomster fra kirken (de skal bare have dem, så finder de vaser og sætter dem op for os rundt omkring), de var helt åbne overfor at ændre bordopstilling, og ja... Jamen jeg kan ikke beskrive det, vi bliver bare virkelig godt behandlet deroppe. :cheerleader3:

Og vi fik aftalt kage: Passionsfrugtmousse + vanillecreme på lyse bunde, MUUUUMS :7himmel: Og så har vi givet køkkenchefen totalt frie hænder mht. pynt og tilgengæld fået lovning på at vi får en helt unik kage. Det bliver spændende! :thumbsupsmileyanim:

Og så skete der det lidt sjove, at mens vi får prøvemiddag sidder der et brudepar lige ved siden af i restauranten og får prøvemiddag også. Og det er så dem, der skal holde bryllup DAGEN før os! What are the odds? Det var lidt skægt. :) Fik da lige en snak med den anden brud, det var lidt skægt og hun var helt vildt sød. Det var lidt hyggeligt :wink:

Uh, og så var der jo maden. Vi beholder den stort set, som den er. I får lige et lille review i næste indlæg (jeg har vist opbrugt min kvote af smileys i dette :blush:)

0

Del dette indlæg

Vores prøvemiddag

- Havtaskekæber på ærtepuresuppe: Så MEGA flot og lysegrønt ud og smagte SKØNT! Så der var ingen ændringer. :)

- Ganefrisker: Den vildeste jordbærsorbet, jeg nogensinde har smagt. :cheerleader3:

- Vildgåsebryst, confiteret duelår, vanillehyben, trøffelmarineret ruccola og hindbærbalsamico: Jeg plejer at hade balsamico, men det her kunne jeg æde med en ske. :lol: Det her er nok min yndlingsret. Smagte fantastisk og var såååå flot lysegrøn og orange og så med mørkt kød (jeg troede faktisk at gås var lyst, men det var meget mørkt). Her ændrer vi heller ikke noget :) Der var så sket en fejl med at de ikke havde fået duelårene hjem, så vi fik faktisk confiteret unghanebryst istedet for duelår. :huh: Men jeg har tillid til, at de har styr på det til brylluppet, og selv hvis det skulle kikse, så smagte confiteret unghanebryst altså OGSÅ super! :)

- Tournedos med trøffelflan og kartofler og grønt: Ret traditionelt og ikke sådan særligt nyskabende, men det HOLDER og det smagte vildt godt. :) Og der var meget af det, jeg var på dette tidspunkt RET mæt! :thumbsupsmileyanim:

- Kokosis, mangois og ananasis på noget brombærhalløj og med nøddeknas: Isen var helt vildt god, men det der nøddeknas var ingen af os ret vilde med. Så der får vi bær istedet. :)

Og så var der vinen. Og jeg ved bare NADA om vin, men det smagte da godt :wink:

Alt i alt en SUPER menu, synes jeg. Er helt ked af at jeg ikke havde kamera med, for det så bare så fint ud. :loveboard: Og det smagte gooooooodt! Er næsten stadig mæt nu :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mmmmm savle! Shit det lyder som god mad..

Og hva er det liiiige for en fejl ikke at have kamera med :pokey:

I KNOW! Må sørge for at få billeder af maden til brylluppet! Jeg tager ellers altid billeder af mad :blush: Har nok mindst 10 billeder af flotte salater og høje burgere på telefonen + nok også omkring 10 billeder af mad fra min interrailtur :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Godmorgen. :wink:

I har ganske ret i at jeg havde ret... :wink: Igår var jeg på polterabend (det burde da egentlig hedde en poltertag, eftersom det meste sker om dagen? Aaaaanyway, havde en super dag! Prøver lige at nosse mig sammen til at lave en beretning. Er liiiiidt klatøjet :wink:)

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: PA-beretning :cheerleader3:

Jamen jeg blev jo poltet (poltret?) igår, ganske som jeg mere eller mindre havde luret! :cheerleader3:

Dagen før

Jeg var i fredags begyndt at stille Brian en maaaaasse spørgsmål om det dersens Ree Park med hvornår vi kørte, og hvor mange der skulle med, osv. bare for at se om han talte over sig. :tunge: Men min htb er faktisk skræmmende god til at lyve overfor mig, haha. Var faktisk beyndt at tænke lørdag morgen at det måske ALLIGEVEL ikke var PA, men havde alligevel ondt i maven på vej ned af trappen af frygt for, om jeg pludselig blev overfaldet når vi kom ned, hehe.

Overraskelsen

Jeg blev ikke overfaldet. Men jeg så min mor komme kørende i sin bil. Og kigger oprigtigt overrasket på Brian og siger "Hvad laver MIN MOR her???" og så griner han, og siger at jeg lige skal med ud på en anden tur og at vi må tage til Ree en anden dag :wink: Jeg kommer ind i bilen, og Brian kysser mig farvel og siger at han har en masse bryllupsting, han skal ordne (og jeg må idag stadig ikke få at vide, hvad det er?!!?!?).

Min mor griner og er helt i hopla og fortæller at hun bare havde glædet sig så meget, at hun var liiiiiiige ved at have skrevet igår aftes at hun glædede sig. Hehe. Og vi snakkede lidt om, hvor svært det havde været at "snørre mig" med dagen. Hun havde helt glemt den hvide løgn om Ree Park - så det var DERFOR at hun havde været MEGET obs på at vi SKULLE i storcenteret den lørdag. Haha.

Alle de mennesker!

Nå, men vi kører hjem til min mor, og den første jeg får øje på er: MIN MOSTER! :loveboard: Er lit paf og overrasket, men føler alligevel lidt tryghed ved at se hende. Det går op for mig at det er en polterabend med familie, og det er helt perfekt. Min moster er bare så varm og hyggelig, og jeg tænker også at det bliver dejligt at have min mor med på dagen. :loveboard:

Startpanik

Jeg kommer ind i stuen og er lige ved at tude/panikke/falde bag over, og ryster helt vildt. Kors, der er mange mennesker!!! Min storebrors kæreste, mine to veninder, min kusine, min moster, min mor - og der er dækket op til TI MENNESKER ved bordet. Jeg kan regne ud at to af de manglende er mine svigerinder (Brians søster og Brians storebrors kone) men jeg vr simpelthen for paf til at regne ud at den tiende person er min svigermor. Pinligt. :rolleyes: Det griner de lidt af, men ingen sure miner. :) De tre sidste kommer og vi får serveret et overdådigt bord af rundstykker og kage (som jeg næsten ikke kan spise, fordi jeg er så panikken og overvældet - Jeg er SÅ glad for at se folk, men er ikke god til hverken overraskelser eller store menneskemængder).

Udklædningen

Nøøøøøj, jeg blev lækker! :rolleyes: Min mor havde købt min udklædning. :wink: Den bestod af en virkelig flippet hat, der vel bedst kan beskrives om en badehat med en regnbuefarvet hanekam på + hulahula skørt + pink fjerboa + solbriller med flamingo og palme på :toot: Og så havde hun købt en aldeles yndig blå laktaske til mig, som jeg kunne have mobil osv i :wink:

post-43333-0-45587100-1308508759.jpg

post-43333-0-85679200-1308510389.jpg

Fortsættes...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fortsat PA-beretning:

Dagens første "event"...

Mens vi spiser bliver der noteret for alle, hvilken sandwich man vil have til frokost. Og så banker det på døren. Det er en mandestemme... Tankerne vælter rundt i hovedet, men jeg får hurtigt konkluderet både at det IKKE er en stripper (det havde jeg specifikt frabedt mig, og det kunne de ikke finde på, særligt når vores mødre var der) men også at jeg helst skal tro, at det er det. :tunge:

Manden kommer ind. Han ligner bestemt ikke en stripper. Kæmpegrin og allerede med en øl i hånden, meget afslappet tøj og et KÆMPE hår... Min mor skynder sig kærligt at sige "bare rolig Mette, bare rolig". Han stiller sig op og spørger om jeg kan gætte, hvorfor han er der. Og jeg siger bramfrit at han ikke ligner en stripper. Han griner og siger, at det er også rigtigt. Men jeg kan få nogle hints, men at jeg lige kan sidde og svede lidt først. Jeg siger at det behøver jeg OVERHOVEDET ikke mere tid til. :wink: Og så får jeg mit hint:

"Du får mig bagfra og forfra i seks forskellige stillinger"

Og så var det jo nemt, og min første mistanke blev da også bekræftet. De havde simpelthen bestilt en croiques (ellers hvordan det nu staves... altså NØGEN) model, som vi skulle tegne. :wink:

Det var rigtig sjovt. Der var mange jokes i ham, hehe, så det var slet ikke sådan seksuelt, det var bare rigtig sjovt. Han sagde blandt andet, at hvis man blev flov over at se hans p**, så skulle vi bare forestille os, at det var en frugt. F.eks. en ananas -HAHA- Og at han ikke gik ind for vold, men at vi godt måtte give sidemanden en lammer, hvis hun snød med tiden (vi havde 2-4 minutter til hver posering/tegning)

Vi blev undervist lidt i hvordan man tegnede mennesker og så tegnede vi 6 forskellige tegninger med blyant, kridt og kul, og så var der evaluering og konkurrence i hvem der havde tegnet bedst. Jeg fik en delt tredjeplads sammen med min ene veninde :wink: Og så fik vi taget billeder med den nøgne mand. Kæft, jeg glæder mig til at se billedet af mig med fuldt udstyr, grim tegning og meget nøgen mand med maske (den skulle han havde haft på mens vi tegnede, men det glemte han :rolleyes:) på :lol: Efter vi havde fået taget billeder, kom min mor i tanke om, at der endnu ikke har været en nøgen mand på hendes trappe (hun er næsten lige flyttet) så det fandt vi lige på, at han skulle "indvie" :lol: Så han rendte lige op og ned i bar røv og dolk til alles morskab. :lol:

ADVARSEL! FØLGENDE BILLEDER INDEHOLDER NØGENHED! :wink:

post-43333-0-83665200-1308508900.jpg

post-43333-0-60902900-1308508905.jpg

post-43333-0-33768200-1308509005.jpg

post-43333-0-04676900-1308509010.jpg

0

Del dette indlæg

Dagens andet event

Efter at ham gutten var gået, måtte min storebrors kæreste desværre tage hjem, pga. baby. Ærgerligt, men fuld forståeligt og jeg er SÅ glad for at hun bare var med :)

Så kørte vi... Først ind og hente sandwich. Og så kørte vi i lang tid. :blink: Og jeg synes nogle gange at vi næsten kørte i cirkler. :huh: Jeg ved ikke helt hvor vi endte, men vi kom forbi et sted, hvor der stod "ridecenter". Eeeeek, jeg kan ikke ret godt lide heste. :o Men jeg ved ikke, om det var et tilfælde, eller om de kørte omkring for at skræmme mig, men jeg slap for hestene (pyha!). :wink: Istedet kom vi op til et glaspusteri. :cheerleader3:

Se dét var jo meget mere i min ånd! Det var desværre ikke, den der søde idé med at alle er med til at lave ét fad, men pyt. Jeg skulle blæse en pynteglaskugle og to skåle. Og det var SJOVT at puste (men MEGET hårdt at puste!) og forme og gøre ved, og MEGET i min ånd, at jeg kunne lave min egen souvenir fra dagen. :7himmel: Så der ramte de virkelig plet, jeg glæder mig helt vildt til at få de ting! :loveflag: Og glaspusteren roste mig btw og sagde at jeg var ret god. :tunge:

Jeg havde af sikkerhedsmæssige hensyn fået mit smarte gear af, mens jeg pustede, og bagefter skulle jeg have nyt på...

post-43333-0-90487400-1308509180.jpg

post-43333-0-13095500-1308509186.jpg

post-43333-0-19283400-1308509195.jpg

post-43333-0-55994800-1308509200.jpg

post-43333-0-08477400-1308510466.jpg

Andet outfit

Denne gang fik den i bedste Dronning Margrethe stil :wink: Det er ingen hemmelighed at jeg ELSKER hatte, så jeg fik en stor sølvfarvet hat med palietter og fjer + en stor blå kjole med blomster + blå sko med hæl (som passede forbløffende godt :blink:) og et hvidt bælte. Ok, det lyder måske ikke så Margrethe agtigt, men sådan føltes det. :tunge: Og så kørte vi hjem til min mor og fik vores sandwich. :)

post-43333-0-36446300-1308510472.jpg

post-43333-0-85251600-1308509209.jpg

post-43333-0-69159900-1308510558.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå... En stor portion lasagne, et stort glas cola og to hovedpiller friskere kan jeg vist godt fortsætte lidt igen... :)

Dagens tredje event

Der er lidt snak om, om vi skal med bus ind til byen(for at vise mig frem) eller om vi skal i bil. Det ender dog med at blive i bil, for at vi har et sted at smide skiftesko og jakke og sådan. Meget betænksomt. På parkeringspladsen får jeg mere udstyr på. Nu er det tid til at være sælger :tunge:

Jeg får et stort rødt paphjerte med "JEG SKAL GIFTES" bundet på ryggen med tyl, og en meget flot og kreativt deokoreret kurv med sikkepinde udleveret. Var lidt rørt over den kurv, for kunne se, at den virkelig havde taget lang tid at lave. Jeg fik at vide, at min kusine havde siddet til klokken et fredag/lørdag nat med limpistol og silkepapir og tyl og perler og lave den. :loveboard: Og hendes søde lille dreng på 5 havde moret sig gevaldigt med at være prøveklud for mit skilt. :lol:

Nå, men så skal der sælges slikkepinde. Og der var hold-nu-fast 60 (!!!!) slikkepinde. OMG... Brians søster har heldigvis en kæmpe somersby i sin taske, som jeg får i den anden hånd. Jeg tager en kæmpe slurk og slår en kæmpe bøvs til alles morskab (fordi jeg normalt ALDRIG bøvser i fuld offentlighed), og så begiver vi os afsted. Vi mødes med min fars kone, der ikke kunne være med før pga. arbejde. :)

Jeg giver den fuld skrue med salget og går direkte efter de nemme ofre: Børnefamilierne! Får ret hurtigt lavet nogle fantastiske tilbud med 20 slikkepinde for 10 kr. :badgirl: Solgte også to slikkepinde for et kindkys (et af min mor, og et af en fremmed dame, som ikke ville have slikkepinden, men bare give kysset). Og jeg får rodet mig ud i en større forklaring om danske platte traditioner, da jeg kommer til at prøve at sælge slikkepinde til en meget forvirret turist. :huh: Og jeg fik solgt "Kjærlihet på pinne" til nogle nordmænd. Og bliver peget på af nogle grinende japanere. Og får solgt slikkepinde til den sødeste lille pige, der ikke helt forstod konceptet, selvom hendes mor meget pædagogisk prøvede at forklare hende, hvorfor jeg så så mærkelig ud. :lol: (Da de gik videre råbte hun "Hav en god bryllup!" - hun var bare kær!) To børn fik en gratis slikkepind, fordi deres sure løg af en mor var for nærrig/stresset til at betale for dem. :rolleyes: Og flere råber "TILLYKKE" til mig hele vejen gennem byen. :) Følte mig dybt åndsvag, men det var også sjovt. :) Jeg endte med at tjene 52 kr. på 60 slikkepinde på ca. en halv time/tre kvarter. Det synes jeg da egentlig var helt hæderligt. :wink:

post-43333-0-63867200-1308509312.jpg

post-43333-0-03806900-1308509317.jpg

post-43333-0-72491700-1308509322.jpg

post-43333-0-35021200-1308510693.jpg

post-43333-0-27683200-1308510704.jpg

0

Del dette indlæg

Dagens sidste event + aftensmad

Vi afsluttede dagen med en gang bowling og lækker buffet bagefter! :thumbsupsmileyanim: Tabte rimelig meget i bowling (Men hvordan kan man andet, når ens sygt heldige veninde scorer FIRE strikes i træk??? :shooter:), det var også lidt besværligt at svinge kuglen med tyl og tasketrop over det hele :tunge: Men sjovt var det. :wink: Og god mad bagefter og hyggeligt at sidde og bare snakke med dem alle sammen :) Bagved os sidder der sjovt nok en anden polterabend forsamling, hvor jeg senere finder ud af at bruden skal giftes samme dag som mig. Det var da lidt pudsigt! Hehe...

post-43333-0-36336400-1308510765.jpg

Efter maden takker moster, kusine, den ene veninde og min fars kone af for idag. Der bliver uddelt krammere og vi andre tager i byen :)

0

Del dette indlæg

Byturen

Der er LIDT tamt i jomfru ane gade klokken ni om aftenen, kan jeg godt afsløre. :wink: Men vi fordriver tiden med nogle jordbærshots og skumbananshots, mums! :metteholm Og så skulle der danses. Man danser utrolig godt med en stor hat, som man kan flagre med, skulle jeg hilse at sige. :wink: Det blev dog for varmt med kjole og skilt, så skiltet røg af (og gik desværre i stykker på vej af. :() og det samme gjorde kjolen (den tjente som klud, da svigerinden spildte en øl :rolleyes:). Og så skulle Brians søster og jeg da lige synge karaoke! Selvfølgelig skulle vi det :tunge: Jeg synger HÆSLIGT, men det var SÅ sjovt. Vi sang "Vent på mig" af Peter Frödin og ham der den anden :) Og så var der ellers bare dans, den fik fuld skrue med conga-line og VLTJ (med albue-bank, hvis nogen kender det...) i gulvet, fjante rundt mens alle står på række på siden og klapper (ligesom de gør i Grease til den der prom-fest), og et ihærdigt forsøg på Shakiras Waka-waka. :bunny_4:

post-43333-0-64949700-1308509634.jpg

post-43333-0-47989300-1308509639.jpg

Henad natten tager folk hjem en efter en, min mor holdt imponerende ud helt indtil klokken halv fire, og klokken kvart over fem blev Brians søster og jeg enige om, at nu var en seng vist ikke det værste :wink:

Jeg er hjemme omkring klokken seks, og konstaterer at jeg har glemt mine nøgler. :shooter: Overvejer om jeg bare skal sove på dørmåtten, men beslutter mig for at jeg godt kan få mig til at vække Brian. Han lyder træt da han kommer ud og åbner, men han har så fortalt mig idag, at han faktisk var oppe klokken lidt over fem og kigge rundt i lejligheden for at se, om jeg var kommet hjem og bare ikke var nået ind i sengen, haha :biggrin:

Ja... Og så vågnede jeg ved 12-13 tiden idag til lasagne og cola... Håber lidt at nogen kommer forbi senere med mine sko :unsure:

Og det var så den PA. En KANON dag! :super::thanks:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer