Meggers

Brian Og Mette - 9. juli 2011

3,332 posts in this topic

Velkommen til min planlægningstråd!

Hyggeligt, at du kigger forbi ;) Her skriver jeg mine tanker, mine indkøb, min inspiration, mine zilla-panikanfald, mine råb om hjælp, og alt muligt andet ned.

- Mette.

Kort om os:

Min dejlige forlovede er 28 og er ved at uddanne sig til bygningsstruktør. Jeg er 24 og læser psykologi. Vi mødte hinanden gennem fælles bekendte tilbage i foråret 2004 og blev kærester i foråret 2006. Vi flyttede sammen i sommeren 2007, og har senere udvidet "familien" med vores slange Jens og vores 4 marsvin (og nej, de er ikke foder!). Vi har ingen børn, men skal klart have det efter brylluppet, som skal stå 9. juli i Vejgaard Kirke Vor Frue Kirke. Pga. vores uddannelser bliver det dog nok ikke LIGE efter brylluppet, selvom jeg er ret vild med tanken. :7himmel:

post-43333-1278799841.jpg

Links:

Beretninger:

Læs om frieriet HER

Se billeder fra første brudekjoleprøvning HER

Se billeder fra anden brudekjoleprøvning HER

Se billeder fra tredje brudekjoleprøvning HER

Se billeder fra fjerde brudekjoleprøvning HER

Se billeder fra brudekjoleprøvning nr. 117 (Københavnerturen med kjolen, jeg bare MÅTTE prøve, selvom jeg allerede havde købt min kjole): HER

Se beretningen om min fantastiske PA HER (WARNING! Der er lidt nøgenhed med...)

Lister og lignende:

Se huskelisten HER

Se tidsplanen HER

Se liste over potentielle morgengaver HER

Inspirationsbilleder:

Se inspirationsbilleder af: Hår, Brudebuketter, Kjoler, Sko, Tasker

Billeder af rammerne for dagen:

Se billeder af kirken HER

Se billeder af stedet, hvor bryllupsfesten holdes HER, HER og HER

Se billeder af parken, hvor vi skal fotograferes HER

Here comes the bride...:

Se kjolen HER

Se tasken HER

Se skoene HER

Se undertøjet HER

Se ringene HER

Det kreative:

Se monogrammet HER

Se invitationer HER

Øvrige:

Se menuen HER

Se liste over potentielle 1 års bryllupsdagsgaver HER (Måske ikke så spændende, men jeg vil godt lige for min egen skyld have, at den er nem at finde om et års tid :wink:)

0

Annonce ♥

Velkommen til...! :) Glæder mig til at følge din planlægning, hvis jeg skulle giftes i aalborg ville det helt klart også blive vejgård kirke, syns den er så hyggelig! Og med rigtig fin trappe til billeder.. Hvilken præst skal vie Jer?

0

Velkommen til :boohoo:

Hvor er det bare sjovt vi hedder også Mette & Brian :) men skal giftes den 14. august i år :cheerleader3:

Jeg glæder mig til at følge din planlægning!

Kh. Mette

Mange tak. :shooter: Jeg har været inde og kigge din planlægning lidt også, og det ser bare SÅ smukt ud. Ligner meget "vores" stil både mht. sted, servietter og blomster. Glæder mig til at jeg kan finde ud af at få lidt billeder ind her også. :bunny_4:

Og skægt med navnene. Men der må jo være noget godt over den navnekombination. ;)

Kh. den anden Mette. :boohoo:

0

Annonce ♥

Velkommen til...! :) Glæder mig til at følge din planlægning, hvis jeg skulle giftes i aalborg ville det helt klart også blive vejgård kirke, syns den er så hyggelig! Og med rigtig fin trappe til billeder.. Hvilken præst skal vie Jer?

Tak tak. :boohoo: Hvor skal du da giftes? Jeg kan da se at du er fra Aalborg? Og ja Vejgaard kirke er nemlig bare hyggelig! Synes dog de er lidt sippede mht. hvor meget man må fotografere, det er vist noget med at man kun må tage billeder når min far og jeg går op af gulvet, og når Brian og jeg går ud - intet derimellem, og heller ikke noget med at komme ind bagefter og tage billeder ved alteret. :cheerleader3: Jeg håber dog lidt at vi kan "smøre" præsten og få lov, når vi snakker med ham/hende. - Vi ved ikke hvem vi får endnu.

Vi ville gerne have haft Thomas Jakobsen, da han også viede min forlovedes søster og hendes mand, og har stået for et par dåbe i familien, men han har desværre ferie den dag, så nu ser vi lige an, hvem vi ellers kan få. Det betyder faktisk ikke SÅ meget for os, hvem præsten er, bare det er en, vi kan lide. Og de ser alle sammen søde ud på hjemmesiden. :bunny_4:

0

Tak tak. :shooter: Hvor skal du da giftes? Jeg kan da se at du er fra Aalborg? Og ja Vejgaard kirke er nemlig bare hyggelig! Synes dog de er lidt sippede mht. hvor meget man må fotografere, det er vist noget med at man kun må tage billeder når min far og jeg går op af gulvet, og når Brian og jeg går ud - intet derimellem, og heller ikke noget med at komme ind bagefter og tage billeder ved alteret. :bunny_4: Jeg håber dog lidt at vi kan "smøre" præsten og få lov, når vi snakker med ham/hende. - Vi ved ikke hvem vi får endnu.

Vi ville gerne have haft Thomas Jakobsen, da han også viede min forlovedes søster og hendes mand, og har stået for et par dåbe i familien, men han har desværre ferie den dag, så nu ser vi lige an, hvem vi ellers kan få. Det betyder faktisk ikke SÅ meget for os, hvem præsten er, bare det er en, vi kan lide. Og de ser alle sammen søde ud på hjemmesiden. :boohoo:

Hold da op, lyder da vildt strengt med foto-reglerne.. Men det er vel bare at spørge pænt - en hel masse gange :cheerleader3: Vi skal giftes i Vejle, da min forlovede er født og opvokset der, og for at give lidt igen til hans familie, da vi ser dem så sjældent.. Men kunne nok godt have brugt en warning om, hvor svært det er at planlægge et bryllup 170 km væk! :boohoo:

0

Da Brian friede til mig

Ja, nu vil jeg lige fortælle jer om frieriet. Så må vi se om jeg kan linke til det bagefter :boohoo:

Jeg har altid elsket julen, og det er for mig, den smukkeste og kærligste tid på året. Og julen sidste år, var den første (og eneste) juleaften, som Brian og jeg ikke skulle holde sammen i de år, vi har været kærester (der var nye niecer/nevøer på begge sider, og nogle andre familieting, der gjorde at vi blev enige om, at vi bare ikke holdt juleaften dét år), men vi var dog sammen om morgenen.

Så da jeg stod op, så var der stearinlys i stuen og et lækkert morgenbord med lune rundstykker. Og så var det, at Brian insisterede på, at jeg skulle have min julegave NU, hvilket jeg overhovedet ikke forstod og faktisk synes var lidt "snyd". Men jeg gik med til det. Og så kom han med en fin lille pakke, som jeg åbnede, og da jeg havde pakket den ud, var det så en smykkeæske. Men inden jeg åbnede den, tog han den ud af hånden på mig, og satte sig på knæ foran mig og åbnede den, og så kunne jeg se det smukkeste sæt guldringe, og så sagde han, at han elskede mig, og spurgte om jeg ville gifte mig med ham :marryme:

Og jeg blev så paf at jeg vist ikke engang rigtig fik svaret (jeg gik vel ud fra at svaret gav sig selv?), jeg begyndte bare at græde og kysse og kramme ham, og så fik han også tårer i øjnene, og så blev det vist for meget at jeg ikke havde svaret, for han kiggede pludselig meget nervøst på mig: "Så du siger godt nok ja...?" Og så sagde jeg "JA!!!!!" Meget højt og hulkende, hehe. :heart:

Så var der ellers kys og kram til den store guldmedalje hvorefter jeg stormede ud og ringede til min mor og derefter alle mine veninder. :) Min far vidste det allerede, for Brian havde på meget traditionel vis været forbi og spørge om lov - akkurat som jeg altid har ønsket mig det, fordi jeg altid har været "fars pige", men jeg var selvfølgelig forbi min far og vise ringen samme dag. :shooter:

Så selvom vi ikke holdt juleaften sammen, føltes det alligevel lidt som om at vi var sammen, for nu havde jeg jo ringen at kigge på, der kunne minde mig om at vi skulle være sammen altid. :heart:

En sjov lille ekstra detalje omkring frieriet er, at jeg ca. 1½ uge inden juleaften havde snakket bryllupsdrømme med et par veninder, og var kommet hjem til Brian og havde været helt slukøret over at vi ikke var forlovede og at jeg "aldrig" ville opleve sådan noget. - Et par dage efter at han havde friet viste han mig så datoen på kvitteringen, og gjorde mig opmærksom på at han altså havde købt ringen to uger inden at jeg begyndte at pippe om forlovelse. Hehe. Så vi tænker åbenbart lidt ens, ham og jeg :bunny_4:

Vedlægger lige et billede af ringen. :cheerleader3: Billedet er ikke så godt, men det er en helt enkel guldring med sten i midten. Præcis. som jeg ønskede mig. :boohoo:

post-43333-1277050864.jpg

Edited by Meggers
0

Annonce ♥

Huskeliste (sidst opdateret: 30/3-11)

Er (nogenlunde) klaret:

Sæt dato 9/7-2011 (ville have været min farfars 90 års fødselsdag)

Reserver tid i kirken Vejgaard kirke. Vor Frue Kirke!

Reserver fotograf Vesterbrofotograferne og JL-Video.

Reserver blomsterbinder Brian har booket et herligt lille sted, med to meget "fantastiske 5"-agtige fyre. De er SÅ søde! Se deres hjemmeside HER

Reserver sted Skal have ægte slotsbryllup! :) Se det fantastiske sted HER

Forlover valgt Min svigerfar. :)

Efternavn valgt Vi skal begge hedde både mit efternavn (ikke-sen) og hans (-sen).

Budget Selvom det har det med at ændre sig løbende :badgirl:

Gæsteliste Vi inviterer 53, heraf 10 børn

Ønskeliste Den er i hvert fald startet - men jeg synes det er svært!

Invitationer ud Alle invitationer er DONE, tilgengæld er vi endnu ikke startet på menukort/bordkort (bortset fra design og indkøb)

Reserver frisør, make-up og negle Done! Og hun virker SÅ sød og dygtig. Glæder mig helt vildt til prøveopsætningen!

Find musiker Rockafellas

Planlæg menu og drikkevarer Se menuen HER. Vinen beslutter vi først til prøvesmagningen.

Bestil tid til kjoleprøvning Har prøvet ustyrligt mange kjoler, og fandt drømmekjolen hos Kennedys. Se den HER

Vælg farvetema Elfenben og guld

Kørsel 9 meter lang limo! :cheerleader3:

Hans tøj Som altså åbenbart skal hemmeligholdes for mig (og dermed også jer)! Så det bliver spændende at se på dagen... Har dog vistnok luret at det er brunt (tror jeg)

Vælg toastmaster Kunne ved nærmere eftertanke ikke være andre end Brians søster, og hun har heldigvis sagt ja! :cheerleader3:

Book sted til bryllupsnatten Men hvor det er, er vores lille hemmelighed :loveboard:

Bryllupsrejse Min søde far og stedmor har givet os en tur til Thailand i bryllupsgave! :cheerleader3:

Ringe Klassiske smukke guldringe, med en fiiiiin brilliant i min. Og så er tanken, at der skal flere sten i, hver gang vi får børn. :7himmel:

Lav bordplan Måske ordnet?

Vælg to vidner Min yngste storebror og hans kæreste

Prøvelsesattest TJEK!

Morgengaver Er igang med et større boudoirfotoprojekt + computerspil til ham :)

Mangler at blive klaret:

Lav menukort/bordkort

Fikse risposer

Vælg salmer Vi er enige om "Det er så yndigt at følges ad". Derudover kan Brian godt lide "I blev skabt som mand og kvinde", mens jeg er ret vild med "Glæderig og underfuld" og "Vi beder, Herre, for de to".

Smykker Min mor vil måske forære mig det som mit "nye". :heart: Det bliver nok nogle perler, men de er ikke fundet endnu.

Blomsterdekoration til feststedet Det bliver nok noget Brian vælger, så det passer til min brudebuket. Jeg har bare bedt om dousche farver + roser.

Brudevals Vi har bestilt tid på danseskolen til en time d. 21. juni

Børneposer Det bliver jo lidt en voksenfest, men med en del børn, så vi har snakket om at lave børneposer med (stille-)legetøj og slik. Evt. noget som ungerne kan rende ud i parken og lege med.

Mangler jeg ellers noget? :)

0

VELKOMMEN TIL MED DET FORESTÅENDE BRYLLUP OG DIN EGEN PLANLÆGNINGSTRÅD :cheerleader3:

Dejligt at kæresten sådan kunne overraske dig med frieri. Det lyder til I allerede har tjek på mange ting, bl.a . et rigtig romantisk feststed... jeg glæder mig til at følge jeres videre planlægning.

Ang. advokat og særeje... Ingen er os er specielt formuende og med to små tvillinger har vi faktisk sikret hinanden mere ved dødsfald. Skilsmisse bekymrer mig ikke på den måde, da jeg tænker, at det er rimeligt at skulle dele i så fald alt hvad vi ejer nu. Måske jeres situation er meget anderledes ellers synes jeg, de regler er helt fine, der er for indgået ægteskab - og skilsmisse.

:)

0

velkommen til og hvor er det en dejlig julegave at få når i nu ikke skulle være sammen om aftenen, kan lige forstille mig hvordan det ville have set ud hvis det var sket foran hele familien..

jeg glæder mig til at følge jeres planlægning.

0

Annonce ♥

Hejsa og rigtig hjertelig velkommen hertil :boohoo: Dejligt med endnu en Aalborg-brud :cheerleader3:

Er selv fra Vejgaard, og vil og fra beskrivelsen gætte på, at din kæreste har valgt at få bundet din buket hos Holdensgaards blomster på Hadsundvej ;) De er SUPER gode!!

Og så bliver det jo ikke meget smukkere end Sohngaardsholm Slot - det bliver da alletiders :)

0

Hejsa og rigtig hjertelig velkommen hertil :heart: Dejligt med endnu en Aalborg-brud :cheerleader3:

Er selv fra Vejgaard, og vil og fra beskrivelsen gætte på, at din kæreste har valgt at få bundet din buket hos Holdensgaards blomster på Hadsundvej ;) De er SUPER gode!!

Og så bliver det jo ikke meget smukkere end Sohngaardsholm Slot - det bliver da alletiders :)

Ej, en med-vejgaardgenser, hvor hyggeligt! :bunny_4:

Og ja, det er lige nøjagtig Holdensgaards blomster. De lavede også Brians søsters brudebuket, og den var såååå flot! Og så virker de bare SÅ søde, og virkelig grundige! Brian tog mig med forbi dem, for at hilse på dem, og de ville bare vide ALT. Hvad mine ynglingsblomster er, hvilken kjole jeg skal have på, hvordan mit hår skal sidde, og alt muligt. De er virkelig grundige, de er nok noget af det "bryllupspersonale" vi har, som jeg føler mig allertryggest ved.

Og ja, Sohngaardsholm Slot er jo perfekt, særligt for os, da vi bor, så vi har udsigt til parken, så vi kan NÆSTEN se over til slottet fra vores altan. :boohoo:

Så lige, at I havde valgt Dronninglund Slot, og der er også bare SÅ smukt! Vi var faktisk meget i tvivl om vi skulle vælge netop Dronninglund eller Sohngaardsholm. Jeg tror virkelig I får en smuk fest, og der er også bare så romantisk i omgivelserne der! :boohoo:

Og tusind tak til alle for alle de søde velkomst-hilsener. Hvor er det dog et dejligt hyggeligt forum, jeg er havnet i! :shooter:

0

Hejsa og rigtig hjertelig velkommen hertil :) Dejligt med endnu en Aalborg-brud :boohoo:

Ej, en med-vejgaardgenser, hvor hyggeligt! :shooter:

Og ja, det er lige nøjagtig Holdensgaards blomster. De lavede også Brians søsters brudebuket, og den var såååå flot! Og så virker de bare SÅ søde, og virkelig grundige! Brian tog mig med forbi dem, for at hilse på dem, og de ville bare vide ALT. Hvad mine ynglingsblomster er, hvilken kjole jeg skal have på, hvordan mit hår skal sidde, og alt muligt. De er virkelig grundige, de er nok noget af det "bryllupspersonale" vi har, som jeg føler mig allertryggest ved.

Og ja, Sohngaardsholm Slot er jo perfekt, særligt for os, da vi bor, så vi har udsigt til parken, så vi kan NÆSTEN se over til slottet fra vores altan. :bunny_4:

Så lige, at I havde valgt Dronninglund Slot, og der er også bare SÅ smukt! Vi var faktisk meget i tvivl om vi skulle vælge netop Dronninglund eller Sohngaardsholm. Jeg tror virkelig I får en smuk fest, og der er også bare så romantisk i omgivelserne der! :heart:

Og tusind tak til alle for alle de søde velkomst-hilsener. Hvor er det dog et dejligt hyggeligt forum, jeg er havnet i! :boohoo:

Ja, de er meget dygtige, og super grundige også hos Holdengaard. De sætter virkelig en ære i at gøre alt til perfektion. Men de er jo så heller ikke helt billige.. ;)

Vi bor faktisk selv således, at vi har en perfekt udsigt udover hele Golfparken, det er et smukt og meget grønt sted inde midt i byen. Og så har jeg kun hørt fantastiske roser for maden på Sohngaardsholm SLot, så jeg er sikker på, at det bliver alletiders :cheerleader3:

Og ja - dette forum er bare så dejligt :heart:

0

Annonce ♥

Mindre panikanfald! :cheerleader3::boohoo::bunny_4:

Så lige nogle virkeligt flotte og romantiske bryllupsbilleder taget ved alteret i kirken... Og så slog det mig: Sådan nogle flotte billeder, får vi ikke! :shooter: Vi har jo fået strengt at vide af vores kirke, at der ikke er mulighed for at komme ind i kirken igen for at få taget billeder, efter at vi er gået ud. Og vi har iøvrigt kun reserveret fotografen til at få taget de klassiske "portrætfotos".

Jeg glæder mig SÅ meget til at få vores portrætfotos, som jeg ved bliver sinddsygt flotte, da de skal tages i en smuk smuk park og af rigtigt dygtige professionelle. Men jeg får pludselig helt ondt i maven ved tanken om at vi ikke får professionelle billeder fra kirken, af gæsterne og til festen. Synes ikke vi har råd til mere på fotografposten, og kirken er jo som sagt lidt besværlige på det punkt... :boohoo: Og jeg har jo egentlig heller ikke lyst til at have en fotograf rendende til vores private fest... Men vil jo omvendt også gerne bare have ALT foreviget på rigtig rigtig gode billeder. Suk... What to do? Der er vel næppe noget, jeg kan gøre... Skal nok bare lige over panik-øjeblikket og fokusere på at vi i hvert fald får flotte portrætfotos...

Råd, erfaringer og opmuntring modtages meget gerne. :heart:

Edit 1/9-10: Vi har nu booket ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder*** også som heldagsfotograf. Det løser ikke problemet med kirken, men det giver mange flotte billeder fra festen og dagen, og det føles rigtig rigtig godt. :heart: Og jeg er sikker på, at han kan tage nogle flotte billeder, uden at det er generende for festen :)

Edited by Meggers
0

Vi har smurgt Husband to Bes søster og svoger samt min søster og svoger om de ikke godt vil tage en masse billeder i løbet af hele dagen. begge hold har nogle super prof spejlreflekskameraer og har svaret at det ville de rigtig gerne. Min papsvigerfar har vi bedt om at tage de rigtige / formelle billeder da han er rigtig godt til at fotografere dyr og natur. - Og når han nu har kameraet med kunne man forestille sig han også tog nogen billeder undervejs.

KH frk R

0

Vi har kun valgt at have en fotograf med i kirken og til parfotos, tildels fordi vi syntes det blev fo dyrt og tildels fordi jeg synes at det (i VORES familie til den type fest VI vil holde) ville virke meget kunstigt og opstillet med en fotograf til selve festen... Der er naturligvis afhængigt af hvem man inviterer og hvilken stemning man ønsker, men i vores tilfæde ville det have ødelagt den afslappede stemning vi ønsker... Og i worst-case-scenario vil jeg altså hellere have en fantastisk fest med nogle middelmådige billeder end en middelmådig fest med nogle fantastiske billeder... ;) Vi har derfor i indbydelserne bedt folk om at tage billeder til festen, og har desuden kreeret en lille liste med det der bare MÅ fotograferes til brudepiger og forlover.... :)

Og tak for din søde besked i min tråd forresten... Du samler bare... ;)

0

Vi havde fået at vide, at der ikke måtte tages billeder under selve vielsen (af kordegnen). Men kirketjeneren sagde på selve dagen til min mand og fotografen, at det måtte de gerne, det skulle bare være uden blitz - måske er det en mulighed for jer også? Vi fik taget enkelte billeder inde i kirken efter vielsen og så var fotograferne med indtil vi gik til bords. Vi havde også allieret os med forloveren og hans kone, da de også har et lækkert spejlreflekskamera, så de tog også en masse. Kvaliteten fra alle der har taget billeder er lidt svingende (nogle er slørede, mørke, uskarpe), men heldigvis er der rigtig mange gode imellem.

Mht. til kirkebilleder efter vielsen er det nok desværre sådan, at nogle kirker må man slet ikke fotografere i - punktum. Men mon ikke jeres fotograf har nogle forslag til, hvad I så kan gøre, måske få taget nogle i våbenhuset eller indgangen til kirken?

Jeg håber, at I finder en god løsning. Og husk: prøv (jeg ved det er svært :cheerleader3: ) at lade være med at fokusere FOR meget på andres billeder. Man kan lade sig inspirere, men det er jeres bryllup og det skal også være jeres billeder.

I øvrigt: tillykke med brylluppet og velkommen til! :)

Mange hilsner en gift kvinde ;)

Edited by Melin79
0

Annonce ♥

Lagde liiiige mærke til at der var nogle spørgsmål i din huskeliste også... :cheerleader3: Dejlig tråd forresten, det ser ud til at I allerede har styr på en masse....

Mht musik kan jeg kun anbefale livebands.. Men det er jo også et spørgsmål om temperament, krav og pengepung... Vi har valgt et Beatles-coverband da det er noget alle generationer kan danse til, og da min tilkommende mand er musiker og eeeeeeeelsker musik fra 20'erne- 60'erne...

Mht invitationer, bordkort, menukort, osv synes jeg da at du skal overveje slottes versioner, selvom der nu er noget helt specielt og hyggeligt ved at lave sine helt egne.... :boohoo:

Vi tager på bryllupsrejse til New York i 3 uger... :)

Mht morgengaver giver vi hinanden en Ipod, derudover giver vi også hinanden en lille overraskelse der maks. må koste 100kr... Jeg giver ham en kalender hvor jeg for hver måned har skrevet en ting jeg elsker/glæder mig til at lave med ham (eks. Oktober: jeg elsker at overraske dig) og så en begivenhed i tilsvarende måned (eks. den 24. : Overraskelsesudflugt)... Jeg synes det er en meget sød idé... :bunny_4:

Mht. advokaten, så kunne det aldrig falde mig ind at få særeje... Men det kommer vel også helt an på hvilke erfaringer man har med sig.. For mig at se er særeje det samme som at forberede sig på skilsmisse, og det at blive gift handler vel netop om at love at blive sammen?? Desuden bliver en skilsmisse jo ikke nødvendigvis mindre traumatisk af at de materielle goder er delt - det er vel nærmest det mindste? Men hvis du ikke tror du kan få ro i sindet uden, så er det da noget du må overveje...

Mht forsikring så lyder det meget fornuftigt at undersøge mulighederne og i hvert fald få styr på om I i forvejen er dækket af jeres egen eller feststedets forsikring?

0

Mange tak for de søde og hurtige opmuntringer! Det hjælper. :shooter:

Tror bare lige, det var et lille flip... Vi har desværre ikke rigtig nogen "hobby-fotografer" på gæstelisten, men det skal jo nok blive godt alligevel. Og vores gæster er slet ikke typerne der ville bryde dig om at der var en fotograf tilstede under festen, så det er nok meget rigtigt, når E&T siger "hellere fantastisk fest med middelmådige billeder end middelmådig fest med fantastisk billeder". Og rigtig god idé med liste til brudepige og forlover med ting, der SKAL foreviges! - Den idé er hermed nuppet. :boohoo:

Og det trøster mig lidt, når du, Melin79, fortæller at kirketjeneren sagde, at I godt måtte tage billeder uden blitz. Håber virkelig, at det er en mulighed. :bunny_4: Og ja, du har nok ret... Alle bryllupper har noget fantastisk og man KAN bare ikke få ALT til sit eget, men det bliver jo helt sikkert helt vidunderligt alligevel. :cheerleader3:

Mange tak alle tre. Er faktisk noget mere rolig allerede. Skulle nok bare lige ud med bekymringen, og sikre mig at der ikke kom "Eeeeeej, det kommer du bare til at fortryde"-reaktioner.

:)

0

Lagde liiiige mærke til at der var nogle spørgsmål i din huskeliste også... :boohoo: Dejlig tråd forresten, det ser ud til at I allerede har styr på en masse....

Takker :bunny_4:

Mht musik kan jeg kun anbefale livebands.. Men det er jo også et spørgsmål om temperament, krav og pengepung... Vi har valgt et Beatles-coverband da det er noget alle generationer kan danse til, og da min tilkommende mand er musiker og eeeeeeeelsker musik fra 20'erne- 60'erne...

Det lyder superfedt. :heart: Men er de der så både under middagen og bagefter, eller kun til dans bagefter? Og må jeg spørge, hvad I har måttet give for det? Vi vil klart helst have livebands til bagefter, men er bange for at det overdøver selskabet (og pengepungen) også at have det til maden..

Vi tager på bryllupsrejse til New York i 3 uger... :)

Eeeeeeej, hvor lækkert! :cheerleader3:

Mht. advokaten, så kunne det aldrig falde mig ind at få særeje... Men det kommer vel også helt an på hvilke erfaringer man har med sig.. For mig at se er særeje det samme som at forberede sig på skilsmisse, og det at blive gift handler vel netop om at love at blive sammen?? Desuden bliver en skilsmisse jo ikke nødvendigvis mindre traumatisk af at de materielle goder er delt - det er vel nærmest det mindste? Men hvis du ikke tror du kan få ro i sindet uden, så er det da noget du må overveje...

Jaeh, jeg hælder nok også mere og mere til at vi ikke skal gøre det, hvilket også var min oprindelige tanke. Bliver nok bare lidt påvirket af reklamer for advokater og dumme skilsmissestatistikker. :shooter: Men omvendt, så er der jo ingen af os, der har det vilde af penge pt. så det kan vel i virkeligheden være lige meget. :boohoo:

0

Har i allerede booket fotografen? For ellers kan jeg godt give et tip til en, som for meget få penge tager fantastiske billeder, og osm kan være med lige så længe i vil, og tage lige så mange billeder, som i kan ønske jer... ;) Men jeg kan ikke lige hjælpe med fotografi-forbuddet i kirken dog.. Hmm.. selvom jeg faktisk kender menighedsrådsformanden i Vejgaard Kirke. Kan lige prøve at spørge hende, hvis jeg støder på hende i kantinen.. :)

0

Har i allerede booket fotografen? For ellers kan jeg godt give et tip til en, som for meget få penge tager fantastiske billeder, og osm kan være med lige så længe i vil, og tage lige så mange billeder, som i kan ønske jer... ;) Men jeg kan ikke lige hjælpe med fotografi-forbuddet i kirken dog.. Hmm.. selvom jeg faktisk kender menighedsrådsformanden i Vejgaard Kirke. Kan lige prøve at spørge hende, hvis jeg støder på hende i kantinen.. :bunny_4:

Vi har godt nok allerede booket fotograf, og det er en, jeg er MEGET glad for at vi har valgt... Men hvis du har et link, som jeg burde se, så vil jeg da meget gerne det? :shooter:

Og hvor ville det være vidunderligt, hvis du kunne spørge menighedsrådsformanden! Ellers så spørger vi nok også præsten (100 gange om nødvendigt) når vi har fundet ud af hvem vi får, og det er ikke noget, du skal ulejlige dig med, men hvis du tilfældigvis stødte på hende i kantinen, og spurgte, ville jeg (vi) være MEGET taknemlige! :) Det er jo heller ikke fordi at vi vil være mega paparazzi-agtige derinde, det ville bare være rart lige at kunne komme ind i ro og mag og få taget et par billeder indenfor efter ceremonien... Men jeg ved ikke om det har noget at gøre med, at de booker bryllupperne med kort mellemrum måske... Og så kunne det være dejligt, hvis det var "okay" at gæsterne måske lige fangede et billede, hvis vi stod med en lille tåre i øjet, eller måske et enkelt billede fra tilspørgelsen eller noget (måske video - det har jeg en lille idé om at jeg gerne ville se igen og igen :cheerleader3: ).

Det kan også godt være, at de ikke er så strikse som jeg frygter, jeg ved bare at jeg fik en mail, der lød meget bestemt fra kordegnen, om at det ikke var tilladt, og så ved jeg at min svigerinde fik skældud af en kirketjener ved min nevøs dåb, fordi hun tog billeder, og det synes jeg altså var synd! :boohoo:

0