Meggers

Brian Og Mette - 9. juli 2011

3,332 posts in this topic

Invitationer, bordkort, kuverter og menukort

Sådan ser de ud indtil videre:

Invitation (Den skal bukkes, så det er forside og bagside, der ses):

post-43333-1277051287.jpg

Menukort (Det skal bukkes, så det er forside og bagside, der ses):

post-43333-1277051280.jpg

Bordkort og kuvert:

post-43333-1277051266.jpg

Det er nogen, vi får gratis af slottet, hvis vi vil have dem. Farven er lidt svær at se på billederne, og ikke meget lettere at beskrive, men de er sådan ca. råhvidagtige med grå/sølvagtig S (for Sohngaardsholm).

Fordel: De er gratis. Og jeg kan ikke gå amok i forsøg på at være krea, og dermed ende med grimme og overvpyntede invitationer (jeg er er bare ikke gode efaringer med at kunne lave den slags pænt, desværre)

Ulempe: Er de kedelige...?

Kan ikke finde ud af om vi skal bruge dem, eller om jeg skal forsøge at lave nogle selv. Og hvis vi beholder dem, om vi så bare skal putte dem i printeren som de er, og printe invitationen, eller om vi (=jeg) skal printe det på sådan noget pergament-papir, og så sætte dem sammen på en eller anden måde. F.eks. med guld eller sølv-tråd? De er ikke så store, så jeg kunne godt se det for mig, med pergament-papir-løsningen. Så har jeg en chance for at gøre dem mere personlige, og der er plads til at der kan stå lidt af hvert deri. Tænker at det kunne være en lille "bog" med ønskeliste, forløb over dagen, menukort, kort så folk kan finde stedet, og hvad der ellers kunne være. Eller bliver det for meget? Gode råd modtages meget gerne. :)

0

Annonce ♥

Mht musik kan jeg kun anbefale livebands.. Men det er jo også et spørgsmål om temperament, krav og pengepung... Vi har valgt et Beatles-coverband da det er noget alle generationer kan danse til, og da min tilkommende mand er musiker og eeeeeeeelsker musik fra 20'erne- 60'erne...

Det lyder superfedt. :) Men er de der så både under middagen og bagefter, eller kun til dans bagefter? Og må jeg spørge, hvad I har måttet give for det? Vi vil klart helst have livebands til bagefter, men er bange for at det overdøver selskabet (og pengepungen) også at have det til maden..

De spiller to sæt efter kaffen for 6.000, men deres oprindelige pris var vist 7.000 - vi pruttede i hvert fald lidt om prisen... Jeg er slet ikke til dinnermusik, jeg synes ærlig talt at det er ret irriterende og hvis der skal spilles til et par sange så er der flere pianister i selskabet der lige kan springe op til klaveret og klimpte lidt... ;) Men hvis man vælger et band med en pianist kan man tit få ham til at komme tidligere og spille til maden hvis man er til den slags... :cheerleader3:

Man kan sagtens få et godt band til 6.000 for to sæt eller 10.000 for tre sæt... Men hvis det skal være et KENDT band bliver prisen naturligvis højere...

0

Har i allerede booket fotografen? For ellers kan jeg godt give et tip til en, som for meget få penge tager fantastiske billeder, og osm kan være med lige så længe i vil, og tage lige så mange billeder, som i kan ønske jer... ;) Men jeg kan ikke lige hjælpe med fotografi-forbuddet i kirken dog.. Hmm.. selvom jeg faktisk kender menighedsrådsformanden i Vejgaard Kirke. Kan lige prøve at spørge hende, hvis jeg støder på hende i kantinen.. :heart:

Vi har godt nok allerede booket fotograf, og det er en, jeg er MEGET glad for at vi har valgt... Men hvis du har et link, som jeg burde se, så vil jeg da meget gerne det? :heart:

Og hvor ville det være vidunderligt, hvis du kunne spørge menighedsrådsformanden! Ellers så spørger vi nok også præsten (100 gange om nødvendigt) når vi har fundet ud af hvem vi får, og det er ikke noget, du skal ulejlige dig med, men hvis du tilfældigvis stødte på hende i kantinen, og spurgte, ville jeg (vi) være MEGET taknemlige! :bunny_4: Det er jo heller ikke fordi at vi vil være mega paparazzi-agtige derinde, det ville bare være rart lige at kunne komme ind i ro og mag og få taget et par billeder indenfor efter ceremonien... Men jeg ved ikke om det har noget at gøre med, at de booker bryllupperne med kort mellemrum måske... Og så kunne det være dejligt, hvis det var "okay" at gæsterne måske lige fangede et billede, hvis vi stod med en lille tåre i øjet, eller måske et enkelt billede fra tilspørgelsen eller noget (måske video - det har jeg en lille idé om at jeg gerne ville se igen og igen :shooter: ).

Det kan også godt være, at de ikke er så strikse som jeg frygter, jeg ved bare at jeg fik en mail, der lød meget bestemt fra kordegnen, om at det ikke var tilladt, og så ved jeg at min svigerinde fik skældud af en kirketjener ved min nevøs dåb, fordi hun tog billeder, og det synes jeg altså var synd! :boohoo:

Altså vi har fundet en fotograf, som andre herinde har brugt tidligere, og som jeg synes, er meget meget dygtig. Han hedder ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder***: www.fladmose.dk Jeg synes, han tager nogle meget flotte billeder - er vild med hans stil.. Men hvad endnu bedre er, så koster han ikke ret meget. Vi giver 3500 kr. for at han kommer om formiddagen, og så bliver han indtil brudevalsen :cheerleader3::boohoo:

Skulle jeg støde ind i vores fælles menighedsrådsformand, så skal jeg nok lige spørge mht. fotografi :)

Jeg synes faktisk at invitationerne fra slottet er meget fine. Jeg kan godt lide at de er enkle og stilrene. I kan jo altid pimpe kuverterne lidt ud eller tilføje et bånd el.l. :)

Mht. musik, så må jeg give ret i, at der bare ikke er noget bedre (set i mine øjne) end live musik. Det kan jo komme i mange forskellige former. Vi har valgt en temmelig voldsom løsning, men det betyder også bare rigtig meget for os. Du kan se, hvad vi har valgt her: Link Ellers kan jeg anbefale bandet Yatzy, som spiller mange forskellige jobs rundt om i landet efterhånden. Jeg kender forsangeren, og de er super dygtige.. Du kan læse mere her: Link eller på Facebook :)

Uh, det bliver spændende at tage alle disse valg.. :huh:

0

Har i allerede booket fotografen? For ellers kan jeg godt give et tip til en, som for meget få penge tager fantastiske billeder, og osm kan være med lige så længe i vil, og tage lige så mange billeder, som i kan ønske jer... ;) Men jeg kan ikke lige hjælpe med fotografi-forbuddet i kirken dog.. Hmm.. selvom jeg faktisk kender menighedsrådsformanden i Vejgaard Kirke. Kan lige prøve at spørge hende, hvis jeg støder på hende i kantinen.. :)

Vi har godt nok allerede booket fotograf, og det er en, jeg er MEGET glad for at vi har valgt... Men hvis du har et link, som jeg burde se, så vil jeg da meget gerne det? :)

Og hvor ville det være vidunderligt, hvis du kunne spørge menighedsrådsformanden! Ellers så spørger vi nok også præsten (100 gange om nødvendigt) når vi har fundet ud af hvem vi får, og det er ikke noget, du skal ulejlige dig med, men hvis du tilfældigvis stødte på hende i kantinen, og spurgte, ville jeg (vi) være MEGET taknemlige! :bearhug: Det er jo heller ikke fordi at vi vil være mega paparazzi-agtige derinde, det ville bare være rart lige at kunne komme ind i ro og mag og få taget et par billeder indenfor efter ceremonien... Men jeg ved ikke om det har noget at gøre med, at de booker bryllupperne med kort mellemrum måske... Og så kunne det være dejligt, hvis det var "okay" at gæsterne måske lige fangede et billede, hvis vi stod med en lille tåre i øjet, eller måske et enkelt billede fra tilspørgelsen eller noget (måske video - det har jeg en lille idé om at jeg gerne ville se igen og igen :bearhug: ).

Det kan også godt være, at de ikke er så strikse som jeg frygter, jeg ved bare at jeg fik en mail, der lød meget bestemt fra kordegnen, om at det ikke var tilladt, og så ved jeg at min svigerinde fik skældud af en kirketjener ved min nevøs dåb, fordi hun tog billeder, og det synes jeg altså var synd! :td:

Altså vi har fundet en fotograf, som andre herinde har brugt tidligere, og som jeg synes, er meget meget dygtig. Han hedder ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder***: www.fladmose.dk Jeg synes, han tager nogle meget flotte billeder - er vild med hans stil.. Men hvad endnu bedre er, så koster han ikke ret meget. Vi giver 3500 kr. for at han kommer om formiddagen, og så bliver han indtil brudevalsen :thumbsupsmileyanim::loveboard:

Skulle jeg støde ind i vores fælles menighedsrådsformand, så skal jeg nok lige spørge mht. fotografi :)

Jeg synes faktisk at invitationerne fra slottet er meget fine. Jeg kan godt lide at de er enkle og stilrene. I kan jo altid pimpe kuverterne lidt ud eller tilføje et bånd el.l. :thumbsupsmileyanim:

Mht. musik, så må jeg give ret i, at der bare ikke er noget bedre (set i mine øjne) end live musik. Det kan jo komme i mange forskellige former. Vi har valgt en temmelig voldsom løsning, men det betyder også bare rigtig meget for os. Du kan se, hvad vi har valgt her: Link Ellers kan jeg anbefale bandet Yatzy, som spiller mange forskellige jobs rundt om i landet efterhånden. Jeg kender forsangeren, og de er super dygtige.. Du kan læse mere her: Link eller på Facebook :)

Uh, det bliver spændende at tage alle disse valg.. :)

Hvor er det bare dejligt, du er så hjælpsom! :loveflag: Virkelig fed musikløsning I har valgt må jeg sige! Jeg tror dog desværre det er over vores budget, og nok også Yatzy, selvom de godt nok lyder gode! Vi har fået tilbud fra nogen, der kan spille hele aftenen for 8000, og de lyder faktisk gode, så det tygger vi lige lidt på. :)

Og så kigger jeg lidt på Fladmose også. Det er jo superlækre billeder, ingen tvivl om det, men når der kun står prisen for fotograferingen og ikke for billeder, så er jeg lidt usikker på om det bliver en dyrere løsning, end den vi har pt. Hmm, der er en del at overveje, men tusind tak for gode råd og input i hvert fald! :)

0

Annonce ♥

Uhh, vi er vist liiiiige på nippet til at have booket musikere nu! Livemusik til både middag og dans! Og de lyder bare gode. :thumbsupsmileyanim: Skal bare lige være HEEEEELT sikre på at de spiller "vores genre". Har fået lydfiler med sange fra Big Fat Snake, som måske ikke er 110% os (men tilgengæld virkelig er noget for mange af vores gæster), men de lover, at de også kan spille Kim Larsen og Smokie og DET er os! Så skal lige høre en lydfil med noget af det og se lidt mere af deres repetoire, og hvis kvaliteten og genren holder, så har vi hermed fundet musiker! Jubii!!!

Gad vide om jeg egentlig er lidt for meget kontrolfreak med de musikere. :loveboard: Nå, men better safe than sorry. Og de virker søde, så mon ikke de har tålmodighed med en zilla som mig. :thumbsupsmileyanim:

0

Et noget forsinket og tillykke med det kommende bryllup :thumbsupsmileyanim:

Og hold da op, hvor har I (eller du?? :loveboard: ) styr på meget allerede :)

Mange tak. :thumbsupsmileyanim:

Og tak igen. :td: Jeg (ikke vi, haha) er måske lidt af en kontrolfreak. :bearhug::bearhug: Men det er jo også dejligt at planlægge. :loveflag: - Og så vil jeg også undskylde mig med at jeg skriver bachelor i halvåret op til brylluppet, så vil helst have så meget som muligt klar inden da. :)

0

Annonce ♥

Prisen fra Fladmose er med alle rå billeder elektronisk og en del af dem redigeret. Der er en del af dem i min beretning

Åh hvor er det fristende.... Har set dine billeder, både i din tråd og på hans hjemmeside. De er HAMMERFLOTTE! Og eeeeeelsker dine sko. Og opstillingen. Og ja, alt. I ser SÅ skønne ud! :thumbsupsmileyanim: Så har sådan lidt lagt ud for gemalen at man måååååske godt kunne booke ham (også?) :thumbsupsmileyanim:

0

Jubii! Nu er Pernille fra Esko Gram og Holmegaard booket til hår og make-up på den store dag! :loveboard:

Fik godt nok liiiiige et sus i maven, da jeg lige blev sat på hold, fordi de lige skulle være sikre på at hun ikke holdt sommerferie på dagen. Sad med krydsede fingre og nok et lidt anstrengt ansigtsudtryk mens jeg ventede - det tog lang tid!!! :bearhug: Men hun gik heldigvis med til det! HURRA!!!! :carrot:

Glæder mig helt vildt til prøveopsætningen, som jo desværre er laaaangt ud i fremtiden... Overvejer dog heftigt at tage forbi dem og få lavet en "almindelig" (og noget billigere!) opsætning til når vi skal kigge kjole. Bare lige for at prøve dem af, og så gør det jo heller ikke noget at have flot hår, når man kigger kjole. :bearhug:

Glemte dog helt at spørge om hun kunne lokkes til at komme hjem til mig... Men det er måske også bedre at gøre ansigt til ansigt og med store hundeøjne, hehe. :loveflag:

Tusind tak til Louise.Eriksen, Miss-Lena og Gertrud Sand for at tale så varmt om dem/hende, og dermed gøre mig sikker på at det var det rigtige valg. :thumbsupsmileyanim: Det føles bare rigtig godt at have hende booket! :thumbsupsmileyanim:

0

Sikke dog en masse ting du allerede har fået styr på :thumbsupsmileyanim:

Hvis I mangler en fotograf, så kan jeg varmt anbefale www.marcobjensen.dk han er kanon dygtig og fair med prisen :loveboard: vi har booket ham til vores bryllup!

Kh. Mette

Hehe, vi svømmer snart i fotografer. :thumbsupsmileyanim: Har allerede booket Vesterbro Fotograferne, som jeg har haft rigtigt gode erfaringer med, og lurer lidt på også at booke ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder*** også. Men tak for fiffet, det er dælme vigtigt at have nogle flotte billeder, så fif kan man ikke få for mange af! :loveflag:

0

Annonce ♥

Hej ven

Har også svaret dig i hår og make-up-tråden, så jeg ville bare lige spørge til, hvem i har kik på til musik? :loveboard:

Hejsa. :loveflag:

Har lige set det. Føler mig også MEGET tryg ved min beslutning mht. Pernille, så det er jeg bare glad for. :thumbsupsmileyanim: Har ikke valgt pakke, men jeg tror at jeg ender med den store, for har ikke planer om at skulle andre steder også, men vil gerne have lavet negle og have ansigtsbehandling, og få ordnet bryn, så det passer jo fint, og det ville nok ikke blive billigere hvis jeg fik noget af det andre steder...

Mht. musik har vi haft kig på to bands især. Det ene hedder aCelebration og kan ses på www.musiktilfesten.dk, men det andet (som faktisk er dem, vi hælder mest til, da de vist spiller mere en genre, som vores forældre også kan relatere til, og da de er billigere) har vist ikke hjemmeside. Og jeg er egentlig lidt i tvivl om de har navn også. :thumbsupsmileyanim: MEN, jeg ved tilgengæld at det er tre friske gutter, på bas, guitar og trommer, de ser pæne og ordentlige ud, de er konservatorieuddannede og tager kun 8000 for selve aften, hvilket passer vores budget rigtig godt! Det er nogen, min svigermors kollegas datter (ja, langt ude, I know, hehe) havde til sit bryllup, som også blev holdt på Sohngaardsholm og hun taler meget varmt om dem. Vi har bedt om at få et par eksempler mere fra deres repetoire, for at være helt sikre, men jeg har faktisk en rigtig god fornemmelse med dem. :bearhug:

0

Hej ven

Har også svaret dig i hår og make-up-tråden, så jeg ville bare lige spørge til, hvem i har kik på til musik? :bearhug:

Hejsa. :bearhug:

Har lige set det. Føler mig også MEGET tryg ved min beslutning mht. Pernille, så det er jeg bare glad for. :loveboard: Har ikke valgt pakke, men jeg tror at jeg ender med den store, for har ikke planer om at skulle andre steder også, men vil gerne have lavet negle og have ansigtsbehandling, og få ordnet bryn, så det passer jo fint, og det ville nok ikke blive billigere hvis jeg fik noget af det andre steder...

Mht. musik har vi haft kig på to bands især. Det ene hedder aCelebration og kan ses på www.musiktilfesten.dk, men det andet (som faktisk er dem, vi hælder mest til, da de vist spiller mere en genre, som vores forældre også kan relatere til, og da de er billigere) har vist ikke hjemmeside. Og jeg er egentlig lidt i tvivl om de har navn også. :loveflag: MEN, jeg ved tilgengæld at det er tre friske gutter, på bas, guitar og trommer, de ser pæne og ordentlige ud, de er konservatorieuddannede og tager kun 8000 for selve aften, hvilket passer vores budget rigtig godt! Det er nogen, min svigermors kollegas datter (ja, langt ude, I know, hehe) havde til sit bryllup, som også blev holdt på Sohngaardsholm og hun taler meget varmt om dem. Vi har bedt om at få et par eksempler mere fra deres repetoire, for at være helt sikre, men jeg har faktisk en rigtig god fornemmelse med dem. :)

Dét lyder super spændende :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: Glæder mig til at høre mere :td:

0

MILEPÆL!!!!! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::loveboard::loveflag:

Ok, ved ikke om den tæller som "almindelig" milepæl, MEN... Idag er det faktisk præcis et halvt år siden at Brian friede til mig. :bearhug: Vildt som tiden går, og vildt så meget der er sket siden! På nogle punkter føles det som om at det var igår at jeg nærmest skrigende ringede til alle veninderne. :) Men det er jo en DEJLIG tid, og jeg glæder mig mere og mere til at få manden i mit liv, for hver dag der går! :bearhug:

0

Annonce ♥

Så er musikken booket!

Jubii! Vores "band uden navn", som vist kalder sig "Det lille band", har givet lyd fra sig og de spiller simpelthen alle de numre, vi bad om, så det kunne jo bare ikke passe bedre! Så nu er de booket og der kan sættes endnu et kryds på huskelisten! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::loveboard:

Stay tuned... Er igang med at prøve at være krea mht. nogle STD-magnet-designs... :loveflag:

0

Jeg har leget lidt med designs til STD-magneter. :thumbsupsmileyanim:

Feedback modtages gerne, men husk nu at det er allerførste forsøg på kreativitet! :thumbsupsmileyanim:

(De måske lidt pudsige farver skyldes at jeg prøver at ramme farverne fra invitationerne - og at paint nogle gange ændrer farvetonen når jeg gemmer. :loveboard: )

post-43333-1277406785.jpg

post-43333-1277406800.jpg

post-43333-1277406795.jpg

0

Synes faktisk de invitationer er rigtig fine, og som du selv snakker om kan de jo sagtens bearbejdes videre på, det lyder jo som om du har masser af gode ideer :heart: Glæder mig til at se hvad det ender med!

- Så opdagede jeg lige du også havde lavet STD, synes det er rigtig smart med dem som magneter, ville på en eller anden måde have haft en magnet i vores hvis jeg skulle gøre det om, for alle hænger jo dem op opslagstavlen alligevel :blush: - men nu er de som sagt sendt

Edited by metteholm
0

Annonce ♥

Nu er jeg jo ikke den vilde DIY-brud, men derfor kan man jo godt lægge billeder ud alligevel, så nu får I lige nogle inspirationsbilleder til hår. :blush: Jeg tror jeg er mest til at der hænger lidt hår, eller at det er delvist sat op, men er ikke sikker... :heart:

post-43333-1277546418.jpg

post-43333-1277546429.jpg

post-43333-1277546436.jpg < Nok det billede, der inspirerer mig mest. :)

post-43333-1277546441.jpg

post-43333-1277546480.jpg

0

Og nu vi er igang med billeder, kan I også lige se to sæt ringe, vi kraftigt overvejer:

Først en med en masse sten, hvilket jo bare er liiiige mig! :heart:

post-43333-1277546948.jpg

Og så ind med en flot indgravering, hvilket jeg også er vild med. :blush:

post-43333-1277546954.jpg

Hvis nogen ser ringe a la den med blomsterne, men måske med noget andet flot indgraveret, må I meget gerne sige til. Er lidt vild med at der er indgraveret mønster på nemlig! :)

0

Flotte STD-kort! Jeg kan allerbedst lide de to første; synes det er et rigtig godt billede af jer og enkelt elegant udtryk. Vi brugta også magneter og det var et hit! Hvis I vælger nr. 3, så vær lige opmærksom på at få rettet "og" til "os" :blush:

I øvrigt super, at I har fået bandet på plads og at de kan leve op til ønskerne! :heart:

0