Meggers

Brian Og Mette - 9. juli 2011

3,332 posts in this topic

Flotte STD-kort! Jeg kan allerbedst lide de to første; synes det er et rigtig godt billede af jer og enkelt elegant udtryk. Vi brugta også magneter og det var et hit! Hvis I vælger nr. 3, så vær lige opmærksom på at få rettet "og" til "os" :)

I øvrigt super, at I har fået bandet på plads og at de kan leve op til ønskerne! :heart:

Mange tak. :blush: Og hov ja, havde slet ikke set stavefejlen! Tak for tippet ;)

0

Annonce ♥

Mere spam. :heart: Denne gang har jeg forsøgt at være kreativ med monogrammer (med hjælp fra word, paint og google). Ved ikke helt om jeg vil bruge nogle af dem, og i givet fald til hvad. Men de har været sjove at lave. :blush:

post-43333-1277558194.jpg

post-43333-1277558199.jpg post-43333-1277558204.jpg

post-43333-1277558210.jpg

post-43333-1277558407.jpg post-43333-1277558402.jpg post-43333-1277558394.jpg

Edited by Meggers
0

Vi har lige været til første møde på slottet, hvor vi skal holde vores fest, og hold da fast, hvor var det bare en god oplevelse!! :blush:

De vil virkelig hoppe og danse for os, vi havde et par små sære ønsker, og den utroligt søde køkkenchef sagde bare ja til det hele, og skrev ned. :heart: Og det bliver ovenikøbet ikke så dyrt, som vi troede! Og de tænker på alt det, vi ikke har tænkt på eller ikke tør spørge om, og de sørger for alt, og vil gerne snakke med musikerne også, og ja, det er næsten som at have fået en weddingplanner oveni prisen. Og de er såååååååå søde, og maden lyder SÅ lækker! Glæder mig afsindigt til vi skal til prøvemiddag!

Vil absolut anbefale Sohngaardsholm Slot til alle nordjyske brude, der ikke har fundet feststed endnu! :)

Edited by Meggers
0

Mere spam. :heart: Denne gang har jeg forsøgt at være kreativ med monogrammer (med hjælp fra word, paint og google). Ved ikke helt om jeg vil bruge nogle af dem, og i givet fald til hvad. Men de har været sjove at lave. :blush:

post-43333-1277558194.jpg

post-43333-1277558199.jpg post-43333-1277558204.jpg

post-43333-1277558210.jpg

post-43333-1277558407.jpg post-43333-1277558402.jpg post-43333-1277558394.jpg

post-39114-1277650131.jpg

Edited by Miss-Mette
0

Annonce ♥

Og I skal da ikke snydes for at høre:

Menuen!

I må dog lige bære over med mig, hvis jeg har husket nogle småting forkert, men jeg får bekræftelse på det hele om et par dage, så der retter jeg det lige til..

Edit, 2/7-10: Vi har nu fået brev fra slottet, og menuen er rettet til. Jeg havde dog husket næsten alt. Havde dog glemt at der - selvfølgelig - også serveres sæsonens grønt og ristede nye kartofler til hovedretten. Og så har de skrevet, at vi skal have fois gras flan, men det må være en tanketorsk. Jeg VED at det er trøffelflan! :heart:

Aperitif: Asti Spumante

Forret: Havtaskekæber i smørmonteret puresuppe af grønærter

Ganefrisker

Mellemret: Vildgåsebryst og confit af duelår med vanillehyben og trøffelmarineret rucula

Hovedret: Tournedos Rossini af 1. klasses oksemørbrad med ventrache og på crouton,

sæsonens grønt, ristede nye kartofler samt portvinsglace og trøffelflan

Dessert: Tre slags sorbetis, mango, ananas og kokos

Natmad: Hotdogsbar med pølser i svøb

Derudover skal vi have bryllupskage om eftermiddagen, petit fours og kaffe efter desserten og en børnemenu, men det har vi så ikke snakket om i detaljer endnu :blush: Vin snakker vi også først med dem om senere. Uh, jeg glæder mig!

Edited by Meggers
0

Menuen!

I må dog lige bære over med mig, hvis jeg har husket nogle småting forkert, men jeg får bekræftelse på det hele om et par dage, så der retter jeg det lige til..

Mellemret: Vildgåsebryst og confit af duelår med vanillehyben og trøffelmarineret rucula

Hovedret: Tournedos Rossini af 1. klasses oksemørbrad med ventrache og på crouton, samt portvinsglace og trøffelflan

Natmad: Hotdogsbar (hvor vi har fået lovning på at der er masser af bacon til, haha)

Og så skal vi selvfølgelig have bryllupskage om eftermiddagen, aperitif inden forretten, ganefrisker samt petit fours og kaffe efter desserten, men det har vi så ikke snakket om i detaljer endnu :denmarkflag: Uh, jeg glæder mig!

Hold da op, hvor lyder det bare super lækkert!!! :blush::)

Hvor er det bare fantastisk, at i har haft så godt et møde med slottet - det er simpelthen SÅ betryggende, når man fornemmer, at der bare er styr på det hele :heart:

0

Tidsplan:

Mig:

9.00-12.00: Frisør og make-up

Brian:

Fælles:

13.30-14.00: Vielsen

14.00-15.00: Fuglefrøskastning og transport til slottet

15.00-15.45: Velkomsttale og kageskærring

15.45-16.45: Gæsterne spiser kage mens vi får taget billeder

16.45-17.15: Aperitif serveres og vi får taget gruppefoto af alle foran slottet

17.30: Forret og dinnermusik

? - Mad og måske indslag?

22.00: Dansemusik sætter igang

Inden 00.00: Brudevals. :heart:

0

Menuen!

Hovedret: Tournedos Rossini af 1. klasses oksemørbrad med ventrache og på crouton, samt portvinsglace og trøffelflan

Natmad: Hotdogsbar (hvor vi har fået lovning på at der er masser af bacon til, haha)

Og så skal vi selvfølgelig have bryllupskage om eftermiddagen, aperitif inden forretten, ganefrisker samt petit fours og kaffe efter desserten, men det har vi så ikke snakket om i detaljer endnu :denmarkflag: Uh, jeg glæder mig!

:) skal du også have bacon til næsten alt?! Det må ligge til navnet METTE :heart:

(uofficielt (næsten) så kalder Brian mig for bacon babe derhjemme hmmm :blush: )

0

Annonce ♥

Menuen!

:) skal du også have bacon til næsten alt?! Det må ligge til navnet METTE :heart:

(uofficielt (næsten) så kalder Brian mig for bacon babe derhjemme hmmm :blush: )

:grin2: Bacon babe! Hvor sjovt (og sødt faktisk!) Haha, det er nu nok MEST Brian, der er "bacon baben" hos os, men jeg eeeeeeelsker også bacon! Vil også godt lige indskyde til dem der ikke ved det, at det der "ventrache" er et fint ord for fancy bacon. Så vi får næsten bacon til alt. Mmmmm! :carrot:

0

Neeeejjj, hvor er jeg vild med ringen med blomster!!! :) Må man spørge hvor du har fundet dem??? :blush:

He he, ang blomster så skal du skam ikke være ked af at du kommer med nogle ideer til buketten! Jeg var den der nåede først til blomster handleren!!! Ha ha... Så er den skid sku slået og min kære mand kan IKKE nå at gøre noget!! Hvilket jeg egentlig tror han har det fint med, som han siger; hellere det end at han skuffer mig nu hvor det er den helt store tur! :heart:

0

Der er jo lige 1½-2 mdr. til at jeg begynder at prøve kjoler, men har lige fundet nogle billeder er nogle, jeg synes er flotte:

Først yndlingen pt. :heart:

post-43333-1277753625.jpg

Hvis nogen ved hvad den koster, og hvor den kan købes, må I gerne sige til, for har fundet den på en amerikansk hjemmeside. :blush:

Men er også vild med disse:

post-43333-1277753634.jpg post-43333-1277753651.jpg post-43333-1277753832.jpg

post-43333-1277753659.jpg post-43333-1277753889.jpg

0

Neeeejjj, hvor er jeg vild med ringen med blomster!!! :denmarkflag: Må man spørge hvor du har fundet dem??? :)

He he, ang blomster så skal du skam ikke være ked af at du kommer med nogle ideer til buketten! Jeg var den der nåede først til blomster handleren!!! Ha ha... Så er den skid sku slået og min kære mand kan IKKE nå at gøre noget!! Hvilket jeg egentlig tror han har det fint med, som han siger; hellere det end at han skuffer mig nu hvor det er den helt store tur! :heart:

Ja, den er bare så yndig! Synes bare den ser lidt tyk ud, så er spændt på om den klæder mine lidt tykke fingre. :blush: Den er fra Aagaard, deres living2gether kollektion. Fås blandt andet hos Henrik Ørsnes. Eller dvs. jeg har endnu ikke set en Ørsnes, der havde den hjemme, men de bestiller den gerne hjem :denmarkflag: Den anden (med diamanterne på linje) er fra Nuran og kan bla. købes hos Helbo guldsmede. :denmarkflag:

Haha, så er den på plads med blomsterne! :denmarkflag: Min kæreste holder så ret stærkt fast i at HAN skal vælge buketten! Men jeg elsker traditioner og han ved faktisk mere om blomster end mig, så det er jeg sådan NOGENLUNDE tryg ved, haha. Men derfor må jeg vel godt inspirere. :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Lige lidt skoinspiration også:

post-43333-1277754487.jpg

post-43333-1277754492.jpg

post-43333-1277754481.jpg

Der er dog ingen af skoene, som jeg synes er HELT perfekte til mig, så forslag modtages meget gerne!

Jeg ønsker mig en sko, hvor min hæl er fri, og der bare går en strop rundt om foden. Altså ligesom de to første, men uden for meget sko, der dækker min hæl, den er nemlig ret sart. :) Og så kan jeg ikke greje om jeg skal have høje hæle eller ej... Komfortmæssigt har jeg det normalt ganske udemærket i høje hæle, men det er jo ikke sikkert at jeg har en HEL bryllupsdag. Og noget andet er at min kommende mand er ca. 5 cm lavere end mig uden sko. Og jeg bliver jo nok også bredere end ham, med de kjoler, jeg har kigget på. Og vil helst ikke ligne en kæmpe ved siden af ham. :heart: Er tilgengæld rimelig sikker på at skoene skal være hvide... Har set rigtig mange fantastisk smukke sko med farver herinde, men endnu ingen der kunne få mig til at afvige fra mine ønsker om meget "klassisk" og "traditionel" påklædning :blush:

0

Neeeejjj, hvor er jeg vild med ringen med blomster!!! :denmarkflag: Må man spørge hvor du har fundet dem??? :denmarkflag:

He he, ang blomster så skal du skam ikke være ked af at du kommer med nogle ideer til buketten! Jeg var den der nåede først til blomster handleren!!! Ha ha... Så er den skid sku slået og min kære mand kan IKKE nå at gøre noget!! Hvilket jeg egentlig tror han har det fint med, som han siger; hellere det end at han skuffer mig nu hvor det er den helt store tur! :)

Ja, den er bare så yndig! Synes bare den ser lidt tyk ud, så er spændt på om den klæder mine lidt tykke fingre. :denmarkflag: Den er fra Aagaard, deres living2gether kollektion. Fås blandt andet hos Henrik Ørsnes. Eller dvs. jeg har endnu ikke set en Ørsnes, der havde den hjemme, men de bestiller den gerne hjem :bearhug: Den anden (med diamanterne på linje) er fra Nuran og kan bla. købes hos Helbo guldsmede. :toot:

Haha, så er den på plads med blomsterne! :) Min kæreste holder så ret stærkt fast i at HAN skal vælge buketten! Men jeg elsker traditioner og han ved faktisk mere om blomster end mig, så det er jeg sådan NOGENLUNDE tryg ved, haha. Men derfor må jeg vel godt inspirere. :cheerleader3:

Har helt ærligt aldrig hørt om nogle af delene... Altså guldsmedene... Men de må kunne fås i Århus ellers er der da vist noget HELT galt!!! :denmarkflag:

Selvfølgelig må man da det!!! Det er måske også kun fordi at jeg ALDRIG har fået blomster af min mand at min mavefonemmelse ikke er helt tryg ved det... Jeg har nærmere bare fået lov til at bruge hans dankort istedet :heart: hvilket også passer mig helt fint !!

Og må lige hellere give en kommentar til skoene og kjolerne :blush: Sko; Jeg hælder mest til 1 og 2 men allermest til 1.... Det er RIGTIG fine med den lille sløjfe!! :denmarkflag:

Kjole: Helt sikkert 1'eren!!! :cheerleader3:

0

Har helt ærligt aldrig hørt om nogle af delene... Altså guldsmedene... Men de må kunne fås i Århus ellers er der da vist noget HELT galt!!! :denmarkflag:

Selvfølgelig må man da det!!! Det er måske også kun fordi at jeg ALDRIG har fået blomster af min mand at min mavefonemmelse ikke er helt tryg ved det... Jeg har nærmere bare fået lov til at bruge hans dankort istedet :heart: hvilket også passer mig helt fint !!

Og må lige hellere give en kommentar til skoene og kjolerne :blush: Sko; Jeg hælder mest til 1 og 2 men allermest til 1.... Det er RIGTIG fine med den lille sløjfe!! :denmarkflag:

Kjole: Helt sikkert 1'eren!!! :denmarkflag:

Jamen så kan jeg da ikke være helt galt på den med kjole og sko, det er jo også mine ynglings :denmarkflag:

Og selvfølgelig kan ringene også fås i Århus. :cheerleader3: Begge mærker har hjemmesider med forhandlerliste. :cheerleader3: Jeg er tilgengæld begyndt at lure lidt på det der Maidor... Det lyder jo noget billigere, og jeg vil jo gerne have noget bling! :) Hmm, må overvejes....

Og jeg kan godt forstå dig med blomsterne. Min kæreste har så givet mig blomster MANGE gange, så det er jeg helt tryg ved. :bearhug: Tilgengæld får jeg nok aldrig fingrene i hans dankort! :denmarkflag:

0

Hmmm... Overvejer virkelig virkelig virkelig Maidor som leveradør af ringe...

Men hvad vejer tungest: Lyst til større og flere diamanter for færre kroner, eller tryghedsbehov? :heart:

Min samvittighed siger mig også, at der må være noget ved det, der ikke er iorden... :blush: Men det er vel ikke ulovligt... Hmmm... What to do? Må hellere få en snak med Brian, når han kommer hjem. Kan mærke at jeg ikke helt kan slippe det her... :)

0

Annonce ♥

Hehe, har lige leget rimsmed. :oops:

Aner faktisk ikke om vi vil bruge ris, fuglefrø, blomsterblade, sæbebobler eller noget helt femte, men HVIS vi bruger sæbebobler, så kom jeg lige på et lille rim, der kunne passe dertil:

Ris gi'r fuglene ondt i maven.

Frø gi'r præsten klatter i haven.

Blade farver det, der er hvidt

Men bobler gi'r glæde og glimter blidt

Disse er lavet, så de ikke kan plette

Så dem kan du roligt blæse på Mette

Og Brian også, ja blæs os et stykke

Bare I samtidig ønsker os TILLYKKE!

:bearhug::):respekt::shooter::unsure::hug::):):):blink:

Edited by Meggers
0

Annonce ♥

Rigtig rigtig fint digt!!

Dog giver ris ikke fugle-maveonde :bearhug:

Og vælger du at bruge digtet - så vær lige OBS på, at der mangler et l i tillykke :)

Nej, jeg har godt hørt at det bare er en skrøne med risene... Og tror såmænd også nok at man kan kaste med rosenblade uden at de farver. Men det passede lige med rimene ;) Og tak for at påpege stavefejlen, den var lige smuttet. :respekt:

0

Hmm har snakket med slottet, og de er ikke helt sikre på om vi må stille toiletkurve op, da de stadig har restauranten åben ved siden af (hvilket jeg synes er ok, vi er jo en lille forsamling, og vi kommer ikke til at være i rum med andre kunder, vi skal bare dele toilet med dem)... Bare de nu ikke synes, jeg/vi er helt tåbelige fordi jeg foreslog det. :) De havde åbenbart aldrig hørt om det før... Jeg skulle få svar imorgen, der må meget gerne krydses fingre... Jeg synes det er sådan en sød detalje med toiletkurve. :bearhug: Men hvis vi ikke må, vil jeg høre om vi i det mindste må plante nogle sager ved receptionen, som gæsterne så kan få af, hvis de har behov. Synes bare SLET ikke at et er lige så godt som en toiletkurv. :unsure: Så kryds endelig fingre! :respekt:

Den gode nyhed er tilgengæld at de er helt med på, at vi har tænkt os at lave om på deres designs med bordkort og invitationer.

Har været i panduro idag og kigge ting og sager, så sidder lige og spekulerer... Tror jeg er ude i noget champagnefarvet papir (dvs. lysegult, haha) med perlemorspapir (gennemsigtigt glitrende papir), hvor teksten skal stå på, og så at binde det sammen med lysegrønt silkebånd, og MÅSKE lime et perlemorshjerte eller to på. Elsker lysegrøn, og Brian synes også det lyder pænt. Og jeg kan rigtig godt lide perlemor, og vil jo måske have perler på til kjolen... Så tror, der kunne være en fin tråd i det hele sådan her. Og så med det grønne bånd på bordkort og toiletkurve (hvis vi må have dem) også...

Og så kunne vi vedlægge ønskeliste ved siden af istedet for i selve invitationen... Jeg tænker på at skrive den på et ark, der mathcer invitationen i farven, og så bukke den sammen, så den ligner en gave, hvor gavebåndet så er silkebåndet, som jeg også vil bruge til invitationen.

Jeg spekulerer lige, I skal nok få billeder, når jeg går igang med at kreere. :shooter:

0

Har lige fundet et billede mere af stedet, hvor vi holder festen, som jeg egentlig synes er bedre end det jeg lagde ind tidligere:

post-43333-1278010797.jpg

Og nu vi er igang, har jeg lige et billede mere af det udefra:

post-43333-1278010832.jpg

0