Frittefrej

Fotograf

20 indlæg i dette emne

Hejsa

Er der nogle af jer, der har nogen ide om, hvad en fotograf til et bryllup koster?

Hvor lang tid han/hun er der? (kan være I har forskellige aftaler)....

Hvor mange billeder der bliver lavet?

Om der bliver lavet noget specielt til jer af billeder eller lign.

Hører meget gerne fra jer...

Min veninde er i tænke-hjørnet ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores fotograf er der fra festens start og til midnat når brudevalsen er danset. Vi skal give 2500 kr, men det er også en amatør. Vi får alle billederne på cd samme aften som festen og får senere en cd med de redigerede billeder. Vi skal have taget billeder af festen og alle gæster men ikke de traditionelle bryllupsbilleder da vi har en prof til det, så mens de bliver taget tager vores amatørfotograf billeder til vores reception så vi kan se hvad der er sket :heart:

Redigeret af sinning
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde Peter Ulriksen til vores bryllup. Han var der hele dagen (kirke til brudevals).

Vi fik taget billeder da folk ankommer til kirken, under selve vielsen udenfor kirken. Inde i kirken bagerfter med brudepiger og vores forældre. til reception. billeder ved location og så til festen selvfølgelig.

Vi har fået alle billeder redigeret på et usb-stik + en fotobog.

Ialt har vi fået lidt over 1000 billeder i farver og alle billederne i sort/hvid også.

Pris for det hele: 7000,- (Jeg tror nok han har sat priserne op i år, så jeg tror du skal regne med 8000,-

0

Del dette indlæg

vores fotograf er der fra kirken og til festens slut...

han skal ha 3000kr.

og så får vi alle billederene på cd

Hej

Kunne man evt. få et navn på den fotograf - det lyder vildt billigt :heart:

Mvh Rikke

Ja HOLD da fast det er godt nok billigt.. en professionel ??? Jeg vil også gerne bede om navn om muligt :)

0

Del dette indlæg

Vores fotograf + assistentfotograf var der fra gommen ankom til kirken til og med at vi satte os til bords til middagen. Vi har fået alle (gode) billeder på CD, en mappe med 8 (redigerede) billeder (som vi selv var med til at vælge) og et album med 36 stk. 10x15-billeder udvalgt af fotografen. Det gav vi 5000,- for. Dertil betaler vi 655,- for at få de redigerede billeder elektronisk også.

Redigeret af Melin79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal give 3.000 for 2 timers fotografering. For det får vi kørsel, 24 redigerede billeder, samt alle billeder på CD-rom.

Jeg synes også fotograf-markedet er en jungel. For os var det vigtigt at vi fik alle billeder bagefter, og ikke skulle betale x antal kr. for hvert billede.

0

Del dette indlæg

At vælge fotograf til et bryllup er næsten lige så svært som at vælge brudekjole, det samme gælder priserne, for priserne svinger ufatteligt meget, og dyr er ikke lige med super billeder :lol:

Netop fotografen tvinger mange budgetter i knæ, og hvad få man få disse 5000 til 10000 kr man giver, jo måske hen ved 1000 billeder som nogle skriver, men hvor mange af disse billeder er så noget værd teknisk set 100 - 200 måske :cheerleader3:

Et godt tip kan være, meld jer ind på http://www.phosee.dk og under forumet søge efter en fotograf i netop jeres område, og få en god snak med fotografen om hvad i ønsker af billeder hvor og hvordan osv.

Bryllups billeder er en teknisk udfordring grundet stort set altid dårlig belysning, så derfor vil de personer som tilbyder sig på phosee altid være 100 % sikker i deres sag, og levere kvalitet hver gang, og ofte til en meget billiger pris end profferne som ofte blot skal have x antal kunder igennem pr. måned for at overlever.

For en god ordens skyld vil jeg lige skrive, jeg tager ikke bryllups billeder selv, da jeg ikke har tiden til sådan lange optagelse dage :)

0

Del dette indlæg

Hejsa

Er der nogle af jer, der har nogen ide om, hvad en fotograf til et bryllup koster?

nu havde vi vores fotografer til en vennepris, men vi brugte tosafoto, som er annoncøre herinde. Vi endte med at give 6700 kr for heldagsfotografering, hvor de begge kom ud og var med fra en time før min mand ankom til kirken og frem til efter brudevalsen, og efter vi havde skåret kagen for. Vi fik alle billederne på 2 dvd´er. Og vi havde fået taget billeder i/ved kirken, af hver gæst og til/under festen. Vi fik lavet 77 takkekort, og nogle af billederne ud i papirsform, samtidig hver af parbillederne ud i papirsform :-)

0

Del dette indlæg

Pas nu på blodtrykket Gokke :thumbsupsmileyanim:

Jeg syntes så også at det halter lidt og lugter lidt af markedsføring eller mangl. kendskab til en bryllupsfotografs arbejde:

Det er jo fint nok at man kan sige at man ikke har tid til lange optagelsesdage, men faktum er jo at langt de fleste bryllupsfotograferinger netop ikke er heldagsfotograferinger men kun omfatter billeder i kirken og evt. lige ganske kort tid på festsstedet. Jeg kender mange bryllupsfotografer som slet ikke laver heldagsfotografering af samme grund, og derfor ser jeg dem desværre kun sjældent, Gokke inklusive.

Jeg rendte så langt om længe ind i Gokke ved en bryllupsfest her tidligere på måneden. Der sagde han faktisk at han var lidt misundelig på os fordi vi bare kunne køre hjem bagefter med en afsluttet opgave. Til gengæld får de så deres trygge nattesøvn :cheerleader3: En stor del af fotografernes arbejde ligger netop ikke under selve festen, men efterfølgende i form af billedredigering m.v. og det gælder uanset om vi taler om lange optagelser eller optagelser af 3-4 timers varighed.

At bruge en amatørfotograf eller en amatør dj er lidt ligesom at spille hasard. Måske er man heldig måske ikke. Man kan sige at sådan er det med alting men der er man trods alt på mere sikker grund ved at bruge en erfaren og anerkendt leverandør, hvis man da ikke lige kender en amatørfotograf som man føler sig sikker på.

Det er jo fint nok at folk ved at de får en amatørfotograf men problemet med en bryllupsfest er jo at det ikke kan gøres om. Det er ihvertfald ikke noget man håber på :cheerleader3:

Jo jeg mindes en episode herindefra for et par år siden hvor en bruger beskrev hvordan hun og ægtefællen havde opsøgt en professionel fotograf efter bryllupsfesten og fået taget nye bryllupsbilleder fordi dem der var taget af deres amatørfotograf på dagen var for dårlige. Men hvordan er det lige om nogle år at sidde og kigge på nogle bryllupsbilleder vel vidende at de ikke er taget på dagen men er rekonstrueret ? Herudover kan man jo overveje hvor meget de har sparet nu hvor de skulle betale to fotografer for det samme arbejde.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har fundet en som kunne have været der fra start i kirken til vi havde danset brudevals... vi ville så få en mappe med nogle billeder i, alle hans billeder på cd- rom og på lysbilleder..

incl kørsel og moms fik vi et tilbud på 8000kr, men det er normalt ikke noget han gør... (altså foto opgaver over så lang tid)

jeg havde ellers et ønske om en anden fotograf (en der husere herinde) synes personen laver noget rigtig flot arbejde, så måske bliver det valget......

men så bliver det uden lysbilleder, og de trækker rigtig meget op i min bog...

Tænker lige for mig selv

men måske har h.. et gammelt kamera.. filmen til lysbillederne og alt det er intet problem det er nemt at skaffe.. (den lokale fotocare i slagelse har det og kan nemt skaffe nyt) jeg krydser fingre..

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Jeg forstår dig 100 % Gokke og der er faktisk én ting mere du kan være misundelig over i forhold til os, og noget som jeg også har hæftet mig ved i relation til forum. Vi oplever det ikke på vores område på samme måde, selvom der findes et hav af mobildiskoteker og wanna be dj's som mere eller mindre spiller gratis.

Det er også fint nok for man skal starte et sted og jeg er heller ikke bange for for konkurrencen hvad vores eget firma angår. Men vi var nogle af de første i landet på den bølge - kan man vel godt kalde det - som hedder bryllupsdiskoteker og man kan også sige at vi har været med til at at bygge begrebet "voksendiskotek" op ved at få gjort op med nogle fordomme om at mobildiskoteker og dj's kun er for helt unge, og det har kostet kræfter. Har folk først oplevet en dårlig dj eller et "ungdomsskolediskotek" til en bryllupsfest skal der meget til at de hyrer en dj til deres egen bryllupsfest og så vil det være ødelæggende for det som vi andre har bygget op.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg blander mig lige igen, for vist formuleret mig forkert vedr. phosee.

Nå jeg skriver 100 % kvalitet, menes der, at dem som tilbyder sig, også ved hvad de gå indtil og ikke bare for at tjene en let skilling, dertil er respekten vedr. fotografering for stor.

Jeg har desværre også set serier fra prof. fotografer som er helt hen i vejret, så man kan være lige uheldig begge steder ;)

At jeg skriver jeg ikke tager bryllups billeder, er jo netop at jeg ikke føler at jeg selv er dygtigt nok :thumbsupsmileyanim:

Men uanset hvad Gokke end måtte føle og mene, mener jeg desværre stadigvæk der findes for mange proffer. der sætter deres priser så højt, at det er overnaturligt.

Nu vil jeg ikke hænge firmaer eller personer ud her, men siger blot der findes ufatteligt mange dygtige amatørfotografer der kan give flere proffer bagben, både med hensyn til udstyr som en enkelt er inden på, og med øjet for at tage billedet netop det rette øjeblik.

Men lad nu det hele ligge, jeg fik utrykt mig forkert, og beklager over for Gokke.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi søgte lidt hist og her og hentede tilbud ind fra et par stykker, men er endt op med en der hedder Jens Leander. Han gav et tilbud på 8500kr + 500kr i kørselspenge og så er han der fra en halv time før vielsen starter (10:30) indtil brudevalsen (00:00) altså over 12 timer! Han tager billeder ved vielse, reception, on location, til middagen og brudevalsen. Vi får 200-400 billeder ud af det på en cd, alle redigerede samt 6 billeder på papir i farve eller sort/hvid efter eget valg.

Jeg har intet hørt om denne fotograf men han virkede professionel i vores samtaler og de billeder jeg har set af hans syntes jeg var gode og passede rigtig godt til havd vi gerne ville have :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gav 300 kroner i timen til vores fotograf. Han er så heller ikke uddannet, men han tog mange rigtigt flotte billeder og var frisk og dejlig at arbejde sammen med!!! :-)

De professionelle tager meget højere priser, men leverer så nok også bedre billeder. Men jeg er stadig fuldt ud tilfreds med de billeder, vi fik. Til prisen var de rigtigt, rigtigt gode!

0

Del dette indlæg

Vi har booket fotograferne.com, da vi bare snakker rigtig godt sammen og er enige om, hvilken type billeder, der passer os :) Og så self fordi vi kan se, at de har taget nogle rigtig gode billeder! For mig er det suuuper vigtigt, at vi svinger, for ellers er jeg bange for at det går galt.

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne gøre jer opmærksomme på Think Photography fra Odense, som altså bare tager de skøøøøøøøønneste bryllupsbilleder synes jeg! De fanger bare den helt rigtige stemning, er enormt kreative og tænker uden for boksen, og så sørger de for også, at tage nogle lækre detaljebilleder!

Se bare disse fantastiske billeder:

her

her

og her

Og så selvfølgelig også lige deres hjemmeside:

her

I låve it! :bearhug:

post-41276-1297860559.jpg

0

Del dette indlæg

jeg har overvejet at vi skal have www.voresstoredag.dk til at fotografere til vores bryllup. Den mindste pakke koste 6400 med transport, men jeg vil gerne betale ekstra for at være sikker på at få nogle gode billeder (er ikke særlig fotogen :-/).

Celia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer