hellepedersen

Har et problem

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har i invitationen skrevet to steder hvor de kan overnatte og det ene sted får de rabat fordi det er der vi holder det. har skrevet en billig og en lidt dyrere løsningsmodel og så er det op til folk selv at vælge noget. Min kæreste har været til mange bryllupper og det har været sådan alle steder at gæsterne selv betalte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay, for min kæreste har 2 halvbrødre som kommer fra sverige og noget familie fra langeland men de andre bor nu ikke så meget længere væk end de kunne tage en taxi hjem, min mor og hendes kæreste tager en camingvog med for vi har lidt plads udenfor hvor der kan stå 2 campingvogne og så har vi et gæste værelse, men håber det går alt sammen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har haft den samme problemstilling. Vi har besluttet at de nærmeste (forældre, søskende og bedsteforældre) betaler vi for. Resten har mulighed for at overnatte i den spejderhytte hvor festen skal holdes.

Kærlig Hilsen Charlotte

--------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min holdning er helt klart at det er op til gæsterne at finde ud af hvad de vil og dermed også selv betale sig fra det de vælger. Jeg synes ikke der er forskel på om man inviterer til rund fødselsdag, bryllup, sølvbryllup eller andet, og jeg forventer ikke at der med en invitation også følger en gratis overnatningsmulighed med....

Vi har fortalt gæsterne at de kan overnatte til specialpris på hotellet hvor festen holdes. Derudover har vi været fortalt hvilke andre muligheder der, hvis de selv har spurgt ind til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan I bestemt godt men I behøver jo ikke at skrive at de selv skal betale. Blot at de selv skal sørge for overnatning. Nogle vil måske benytte lejligheden til at besøge og overnatte hos familie og venner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
vi får omkring 60 gæster til vores bryllup, men problemet er vi har ikke plads til og have dem alle sammen til at sove her og har ikke råd til de skal bo på hotel eller kro.. hvad gør vi?

Det komme lige an på hvad I har inviteret til. Hvis I "kun" har inviteret gæsterne til middag, så må de selv finde en soveplads, bare I melder det ud til dem i god tid, at I ikke har plads til alle! Det er de færreste gæster der forventer at kunne sove hos brudeparret, når de inviteres til middag!

Kram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet i vores indbydelser at der er mulighed for overnatning for egen regning incl brunch med brudeparret den efterfølgende dag.. Vi skal blot give feststedet besked om hvor mange der ønsker at benytte sig af dette tilbud også finder de elternative steder hvis deres 10 værelser ikke er nok.. Der er ogå mulighed for at medbring campingvogn gratis eller sove i en stor sal.. da vores gæster er en stor blanding af unge og gamle passer det perfek til vores gæsteliste :thumbsupsmileyanim: Vi forventer ikke at alle vil benytte sig af det kun de allernærmest forældre søskende og bedste vennerne... :thumbsupsmileyanim:

mvh michelle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde også lidt samme problemstilling. Dog ville vi godt "tvinge" gæsterne til at blive og sove, da vi så også havde søndag formiddag sammen med dem og dermed fik lidt mere tid.

Vil valgte derfor at leje en spejderhytte, knap 10.000 kr for 80 overnattende gæster, som vi selv betalte for - men synes også det er en billig løsning!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver man vist ikke ligefrem en "bryllupsplanlægger til". Herudover er det jo påfaldende at du har skrevet 4 indlæg på 3 dage med et eneste budskab :thumbsupsmileyanim: Hvis du vil have gang i din forretning er dette ikke måden at gøre det på og jeg taler af egne erfaringer. Mange betragter spam som negativt. Kom med nogle gode konkrete råd til dem som de kan bruge til noget i stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget normalt at man selv betaler, men man kan jo give folk nogle muligheder. 2 gange jeg har været til bryllup lå vi på en campingplads i nærheden, en tredje gang kørte vi hjem, men der var mulighed for overnatning på hotellet for egen regning. det var dog så tæt på at vi ligeså godt kunne køre hjem.

Men hvis man finder et meget dyrt hotel at holde festen, så har jeg hørt nogle harme kommentarer om at det måske var lidt frækt at give det som eneste mulighed, det er jo dyrt at komme til bryllup i forvejen. Så hvis det er et dyrt hotel så find nummeret på et hostel/vandrehjem, en campingplads eller lig.n.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer