Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Kristine Kirk

Skal kollegaen inviteres med?

10 posts in this topic

Hej i skønne zillas,

Jeg har virkelig brug for jeres ærlige mening her.

Min kollegaes kæreste skal tage vores billeder til vores bryllup, han er en super dygtig amatør fotograf.

Nu kommer det så, skal min kollega inviteres med til brylluppet?????

Vi har det rigtig sjovt og godt sammen når vi er på arbejde, jeg betegner os lidt mellem stadiet kollegaer og veninder.

Vi har ses et par gange i fritiden, men det er ikke blevet til den store.

Jeg ved at hun snart siger op på vores arbejde, og min mavefornemmelse siger mig nok, at vi ikke rigtig kommer til at ses andet end at have kontakten over mail.

Men på en måde følger jeg mig forpligtet til at invitere hende med, når hun hendes kæreste har tilbudt at tage vores billeder.

Det skal siges at vi holder reception efter vielsen, så kunne jo også vælge at invitere hende med der, men omvendt er det vel også lidt mærkeligt at hun tager hjem, men kæresten bliver.

Hvad synes I???? :thumbsupsmileyanim:

Håber I vil komme med jeres mening, så jeg bare kan blive lidt klogere hvad man gør og ikke gør.

0

Annonce ♥

Hej i skønne zillas,

Jeg har virkelig brug for jeres ærlige mening her.

Min kollegaes kæreste skal tage vores billeder til vores bryllup, han er en super dygtig amatør fotograf.

Nu kommer det så, skal min kollega inviteres med til brylluppet?????

Vi har det rigtig sjovt og godt sammen når vi er på arbejde, jeg betegner os lidt mellem stadiet kollegaer og veninder.

Vi har ses et par gange i fritiden, men det er ikke blevet til den store.

Jeg ved at hun snart siger op på vores arbejde, og min mavefornemmelse siger mig nok, at vi ikke rigtig kommer til at ses andet end at have kontakten over mail.

Men på en måde følger jeg mig forpligtet til at invitere hende med, når hun hendes kæreste har tilbudt at tage vores billeder.

Det skal siges at vi holder reception efter vielsen, så kunne jo også vælge at invitere hende med der, men omvendt er det vel også lidt mærkeligt at hun tager hjem, men kæresten bliver.

Hvad synes I???? :thumbsupsmileyanim:

Håber I vil komme med jeres mening, så jeg bare kan blive lidt klogere hvad man gør og ikke gør.

Hejsa ;)

Mit første spørgsmål er om i skal betale for at han tager billeder? Skal i det er der ingen problemer, da han jo så er på arbejdet og man tager jo ikke sin kæreste med på job ;)

Hvis han gør det gratis er det en anden sag, så vil jeg nok invitere "veninden" med, ellers ikke ;)

0

Jeg synes det er ret afgørende, om kæresten var blevet inviteret, hvis ikke han havde kameraet med. Hvis han udelukkende er der i sin rolle som fotograf ser jeg absolut ingen grund til at invitere kollegaen med. Er han derimod OGSÅ inviteret som gæst, synes jeg kollegaen også skal med.

Et eksempel: i maj blev min mands kusine gift. Min mand, der er fritidsfotograf, blev spurgt om han ville agere fotograf, og selvfølgelig ville han da det. På intet tidspunkt var der tale om, at jeg skulle med, og det var også langt fra mine forventninger. Vi har til daglig kun yderst begrænset kontakt med kusinen, så hvorfor skulle jeg dog blive inviteret bare fordi min mand tilfældigvis er fotograf på dagen?

0

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig nogle nye argumenter, men jeger enig i det der er blevet sagt: Lad være med at invitere hende med, medmindre du ville have hende med, hvis han ikke tog billederne. :thumbsupsmileyanim: Synes overhovedet ikke du behøver føle dig forpligtet til det. :thumbsupsmileyanim:

Iøvrigt - hvor fantastisk jeres bryllup end må blive - så har jeg det personligt sådan, at jeg egentlig ikke har så meget lyst til at være en del af et bryllup, hvis bruden/gommen er en, jeg ikke er tæt på... Jeg tænker, at din kollega kender måske ikke andre end dig og sin mand til brylluppet. Og du har jo ikke tid til hende HELE tiden, og manden har travlt med at tage billeder. Selvfølgelig kan hun lære nogle mennesker at kende, men hvis I alligevel ikke HELT er veninder, så vil hun måske have det helt fint med bare at glædes på dine vejne og ønske dig stort tillykke, men IKKE at skulle med til festen. Hvis du kan følge mig?

Edited by Meggers
0

jeg vil også sige, at han er jo på job, og ikke inviteret med som gæst. Han skal vel heller ikke sidde med til bords og spise med under middagen? Det gjorde vores fotografer ikke, de fik mad i et af de tilstødende lokaler, og der var da ingen tvivl om, at de var på job. Hvis du så invitere kollegaen, så kommer hun jo til, at sidde og kigge på sin mand, som er på arbejde...

Hvis du synes hun skal med til lidt af brylluppet, så invitere hende med til receptionen

0

Annonce ♥

Ud fra det du siger så nej, medmindre du ville have inviteret kollegaen hvis kæresten ikke skulle fotografere. Kæresten er der jo for at fotografere og ville formentlig helt frabede sig en plads ved bordet hvis I tilbød ham det. Jeg er også selv af og til - senest ved en uformel 2x50 års fødselsdag - ude for at der bliver sagt at man har lavet en plads til mig ved bordet men der takker jeg pænt nej tak. Ikke fordi man ikke vil tale med folk men man er der for for at udføre et stykke arbejde (og det kan jeg ikke bare gøre ved at sætte en CD på som bare står og kører). Jeg kunne forestille mig at fotografen har det på præcis samme måde.

Edited by diskobil
0