JuniBrud2011

Nu uden feststed!!!

22 indlæg i dette emne

Ja så gik hotel Nørrevang lige konkurs, og der havde vi booket Bryllup d. 25.06.2011!!!!

Vi bookede dem sidste år i påsken og ændrede endda datoen, fordi de ikke kunne, den første dato vi havde valgt. Vi har betalt 3000 kr i depositum og jo lagt en masse planer for dagen ud fra forestillingen om, at det var det perfekte sted til vores store dag. Er VILDT frustreret. Vi har spildt 3000 kr og selv om det forlyder, at nogen allerede har købt hotellet, så får vi jo aldrig de penge igen - aller højest en ny bookning, hvis de nye ejere der ikke har åbnet hotellet endnu forbarmer sig over os og den grumme situation vi er havnet i......

Ved sgu heller ikke om jeg ville stole på at det ikke skete igen kort før bryllupet, hvis de valgte at holde den tidligere ejeres aftale?! Vi har måske stadig en chance for at finde et andet sted endnu, men sker det nu igen 3 måneder før bryllupet, er det jo langt fra sikkert, at vi finder noget andet......

Er sgu lige til at stortude over!!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor er det bare ærgerligt for jer! Sikken noget l***...

Hvis der kommer nye ejere kan i vel stadig holde brylluppet samme sted kan I ikke? Man må jo gå ud fra at de nye ejere ikke re på randen til konkurs når de vælger at købe et sted.

Jeg føler virkelig med jer og håber i finder en god løsning snart. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg tror du forhaster dig en smule her. I mister da vel ikke jeres penge bare fordi forretningen går konkurs? Der er da nogle regler for sådan noget. Og så er jeg da sikker på at I stadig kan holde jeres fest der, selvom der kommer nye ejere.

Jeg har været ude for noget lingende med en udlejer en gang. Ejeren af bygningen jeg boede i og derved min udlejer gik konkurs og huset røg på tvangsauktion. Jeg stod lige til at skulle og flytte og gerne have mit depositum tilbage. Advokaten sagde til mig, at I sager som denne måtte jeg bare vente på at der var nogen der købte ejendommen, for de nye ejere ville så have ansvaret for at betale mit depositum tilbage.

Fire måneder efter jeg er flyttet derfra får jeg pludselig et opkald fra en venlig herre, som fortæller han har købt ejendommen, og han vil høre om jeg havde fået mit depositum tilbage.

Jeg har aldrig troet jeg skulle opleve den form for ærlighed, men det var jo sådan set bare lov og ret. Måske det fungerer lidt på samme måde i jeres situation?

Men jeg føler med jer - hold op hvor må det være frustrerende! Masser af kram herfra! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil give ChariteK ret, der er regler for den slags. Og er der nye ejere på banen vil de sikkert gøre hvad de kan for at i stadig kan holde festen der. Måske med lidt ændringer men sandsynligvis kun i "småtingsafdelingen" hvis der er sådan en når det handler om brylluppet :thumbsupsmileyanim:

Jeg ville nok tage en dyb indåndning og afvente lidt. Se hvad de nye ejere kan byde på og tage den derfra. Måske bliver du positivt overrasket

0

Del dette indlæg

Jeg tror du forhaster dig en smule her. I mister da vel ikke jeres penge bare fordi forretningen går konkurs? Der er da nogle regler for sådan noget.

Essensen i en konkurs er faktisk lige netop at folk mister deres penge. Man kan selvfølgelig stille sig op i køen af kreditorer, men det får man næppe meget (oftest intet) ud af, da der jo er en grund til at konkursen opstod...

Du kan ikke sammenligne en virksomhedskonkurs med en boligudlejer. Årsagen til at du kan få dit depositum igen som boliglejer er en særlig lejeret, som er sikret via Lejelovens §7.

Redigeret af jesper-brock
0

Del dette indlæg

Så kom den jurastuderende lige på banen. Jeg er enig men anskuer det mere ud fra selve virksomhedens forhold. Man kan jo godt forestille sig at den nye ejer køber virksomheden ud af konkursboet, fremfor bare at overtage lokalerne, og i den forbindelse også overtager nogle af kreditorerne, herunder forpligtelsen vedr. jeres depositum. Problemet er bare at I, i den sammenhæng indgår på ligefod med de øvrige kreditorer i boet og den nye ejer overtager næppe alle kreditorerne. I såfald havde der næppe været grundlag for konkurs (men det kan ikke udelukkes).

Men jeg ville da også tage en snak med den nye ejer og høre om mulighederne og om hvordan I står (set med dennes øjne). Herudover skal I selvfølgelig gøre jeres krav gældende overfor konkursboet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er der desværre nok ikke så meget at gøre med pengene, der er forskel på det med udlejning af ejendomme og en "forretning" som går konkurs.

Men som andre også har skrevet tag kontakt til den nye ejer og forklare dem situationen, i er formentlig ikke de eneste der har booket og betalt depositum.

Du får lige et par :thumbsupsmileyanim::)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde du – du må tro på din lykke, selvom det lige nu ser lidt sort ud i dine tanker. Hvor stor er risikoen for, at det skulle ske endnu engang – nej vel?

Jeg ville da forsøge at få en aftale med de nye ejere af hotel Nørrevang. De vil jo sikkert også meget gerne i gang meget hurtigt, så der kommer nogen penge ind.

--------------------------

komfortabel konferencestol

varmepumpe interessant pris

typehus god udnyttelse

Redigeret af ulveline
0

Del dette indlæg

1000 tak for alle de opløftende ord og ikke mindst cyberkram! :)

Herhjemme er vi enige om at prøve at holde hovedet koldt og se hvad der sker. Vi prøver at finde fem til de nye ejere, men indtil videre uden held. Rygterne lyder, at de snarrest vil genåbne, så vi holder godt øje. Men jo det er vildt stressende!

Til ulveline: Faktisk er det ikke første gang, nogen går konkurs med det hotel. Det der er anderledes denne gang er, at de gamle ejere er gået konkurs med flere andre ting og det trak hotellet med i faldet. Efter hvad vi hører i lokale medier, så er det ikke fordi hotellet i sig selv var en dårlig forretning. Set med de øjne kan det godt være, at der er en meget lille risiko for, at det sker igen....?!

God Søndag til alle....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var godt. Samtidig er der jo det positive i det at man ved, eller ihvertfald kan en formodning om, at en ny ejer vil være rimeligt engageret i at gøre det bedst muligt. Det vil alle der driver hotel/feststed formentlig men det gælder i særdeles en ny ejer som jo skal jo vise sit værd overfor omverdenen.

0

Del dette indlæg

Jeg kan lige følge lidt op på denne da jeg gæstede Hotel Nørrevang her i lørdags (fantastisk sted hvis I spørger mig). Det er rigtigt at der er kommet nye ejere/investorer men rent driftsmæssigt er det såvidt jeg kunne forstå helt de samme folk der kører det som hidtil. Dvs. ejerskiftet er ikke noget man bemærker som kunde.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer