Guest Fønix

D&B, guderne må vide hvornår..

424 indlæg i dette emne

For fanden da kvinde!!! Du skal jo passe på dig selv!

Jeg synes ikke du skal have ondt af at udnytte systemet til gratis omskoling da du jo betaler skat og det netop er sådan noget der giver os velfærdssystemet. og alt gratis er vel godt?

Men når du samtidig står med foden på et nyt job kan jeg også godt se din tvivl.

Jeg ville nok tage i mod budet om omskoling for at "fremtidssikre" jobmulighederne.

I alt det her synes jeg du skal være 100% egoistisk og være ligeglad med om du udnytter systemet eller noget andet.

Du skal gøre præcis som du har lyst til. uden skrupler.

Og forstår godt det hele er på pause, så længe du er sygemeldt. bryllupsplanerne skal nok vende tilbage til din h2b

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig bortset fra at jeg ikke kan se at du vil udnytte noget overhovedet. Du taler om at der er rimelig sandsynlighed for at du vil kunne klare nattearbejdet fysisk på trods af en tidligere arbejdsskade og en blodprop og nok godt kan kravle og slæbe dig afsted til arbejde. Det er jo ikke et lotteri eller lignende men dit liv og trivsel der er i spil så lyt til din læge. Der er ingen i DK som ikke er berettiget til uddannelse eller omskoling ligesom der ikke er nogle som skal kravle og slæbe sig selv afsted for at kunne arbejde.

0

Del dette indlæg

Åh altså, hvor er jeg ked af at høre, at det ikke gik, men til gengæld er jeg rigtigt glad for at høre, at det lader til, at du har en fornuftig læge. Jeg synes bestemt, at du har vist en masse vilje, men du skal jo også tænke på din fremtid, og der tror jeg altså, at din læge har en vigtig og relevant pointe i, at du bør tage imod hjælp til at blive omskolet til et mere holdbart job, du kan trives med. Jeg kan godt forstå, at det her får brylluppet til at falde i baggrunden, men det er godt at høre, at han stadigvæk er der for dig, din søde mand. Og jeg er sikker på, at trangen til at blive gift nok skal vende tilbage, når der kommer styr på hverdagen. Stort kram herfra og ønsker om alt det bedste :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Kæmpe krammer herfra, hvor er jeg ked af at høre din ryg generer dig, sammen m din skulder. Jeg syntes bestemt din læge har fat i det rigtige. Du nasser ikke på samfundet i mine øjne, men tager imod hjælp til at blive endnu mere selvhjulpen i fremtiden. Du knokler jo bare på, men du skulle jo gerne holde i mange år endnu, og også uden flere store problemer m fysikken.

Men jeg kan sagtens følge dine tanker omkr det, plus det job der venter, men langsigtet tror jeg en omskoling vil være det bedste.

Rigtig god bedring!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvor er jeg oprigtigt ked af at høre at du er sygemeldt nu. Men må sige at jeg er enig med de andre piger om, at på lang sigt er omskoling osse det bedste. Det dur heller ikke at din krop bliver så medtaget til sidst, at din psyke osse kan gå hen og blive påvirket. For jeg ved fra både min mor og svigerinde, der er pensioneret pga af arbejdsskader og flere diskusprolapser(stave??) at psyken bliver påvirket kraftigt af smerter. Min ryg er osse helt ad pommeren til i disse dage, og ligger selv underdrejet med et hold i ryggen, så jeg holder altså på ,at du skal bruge de privilegier det giver, at bo her i DK. Vi betaler mange penge i skat og jeg ved at du er yderst pligtopfyldende, men nu er tiden vist til at tænke på DIG. Ellers ender det med, at du ikke evner at være noget for hverken andre eller dig selv. Og det er bare ikke det værd. jeg ville ta en tænkepause her under sygemeldingen og "tænke med maven"

Jeg har tænkt på dig mange gange og sende dig de varmeste krammere og tanker, Sanne :kiss::bearhug:

1

Del dette indlæg

Hej søde.

Det lyder helt forfærdeligt ;( Er rigtig ked af det på dine vegne. Jeg håber, der snart kommer nogle lyspunkter og at du og din familie kan se fremad! :bearhug:

Som de andre skriver synes jeg helt sikker, at du skal tage imod det tilbud, som du jo netop har fået TILBUDT!! Derfor er du berettiget til det, det synes jeg du skal holde fast i :hug: Håber at du og din H2B kan komme igennem dette styrket og at I nok skal få kræfter til at planlægge bryllup og blive gift :hug:

:bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Det er sjovt hvor meget det betyder at I skriver som I gør..

Somme tider har jeg tænkt om indlæg herinde, at det virker som om folk ikke har andre steder at "gøre af det", hvis I ved hvad jeg mener.. Men det er egentlig ikke fordi jeg ikke har venner eller netværk. Jeg tror bare jeg forventer de vil være enige med mig lige meget hvad jeg siger eller skriver - hvor I, som jeg ikke kender, kan skrive mere frit fra leveren.

Giver det mening?

På en måde bliver beslutningen også taget for mig af min krop. Jeg har stadig så ondt at jeg ikke kan sove igennem, på trods af at jeg er på morfin (om natten - får det dårligt hvis jeg tager det om dagen Sick.gif) så det ville hverken være fair overfor en evt. ny arbejdsgiver eller overfor mig selv, at skulle starte i et nyt job lige nu.

Det næste bliver jo så selvfølgelig om jeg rent faktisk kan få hjælpen jeg har brug for - men det må jeg ta som det kommer.

Tak til jer :) Fantastisk at I er her endnu!! :loveboard:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde du, uheldene regner da bare ned over jer. Tror mange herinde fra har fulgt dig længe efterhånden, og ønsker jer alt det bedste. Det er hårdt at ønske sig bryllup og ikke at kunne få det som det er nu... Men første prioritet ligenu er at passe på dig selv! :) Håber alt løse sig :hug:

0

Del dette indlæg

Jeg tror det er vigtigt at se alt i et større perspektiv og lægge planer for hvad du vil og fysisk/psykisk kan klare i fremtiden. Omskoling er måske derfor den bedste løsning for dig. Har du overvejet hvad du helst selv vil omskoles til og hvilke typer job du kan klare?

0

Del dette indlæg

Forstår fuldt ud hvad du mener - og samtidig kan man herinde komme med sin ærlige mening uanset om man er enig med "flokken" eller ej, så bliver ens synspunkter taget godt imod.

Noget skidt at høre at det stadig ikke er blevet bedre med ryggen - men i denne situation gælder det om at presse systemet - også lægeligt - så du kan få scanninger og evt operation igennem.

Min mor havde heldigvis privat sundhedsforsikring gennem sit arbejde, og blev opereret for discusprolaps efter 3 uger. Havde hun ikke haft det kunne der være gået måneder og hun er ellers en FIGHTER.

Så KÆMP for at komme gennem systemet hurtigt!

0

Del dette indlæg

Flere "takker" :hug:

Jeg ved - tror - egentlig ikke der er "andet galt" end at jeg har lavet en overbelastning. Var sidst hos min læge i fredags - og hun er på ferie denne uge. Men er det ikke bedre når hun kommer tilbage skal jeg selvfølgelig ha en tid igen. Men under alle omstændigheder er hun og min fysioterapeut enige om, at jeg ikke kan holde til jobbet.

Lena; jeg har en socialfaglig baggrund og kunne egentlig godt tænke mig at gå efter lægesekretær, men det er ikke længere helt let at finde elevplads - alt efter hvor i landet man bor. Alternativt kan jeg en masse sprog og er god til computere - og kan godt lide når der sker noget - så jeg har også tænkt på shipping og spedition.

Jeg burde ikke have problemer med et kontorjob, så længe jeg ikke skal køre alt for langt - det er min skulder ikke så glad for. 30-32 timer ville være genialt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg lige mulighed for at kigge herind igen til søde dig..

Jeg er ked af, at du er blevet skadet og synes dælme det er et uflexiblet sted du har arbejdet.. :o

Som alle de andre kloge kvinder siger, så skal du da tage at blive omskolet - og det er jo fint at din krop har truffet valget for dig, når du selv var i tvivl om hvad du skulle gøre.. Man skal lytte til den krop, altså.. Den ved bedst :wink: Din læge lyder super dygtigt og lader til at tænke på hvad der er bedst for dig :lol:

Jeg forstår godt, at brylluppet ryger i baggrunden, men I skal nok finde ud af det... Det vigtigste er jo at I har hinanden og passer på hinanden og jer selv :thumbsupsmileyanim:

Hvordan går det med bonusdatteren?

0

Del dette indlæg

Ja, jeg kunne også godt bruge en update :) Jeg nåede ikke helt med på vognen sidst, du var forbi, så jeg vil da lige give mit besyv med, hvis der ikke er kommet en løsning på tingene :)

Ift. omskoling el ej .... forstår slet ikke, hvorfor du føler, at du "nasser på systemet". Skal du altså slet ikke. Hvis der er mulighed for omskoling, syns jeg du skal tage imod det med kyshånd faktisk :) Altså jeg startede selv ud med at læse jura i 2 år for så at finde ud af, at det ikke var mig alligevel.... tog et par års pause, hvor jeg arbejdede og startede så forfra på en bachelor inden for marketing, fik SU og er nu på kandidaten, som desværre er selvbetalt. Men anyway .... jeg "voldtager" jo også systemet, fordi jeg har siddet på skolebænken i så mange år, hehe.... og ved du hvad ... jeg er sgu da røv ligeglad! Jeg tænker sådan lidt: Samfundet har meget mere brug for de skattekroner, der kommer ind og de kompetencer jeg opnår, end de ville ha på, at jeg ikke gjorde det. Så fårk da de "små-penge" imens det står på altså.

Nå, men ift. hvad du godt kunne tænke dig at arb med, så dunno omkring lægesekretær .... har du en HH el studenterexamen, så du evt. kan komme ind der ? Tror jeg nemlig man skal bruge idag. Ift. shipping/spedition .... shipping vil jeg gerne råde dig fra. Min lillebror blev færdig sidste sommer som shipping-halløjsa og han fik heldigvis arb. ved det sted, han havde været elev, men normalt var det super svært .... og elevpladserne inden for shipping er også meget meget få. I øvrigt skal du ombord på skibe osv og dunno om det er smart med en dårlig ryg ? :)

Speditør ved jeg ikke så meget om, men der er muligvis nogen flere trainee-pladser at hente, så den ville jeg nok gå efter.

Men igen .... tag imod omskoling, hvis du har muligheden for det. Jeg syns lissom mange andre har sagt, at du blir nødt til at se lidt fremadrettet og ikke bare, hvad der sker nu og her.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer