Guest Fønix

D&B, guderne må vide hvornår..

424 posts in this topic

Jeg laver tråden her så jeg kan samle mine billeder og tanker.

Kæresten vil også gerne giftes (citat fra familiefesten: "Hun er ikke min kone endnu, - men det blir' hun!!") men vi har nogle udfordringer der gør vi ikke kan sætte en dato på. Når der kommer klarhed over de ting har han "varslet" et frieri - men det kan være der går årevis unsure.gif

Men sådan er omstændighederne altså!

Det er ikke sikkert jeg vil være aktiv her på forum hele tiden - men tænker at det kan være rart at drømme lidt i perioder.

Vi har begge været gift før. Det eneste jeg med sikkerhed ved er, at vi ikke skal giftes i en kirke og i det store skrud. Måske i det mellemstore skrud og et andet sted - eller måske i en kirke, i sneakers og jeans :rolleyes: Det vil tiden vise..

Der er primært 3 ting der skal være på plads før vi kan få vores store oplevelse sammen (lidt ligesom i eventyrerne, ikke - der er det også altid 3. Eller 7, men det ser vi lige fluks bort fra blink.gif ).

* 1: Arbejde checkmark-red.gif

* 2: Bolig checkmark-red.gif

* 3: Økonomi

Og så er der noget med sygdom, - som desværre fylder mere og mere sad.gif

** ** ** ** **

Kan dog ikke lade være med at have drømme, tanker og idéer:

Tidspunkt >>> 2012

Vielse >>> Borgerlig eller frikirkelig

Sted >>> Skotland og "på et bjerg" jvf. H2B laugh.gif

Ringe >>> Drømmer om ringe fra Alex Sepkus. Alternativt (læs > billigere!) udkast fra guldsmeden.

Kjole >>> Enkel silkekjole eller brugt "skrud" og bare tæer laugh.gif

Bryllupsfest >>> Uformelt - gerne som grillfest :rolleyes:

Kage >>> Underligt nok noget af det første jeg fik idéer til, selvom jeg ikke er den store kagespiser.. Eller måske netop derfor??

Morgengave til D >>> kørekort til MC (så kan jeg godt begynde at spare op!! blink.gifblush.gif :fløjt: )

Morgengave til mig >>> Et ur smile.gif eller måske en perle på en hvidguldskæde :rolleyes:

Edited by Fønix
0

Annonce ♥

Jeg kunne godt tænke mig at have et par dag sammen med vores bryllupsgæster. Måske kunne vi leje et sommerhus eller en spejderhytte - og så holde festen på et hotel i nærheden, så vi alle sammen tog derhen - og tilbage igen - på selve dagen.

Det kræver selvfølgelig at man har tungen lige i munden mht. tidspunktet - men måske, hvis folk er "advaret" længe nok i forvejen??

Vi vil heller ikke blive så mange, for vi har ikke så stor familie.

Edited by Fønix
0

Annonce ♥

Inspireret af Linette160711 har jeg summet lidt over kage.

Lige nu hælder jeg mest til noget a la nøddebunde, lime- eller blåbærmousse med overtræk af hvid chokolade..

Det er dog ikke mig der har den største søde tand, så her kommer kærestens mening til at veje tungt :)

0

Nåeh... rolleyes.gif Måske skulle jeg også fortælle lidt om os.

Vi er nogle gamle spetakler - begge på den "forkerte" side af de 40, hvilket gør det temmelig tåbeligt at vi også huserer på babyklar.dk. Men hvad skal man gøre, når livet spiller en et puds og man møder hinanden i sådan en (fuld)moden alder?!!

VI har valgt at give "the full monty" en chance - men uden at hænge vores liv og lykke op på den del. Det er dog et brændende ønske vi begge har.

Kæresten har været igennem et langt ægteskab - næsten 20 år - og har en dejlig, dejlig datter på 14. Han har været igennem meget, men er en sejlivet fætter der ikke sådan giver op.. Endnu en grund til at elske ham heart.gif

Jeg blev skilt for 4 år siden efter et kort, men forfærdeligt, ægteskab - og havde slået mig til ro med, at jeg har gode venner og at jeg kan li mit eget selskab.

Vi to gamle tosser, skrev så sammen en søndag på dating.dk, mødtes få dage senere - og er enige om, at vi lige så godt kunne være flyttet sammen den dag. Det gjorde vi dog ikke - men det har været STORT at finde sin soulmate.. Bedre sent end aldrig 00000858.gif

Edited by Fønix
1

Annonce ♥

Nu fik jeg lige kigget ind til dig :cheerleader3: Det er så fantastisk at finde sin soulmate - uanset hvornår i livet det så er :thumbsupsmileyanim:

Jeg glæder mig til at følge dig og se hvad I finder på og hvornår det bliver :cheerleader3:

0

Det her er skoen jeg vil ha på til mit bryllup (med mindre vi lejer en vikinge-hytte og jeg bare skal finde et par waders frem :rolleyes: ).

NMX0NQ4_mn.jpg

På ønskelisten står også de her..

NMX0QFX_mn.jpg

..men jeg skal vist være glad hvis jeg kan slippe afsted med at købe ét par blush.gif de koster alligevel godt 4000,- pr. par blink.gif

Håber på udsalg. Min veninde, der har boet i USA, siger at når de endelig holder udsalg, så er det altså ikke skallede 10% - men noget der næsten får én til at tude :cheerleader3: Så heldige er jeg nok alligevel næppe - men derfor kan man jo godt krydse fingre wink.gif

Edited by Fønix
0

Annonce ♥

1000 tak, alle 3 :bearhug: Jeg bliver også glad af at se på de collager.. Og faktisk også mere sikker på hvad retning jeg vil kjolemæssigt. Måske snart basis for en NY collage, YAY :griner:-

Mht. skoene, så har jeg VIDST jeg måtte eje et par ægte Manolo, siden jeg var forbi den lille kollektionsprøve-butik i Århus (der vist desværre ikke er der mere). Tænk at man kan spæne afsted på en 10 cm. hæl og have følelsen af at det er sneakers :7himmel: Låååååve!!

De første sko er faktisk i tweed: DRØMMESKO

0

Kæresten og jeg sad og så på ringe i går.

Begge de her synes jeg er rigtig spændende - men der er MANGE at vælge mellem.

2839-DEFAULT-S.jpg

koster DKK 7840

4234-DEFAULT-S.jpg

DKK 11194

Det eneste er selvfølgelig, at vi skal have tjekket om der er nikkel i. Det er jeg blevet noget opmærksom på, efter jeg læste der desværre er det i Maidors ringe thumbsdownsmileyanim.gif

Der står..

Metal Color White

Metal Type Gold

Stone Type Diamond

Stone Color Near Colorless ( G-J )

Color Treated No

Clarity I1-I2

Stone Shape Round Brilliant

Stone Setting Prong

Stone Class Natural

Total Carat Weight 1 1 / 7ctw

Edited by Fønix
0

Annonce ♥

I dag blev hele TO forudsætninger af 3 opfyldt, for at vi - til næste år engang - kan komme til at fejre vores bryllup.

Efter helt nøjagtigt 202 ansøgninger siden 1/1 2011, til alt fra bagerbutikker til advokatkontorer og inkl. elevstillinger, blev jeg i dag tilbudt ikke bare et, men hele TO jobs - og 1/5 starter jeg så på et lille, hyggeligt kontor som allround medarbejder. Det er helt fantastisk super.gif

Det betyder samtidig, at vi har råd til at leje et lille hus som vi har forelsket os i - og vi flytter ind hurtigst muligt.

Nu har vi kursen rolleyes.gif så skal der "bare" knokles for at skrabe nogle penge sammen.

Edited by Fønix
0

Ej, stort tillykke med jobbet! Det er da helt fantastisk :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: :cheerleader3:

Og hvor fedt at du kan komme i gang igen og I kan få det lille hus I har kigget på! Det er store lyspunkter i en tid, der lyder til at have været præget af mørke :thumbsupsmileyanim:

Hvor dejligt med et skridt nærmere en dato ()()

Og så lige en lille anden ting. Der er næsten altid nikkel i hvidguld i USA og Canada, de har ikke lige så mange regler omkring det som vi har i EU! Desværre...

Edited by M&S
0

1000 tak - og ja, vi trængte godt nok til lidt medvind. rolleyes.gif Men kan man så klare udfordringerne - så er man nok ikke helt skidt undervejs wink.gif

Mht. nikkel, så har jeg fået mail fra et par steder i USA, hvor de har "allergiker kollektioner" uden nikkel - men desværre ser det ikke ud til at vi får råd endnu.

Edited by Fønix
0

Annonce ♥

Kan man ikke lave andet, så kan man da altid lave......................en collage!! :cheerleader3::lol:

Jeg har sorteret, trukket fra og lagt til i gruppen af yndlingsringe.

Nogen er røget fra på pris, andre laves ikke mere - og andre igen synes jeg bare må vige for ny bling bling :wink:

Altså dagens collage:

Ringcollage2.jpg

0