Guest Fønix

D&B, guderne må vide hvornår..

424 indlæg i dette emne

I går var vi til familie-gathering og jeg hyggede mig alt for meget med mine to dejlige svigerinder.. GP

I løbet af dagen kom vi til at tale om, om ikke vi skulle lave en familie-rejse sammen med min kærestes forældre engang. Det kunne være smadder hyggeligt smile.gif Jeg har et tættere forhold til min kærestes familie end jeg nogensinde har haft til min egen blush.gif

I forlængelse af den samtale slog det mig, at det ville være en fed måde at kunne holde et bryllup i udlandet UDEN at skulle stå med alle UDGIFTERNE til selve rejsen, ud over altså udgifterne til selve dagen.

Vi kunne så simpelthen arrangere det uden nogen ved noget - når vi først er enige om hvor vi skal hen og hvornår - og så bare sige vi har booket et hotel et sted hvor jeg har nogle venner, hvor vi gerne vil ha en overnatning på vejen.. wink.gif

Vi kan også sige, at de skal pakke noget pænt tøj med, fordi de folk vi kender har inviteret os til galla-aften i restauranten :fløjt:

Der er ikke et øje der vil ane uråd, fordi jeg rent faktisk har boet en masse steder i udlandet i min pure ungdom.. :bunny_4:

Kæresten hulkede af grin over idéen, så jeg er ret sikker på at den er solgt :balloon:

Der er kun EN ting der slår en planlægning: Det er en HEMMELIG planlægning!! :rolleyes:

Redigeret af Fønix
2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kæresten har printet HELE kataloget fra Alex Sepkus (på jobbet :blush: ) så nu sidder vi her med 104 sider guddommelige ringe :7himmel:

Jeg er kommet i tvivl (igen igen - allerede zilla :griner:- ) og er derfor "desværre" tvunget ud i en ny lille collage :wink::lol: Vi sætter stjerner ud for dem vi kan li.. Jeg har selvfølgelig "været der" og nu er det kærestens tur, hvilket a) jeg er meget spændt på b) kan gå hen og ta noget tid. Men så kan vi jo gå og summe over dét :)

Priserne er dog generelt fuldstændigt vanvittige; op til 40.000 PR. RING for dem vi har set på - og så er der ringe i kataloget op til 15.000 DOLLARS (ca. 90.000 DKK)! :o

Vi vil helt sikkert forhøre os, om der er andre der evt. kan lave noget der ligner rigtig meget..

De 3 her koster fra venstre mod højre: 19.950 / 24.300 / 14.100 i DKK. Jeg har ikke skelet til priserne da jeg valgte mine favoritter - tror bare vi danskere generelt ikke er til det (alt for) prangende :wink:

Her er så mine favoritter - pludselig ikke længere alle i hvidguld (eller i dette tilfælde platin, da guldsmeden ikke arbejder i hvidguld :blush: ) :rolleyes: - meget mystisk :) Faktisk er de andre i ROSÉ-guld, som jeg åbenbart foretrækker frem for det gule :loveflag:

Minimini-collage.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wow, det er godt nok også nogle super smukke ringe. Altså jeg er jo slet ikke til alt for meget prangende, måske er jeg meget dansk. Men jeg synes at dem du har fundet er super smukke! Og hvis det ikke længere er i hvidguld, er Maidor jo en løsning I evt. kan bruge! Der er i hvert fald ikke stads vi ikke kan lide i deres alm. guld og de kan godt lave rosé guld - det er jeg nemlig også ret vild med og spurgte :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Inspireret af Linette160711 har jeg summet lidt over kage.

Lige nu hælder jeg mest til noget a la nøddebunde, lime- eller blåbærmousse med overtræk af hvid chokolade..

Det er dog ikke mig der har den største søde tand, så her kommer kærestens mening til at veje tungt :)

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅMS det lyder godt!

0

Del dette indlæg

Kæresten har printet HELE kataloget fra Alex Sepkus (på jobbet :blush: ) så nu sidder vi her med 104 sider guddommelige ringe :7himmel:

Jeg er kommet i tvivl (igen igen - allerede zilla :griner:- ) og er derfor "desværre" tvunget ud i en ny lille collage :wink::lol: Vi sætter stjerner ud for dem vi kan li.. Jeg har selvfølgelig "været der" og nu er det kærestens tur, hvilket a) jeg er meget spændt på b) kan gå hen og ta noget tid. Men så kan vi jo gå og summe over dét :)

Priserne er dog generelt fuldstændigt vanvittige; op til 40.000 PR. RING for dem vi har set på - og så er der ringe i kataloget op til 15.000 DOLLARS (ca. 90.000 DKK)! :o

Vi vil helt sikkert forhøre os, om der er andre der evt. kan lave noget der ligner rigtig meget..

De 3 her koster fra venstre mod højre: 19.950 / 24.300 / 14.100 i DKK. Jeg har ikke skelet til priserne da jeg valgte mine favoritter - tror bare vi danskere generelt ikke er til det (alt for) prangende :wink:

Her er så mine favoritter - pludselig ikke længere alle i hvidguld (eller i dette tilfælde platin, da guldsmeden ikke arbejder i hvidguld :blush: ) :rolleyes: - meget mystisk :) Faktisk er de andre i ROSÉ-guld, som jeg åbenbart foretrækker frem for det gule :loveflag:

Minimini-collage.jpg

Jeg er også HELT vild med roseguld og den sidste ring du viser er SIMPELTHEN så fin!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

M&S:

Er du sikker på at der ikke er nikkel i deres roséguld?

Og HVOR GODT laver de ringe ud fra billeder/tegninger? Jeg ville være mega ked af at bestille, hvis ringene så ser helt anderledes ud..

AnnaPerenna:

Godt der er andre end mig der får mundvand af kage-idéen :wink:

Grunden til at jeg nok hælder mindst til den sidste ring - som jeg virkelig synes er UNDERSKØN og bedårende - er at den minder en smule om min vielsesring fra første ægteskab :oops:

Det var IKKE et godt ægteskab og jeg har ikke lyst at få nogen assosiationer what so ever :unsure:

Stedet er stadig ikke HELT udelukket, men det er DYRT..og penge er som bekendt vores største problem.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at gøre billederne større :huh:

OutdoorShots_3.jpgIMG_6355.jpgImage_1.jpg

0

Del dette indlæg

Åh, det er en svær situation at stå i :bearhug: . Forfærdeligt når børn er dødeligt syge. I må jo mærke efter indeni hvad der betyder mest for jer: at hans datter har en af sine gode perioder og er i fuldt hopla, eller at bruge lang tid på små detajler og pomp og pragt, som måske i sidste ende bliver ligegyldige hvis hun ikke er frisk på det tidspunkt.

Håber i kommer frem til den rigtige beslutning, så du får lige et :bearhug: mere.

Kram

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag har jeg sendt en "prøveballon" op mht. ringene og har mailet til et par guldsmedeværksteder i Tyskland, for at høre om de kan lave noget der ligner (og helst ligner MEGET) og til hvilken pris..

Hvis jeg får et positivt svar fra bare én, sender jeg ud til nogle flere.. :rolleyes:

Mui spændende :biggrin:

0

Del dette indlæg

Aah, soede Foenix, det er ikke saadan at komme herind og laese om alle de glade bryllupper og saa dit indlaeg i din traad, som er gaaet mig helt ubemaerket forbi. Ikke desto mindre, saa haaber og beder jeg til at I finder jeres bryllupsvej, saa din kaerestes datter og jer kan dele dagen og saa I faar jeres oenske om et dejligt bryllup opfyldt :hug:

Det er jo saadan, at de ting, vi selv kan styre med vores intelligens og rationalitet, dem er vi ogsaa herre over. Naar der er ting af helt andre dimensioner, som vi desvaerre ikke er herre over, saa kan det hjaelpe at handle paa de foerste ting, saaledes at de sidste bliver bare lidt nemmere og maaske ligefrem smukke i deres smaa stunder af solstraaler og stjernedrys.

I skal nok finde jeres vej og jeres ringinspiration er helt vidunderlig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Tak for jeres ord og tanker :hug:

Når man står i sådan noget sætter det i hvert tilfælde nogle ting i perspektiv - og det kan sagtens betyde vi kommer til at rette til og rette ind i forhold til det sted bryllupsdrømmen startede - men når det kommer fra hjertet, er det så også OK!

Redigeret af Fønix
0

Del dette indlæg

M&S:

Er du sikker på at der ikke er nikkel i deres roséguld?

Og HVOR GODT laver de ringe ud fra billeder/tegninger? Jeg ville være mega ked af at bestille, hvis ringene så ser helt anderledes ud..

Pyha.. Jeg mener at huske, at rosé guldet blev lavet ved at blande mere kobber eller sådan et metal i alm. guld, så derfor tænker jeg umiddelbart ikke at der er Nikkel - men skriv og spørg dem ad, hvis du vil være sikker!

Vores ringe er jo ret lige til, men de er så flotte i forhold til billederne - vi sendte et billede af selve udseende af ringene og så en tegning af hvordan vi ville have dem indvendigt osv. Vi fik nogle billeder og ville have lavet lidt ændringer, hvilket de gjorde til perfektion! Jeg tror, at alle dem jeg har læst om, har været super tilfredse med deres ringe og synes de ser ud som forventet!

Anyways, videre i systemet!

Hvor er jeg bare ked af at høre at det ikke går så godt med din pap-datter! Det er bare så frygteligt med børnesygdomme, det er så uretfærdigt og må være helt forfærdeligt for jer at se hvordan hun mister mere og mere af sin førlighed!

Jeg ville så gerne kunne trøste dig med et eller andet klogt, men der er bare ikke noget man kan sige.. I forhold til brylluppet, ville jeg nok personligt prøve at stable noget på benene, mens hun har en god periode, men hvis det er svært at finde en rytme i hendes gode perioder, kan det jo næsten være umuligt at få planlagt!

Du får lige en masse af dem her, :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror du har ret; jeg kan lige så godt høre Maidor hvad det vil koste - så har jeg jo også dét at sammenligne med..

Mht. bryllup og sygdommen, så tror jeg også du har ret.. Tror vi må ha en god lang snak (eller flere) om det, når vi lige er i den stemning.

Redigeret af Fønix
0

Del dette indlæg

Heya :)

Kan se, at der ikke er kommet nogen dato på endnu, hehe ..... men du skal se .... I når nok det hele :) Ved du hvad ..... at være gift er jo bare et stykke papir og evt. en ring .... det er jo kærligheden mellem 2 mennesker, som virkelig tæller og det kan et ægteskab hverken lave op eller ned på :) Altså jeg er blevet lidt zilla i det .... men skal jeg være helt ærlig .... om jeg er gift med min kæreste eller ej - det spiller ingen rolle, for jeg ved, at han er min alligevel :)

Er ked af at høre med datteren, at hun er syg og at det kun går ned ad bakke ..... men er jo bare at prøve at få det bedste ud af det.... og kan huske, at jeg engang så et program om dødeligt syge børn på Kanal 4 el 5 .... kan self ikke huske den sygdom, de havde .... anyway ..... pointen er ..... de accepterede det og var egentlig meget bedre til at tackle tingene end forældrene tit og mange af dem havde et fantastisk liv. Tog ud og rejste, var til koncerter osv - og de kunne dårligt nok røre en muskel i kroppen.... Arh yes.... remember now, haha .... en grad af muskelsvind, de havde, der gjorde, at de normalt ikke nåede ud af teenage-alderen.

Håber at det hele løser sig og mænd er nogen underlige nogen og lukker sig inde ..... men elsker han dig, så burde du godt kunne få hul på bylden - om så ikke efter en omgang sex sm.gif haha.

Glæder mig til at følge dit videre forløb ..... men drøm du bare videre om bryllup ..... Livet er intet værd, hvis man ikke har noget at drømme hen mod .... heck, vi lever på drømme og fantasierne :)

0

Del dette indlæg

Tror du har ret; jeg kan lige så godt høre Maidor hvad det vil koste - så har jeg jo også dét at sammenligne med..

Mht. bryllup og sygdommen, så tror jeg også du har ret - og alligevel er jeg i 7 sind. Lige nu går det lidt bedre (læs; langsommere) og så bliver jeg - lidt egoistisk - optaget af betydningen af at kunne blive gift på et bestemt tidspunkt eller på en bestemt måde.

Tror vi må ha en god lang snak (eller flere) om det, når vi lige er i den stemning.

Argh! Jeg har lavet et eller andet, så jeg ikke får besked når der bliver skrevet i din tråd! Må lige se om jeg kan ændre det... :pokey:

Ja, det skader jo ikke at høre dem og så kan du jo også spørger om der er nikkel i rosé guldet.. :biggrin:

Forstår fuldt ud mht til bryllup - jeg synes det var svært bare lige at tænke mig til hvad man helst ville gøre. Og der er plusser og minusser ved det hele.. Og uanset hvad bliver det jo aldrig helt perfekt (i hvert fald i planlægningen - er sikker på, at når I bliver gift og holder festen, så bliver det denm perfekte dag! Du ved hvad jeg mener :blink: ), fordi der er sygdom involveret!

Åh, det er bare sådan en svær situation og det værste i verden må virkelig være at have et sygt barn! Jeg kan huske min mormor, da min morbror døde. Hun var så ulykkelig og sad der helt lammet og sagde til mig (jeg var 6, men det gjorde virkelig et indtryk)at forældre skal aldrig miste deres børn, det er ikke naturligt! Det skal være omvendt.. Og nu har jeg ikke selv børn, så jeg kender ikke til den kærlighed, men når jeg bare tænker hvor meget jeg elsker mine nevøer, så skræmmer det med børn mig ærlig talt lidt.. At man kan elske så højt... :a1221:

:back2topic: Det er helt sikkert nogle lange snakke I skal have og finde ud af hvordan jeres perfekte bryllup skal være..´Og hvilke nogle begrænsninger der skal til og hvilke der ikke er et problem :iloveyou:

Jeg glæder mig så meget til den dag, jeg kommer herind og ser der er en dato :loveboard:

Redigeret af M&S
0

Del dette indlæg

Jeg talte med en klog gammel dame for et stykke tid siden, fordi jeg føler mig så ensom når min kæreste bliver totalt indelukket og dum - hvilket er forståeligt men uudholdeligt.. Hun sagde, at jeg skal prøve at betragte det, som at være sammen med en sømand; i de perioder han har det sådan, ER han der bare ikke - men når han så er, så er der lys og lykke og kærlighed. Forhåbentlig nok til, at han overlever det der kommer til at ske - både fysisk og psykisk.

Lige nu har vi rygenede travl på jobbet begge to, men jeg tror vi får tid at tale mere om konkrete planer i løbet af efteråret (under dynen og med stearinlys tændt :7himmel: ) når vi kommer til efterår og vinter. Og lige nu er det fint for mig at summe - og glæde mig over den kærlighed vi har :iloveyou:

Ang. ringe, så har jeg fået svar fra 2 guldsmede i Tyskland, men endnu ikke med priser.. De siger, at specielt den ene ring er svær at lave - men jeg tror ikke de kommer i nærheden af de oprindelige priser, lige meget hvor meget "de prøver" :lol:

Maidor er jeg ikke kommet til endnu.. Men det står på listen :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Manden har foræret mig er par Guiseppe Zanotti-sko i dag! :kiss:

Jeg har længe haft et godt øje til parret tidligere i tråden hér, men i dag faldt jeg så over det et par fra en gammel kollektion, som jeg tror passer bedre i de farver jeg forestiller mig OG kunne fås til rimelige penge (ca. dkk 1000,-) i England.

Galant som min elskling er, tilbød han at købe dem til mig for de 1000 kr han lige har vundet i klasselotteriet :iloveyou:

Så nu venter jeg på de her

Giuseppe-Zanotti-pumps1.jpg

Idéen var jo så, at de skulle være mine brudesko.. Men er stilen for "last year" allerede? For kedelig? For 80'er? For cheesy?

Selv synes jeg mest at hælen er for lav :unsure:

ÆRLIGE meninger, tak :blush:

Redigeret af Fønix
0

Del dette indlæg

Synes de er virkelig fine og helt som brudesko skal være... Hvis jeg ikke skulle have haft lilla, ville jeg helt sikkert have blonde sko - selvom jeg overhovedet ikke er til blonde på kjolen, så er det fiiiiint på sko! Jeg tror ikke på sådan noget "sooo last season!" Især ikke i sko sammenhæng, jeg synes at (næsten alle) sko kan bruges altid.. Med mindre de måske er neon farvet eller sådan noget andet fis... Men blonde sko er altså altid in :) Tænker så mere på om de passer til den kjole du vælger, men det får du jo at se til den tid og hvis der er blonde på og de ikke duer - så er det altid dejligt, at kunne købe nye :loveshower:

Hvor høje er de? Man skal jo også kunne gå i den hele dagen og aftenen - men det er jo en personlig smag :)

EDIT: Så lige du havde skrevet hælen på, jeg syens ikke det er for lavt - men det afhænger jo også om du er vant til stiletter og hvor højde forskel, der er på jer.. Jeg ville gerne have haft nogle der var 7,5 i stedet for 10 fordi htb er ikke så meget højere end mig og jeg er lidt bange for at jeg ser for stor ud, med kjole, højt hår og næsten lige så høj som ham.. hmm..

Redigeret af M&S
0

Del dette indlæg

Synes skoene er riiiiigtiiig fine og hvis det var mine ville jeg nok gå sådan her :c166: hele dagen så ALLE fik mine fine sko at se.

Hæhæ

Men har det "problem" at h2b og jeg er lige høje så ingen høje hæle til mig :sm:

Dog nægter jeg flade sko på den dag så skal ha en lille hæl på.

men som der også bliver sagt skal du gerne kunne gå i dem hele dagen uden problemer.

0

Del dette indlæg

Jeg er vant til en hæl der er højere end de 7,5, så ikke noget problem at gå i dem - ikke mindst fordi det er en LÆKKER sko (har prøvet Zanotti-sko da vi var i USA :wink: ).

Tanken om at kunne "blive nødt til" at købe andre, har også strejfet mig :oops::lol:

Til gengæld er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt de virkelig ER ægte - så nu har jeg skrevet til designeren for at spørge om hans sko sælges via hjemmesiden jeg bestilte fra.. Svarer han nej, så får de dem lige i nakken igen! :pokey: Det er jo ikke UDSEENDET der alene er det afgørende for mig, men netop også komforten :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer