Mettepigen84

Musik til brylluppet

32 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi skal have livemusik efter middagen (22-02), og jeg overvejer lidt hvad vi skal gøre under middagen... Ved ikke om det bliver tomt uden musik, eller om vi bare kan sætte et anlæg til at spille stille dinner musik. Ved ik helt om det er nødvendigt at have live musik under middagen...

bum bum

:help:

0

Del dette indlæg

Det er forskelligt hvad folk vælger at bruge under middagen. Nogle bruger ingenting. Nogle bruger en computermusik løsning og andre bruger enten en DJ, eller en pianist. Derimod er det sjældent at man hører om band musik under middagen. Bands kører typisk nogle sæt hvor de er på hele tiden og det kan man ikke under middagen hvor der er taler, sange, rygepauser, naturlige pauser m..v.

Det man skal være opmærksom på er at en computermusikløsning kræver styring i forhold til taler, sange m.v. og nogle vil måske også se det som et problem at der ikke er musik til de festsange der kommer. Andre synger bare uden musik. Det der for mig at se er vigtigt er at man får noget variation i dinnermusikken så det ikke bare er den samme CD, eller samme kunstner/stilart der står og kører uafbrudt. Musikken må genremæssigt godt følge stemningen i festen selvom det kun er baggrundsmusik.

Det næste spørgsmål du kunne rejse er hvad I så gør efter kl. 2.00 når bandet slutter.

0

Del dette indlæg

Vi går all in på musik...

For os er musik det der er med til at sætte stemningen, så under receptionen kommer der en og spiller lidt tissemandsjazz og når vi ankommer til feststedet har vi musikere på fra vi går til bords og til vi siger godnat... Vi har også hele tiden vidst at vi ville have nogle musikere til at spille så ingen computer eller DJ her.

0

Del dette indlæg

Vi har DJ på fra vi sætter os til bords til folk går i seng. :) Vi ønsker ikke et liveband eller sådan en orgel-fætter der synger med på sangene. Vi ønsker heller ikke at høre et bands fortolkning af vores favorit numre - vi vil høre originalerne. :) Så for os en DJ helt klart den bedste løsning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi går all in på musik...

For os er musik det der er med til at sætte stemningen, så under receptionen kommer der en og spiller lidt tissemandsjazz og når vi ankommer til feststedet har vi musikere på fra vi går til bords og til vi siger godnat... Vi har også hele tiden vidst at vi ville have nogle musikere til at spille så ingen computer eller DJ her.

Mener du dermed at en DJ (eller en computer) ikke kan sætte stemning ? :thumbsupsmileyanim: En god bryllups Dj kan såmænd også spille tissemandsjazz hvis det er det folk vil have på samme måde som al anden musik. Det man kan sige er at vi ikke kan konkurrere med livemusik hvis det er hvad folk ønsker.

Jeg må sige at det er meget sjældent at vi spiller sammen med bands når vi taler om bryllupsfester. På samme måde er det sjældent at vi først går på efter middagen. Fordi vi selv plejer at sige til folk at de ikke får fuldt udbytte af vores tidsubegrænsede løsninger, hvis de kun skal have musik under middagen, eller ind imellem et band. Der opfordrer vi dem faktisk til at tage fat i nogle af kollegerne som opererer på timebasis. Det får de mere ud af økonomisk.

Derimod har jeg tit spillet sammen med bands til firmafester m.v. og sorry to say men det sker faktisk ret tit at folk kommer op og spørger om ikke snart bandet er færdigt fordi de mere eller mindre kører i samme stil hele tiden. Det eneste band hvor man har følt sig "lidt lille" er de par jobs jeg har spillet sammen med Back To the 80's men der taler vi også om et band i en prisklasse som ligger uden for de fleste brudepars økonomiske formåen og de fleste bryllupssteders fysiske faciliteter.

En god mellemløsning mellem en solomusiker og et decideret band kunne være en duo eller en trio. Fordelen herved er at de ikke tager så meget plads op som eksempelvis et 5 mands band, som ofte kan virke lidt dominerende i forhold til et bryllupsselskab på måske 40 personer.

0

Del dette indlæg

En god bryllups Dj kan såmænd også spille tissemandsjazz

Så må jeg være en ringe bryllupsDJ... for jeg aner faktisk ikke lige hvad udtrykket "tissemandsjazz" dækker over... :griner:-

Er der ikke lige nogen, der gider bruge fem minutter på at udvide min musikalske horisont...?

0

Del dette indlæg

Nej - Du er bare ikke så gammel i gårde :thumbsupsmileyanim:

Tissemandsjazz er jazz musik i stil med Bjarne Liller, Pappa Bue, Finn Ziegler etc. Dvs. det som vi traditionelt set kan kalde Nyhavns jazz. Prøv at tænk store fadbamser, herresnak og jazz. Så er du nok ved at være der.

Jeg er stødt på udtrykket flere gange i forbindelse med bryllupsfester - Eksempelvis sidste år hvor en toastmaster mens jeg gik og gjorde klar kom og fortalte at de (gommen og vennerne) elskede tissemandsjazz (hvilket også skinnede igennem deres polterabend video).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej - Du er bare ikke så gammel i gårde :thumbsupsmileyanim:

Tissemandsjazz er jazz musik i stil med Bjarne Liller, Pappa Bue, Finn Ziegler etc. Dvs. det som vi traditionelt set kan kalde Nyhavns jazz. Prøv at tænk store fadbamser, herresnak og jazz. Så er du nok ved at være der.

Arh... ja, så er jeg med. Kendte bare ikke lige det andet udtryk... men det må jo bare være udtryk for, at jeg med mine 38 år er ung endnu :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

God tråd!

Står nettop i samme dilemma. Er blevet anbefalet en live-cover-band hvis jeg gerne vil have folk ud og danse, men tænker da at med en god Dj kan man sagtens få folk til det alligevel? Især når jeg ikke lige har et bestemt coverband i tankerne, for ville mega træt af et band jeg slet ikke havde hørt før, og som så viste sig at være lort. Det kan ødelægge en god fest, hvis man ikke ved hvad musikerne/dj'en står for. Ville høre om der var nogle der kunne anbefale nogle Dj's eller bands, som de har gode erfaringer med? Vi er et ungt par, så det må gerne være inden for en rimelig prisramme < 10,000kr.

0

Del dette indlæg

Hvis vi taler om DJ's kan jeg med sikkerhed sige at "I vil have penge med hjem" hvis budgettet siger 10.000 kr. Jeg kan godt se at du siger under 10.000 kr. men vi og de fleste kolleger er også betydeligt under 10.000 kr.

Vores pris ligger normalt mellem 5.700 og 6.500 kr. når vi taler om Sjælland og til dels Fyn. Jeg ved at min gode kollega Jesper Brock ovre i det jydske - som nu har lært hvad tissemandsjazz er for noget - ligger i nogenlunde samme prisleje.

Udover de ting du nævner kan jeg tilføje at I med en DJ løsning

- som regel får en mere kompakt løsning (typisk taler vi om et hjørne).

- får musik under hele festen frem til slut, herunder dinnermusik.

- Alt andet lige kan få mere alsidig og varieret musik.

Derimod kan vi ikke være med i forhold til dem som ønsker livemusik. Et band o.l. spiller live og det kan vi ikke konkurrere med.

Nogle vil måske sige hvad med musik til festsangene under middagen. Det laver vi også og har størstedelen af de typiske melodier som bruges til festsange i dag.

Tilføjelse: Det skal måske lige nævnes at såvel Flashlight-gruppen som vi tilbyder en løsning hvor der indgår en pianist under middagen. Prisen er så bare lidt højere og 90% af vores kunder vælger det vi kalder "En ren Diskobil løsning).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt "Bangs musikservice" - hyggepianist under middagen og DJ derefter. Han synger ikke, spiller bare afdæmpet musik, men spiller selvfølgelig til diverse sange. Han koster kr. 700,- pr. time - starter kl. 18 og fortsætter til vi ikke "gider mere" :thumbsupsmileyanim:

Vi kan bestille en liste over numre vi gerne vil have spillet, men har alt med så folk også kan bestille et bestemt nummer hvis de ønsker det.

Mange hilsner

Connie

0

Del dette indlæg

Vi har bestilt to mænd der kommer fra kl. 18-24 og spiller 'suppe-steg-is-musik' Vi aner faktisk intet om dem.. Men min gudmor kender dem, og det er hende der har booket dem og betaler for dem :)

Til de sene nattetimer har vi booket en DJ =)

Glæææææææder mig! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Vi har booket dem her - Two-Step - som kommer og spiller dinner musik fra 17.30-?? og senere hen spiller op til dans/feststemning fra ??-02 (Med mulighed for at forlænge det x antal timer mod betaling)

Både mig og H2B er nok lidt nogle musikalske "øbberbøver" - dvs. vi er mere til danske hits og gamle klassikere end vi er til de nyeste Top 10 pop numre på den Internationale hitliste, så derfor valgte vi et band som virkede til at forstå vores musiksmag og som vi havde en god lang snak i tlf med omkring ønsker for dagen! :)

Tror det er enormt vigtigt at melde klart ud hvad det er for noget musik man ønsker, og om der er noget musik der bare SLET ikke er ens smag.. Så er det nok lidt nemmere for musikerne/Djsene/Ole Erlingerne at finde ud af om de kan opfylde ens krav! :)

Og så er vores musik iøvrigt valgt ud fra at vi ikke ligefrem kan prale af at have en danseglad familie nogen af os, så der skal være stemningsmusik som man kan sidde og synge med på og hygge til! :)

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer