CecilieJ

8. oktober 2011

320 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg synes det er et så godt valg - jeg frygtede du mistede gejsten med alle de bud på 1 og 3. Men hurraaaaa du har spunk og det skal din kjole da også have.

Klem Lena * der synes gennemsnit er kedeligt*

Edited by Miss-Lena
0

Hej Ladies

Så er kjolen prøvet igen og bestilt hjem. Og det blev...tadaaaa.... 2'eren, som jeg hele tiden har følt mest for. Desværre havde jeg ikke lige kameraet med, men da jeg så den på igen, så jeg mægtigt slank ud. I og med at jeg altid har haft - kalder I det fødedygtige? - hofter, så gør det mig ikke noget at kjolen strutter så meget. Alle dem der kommer til brylluppet ved jo godt at jeg ikke er en størrelse 34, så jeg kan ligeså gøre lidt ekstra ud af det fine svaj i ryggen Hehe!

Jeg er i hvert fald superglad for valget - det bliver skideskægt at drøne rundt i den, og jeg glæder mig vildt til at se folks reaktion. Og M's reaktion selvfølgelig. Men mange tak for alle jeres bud og også de pæne ord. Her på bryllupsklar er da dejligt at være.

Næste projekt: skoene! Godt man har en skopusher-veninde, som kender alle de hemmelige butikker.

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Der kommer jo masser af billeder til oktober. Nu må I pænt vente lissom alle de andre:)

Nå men der er lige tjekket et par ekstra ting af på listen de sidste par dage:

1) Bryllupsbilledet bliver taget af min ekstra-onkel som er en meget dygtig pressefotograf med en dejligt skæv hjerne, JAH, han er så super.

2) Mormors armbånd bliver pudset op til lejligheden. Noget gammelt og noget lånt.

3) Blå dykkerkniv er købt; den skal fungere som strømpebånd om aftenen. Tænker at det passer så fint med, når kagen skal skæres til (og at jeg er tosset med at dykke). Hæhæ.

4) Måske kan jeg arve min morfars manchetknapper og give dem til M i morgengave. Morfar er min gamle helt og M er min nye. Men altså der er jo en hel familie, som lige skal være enige om at M må få dem.

Hvad skal jeg nu lave? ;)

0

Hvor er det bare en fed ide med den dykkerkniv :) Ville smile op til begge ører hvis jeg var gæst og du så pludselig begynder af rode under kjolen og hiver en kniv frem foran kagen :lol: Det er da for sjovt.. den ide vil jeg da prøve at få med ind.. (jeg er jæger)

Og sååå lækker kjole :)

0

Lige nu sidder jeg og tænker lidt på menuen - og måske er der nogle mad-originaler her på BK, som får en idé eller to som de vil dele.

M og jeg har rejst meget, og det er tit dét, vi bliver forbundet med blandt venner og familie. Derfor har vi tænkt på, at menuen skal bestå at noget fra hvert af "vores" kontinenter. Feststedet laver al maden i samråd med os, så jeg går ud fra at vi selv skal være lidt kreative. Hilfe bitte!

Jeg tænker:

Forret: Fisk (Australien/New Zealand) og hvidvin fra samme område. Den bedste del af vores første jordomrejse.

Mellemret: Spanske tapas med spansk rødvin. Vi mødte hinanden, da vi var udstationerede dér. Mmmh - og så er det en lille udfordring til min meget traditionelle familie.

Hovedret: Argentinsk kød med arg./chilensk rødvin og kartofler og noget grønt. Minder om fantastiske Patagonien fra jordomrejse 2!

Dessert: Brownies med hjemmelavet vanilleis. Fra den første vilde tur, som startede i USA.

Kaffe fra Afrika (jeg drikker ikke kaffe, så her må en eller anden vælge for mig). Jeg tænker på zambiansk kaffe, da det er et forrygende land.

Men jeg ved slet ikke, om det her kan holdes indenfor budgettet, og om det overhovedet er muligt. Der er jo også længe til at vi skal beslutte os, men det er vel værd at begynde at overveje. Anyways, hva' siger I? Er der nogle gode idéer/tilføjelser derude?

Og så arbejder jeg i øvrigt på en papmache-"postkasse", da vi bl. a. ønsker os penge og gavekort/oplevelser. Den er udformet som en mantaray, og måske bliver den alt for grim, men vi får se. Vi havde fornøjelsen af at dykke med 5 stk. af det her yndlingsdyr i november, og jeg elsker dem og deres store gab, som til mit bryllup skal sluge kuverter i stedet for plankton.

0

Annonce ♥

Hej louisetina

Ja, der skal klart være menukort. Har smugkigget lidt på bordfoldere her i forummet, og sådan nogle vil jeg også have. Hvis vi får mulighed for at lave noget med mad fra verden, skal retterne selvfølgelig forklares. Og nu sidder jeg og tænker på billeder eller måske små uddrag fra rejsedagbogen, som bittesmå detaljer i den forbindelse. Uh, hvor kreativt. Måske får den bordfolder flere sider en først planlagt. Bring it on :)

0

3) Blå dykkerkniv er købt; den skal fungere som strømpebånd om aftenen. Tænker at det passer så fint med, når kagen skal skæres til (og at jeg er tosset med at dykke). Hæhæ.

Det er klasse ! Ofte vil folk jo gerne se strømpebånd hvilket typisk vil ske under desserten og derved før kagen skal skæres. Der giver du dem selvfølgelig bare kniven. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Syntes det ser helt vildt lækkert ud! er især vild med den måde du skriver det på, for så ved man at det har betydning for jer på en eller anden måde..

og bare lige et fx... ved ikke om du/I har været i canada, men canadisk kaffe smager jo bare ypperligt godt!! kan også laves af en lidt karamel-agtig kaffe, blandet op med vanilie kaffe!!

0

Tak - det er præcis sådan nogle tanker jeg efterlyser. Og vi har faktisk været i Canada i en uges tid, men det er især Afrika der driller mig. Vi var der i godt 3 måneder og havde nogle fantastiske oplevelser dér - maden var bare ikke en af dem. Så jeg tænker at Afrika bliver nødt til at være kaffen....eller måske sydafrikansk velkomstvin. Det skal i hvert fald med på den ene eller anden måde!

Men Canadisk kaffe; det er noteret til puslespillet. Anderledes hyggeligt i hvert fald.

Fønix - tak. Ja det er nemlig så dejligt, at vi har så mange oplevelser sammen. Det er i hvert fald ofte derude på kanten af livet, at jeg for alvor har mærket, at det lige præcis er M, jeg vil være sammen med resten af livet.

0

Hej CecilieJ.

- Ja vore kjolekrise minder faktisk rigtig MEGET hinanden. :) Og hvor er de bare rigtig flotte alle 3 kjoler. :)

Jeg hælder mest til 1, fordi den sidder super flot på din talje. og det er da egentlig en rigtig god mellemting af de 2 andre.

hvor er det fedt du også har nogle super hjælpere til dit bryllyp. Det har jeg også, og værdsætter det så meget.

Er helt vild med din tankegang, og dit bryllup ser ud til at blive en helt speciel oplevelse, der viser hvem du er. :)

Hvordan har du planlagt receptionen med hvem der skal med osv. Jeg har lidt svært ved, at skille gæsterne fra hinanden fra reception til midag/fest nemlig. :)

Edited by TrineH
0

Annonce ♥

Ja, jeg er meget velsignet med alle de søde hjælpere. Jeg er helt rørt over at min dejlige familie og venner går sådan op i at sætte deres præg på brylluppet. Det er helt vildt! Og det bedste indtil videre er, hvordan folk har reageret på forlovelsen. Det strømmede ind med sms'er, facebookbeskeder, kort fra udlandet, mails og knus i kantinen på arbejdet. Det er virkelig overvældende; hvor er det dog en fantastisk tid på privatfronten:)

Kagebageren har lige undersøgt at hendes mors kollega har alt gearet til bryllupskagen, og at vi må låne det hele. Vildt nok, at hun gider at bruge krudt på det.

Min søster har sagt, at polterabend har hun allerede i tankerne og jeg skal bare blande mig udenom. Og hun har noteret at mine gutter skal med - halvdelen af mine bedste venner er drenge fra barndommen, og det ville bare ikke være det samme uden dem.

Receptionen - jeg er så spændt! Vil holder åbent hus og sender invitationer ud til dem vi er nærmest (familie, venner, venner af familien og også nogle arbejdskollegaer). Og så håber jeg jo bare, at hvis der er andre der har lyst til at bidrage til en dejlig eftermiddag, så dukker de bare op. Vi gør i hvert fald en del ud af at fortælle at alle er velkomne, men heldigvis har min familie tradition for den slags...det gør budskabet lidt nemmere.

Vi bliver 75 mennesker til festen om aftenen, og dér er skåret 2/3 af min familie fra. Vi har valgt at prioritere, de mennesker vi gerne vil se, og som vil få noget ud af festen. Det har været sværest at vælge M's fætre fra og min ene grankusine og fætter. De er dejlige mennesker, men der er også mange, og de er 14-20 år, og jeg tror ikke, at det vil være en sindssygt fed fest for dem. I hvert fald ikke i forhold til, at vi så er nødt til at vælge nogle andre fra. Men de får en personlig invi til receptionen og så får de lige en ekstra "forklaring", når vi ser dem. Dog inviterer vi andre fætre og kusiner - de er nogenlunde jævnaldrene med os, og vi har set dem "privat" også. Vi har prioriteret, at have vores venner med, alle dem som vi er tætte på og som vi har lyst til at holde en fed fest med! Blandt andet et par nyere venner, som vi ikke har set så mange gange, men som vi virkelig godt kan lide - og vi er inde i en god stime med at invitere hinanden over på skift, så det er et venskab vi gerne vil bygge videre på.

Vi inviterer også 4 dejlige venner fra udlandet som vi har mødt på rejserne; vi har besøgt dem og de os i årenes løb, og hvis de kommer til brylluppet bliver jeg bare så glad! Dog er jeg ret sikker på at hende fra Australien ikke dukker op, men hun skal i hvert fald ha' chancen.

Jeg kan se at der er flere som har udfordringer med lidt besværlige gæster, som måske dybest set bringer flere frustrationer end glæde til brudeparret. Dem har jeg også masser af i familien, og vi har bare valgt dem fra. De bidrager ikke med noget godt alligevel, og hvis de bliver sure, så er jeg da heldig at have så mange andre dejlige mennesker omkring mig. Dog er der inviteret 3 - familiemæssigt er de bare for tæt på til at "skrotte" og det er også ok at de skal med - jeg tror nok de holde af os. Men de skal sidde nede i hjørnet og ikke ved højbordet - vi har ikke så meget tilfælles at jeg har behov for dem ved højbordet, selvom de vist efter bogen, skal sidde ret tæt på.

Det efterlader jo egentlig bare 100 mennesker, som vi gerne vil se, men som vi ikke kan have med om aftenen, og derfor blev det en åbent-hus-reception. Vi skriver vel til dem, som vi har været inviteret hjem til ifm. konfirmationer, runde fødselsdage osv. (lyder måske lidt barsk og det stemmer ikke helt, men der er vel en forventning om et eller andet på papir, og det giver os en mulighed for at fortælle, at vi gerne vil dele dagen med folk). Vi lader bare tidspunktet sive til alle dem, vi måske er lidt i tvivl om. Så er der ikke de store forventninger begge veje, og måske kan det give nogle dejlige overraskelser.

Vi holder receptionen 100 meter fra kirken på en cafe i et meget uformelt miljø og lige vedsiden af hvor vi bor. Der bliver ikke bryllupskage, men bare en slags fri bar med lidt kaffe og chokolade/frugt.

Wow, det blev en lang smøre. To sum up: inviter dem du har lyst til at samle på til festen, og alle de andre som du også godt kan li' til receptionen:)

1

Kunne også se ret godt ud hvis man havde forskellige slags kaffe, eller fx afrikansk chokolade til et eller andet!! afrikansk vin eller ja velkomst. Syntes din ide med at komme verden rund med gæsterne er vildt go..! :thumbsupsmileyanim:

Hej - af en eller anden grund har jeg helt overset dit svar her. Men det er en ret fed idé med den afrikanske chokolade. Det er klart en mulighed - så skal drilske Afrika nok få plads et sted. Og tak for komplimenten:) Jeg kan også godt lide når tingene bliver utraditionelle. Og forresten så snupper du bare kniv-ideen - det er jo derfor vi er her på BK, for at udveksle ideer. Jeg har i hvert fald allerede tyvstjålet:)

Blandt andet har jeg hugget ideen til invitationerne - tak Mette fordi du så pædagogisk har vist hvordan man laver lommer. Søsterens kæreste har lige lavet lidt fiksfakserier med designet, og jeg forventer, at få den endelige udgave en af dagene, så skal jeg nok uploade et billede af resultatet. Jeg har også fået styr på teksten til receptionen; den bliver kort! Og så henviser vi til en hjemmeside som jeg lige vil sidde og rode lidt med.

God påske Ladies:)

0

Et nok lidt forsinket velkommen til fra min side, men bedre sent end aldrig :) Og dejligt med endnu en oktoberbrud :cheerleader3:

Hvor er det bare en fed kjole du har valgt. Den har da bare meget Wow-effekt!!

Og må sige, at jeg også er ret vild med at i holder det på Islands brygge.. Er selv opvokset et stenkast derfra :)

0

Et nok lidt forsinket velkommen til fra min side, men bedre sent end aldrig :) Og dejligt med endnu en oktoberbrud :cheerleader3:

Hvor er det bare en fed kjole du har valgt. Den har da bare meget Wow-effekt!!

Og må sige, at jeg også er ret vild med at i holder det på Islands brygge.. Er selv opvokset et stenkast derfra :)

Taktak:) Ja, jeg synes også det er skønt at skulle holde oktoberbryllup.

Her er så dejligt på Islands Brygge, så jeg er temmelig lykkelig for at vi kan få det hele til at foregå her. Hverken M eller jeg er opvokset i København, men vi elsker at bo her, så der var ikke rigtigt nogen tvivl om, at vi også skal giftes her. Jeg er til gengæld vokset op ved Hillerød, hvor du holder tilwink.gif

Ser frem til at følges mod Oktober.

0

Hej Ladies (og en gut eller 2 har jeg set).

Først har vi været på jagt efter ringe i dag. Åh, hvor er det svært! Og hvorfor skal det være så dyrt?

Her til aften har jeg lavet invitationer - se lige. Hvad synes I?

post-47959-0-04453700-1303852448.jpg

post-47959-0-96389100-1303852455.jpg

post-47959-0-89868400-1303852471.jpg

0