CecilieJ

8. oktober 2011

320 indlæg i dette emne

Så blev det min tur, og hvor er det dejligt. Jeg er lidt overrasket over at jeg er blevet sådan en tøs - har ikke lige gået og planlagt mit prinsessebryllup siden jeg var 5 år, men nu hvor forlovelsesringen er landet på min finger, er jeg blevet en bryllups-psyco. Og hvor er jeg glad for denne her hjemmeside - for Gud hvor er der mange ting, jeg slet ikke er/var klar over, så jeg vil allerede sige tak for al inspirationen i de forskellige fora. Måske kan jeg også bidrage med noget hen ad vejen.

Well, vi skal giftes d. 8 oktober på Islands Brygge, hvor vi bor. Det ser ud til at komme til at spille det hele - kirke, reception og bryllupsfest bliver altsammen holdt indenfor en kilometer.

Indtil videre er der tjek på:

- Kirke kl. 12.00

- Reception på en Café kl. 13-15, åbent hus med kaffe, asti, øller og sodavand - og et eller andet choko/snacks/frugt

- Leje af fælleslokale ved vores lejlighed så gæsterne kan opbevare tasker og skifte tøj og den slags. Og englænderne kan lave indoor-camping, hvis deres budgetter ikke lige holder til hotel/hostel.

- 10 timers arrangement for 75 gæster ved Nordic Catering. 4 retters menu, fri bar, DJ og fest. Vi starter klokken 17.30

Jeg er pænt tilfreds med at have styr på ovenstående; synes vi har fået lagt rammerne for en dag med alle dem, vi holder af, og hvor der både er plads til lidt romantisk tradition og til fest og farver. Det har også killet i min mave i ugevis indtil det hele faldt på plads. Faktisk var jeg først mest stemt for at holde festen ude i Tårnby, men da vi skulle se lokalerne som aftalt dukkede ejeren slet ikke op og vi har intet hørt siden?! Jeg vælger at tro, at der var en mening med det hele, og at det derfor er helt rigtigt, at vi ender her på bryggen.

Hvad der er ligeså skønt, er, at vores familie og venner først og fremmest er overordentligt glade på vores vegne, og at flere af dem med glæde vil involveres. Så det er med stolthed at jeg kan præsentere:

Min søster: uvurderlig koordineringsnørd, født eventmaker og (hurra) vores Toastmaster, som på den bedst mulige måde vil kunne få fortalt familien, at det nok ikke dur med 8 indslag af 30 minutter:)

M's bror: Bestman og med-toastmaster på dagen.

M's brors kæreste: Kreativ, sød, grundig og med en fantastisk tålmodighed der passer lidt til jobbet som bryllupskage-lady

Mine dejlige kusine: Blomsterdekoratør og fandens dygtig til det: Brudebuket (som M vælger, men jeg ved det er i gode hænder), kirke, reception - tjek tjek tjek

Søsterens skønne ven som hører lidt til hos os også: dagens fotograf og altid skøn at have med, når der er fest.

Søsters kæreste: Mediegrafiker og så dejligt kreativ på den fede måde, at jeg tror han kan designe et eller andet tema, der passer lige til sådan nogen som os, som gerne vil have det pænt men ikke for tuttenuttet; hellere lidt frækt.

Jeg sidder og roder med formen på invitationerne og med favourbokse/bordkort (tak for inspirationen her); jeg er helt lost på invitation til den dér reception, som jo egentlig er åbent hus, men hvor vi gerne vil sikre os at en masse familie og venner ved, at vi virkelig håber at se dem: Nogen ideer?

Og så er der kjolen? Skal man allerede tænke på det? Altså, jeg VIL jo gerne tænke på det, men regner med lige at smide 4-5 kilo inden brylluppet og er det så ikke overkill at begynde at se på kjole nu?

OG så er der jo cirka en milliard andre ting; jeg finder vel ud af det hen ad vejen - og jeg glæder mig til det. Vil se om jeg ikke kan få uploaded lidt her indimellem.

Redigeret af CecilieJ
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

velkommen til :cheerleader3:

fedt med så mange gode hjælpere!

Angående kjolen så er det faktisk nu du skal til starte hvis du vil have alle muligheder åbne. jeg bestilite min 7 måneder før og fik at vide at det godt nok var på tide hehe... de fleste brudebutikker tager 4-5 måneder om at få kjolen hjem og derefter kan det også tage noget tid at få den tilrettet. og hvis du også lige skal bruge nogle uger på at prøve og tage den rigtige beslutning så ville jeg faktisk starte nu! enkelte butikker kan få den hjem meget hurtigere, men ærgeligt at falde for drømmekjolen og den så ikke kan skaffes hjem i tide :)

0

Del dette indlæg

velkommen til :cheerleader3:

fedt med så mange gode hjælpere!

Angående kjolen så er det faktisk nu du skal til starte hvis du vil have alle muligheder åbne. jeg bestilite min 7 måneder før og fik at vide at det godt nok var på tide hehe... de fleste brudebutikker tager 4-5 måneder om at få kjolen hjem og derefter kan det også tage noget tid at få den tilrettet. og hvis du også lige skal bruge nogle uger på at prøve og tage den rigtige beslutning så ville jeg faktisk starte nu! enkelte butikker kan få den hjem meget hurtigere, men ærgeligt at falde for drømmekjolen og den så ikke kan skaffes hjem i tide :)

Tak for info; jeg var lidt nervøs for om jeg nu havde forstået rigtigt - men du har helt ret. Det ville være SÅ surt at finde den rigtige og så være for sent på den. Må hellere få booket nogle dage - det er jo heldigvis ikke det værste tidsfordriv så mon ikke jeg klarer den:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :balloons:

Det ser da allerede godt ud med det du har på plads. Og ja, jeg regner også med at skulle af med det sidste graviditets-f, men har allerede været ude og kigge og de syntes også jeg er lige på vippen til at det bliver forsent og der er 5 mdr. til...

0

Del dette indlæg

Nu har jeg taget action. Fundet mig en fridag fra jobbet, hvor søsteren ikke skal i skole og nu er der booket tid hos Lilly og Cph Bridal. De er lidt uenige om, hvor god tid man skal være i - Lilly synes det er på tide at komme i gang, CPH synes jeg var i god tid.

Men nu er jeg i gang - og jeg glæder mig;)

Og tak for alle velkommen'erne; glemte jeg lige at skrive i går.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er I heldige at have så god hjælp fra familien.

Spændende med kjoleprøvning- glæder mig til billeder.

Med hensyn til at tabe sig, havde det lidt på samme måde. Men må nok erkende at jeg ikke er helt sikker på det er så realistisk at komme af med flere kilo efter min fødsel. Så jeg har også lige været på kjole jagt :) Desuden kan man jo få den rettet til hos en skrædder hvis ens facon har ændret sig.

Hvornår har du fået tid?

0

Del dette indlæg

Yes oktober-bryllup:)

Jeg skal se, om jeg må få lov at tage billeder til kjoleprøvning. Jeg har fået tider to steder d. 5 april, så det er jo lige om lidt. Min søster skal med, og min veninde kommer også med på prøve 2. Hun har udnævnt sig selv til sko-pusher, så det er helt skønt. Hun er en kender! Hvor skal vi hygge os med det hele.

Glædelig søndag derude:D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Nu er jeg bare helt ærlig, men jeg synes de to første kjoler er skåret underligt foran på skørtet, så jeg er mest til nr. 3. Det er ligesom at der mangler noget finish på dem begge på det stykke stof der ligger oven på tyllet! Personligt er jeg mere til, hvis der skal være tyl, så skal det være skåret mere rent ligesom fx Miss-Lenas kjole!

Håber du finder din drømmekjole:)

0

Del dette indlæg

Det er sørme svært - de er rigtig flotte alle tre. :biggrin:

1'eren er "lidt fræk" jeg kan rigtig godt li' det skrå snit :thumbsupsmileyanim:

2'eren er flot - jeg er bare ikke til for meget tyl, men det er jo bare min mening :rolleyes:

3'eren er jeg vil med, så den får min stemme :cheerleader3:

Er dog sikker på at du anset hvad, vælger den helt rigtige for dig. :c166:

Mange hilsner

Connie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer