CecilieJ

8. oktober 2011

320 indlæg i dette emne

TAK! De er kære, de kommer lige i idékassen, for det er klart en mulighed.

Jeg har bare lige en anden chokolade udfordring jeg skal have styr på, inden jeg køber flere choko-sager. Er der nogen der kender et sted, hvor man kan få god afrikansk chokolade (fairtrade eller i hvert fald OK betingelser)?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De der hjertechokolader er ret søde, men smager ikke specielt godt.

Devine chokolade fra Ghana er fairtrade (http://www.fairtrade.dk/Default.aspx?ID=198)Forhandles her: http://www.fairtradebutik.dk/dining/chokolade/divine/

0

Del dette indlæg

Tak Lena:) Jeg har også luret på Divine og det er faktisk mit umiddelbare valg, men ved du hvordan det smager? Om det er sådan rigtigt lækkert?

Eneste lille minus er, at vi ikke har været i Ghana, men jeg kan vel heller ikke få det hele præcis som jeg vil ha' det :)

0

Del dette indlæg

Vi er også gået i gang med favouræskerne. På den ene side står der et børne-citat. Har fundet 75 forskellige og deriblandt 6 på engelsk. På den anden side har jeg limet et billed af M og jeg; igen 75 forskellige. I æskerne kommer tyggegummi, panodiler og plaster - og hvad mere? Vi vil gerne have en enkelt ting til, men der er ikke ret meget plads. Any ideas?

post-47959-0-65906800-1313315752.jpg

Hej Cecilie.

Godt at se at du får brugt æskerne :) Ja, der er ikke så meget plads i. Selv har jeg lagt menthos, panodiler, plaster og tandstikker i. De behøver heller ikke blive helt fyldt synes jeg.

Held og lykke med chokoladerne.

Hilsen Cecilie

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er vild med din ring! Flot at i kan få så mange personlige ting ind i brylluppet så gæsterne kan se at det er fuldkommen jer. Du kan tro jeg glæder mig til sneak peak og beretning , hvis vi er så heldige at du vil dele med os?

0

Del dette indlæg

Vi er også gået i gang med favouræskerne. På den ene side står der et børne-citat. Har fundet 75 forskellige og deriblandt 6 på engelsk. På den anden side har jeg limet et billed af M og jeg; igen 75 forskellige. I æskerne kommer tyggegummi, panodiler og plaster - og hvad mere? Vi vil gerne have en enkelt ting til, men der er ikke ret meget plads. Any ideas?

post-47959-0-65906800-1313315752.jpg

Hej Cecilie.

Godt at se at du får brugt æskerne :) Ja, der er ikke så meget plads i. Selv har jeg lagt menthos, panodiler, plaster og tandstikker i. De behøver heller ikke blive helt fyldt synes jeg.

Held og lykke med chokoladerne.

Hilsen Cecilie

Jeg er SÅ glad for de æsker, Cecilie. Jeg var gået helt kold, hvis jeg skulle have skåret dem alle selv, og jeg synes de er blevet dejligt enkle og fine. Tandstikkerne har jeg et andet sted (de var nemlig for store). Og du har helt ret - de behøver ikke blive helt fyldt. Jeg havde nogle småbitte stofhjerter i overskud, som jeg måske putter i, selvom de ikke rigtigt har noget formål. Just LOVE!

Rigtigt meget held og lykke med lige om lidt, hvor I skal feeeeste. Dine chokolader er overdrevet flotte, jeg er SÅ imponeret, og glæder mig til at høre Beretning del 2!

Er vild med din ring! Flot at i kan få så mange personlige ting ind i brylluppet så gæsterne kan se at det er fuldkommen jer. Du kan tro jeg glæder mig til sneak peak og beretning , hvis vi er så heldige at du vil dele med os?

Tak tak tak! Jeg ELSKER den også. Skal faktisk ned og hente den efter gravering i dag. Jeg har savnet den blink.gif Så får M også sin ring, som forhåbentlig er lige i øjet.

Det er virkeligt dejligt at høre, at du kan "mærke os" igennem alle detaljerne. Det er lige det jeg ønsker. Jeg har ingen drømme om noget ekstravagant, supersødt, meget traditionelt, perfekt og den slags. Jeg vil bare have at man kan mærke os; at det er lidt funky, lidt skævt og ikke helt efter bogen - men derfor alligevel inderligt.

Vi får se med peaks og beretning, for jeg ved faktisk ikke rigtigt om alle ideerne bare virker fjollede på folk, som ikke kender os; så let's see. Men det er dejligt at høre at du læser med. Så skriver jeg da nok lidt ekstra.

0

Del dette indlæg

Ked af jeg ikke nåede at se de tre kjoler du valgte i mellem, men håber da meget at få lov at se den du så valgte efter brylluppet!

Har et drinkskort med forslag til nogle globetrotter drinks - eller drinksnavne der kan forbindes med kontinenter? Tænkte bare på der er en drink der hedder Around the World... Kan ikke huske hvad der er i...

0

Del dette indlæg

Ked af jeg ikke nåede at se de tre kjoler du valgte i mellem, men håber da meget at få lov at se den du så valgte efter brylluppet!

Har et drinkskort med forslag til nogle globetrotter drinks - eller drinksnavne der kan forbindes med kontinenter? Tænkte bare på der er en drink der hedder Around the World... Kan ikke huske hvad der er i...

Det skal du nok få lov til. Jeg er så spændt på at prøve kjolen igen, og glæder mig bare til at komme til at se smuk ud i den. Jeg synes den er lidt festligcheerleader3.gif

Jeg regner ikke med at lave drinkskort, for der er fri bar og vist bartender med i arrangementet, men hvis du kommer i tanke om ingredienserne til drinken, så vil jeg meget gerne have den. Det kunne jo være fedt at have en signature-drink til anledningen. Åh, nu kommer jeg til at tænke på den meget våde aften i ørkenen i Peru, hvor jeg havde drukket masser af Pisco og forsøgte at lære en australier vores Nationalsangshooter.gif Desværre kan vi ikke finde Pisco i Danmark, for så var det stensikkert at vi skulle have pisco sours! Caipirinha eller caipiroska vil der dog være sprut til. Mmmh, sådan en skal jeg ha' mig, når alt det formelle er overstået. Dejlige tanker du lige fik sat gang i dér:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

48 dage! Åh...gå nu tid! Og lur mig om ikke BEGGE vores computere er crashet eller godt i gang med det? Total panik, når nu ALT ens bryllupslir ligger derpå og bare venter på det sidste touch inden printeren! Har vist heldigvis fået reddet det meste over på en ekstern harddisk (...ladies...måske skulle I gøre det samme allerede nu?). Også dejligt for en bryllupsramt økonomi lige at skulle investere i en ny bærbarshooter.gif

Jeg har endelig 100% styr på morgengaven. Det bliver som panlagt:

- 2 flasker rødvin med det skønne navn Chakalaka, som vi smagte på en helt fantastisk vingård på vores tur til Afrika. Kender I de dage man bare kommer til at grine og smile af, når man tænker tilbageloveflag.gif Sådan en dag var det, endda med vin på!

- Min morfars gamle manchetknapper, nu med både Ms og morfar initialer indgraverede. Morfar var min helt og mit forbillede.

- Og så har jeg lige fået taget et par billeder, så M kan få et nyt i sin pung. Han render rundt med et fra før vi mødte hinanden og hvor jeg er mørkhåret. Det dur ikke, så nu har jeg 8 han kan vælge imellem.

Måske det her:

slettet

Jeg er egentlig selv ret godt tilfreds. I hvert fald når man tænker på at det bare lige var en lille times tid en søndag formiddag.

Redigeret af CecilieJ
0

Del dette indlæg

Vi blev inviteret til bryllupsreception i går hos min skønne granfætter. De skal giftes weekenden før os, og det er bare så dejligt! Og vildt pudsigt, at det lige falder sammen. Vi fandt ud af det til en konfirmation i foråret.

"Heeeej, længe siden, hvordan går det?".

"Godt, vi skal giftes".

"Ej hvor fedt, det skal vi også".

"Nå tillykke, hvornår".

"Til oktober".

"Øh, det skal vi også".

Phew... det kunne have givet et par halvtomme receptioner, hvis vi begge havde forelsket os i d. 8. Men nu glæder jeg mig bare til at fejre bryllup to weekender i træk - det er jo intet mindre end perfekt!

Vi har også fået et bud på menuen til vores fest, og jeg er tæt på at være MEGET tilfreds. Vi har lige sendt et par småændringer tilbage, som vi skal have et bud på, men noget er da sikkert:

Forret: Australien og New Zealand

Barramundi med noget dressing og salat + New zealand hvidvin.

Mellemret: Spanien

Tapas, den skulle liiige være en tand mere autentisk, men det er jeg sikker på bliver løst til fulde.

Spansk rødvin (måske kølet)

Hovedret: Patagonien

Argentinsk oksefilet med en slags kartofler mm. Vi mangler kartoffel-type (papas et-eller-andet-Sydamerikansk) og salat.

Rødvin fra Chile

Dessert: USA

Double chocolate cake - måske med vanillecreme

Kaffe/The: Afrika

Hvilken type mangler vi også.

Hurra for at vi kan komme jorden rundt! Rejsetemaet bliver sådan en fin ramme om et alligevel lidt traditionelt bryllup. Jeg elsker det!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også fået et bud på menuen til vores fest, og jeg er tæt på at være MEGET tilfreds. Vi har lige sendt et par småændringer tilbage, som vi skal have et bud på, men noget er da sikkert:

Forret: Australien og New Zealand

Barramundi med noget dressing og salat + New zealand hvidvin.

Mellemret: Spanien

Tapas, den skulle liiige være en tand mere autentisk, men det er jeg sikker på bliver løst til fulde.

Spansk rødvin (måske kølet)

Hovedret: Patagonien

Argentinsk oksefilet med en slags kartofler mm. Vi mangler kartoffel-type (papas et-eller-andet-Sydamerikansk) og salat.

Rødvin fra Chile

Dessert: USA

Double chocolate cake - måske med vanillecreme

Kaffe/The: Afrika

Hvilken type mangler vi også.

Hurra for at vi kan komme jorden rundt! Rejsetemaet bliver sådan en fin ramme om et alligevel lidt traditionelt bryllup. Jeg elsker det!

Ihhh jeg er VILD med jeres jorden-rundt-tema :thumbsupsmileyanim: Det bliver intet mindre end fantastisk! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tak; jeg håber virkelig på det. At det falder i god jord. Om ikke andet synes vi i hvert fald selv det er superspændende. Jeg sidder lige og laver rejsebilletter til gæsterne, så de kan se, hvor de skal hen. Har bare lyst til at lave bryllupsting fra nu af og til oktober7himmel.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kiss.gifTak piger; ja gid man så sådan ud hver dag. Synes sgu også ham fotografen har knipset et par gange på de helt rigtige tidspunkter. Kan I så fortælle mig, hvorfor man (JEG) altid ligner en fuld, bleg Frk. kedeligsen med lukkede øjne og et fjollet ansigtsudtryk på nytårs/hygge/ferie billederne? Forhåbentlig er det her pengepungs-værdigt:)
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh jeg har haft så meget tvivl om min brudekjole de seneste uger. Kender I det? "Er jeg måske den eneste i verden, som synes den er pæn". "ER den overhovedet pæn". "Sad den egentlig godt?". "Hvordan fa'en så den egentlig ud bagpå? Lignede den ikke de der onde askepot-søstres rædsomme kjoler?".

Men så i dag skulle jeg prøve den igen, for at se hvor den skulle rettes. Det er første gang jeg prøver den model, som er syet til mig, og jeg var lidt nervøs inden vi skulle derhen. Heldigvis var min søster med, som jo også var med første gang.

OG KJOLEN VAR PERFEKT!!! Jeg tror, den er endnu smukkere end første gang, og den er bare SÅ meget mig. Festlig, sjov og jo slet ikke uden stil (hvilket jeg var blevet mest i tvivl om). Hurra, det ER helt sikker den kjole jeg skal giftes i om 44 dage. Vil I seloveshower.gif

slettet

Bagefter dryssede vi lykkelige rundt i København, og jeg fik både forskud på min fødselsdagsgave, da jeg pludselig rendte ind i den smukkeste top til lidt pænt brug OG jeg fik købt flag i en fineste flagbutik ved Nørreport. Manden derinde var så cool, så det var simpelthen så hyggeligt. Så nu har jeg købt flag til Jorden Rundt temaet, så gæsterne kan se, hvor de skal "rejse hen".

Jeg var simpelthen så glad, da jeg stod på bussen på vej hjem, at bus-chaufføren gav mig hånden, fordi jeg smilede så meget. Sikken vidunderlig torsdag!

Redigeret af CecilieJ
1

Del dette indlæg

Det lyder da som en alletiders dag!

Og hvor ser du bare lykkelig og smuk ud i den kjole. Èn ting er, hvordan kjolen ser ud, men det fuldendes bare så meget af, hvad den der bærer den udstråler! Er sikker på, at din kommende mand og resten af gæsterne ligesom mig kan se, at det er den perfekte kjole til dig :loveshower:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer