CecilieJ

8. oktober 2011

320 indlæg i dette emne

Så er der 26 dage og alle mine bryllupsfølelser er sat helt på pause. I går døde min Gudfar, som også er min bedste vens far. Bare sådan lige pludseligt, 56 år gammel. CHOK, jeg gik hele formiddagen og tænkte, at jeg da måtte have hørt forkert. Men desværre er den god nok, og nu sidder jeg med store rande under øjnene efter at have tudet i et døgn. Stakkels, stakkels, stakkels min elskede Gudfamilie.

Mange vores gæster er bare så ramt af sygdom og død i øjeblikket, at vi virkelig trænger til en god fest. Men nogle dage føles festen bare så fjern. Røvlortedag!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for hilsnerne. Tiden står lidt stille, synes jeg. Det er svært at koncentrere sig om bryllup.

Men i morgen skal vi mødes med præsten som skal vie os, og da min hjerne står lidt stille, kan I måske minde mig om nogle af de vigtige ting, vi skal have spurgt om? Jeg har selv:

- Salmer

- Antal stolerækker til små blomster

- skal vi selv sørge for alterbuket

- Må man tage billeder

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har engang gemt den her (Sikkert herinde fra et sted) måske du kan bruge den:

1. Gennemgang af hele forløbet

2. Hvornår åbnes kirken for gæsterne?

3. Hvad tid skal gom og forlover ankomme til kirken?

4. Hvor lang tid kommer selve vielsen til at tage?

5. Vil der være andre vielser i kirken samme dag?

6. I givet fald hvornår og kommer det til at berøre os?

7. Stoleopstilling ved alteret?

8. Skal jeg komme for sent?

9. Hvor meget skal jeg komme for sent?

10. Hvilke muligheder er der for organist/kor?

11. Skal vi betale noget for kordegn og organist/kor?

12. Salmer/egne udvalgte sange?

13. Sørger vi for oppyntning af kirken?

14. Hvornår kan kirken blive pyntet med blomster?

15. Hvor mange stolerækker der der i kirken?

16. Må der tages billeder / video i kirken?

17. I givet fald er der tidspunkter der ikke må tages billeder på?

18. Må vi have en til at synge i kirken?

19. Må der tages billeder i kirken af os efter vielsen?

20. Må vi få en kopi af din tale efter vielsen?

1

Del dette indlæg

Søde Cecilie.

Jeg er ked af at høre om din kære gudfar. Det er da bare rigtig trist for jer og hans familie. Stort knus fra mig :bearhug:

Du siger du ikke kan koncentrere dig om brylluppet, så lad være. Du har gjort en masse allerede, ser ud til at i virkelig har styr på det. Selvfølgelig skal i have samtalen med præsten, men ellers så tag en uges bryllupspause (inkl. BK, sorry to say) og bearbejd sorgen. Ellers kan det måske køre dig helt ned og gøre bryllupsplanlægningen til et mareridt.

Håber i får det bedre snart!

I fortjener endnu mere en super kærlighedsfest som kan få jer alle sammen til at være rigtig glade igen. :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok - der er lige ticket et par gode ting ind her til aften, så dem holder jeg mig lige lidt til. Faktisk er de ret fantastiske, og jeg er sådan helt lettet på en eller anden måde.

Min søde M har fortalt, at han har bestilt bord på Nimb til brunch på lørdag, hvor vi har været kærester i 6 år. Det skulle være en overraskelse, men han synes jeg trængte til noget at gå og glæde mig til. Det bliver dejligt.

OG SÅ ER MENUEN KOMMET. Nu er den bare lige i øjet. Det er virkelig fedt og fuldender temaet. Åh hvor jeg trængte til den gode nyhed, og nu glæder jeg mig igen.

Menu:

Forret: Australien og New Zealand

Barramundi med purløg creme og feldsalat

mangler at finde en New Zealandsk hvidvin

Mellem ret: Spanien

Tapas tallerken: Jamon Serrano, Piementos, Olive, Manchego, Chorizo, Tonnato.

Vin ?? Måske kølet spansk rød.

Hovedret: Patagonien

Churrasco del asador con pappa canarios

Langtidsstegt oksefilet med saltede kartofler, grillet citron, olivenolie og ristet fennikel og blommetomater

mangler at finde en chilensk rødvin

Dessert: USA

Double chocolate cake

Og så mangler vi lige den afrikanske kaffe.

Men ser det ikke cool ud? Jeg er simpelthen så glædeligt overrasket over, hvordan de har taget vores ønsker til sig og ramt helt plet.

Redigeret af CecilieJ
0

Del dette indlæg

Dejligt med noget at glæde sig til og en brunch med sin kommende mand er da bare dejligt..... :loveflag:

Mmmmmm den menu lyder da bare super super lækker.....og dejligt de har lyttet til hvad i gerne vil.....MUMS jeg ville glæde mig hvis jeg var gæst :metteholm

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare gennemført! Er helt misundelig, gid man skulle giftes igen (med samme mand dog) så ville jeg helt klart også vælge lande tema med alle de lande vi har rejst til igennem vores 10 år sammen.

Og nam nam, gid man kunne spise med...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt med noget at glæde sig til og en brunch med sin kommende mand er da bare dejligt..... :loveflag:

Mmmmmm den menu lyder da bare super super lækker.....og dejligt de har lyttet til hvad i gerne vil.....MUMS jeg ville glæde mig hvis jeg var gæst :metteholm

Ja, det var rigtigt godt med nogle gode nyheder. Gæsterne kender ikke til temaet og menuen, så jeg håber de tager godt imod det. Vi er i hvert fald svært tilfredse.

Hvor er det bare gennemført! Er helt misundelig, gid man skulle giftes igen (med samme mand dog) så ville jeg helt klart også vælge lande tema med alle de lande vi har rejst til igennem vores 10 år sammen.

Og nam nam, gid man kunne spise med...

icon_hug.gif Tak, jeg synes også det er lige i øjet. Nu bliver det nemlig gennemført.

HVor gør det mig ondt at høre om din gudfars død. Det er uendeligt hårdt at miste :bearhug:

Tak for krammeren og de søde ord. Det er virkelig nogle mærkelige og sørgelige dage. Det meste af tiden går man bare og tænker, at det ikke er rigtigt. Jeg har været hjemme hos familien i dag, og under omstændighederne synes jeg egentlig, det var dejligt at være der. Vi må bare stå sammen og mindes den dejlige mand, som nu bor i himlen. Åh ja, hvor er det bare underligt egentligt. Det føles så tomt.

0

Del dette indlæg

Well, der er også lidt bryllupsnyt på sådan en mærkelig fødselsdag. Og jeg må hellere få opdateret, for jeg er bange for at glemme det, hvis ikke jeg får det skrevet ned.

Vi har været hos præsten, som var rigtigt sød og ret nede på jorden. Vi gennemgik ceremonien i kirken. Vi fik lov til at vores ene fotograf kunne tage lidt billeder, så det var dejligt. Man bliver jo helt rørt over at stå der i jeans og høre ordene og gennemgå detaljer. Åh hvor jeg glæder mig lige nu.

Vi har valgt følgende salmer:

- Jeg ved en blomst så favr og fin

- Spænd over os dit himmelsejl

- I blev skabt som mand og kvinde

Vores sangerinder skal synge efter vielsen:

- Norah Jones: Come away with me

- Stevie Wonder: As eller Signed, Sealed, delivered

Dejligt at møde præsten og at vi fik flettet de sange ind. Vi ville gerne have gået ind og ud til sangene, men det vil organisten ikke, så vi måtte jo gøre noget andet. Til gengæld skulle hun være vældigt begejstret for at spille noget andet en Here Comes The Bride, hvilket passer os glimrende.

0

Del dette indlæg

Hej Cecilie.

Har lige opdaget din fine planlægningstråd. Jeg er ked af, at du lige har mistet, men til gengæld varer det jo ikke længe, før du bliver overmandet af kærlighed fra din h2b og alle jeres bryllupsgæster, så du har heldigvis noget at se frem til. Jeres menu lyder rigtig lækker, og jeg synes, det er en fin idé at kombinere forskellige lande. Mums.

Nu hvor du nævnte Stevie Wonder-numre i forbindelse med solist i kirken, så er der jo også "For Once in My Life" eller "You are the Sunshine of My Life". Elsker de numre. Bli'r så glad i låget, når jeg hører dem cheerleader3.gif

Tillykke med fødselsdagen for et par dage siden. Jeg ønsker dig alt godt og glæder mig til at følge dig loveshower.gif

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg

2 UGER !!!!!

Det er for vildt at tænke på at der kun er 2 uger til at jeg skal giftes med min helt og aldeles fantastiske M. Jeg har haft nogle helt vildt hårde uger og været totalt vedsiden af mig selv, og hvor er det dog bare vildt at opleve sin kærestes kærlighed og omsorg og stålsatte vilje til at kæmpe ved min side IGEN! Når INGENTING virker, så står han bare der ved mig dag og nat og smider alt hvad han har i hænderne for at støtte mig og være der for de mennesker, jeg har slæbt med ind i forholdet. Hold da kæft, hvor er jeg heldig.

Nu er han taget til Berlin for at løbe marathon (hjælp mig lige med at krydse fingre for at knæet holder) og jeg har været hos mine forældre siden i går for at få arbejdet lidt mere på afstand - også fysisk. Jeg har endelig sovet rigtigt det meste af natten, og endda drømt om bryllup. Det er da et godt tegn, for jeg har været så bange for ikke at nå at få bryllupsglæden tilbage i maven.

- M har været i kirken for at aftale blomster og den slags. Det er vist giver videre til min kusine som står for pynt og brudebuket (uuuh)

- Jeg har fået aftalt med fotografen at han kommer forbi i næste uge.

- Vi har lavet en aftale med Nordic Catering på onsdag for at bestemme vine og få styr på de sidste detaljer.

- Jeg har fået nogle penge tilbage jeg en gang har lagt ud og glemt igen, og bestemt mig for at bruge dem på en spabehandling, så jeg kan føle mig smuk og afslappet op til den store dag.

- Mine forældre har sørget for bil og chauffør til at køre os til kirken (den ligger 5 minutters gang væk). Min kusines kæreste kører far og mig og glæder sig - det er så sødt.

- Jeg har fået min hårblomst

- Jeg har fået samlet props til fotohjørnet til festen

- Mor og svigermor har lavet risposer

- Organisten i kirken har skrevet at hun nok skal finde noget god musik til ind- og udgang. Mere ved jeg ikke, og jeg orker simpelthen ikke at være detaljeret omkring det, så jeg tager det som en overraskelse. Det skal nok blive smukt.

Jeg tror nok vi har nogenlunde styr på det meste, eller i hvert fald en plan for at få styr på de sidste detaljer. Jeg skal dog have sat indmaden (foldet papir med tekst) fast i bordhæfterne, og ved ikke lige hvordan. Min klipsemaskine kan ikke nå helt ind på midten, og den på mit job kan heller ikke! Any ideas?

Sommer2012: Tak for din søde hilsen. Ja, vi trænger vist alle til en fest i min familie, det er dejligt at vi har én i ærmet:) Jeg har kigget alle Stevie-numre igennem og bestemt også set på de to du nævner. Jeg elsker ham også af samme grund som dig - man bliver bare så glad i låget. Håber virkelig at sangen i kirken også vil sende den stemning ud til de fremmødte for det skal være en glad-i-låget-lykkelig-dag. Ham skal vi også høre meget om aftenen!

Redigeret af CecilieJ
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

arhhh det var da sødt ....er da sikkert ham fra Berlin, der har været en tur på Interflora :) Men ja ... man blir så glad i låget af det, hehe.

Mht kirken ... lige en tilføjelse til Shedevil ... husk at finde ud af mht om der må kastes med ris osv :)

0

Del dette indlæg

Næh, de er ikke fra ham. Har spurgt! hmmm

Tak for huskeren med kirken. Heldigvis har min mor spurgt inden hun gik i krig med 150 risposer !

Her er billeder af bordhæfterne. Jeg har limet dem sammen med små stykker dobbeltsidet tape.

post-47959-0-69590800-1316885436.jpg

post-47959-0-72974400-1316885441.jpg

post-47959-0-91024600-1316885450.jpg

1

Del dette indlæg

jeg har desværre ingen hæftemaskine-fifs, men til gengæld må jeg lige sige, at bordhæfterne er blevet SÅ tjekkede. Fint med farverige billeder på sort baggrund cheerleader3.gif Dejligt med blomster og skønt med alt det, der falder på plads thumbsupsmileyanim.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må altså på trods af det skæve tal lige råbe højt:

13 daaaaaaage

...og jeg glæææææææder mig.

Har tilbragt dagen med min dejlige svigerfamilie. Fejret svigermors fødselsdag imens vi ventede på sms'er fra Berlin, hvor min M og svigerfar løb marathon. De klarede den!!!!! Det er SÅ dejlige nyheder...cheerleader3.gif

Fik øvet mig lidt på talen i morges. Jeg er ved at være rigtigt tilfreds med resultatet, og kan nu holde den herhjemme alene uden at tude.

og blomsterne i går var fra min dejlige veninde, som bare tænkte at jeg trængte til dem. Hvor sødt er det lige.

Redigeret af CecilieJ
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer