Guest jane-san

Jeg stopper med at ryge !!!

36 indlæg i dette emne

Hej Allesammen.

Jeg har lavet den aftale med mig selv, at NU vil jeg stoppe med at ryge! Jeg tror, at jeg har en rimelig stærk vilje, men det er første gang jeg prøver og stoppe. Jeg ryger min allersidste cigaret i morgen aften, for da er pakken tom og jeg starter mit projekt en god dato: den 1. juli.

Jeg stopper af flere årsager, men de største er:

1) Jeg vil have et bedre helbred, og forhindre værre sygdomme NU.

2) Jeg synes selv, at det stinker, og vil gerne have luften "ren" hos os.

3) Økonomi - hold op, hvor kan man egentligt spare. Regnede sammen for de 8 år, jeg har røget, og har brugt omkring 95.000 på skide cigaretter!!!

4) Michael ryger IKKE, og han skal altså ikke kysse et askebæger mere.

Nu vil jeg så gerne spørge jer: Har i nogle gode råd i forbindelse med at stoppe???

Jeg tager gerne i mod jeres råd med kyshånd.

Knus Jane :hjerte:

Ps. jeg er næsten mest nervøs for, hvordan det vil gå, når jeg er i byen til sammenkomster, fester mm. Hverdagen skal jeg nok klare.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gode råd??? JA......

1) Hav altid en 10-pak liggende (det siges, det er lettere at holde op, hvis man ved, at hvis alt andet går galt, så KAN man tage en.....ikke at man gør det, jo :-))

2) Spis gulerødder (alternativt gør den manglende nikotin, at man bliver sliksyg)

3) Drik masser af vand (det hjælper med at rense kroppen og mindsker abstinenserne og rygetrangen)

4) Hver gang tiden kommer for "vanesmøger" (telefonsamtaler, efter mad osv), så rejs dig op (det lyder åndssvagt, men man bliver mere opmærksom på, hvor mange smøger, der reelt er vanesmøger)

5) Se om du ikke kan lade være med at stoppe fra den ene dag til den anden - trap i stedet ned og vær superopmærksom på "rejs-dig-op"-tricket (hvis du har røget i 8 år, bliver det svært at "cutte" øjeblikkeligt)

Det var vist lige det, jeg kunne bidrage med.....

Pøj med det :)

KH Louise

0

Del dette indlæg

Jeg ryger ikke selv, men vil bare sige pøj pøj! :mellow:

Jeg synes det er nogle gode grunde du har fundet, til at du skal stoppe, tænk på dem hver gang det er svært...og tænk på din kæreste. -Det er virkelig ikke sjovt at kysse med et askebæger.

Skriv og fortæl hvordan det går

0

Del dette indlæg

Hvis du oplever slik-trang, så prøv at spise chrom-piller - de kan fås i matas. De tager trangen til søde sager, i hvert fald rent fysisk. ;)

Min mor holdt op med at ryge (begyndte dog igen senere, men det havde andre årsager!), og hun tog et stort glas vand hver gang hun fik lyst til en smøg, og så nippede hun af det sådan i 10 minutter - så lang tid som det tager at ryge. ;) Det lyder banalt, men det virkede for hende!

held og lykke med det. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde røget i 7 år da jeg valgte at stoppe ! .. jeg har været røgfri i over 4 år nu og det har bestemt været det hele værd.

Selvfølgelig er selve dét at blive røgfri svært.. jeg ville lyve hvis jeg sagde andet.. ;) men med den rette støtte skal du nok blive røgfri.

Jeg selv gjorde det ved hjælp af "Resoribletter" fra Nicorette .. en lille tablet.. på størrelse med en p-pille som du lægger under tungen og som opløser sig selv. Genialt !

Tabletten er ren nikotin i små mængder, men da det optages direkte i blodet mærker man det hurtigt.. og det bedste er at du altid har noget i munden og derved måske ikke får trang til søde sager..

Den hjalp mig i hvert fald.

Stærkt gået med din beslutning !!!

Knus med på vejen fra mig :bamsekram:

Heidi

0

Del dette indlæg

Hej Jane!

Jeg har aldrig røget sådan fast, kun til fester og sådan. De sidste par år har jeg dog slet ikke røget, af den simple årsag at jeg ikke kan lide smagen!!

Men vil ønske dig stort held og lykke med det :)

knus fra Pernille :hjerte:

0

Del dette indlæg

:mellow: hej

jeg har også tænkt mig at stoppe, eller det skal jeg!!!!!!

jeg har lige været ved lægen og fået at vide at jeg har bronkitis, det kommer bla. af rygning..... Og tro mig det er ikke sjovt, jeg har gået i 2mdr nu og hostet, selv om natten, man får ikke meget søvn vil jeg lige fortælle.

jeg ved heller ikke helt hvordan jeg skal holde op.

men jeg ved at mange af de smøger jeg ryger er vanesmøger, og det er nok derudfra at jeg skal arbejde. så jeg tror at jeg prøver at trappe ned langsomt, da jeg har prøvet at droppe det helt, og det var strengt.

men vi kan jo følges ad.....!

pøj-pøj med det.

hej fra helle. :)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har heller aldrig selv røget, men da min kæreste stoppede, havde han altid en pose Wicks i lommen, de er stærke, og man æder derfor ikke løs af dem. Så på den måde holdt han sig beskæftiget og blev ikke fristet...

Held og lykke med det ihvertfald :yeah:

H taz

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjae... de gode råd jeg ville komme med er faktisk taget...

Har selv røget i henved 12 år *gys*, men holdt op et år og begyndte igen... dumt jeg ved det...men er ikke nået til at prøve at holde op igen.

Dog vil mit råd være at holde dig fra Nikotinplastre, tabletter og tyggegummi... Det kan du nemt blive ligeså afhængig af som smøgerne.

Har en bekendt der holdt op og uha det var flot, problemet var bare, at bagefter skulle han faktisk vænne sig af med nikotin-tyggegummiet også... så han holdt mere eller mindre op to gange.

0

Del dette indlæg

Da jeg er antiryger med store bogstaver, er jeg nok ikke den bedste til at komme med råd. Men vi da lige sige, at jeg synes det er en sej beslutning, at du gerne vil stoppe.

Min kæreste ryger desværre, og derfra har jeg lært, at man skal være parat til at stoppe, og ikke bare fordi der er nogle der presser en. Har presset ham i 3 år til at stoppe, men er blevet klogere, og venter på, at han er klar til det selv.

Mange af de smøger man ryger i løbet af dagen er, som tidligere nævnt, vanesmøger. Det er nok også det der gør det svært at stoppe, det siger min kæreste i hvert fald. Han forbinder sine smøger med hygge, så kodeordet er vel at bryde ens gamle vaner. Det ved alle vist, at det er mega svært.

Håber for dig, at det lykkes for dig at stoppe. :mellow:

Karina

0

Del dette indlæg

Jeg holdt selv op "cold turkey" sammen med min kæreste for 5-6 år siden efter at have været ryger i 6 år.

Mit råd til dig er: Vær forberedt på at tage lidt på! :) Meget hvis du ikke kan styre din indre sukkertrold taz , jeg taler af erfaring GP

I starten havde jeg altid små slikkepinde til at ligge så når trangen til at have noget i hånden og munden kom tog jeg sådan en. Senere kunne jeg nøjes med noget i hånden, og stjal fjernebetjeningen hver aften :)

For mig var det ikke nikotinen der manglede, men bare at have noget "at lave"!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste holdte med at ryge 23.12.03 - han var ved zoneterapeut og få behandling og det hjalp ham.De første dage havde han enormt lys til at ryge, men da han på 3. dagen gav efter for sin trang blev han så dårlig at han var ved at kaste op - han fik hedeture og måtte lægge sig. Det skal lige siges at hjan holdte med at ryge for min skyld - jeg var lige ved at kaste op over at alting i vores hjem lugtede af røg tilsidst. Han ryger stadig væk ikke og det er jeg super glad for (den behandling han fik kostede 450 kr, hvilket jo ikke er dyrt for en som bruger 1000 kr på cigaretter hver måned) :heppe: :heppe: :heppe:

Held og lykke med projektet

0

Del dette indlæg

Jeg TAKKER TUSINDE GANGE for alle de gode råd og GOD OPBAKNING....

jeg er virkelig glad for, at jeg nu har nogle ideer til, hvordan mit projekt bliver mere smerte-frit.

Jeg er forhåbentligt kun ryger en halv dag mere nu, i resten af mit liv.... (krydser fingre) Jeg vil ihvertfald kæmpe med næb og klør....

PS: Jeg skal nok skrive nogle gange herinde, når det hele bare er ved ramle (hvis det gør det) eller når jeg har succes oplevelser....

0

Del dette indlæg

Jeg blev gravid - ja altså ikke af at holde op med at ryge :):)

Jeg har altid sagt, at den dag jeg fik en positiv graviditetstest ville jeg stoppe. Det skete så i maj 2000, og jeg har ikke røget siden...

Et godt incitament, der virker. Jeg bliver frygtelig forarget og gal, når jeg ser en gravid tænde en smøg :smash: GP

Held og lykke med at kvitte smøgerne. :heppe: :heppe:

knus

susser

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Allesammen.

PUUUUHHHH HAAA, jeg er i vanernes magt... :dragon:

Ja, så er jeg startet på mit projekt i morges. Det var egentligt ikke svært, at lade være med at tage smøgen lige efter jeg var stået op, som jeg plejer... men en time senere begyndte tankerne at køre og jeg var hele tiden nødt til, at fokusere på andre ting... taz

Jeg savner IKKE smøgen, men mine vaner omkring rygningen, ja, de er simpelthen KILLERS... Jeg er jo vant til at ryge, når jeg snakker i telefon, efter hvert måltid osv. OG DE ER SKI' SVÆRE AT LAVE OM PÅ. :toilet:

Nå, men nu tager jeg det helt cool, og prøver at erstatte min usunde vane med en SUND...

Vi skrives ved... :)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.

jeg ryger også og vil også gerne holde. Men nu bliver det altså først efter bryllupet. Jeg kan slet ikke koncentre mig om det i øjeblikket. Har også haft en del andre ting at bøvle med. Men nu ser alt lysere ud.

Jeg er spændt på at høre hvordan det gør med dig rygestop.

Knuser

Helle

0

Del dette indlæg

Ja, jeg vil da også lige give mit bidrag med... Jeg holdt op sidste år da jeg blev gravid. Jeg købte nogle af de der inhalations-ting- Så ud som en rar med den stikkende ud af munden hele dagen. Men den "beroligede" mig.., men.......

Længere oppe her er der en der siger at man skal have en 10-styks liggende. Det havde jeg også, men den holdt altså ikke for mit vedkommende.. Man tænkte lidt, arrrhh, man kan vel godt bare lige tage en til aftenkaffen, og så gik det sin gang. Ryger nu lige så meget som før..

Havde også tænk på at holde op igen, men er bare så bange for at tage på. IGEN. Tog 26 kilo på i min graviditet, som også var meget hård. Hvis jeg gik en tur, blev jeg overhalet indenom af pensionister med deres rollatorer...

Så mit råd er helt klart, hav IKKE noget liggende der kan friste. Jeg forbander migselv.... Måske jeg følger trop snart??

Går det stadig godt????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mærkeligt... Der er åbenbart et ord som jeg ikke kan skrive. Den bliver ved med at skrive rar istedet for det ord, som ikke engang er et bandeord??!!!! taz

Prøver et andet ord så..

Jeg så ud som et fjols....

Dybt mærkeligt.... hm....

0

Del dette indlæg

hi hi, hvor er du sjov, Fluff. Jeg har også prøvet, det med at der er nogle ord som jeg ikke kan skrive, og man tænker: "Meget Mærkeligt?????" Jeg har fået forklaringen, som er at, der er et NO-GOOD-ords filter på, så vi alle sammen kan føle os godt tilpas i forum...

et andet eks. "kødet skæres, og tilsættes en smule salt og så er det bryllupsklar.dk!!!

OKAY???? ej, der skulle stå g r y d e k l a r

andet eks. på en engelsk sangtekst: "you crazy fool" som altså er ment på den søde måde...

Skal stå f o o l...

Det er meget sjovt, men også godt nok..

0

Del dette indlæg

Mit rygestop kører tilfredsstillende... jeg har dog røget 6 cigaretter siden jeg stoppede - altså i løbet af 5 dage... (hvor jeg plejede at ryge 15 om dagen) det har jeg det ok med, for det var til fester, og det er altså svært at slippe helt sådanne steder...

Jeg er stolt af, at jeg ikke bare dumpede i, og begyndte at ryge til hverdag igen...

Hverdagene kører egentligt fint og jeg har ikke TRANGEN, men med vanesmøgerne, var det nærmere BEHOVET... Men jeg er overrasket over, hvor godt det egentligt kører i hverdagene... det havde jeg ikke regnet med, men der bliver også bare tygget alm. tyggegummi hele dagen...

0

Del dette indlæg

Mit rygestop kører tilfredsstillende... jeg har dog røget 6 cigaretter siden jeg stoppede - altså i løbet af 5 dage... (hvor jeg plejede at ryge 15 om dagen) det har jeg det ok med, for det var til fester, og det er altså svært at slippe helt sådanne steder...

Jeg er stolt af, at jeg ikke bare dumpede i, og begyndte at ryge til hverdag igen...

Hverdagene kører egentligt fint og jeg har ikke TRANGEN, men med vanesmøgerne, var det nærmere BEHOVET... Men jeg er overrasket over, hvor godt det egentligt kører i hverdagene... det havde jeg ikke regnet med, men der bliver også bare tygget alm. tyggegummi hele dagen...

HVor er du sej - Jane- san.... et stort flot tillykke... jeg er dybt imponeret.... håber også at jeg på et tidspunkt får så meget lyst til at stoppe så jeg GØR det :lol:

:super: Heidi

0

Del dette indlæg

men der bliver også bare tygget alm. tyggegummi hele dagen...

Pas på tænderne. Jeg har hørt om folk der har fået store tandlægeregninger i forbindelse med rygestop/tyggegummi.

Når vi taler rygning kn jeg vist også være med da jeg er under et ret massivt gruppepres med hensyn til at stoppe med at ryge. Det skal siges at jeg kun ryger i vores kælder og udendørs hjemme. Det er bare ikke godt nok.

DJ Zelina Stump siger ret tit: Far vil du gerne dø. Det gør du hvis du ryger. Jeg vil ikke have at du dør.

Oversheriffen siger: Vil du ikke opleve dine børnebørn. Hvad skal jeg gøre i de 10 år som bliver taget af dit liv fordi du ryger.

Jeg har såmænd også prøvet at stoppe et par gange. Dog uden nogen form for hjælpemidler (en kold tyrker).

Problemet er bl.a. at jeg godt vil have lov til at være festryger. Vi er så lidt uenige om hvad det er. Oversheriffen mener ikke jeg er til fest når jeg er ude på job. Jeg er på arbejde. Det kan der så måske være noget om men det er

altså svært at stå 8 - 12 timer bag en pult uden at ryge. Særligt når sulten begynder at nærme sig hen ad de små timer, eller man lige får en enkelt øl (1-2 er højden).

Jeg er nået til den erkendelse at hvis jeg skal gøre et helhjertet forsøg på at holde op med at ryge skal det være i en jobfri periode, og der skal vi helt hen i medio oktober/november hvor der ihvertfald pt. lige er en periode på ca. 1 måned inden julefrokosterne går igang.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer