RikkeTP

Bruden-

19 indlæg i dette emne

Hej tøser

Jeg skal giftes med min fantastiske soldat i september og jeg har faktisk slet ikke overvejet, at JEG skulle holde tale.... Men nu hvor jeg sidder og læser at mange af jer sender kladder ind, bliver jeg da helt i tvivl!!

Jeg holdte en lille tale til min kusines bryllup (mest præsentation af en sanger jeg havde hyret til at synge for dem) så jeg ville såmænd ikke være nervøs for det og det er jo mine gæster :rolleyes: Men det er ikke normen i min familien at bruden holder tale og jeg ved ikke, om det vil være malplaceret... min h2b regner ikke med det, for han har aldrig været til et bryllup, hvor bruden har talt...

Holder i allesammen en tale? og synes I, at jeg skal??

:c166:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg gør det ikke. tror egentlig folk forventer det fordi jeg er sådan en type de rikke er nevøs ved sådan noget, men har egentlig bare lyst til at lade være... så derfor gør jeg det ikke. synes aldreig man skal holde en tale bare fordi nogen forventer det, men kun fordi man har lyst.

0

Del dette indlæg

Jeg gør det heller ikke. Jeg synes lidt, at når det kommer til taler, så skal folk huske hvor god gommens (og evt. brudens fars) tale var, og ikke brudens... Det er deres "moment to shine", ligesom vi har vores lige når vi træder ind af dørene til kirken. :c166:

Desuden snakker jeg som et vandfald til daglig, så lige præcis til brylluppet ved talerne, så vil jeg godt bare have lov at "holde kæft og være smuk". :wink:

Kan godt være at jeg er helt mærkelig. Hehe... Men jeg regner ikke med at holde en tale. :)

Pønser dog lidt på at skrive en, og så bare give ham den som et lille brev om morgenen eller sådan noget. Men ved ikke, om det bliver til noget :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er så helt uenig. Bruden bør da holde en tale/ komme med et indslag / et eller andet end bare at sidde og være smuk. Hvor f**** er jeres selvstændighed og del af fremtiden? Vi er da for længst ovre den tid, hvor en kvindes plads i livet var at sidde og tie stille mens mændene omkring hende førte ordet, træffer beslutninger og siger det der bør siges i sådan en anledning. Det er da simplethen så gammeldags som noget kan være.

Ja bryllupsdagen er da en dag hvor man får lov til at være smuk og i stor kjole med alt hvad der hører til, men dagen markerer også man nu bliver gift. Derfor bør man da også dele sine reklektioner over dette med resten af selskabet. Der skal 2 til at danse tango, og det er brudeparrets GENSIDIGE kærlighed der bør være i centrum. Jeg synes personligt, at det er syndt, hvis bruden kun sidder som en barbie dukke hele aften. At hendes eneste bidrag er hendes umådelige skønhed, der nu har skaffet hende prinsen og det halve kongerige.

Siger ikke at det skal være en tale, men i mine øjne er det game over ikke at gøre noget.

0

Del dette indlæg

A.P. Det kommer vel helt an på hvem man er som person. Jeg arb som direktør og kan agatens stille mig op og holde taler men jeg har endnu ikke lyst til det den dag og det er helt ok med min bedre halvdel. Dethar intet med min selvstændighed at gøre men måske lige præsis fordi jeg harbukserne på jobmæssigt, kan det være dejligt af og til atgive slip og lade andre komme til. Og som Meggers skriver at værelidt stille lige på det punkt.

0

Del dette indlæg

Tror det er meget hvordan man slev er.. og føler for.. I starten ville jeg "bare" komme med en sang til ham, men tænkte at han også skulle have en bette tale, så jeg er sikker på at det hele jeg ønsker skal med kommer med :) :) :) gør hvad du føler for :)

0

Del dette indlæg

Hejsa

1000 tak for Jeres input :wink:

Jeg tænker lidt, at jeg IKKE holder den tale. Umiddelbart synes jeg ikke rigtigt, at det er min plads. Måske er det lidt gammeldags, men det er ikke "brugt" i vores familie at bruden holder tale og jeg tror, at jeg holder mig til at lade være :0) Det er godt at høre, at jeg ikke er den eneste som har det sådan.

Jeg synes nu stadig, at det er super flot gået af de brude, som gør det :super:

Men ideen med at skrive ham et brev, han kunne få om morgenen er helt fantastisk og den siger jeg mange tak for... Det ville give god mening for os, da vi har skullet klare nogle udsendelser (mili), hvor det meste kommunikation foregik over breve og han har faktisk ikke fået et brev af mig siden...

Mht. manglende selvstændighed, så kender min familie og vennekreds mig så godt, at det er ikke aktuelt, at der er nogle som synes, at jeg er uselvstændig, fordi jeg vælger ikke at holde den tale GP

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det lyder til at vaere det rigtige valg for dig - rigtig soedt og en sag mellem jer to :loveboard:

Jeg holder ikke tale. Det ville ikke vaere mig at goere det og jeg ville tude alt for meget. Halvdelen af selskabet forstaar ikke italiensk, som vi taler sammen og HTB forstaar ikke dansk, saa det ville ogsaa virke underligt for mig uanset sprog.

Desuden synes jeg ikke noedvendigvis at der skal blandes ligestilling ind i bryllupper - en mand er vel en mand og en kvinde en kvinde? Kald mig bare gammeldags, men jeg elsker at min mand tager teten og lader mig vaere kvinde, saa jeg kan slappe af og lade ham vaere en mand. Jeg vil ogsaa gerne sidde og vaere smuk, uden at det betyder jeg ikke vaerdaetter og udtrykker min kaerlighed til HTB. Og nu vi er ved det, saa ved vi begge at jeg godt kan klare mig selv og at jeg ikke behoever ham til at haenge en hylde op eller whatever. Han kan da ogsaa selv vaske og stryge, men det er i vores begges interesse at han klarer hyldeophaengningen og jeg vasker og stryger...

Sorry at det lige gaar ud over denne traad, men det er so last year at en kvinde ogsaa skal vaere en mand!

2

Del dette indlæg

Jeg regner med at holde tale - fordi jeg har lyst til det, og jeg har lyst til at fortælle dem alle sammen hvorfor jeg elsker M. Jeg tror også, jeg vil benytte lejligheden til at sige tak til nogle af gæsterne, fordi de er der for os.

Jeg har slet ingen holdning til, hvad der er moderne og rigtigt og forkert. Det ved kun brudeparret selv. Men hvis man har noget på hjerte og man har lyst til at fortælle det, så bare let it out. Om det tager 1 eller 10 minutter, rimer eller lyder kejtet, er fokuseret på en eller flere personer - det er helt ligegyldigt. Bare det kommer fra hjertet. Jeg synes næsten, at det vigtiste er, at det ikke bliver for hypet (om man holder talen eller ej) - og det gælder i øvrigt også gommens.

0

Del dette indlæg

Jeg regner med at holde tale for min kommende mand - fordi jeg rigtig gerne vil ha at "hele verden" skal vide, hvorfor det netop er HAM jeg elsker.!

Og jeg er igang med at planlægge at jeg, senere på aftenen, skal vise en lille billed-kavalkade, mens jeg synger til.. (Jeg synger absolut ikke fantastisk, men det er tanken der tæller og jeg ved han vil blive rigtig glad for det).

0

Del dette indlæg

Jeg gør det heller ikke. Jeg synes lidt, at når det kommer til taler, så skal folk huske hvor god gommens (og evt. brudens fars) tale var, og ikke brudens... Det er deres "moment to shine", ligesom vi har vores lige når vi træder ind af dørene til kirken. :c166:

Det er jeg også helt uenig i. Ligesom A.P. vil jeg sige at vi lever i 2011 hvor kvinderne også har et ord at skulle have sagt :rolleyes: Hvis de vel at mærke vil - Jeg syntes det må være helt op til den enkelte om vedkommende vil holde tale eller ej, eller lave noget iøvrigt. Det ses faktisk af og tit at jeg (og toastmasteren ved festen) oplever brude som først beslutter sig under selve festen. Herudover ses det jo ret tit at bruden i stedet for en tale laver et diasshow eller andet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sorry at det lige gaar ud over denne traad, men det er so last year at en kvinde ogsaa skal vaere en mand!

Hehehehe, sjov måde at udtrykke det på, men jeg er enig. :lol:

Det er jeg også helt uenig i. Ligesom A.P. vil jeg sige at vi lever i 2011 hvor kvinderne også har et ord at skulle have sagt :rolleyes: Hvis de vel at mærke vil - Jeg syntes det må være helt op til den enkelte om vedkommende vil holde tale eller ej, eller lave noget iøvrigt. Det ses faktisk af og tit at jeg (og toastmasteren ved festen) oplever brude som først beslutter sig under selve festen. Herudover ses det jo ret tit at bruden i stedet for en tale laver et diasshow eller andet.

Selvfølgelige har kvinder noget, at skulle have sagt! Og jeg ville aldrig tænke om en anden kvinde, der holdt tale, at der var noget problem i det. Men jeg synes også, at vi er så langt i ligestillingen, at vi ikke behøver at cementere den ved at vi skal holde tale og markere os til vores bryllup. :wink: Det må vel være op til den enkelte. Og til lige præcis mit eget bryllup har jeg lyst til at undlade at holde tale. Ikke fordi, jeg ikke er en moderne og selvstændig kvinde. Men fordi jeg synes der er noget romantisk og smukt i alt det gamle ved et bryllup, og også det med, at det kun er manden, der holder tale :)

Iøvrigt tror jeg nu nok at jeg kommer til at "fylde" ret meget til den fest alligevel, så det handler altså ikke om, at jeg skal gå rundt som en lille stille pige, der spørger manden om lov, inden hun åbner munden. Det ville egentlig heller ikke undre mig, hvis det var mig, der førte ordet, når vi slår på glasset og byder velkommen. Men jeg synes der er noget romantisk i det, når der til et bryllup er "mandens ting" og "kvindens ting", og til vores bryllup vælger jeg (/vi) at se talen som "mandens ting". :)

0

Del dette indlæg

Der er vi enige. Det må nemlig være op til den enkelte. Men når du ovenfor siger at folk skal huske hvor god de andres tale og ikke brudens var, så kunne det læses som at du ikke mener at brudene bør holde tale.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det lyder til at vaere det rigtige valg for dig - rigtig soedt og en sag mellem jer to :loveboard:

Jeg holder ikke tale. Det ville ikke vaere mig at goere det og jeg ville tude alt for meget. Halvdelen af selskabet forstaar ikke italiensk, som vi taler sammen og HTB forstaar ikke dansk, saa det ville ogsaa virke underligt for mig uanset sprog.

Desuden synes jeg ikke noedvendigvis at der skal blandes ligestilling ind i bryllupper - en mand er vel en mand og en kvinde en kvinde? Kald mig bare gammeldags, men jeg elsker at min mand tager teten og lader mig vaere kvinde, saa jeg kan slappe af og lade ham vaere en mand. Jeg vil ogsaa gerne sidde og vaere smuk, uden at det betyder jeg ikke vaerdaetter og udtrykker min kaerlighed til HTB. Og nu vi er ved det, saa ved vi begge at jeg godt kan klare mig selv og at jeg ikke behoever ham til at haenge en hylde op eller whatever. Han kan da ogsaa selv vaske og stryge, men det er i vores begges interesse at han klarer hyldeophaengningen og jeg vasker og stryger...

Jeg er rørende enig! :BKSTREET:

0

Del dette indlæg

Jeg går ind for ligestilling, selvfølgelig gør jeg det. Med det mener jeg at kvinden skal have de samme muligheder som mænd har, men vi skal i lige så høj grad have muligheden for at vælge selv! På trods af at vi lever i 2011, har vi herhjemme en meget gammeldags kønsopdeling. Tim har fuldstændig styr på vores fællesøkonomi, forsikringer o.l., det er HANS bil, ikke vores (jeg har ikke noget kørekort, så hvad skal jeg med skidtet?!) og det er da ham der slæber de tunge ting! Jeg gør rent herhjemme, vasker tøj, vasker op osv., selvom det altså er Tim der laver mad. Som Meggers siger er vi nu så langt i ligestillingen at det vel ikke er nødvendigt at skære det ud pap! Sådan gør vi det fordi det fungerer for os, og fandme om der er nogen der skal kalde mig uselvstændig fordi vi har valgt at leve sådan. Hvor uselvstændigt ville det ikke være hvis jeg rettede mig efter hvad andre mente om den sag? For mig er ligestilling ikke at kvinder skal være mænd og mænd skal være kvinder, men at vi har samme muligheder både privat og erhvervsmæssigt.

Beklager det sure opstød! :blush:

For at vende tilbage til emnet, så holder jeg ikke tale af den simple årsag at jeg ikke har lyst! Jeg skriver et brev til Tim som han får om morgenen hvor jeg beskriver (eller forsøger på det) mine følelser for ham og hvad han har betydet og stadig betyder for mig og mit liv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm sjovt.... mange af dem der "takker nej" til at holde tale(herinde), er dem hvor jeg tænker, de MÅ da være nogen der holder tale. Tankevækkende :wink: . De mest "højtråbende" kvinder i cyberspace tier i virkeligheden, he he :tunge: .

Er fløjtende ligeglad med ligestilling og den vinkel på emnet. Jeg forstår nu heller ikke det med at sidde og "pynte" og tage imod, you know what I mean.

I min familie holder vi ALDRIG taler. Har aldrig hørt nogen af mine nærmeste holde tale, og forventer derfor hverken tale fra far el. andre på den side af familien.

I Htb's familie er det lige modsat.

Jeg elsker dog at være til bryllup og høre alles taler, og især bruden og gommens :loveboard: .

Jeg er ikke selv den store taler(i og med jeg aldrig har holdt en) og har aldrig været vild med at stå foran folk og fremlægge, men jeg vil simpelthen ikke lade denne chance passere mig forbi. Muligheden for at fortælle "hele verden" hvor meget jeg holder af Htb. Det skal siges højt for min skyld og for Htb(selvom jeg selvfølgelig ikke tror at nogen skulle være i tvivl om det).

Jeg tror at Htb vil blive meget rørt, beæret og stolt, da det ikke er noget jeg normalt gør. Vil da være ret nervøs, og har da også bedt om ikke at komme på for sent, men jeg gør det fordi jeg føler for det og ved at Htb vil se det som en stor ting.

Ville da også nyde at sidde og bare lytte, men ville føle at der manglede noget. Føler at talen som kærlighedserklæring, går begge veje.

0

Del dette indlæg

Ligestillingssnakken var vist også et sidespor. :blush: Jeg har ikke generelt noget imod at holde tale, men htb og jeg er ikke typerne til at bære følelserne udenpå tøjet, og vi (især Tim!) bliver megte forlegne når følelser er noget der skal offentliggøres. Som jeg skrev tidligere, så får Tim et brev hvor jeg vælter følelser ud over det hele, og gæsterne må gætte sig til kærligheden (måske ud fra det faktum at vi netop er blevet gift! :wink: ).

0

Del dette indlæg

Jeg ved at min kæreste tager det ganske seriøst at han skal holde en tale til sin brud. Jeg selv er ret afklaret med, at jeg ikke vil holde tale. Jeg synes ikke jeg har noget jeg gerne vil fortælle ham, mens alle vores gæster lytter på. Jeg synes det er dejligt, at han har noget han gerne vil sige til mig.

Jeg ser det mere som om jeg skal slappe af denne dag, læne mig tilbage og høre hans pæne ord til mig. Hjemme hos os, er det mig der har chefjobbet. I mit arbejde rejser jeg mig tit op og siger noget til en masse mennesker og træffer beslutninger. Jeg kunne godt tænke mig på min bryllupsdag at lægge dette fra mig og nyde ikke at have styringen - lade ham tale til mig og ikke gøre mig selv til yderligere centrum/styrende figur ved at holde en tale.

Havde jeg været den mere stille og mindre bestemmende type, så tror jeg at jeg havde holdt en tale - simpelthen fordi det ville være en slags ekstraordinær indsats meget ulig mig, men som han sikkert ville blive meget meget glad for.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer