Bettina&Mark

Velkomst drink

30 posts in this topic

Annonce ♥

Vi har valgt en der hedder Manhattan Love

opskift:

Har du en tør mousserende vin, eller måske en champagne, som mangler et lille pift til en god velkomstdrink, så kommer der her et lille fif.

Prøv følgende opskrift:

12 cl Mousserende vin

3 cl Passionsfrugtsirup (kan erstattes af mangosirup, eller andre lækre frugtsirupper)

2 cl Frisk presset limejuice

Fyld et champagneglas helt op med knust is, tilføj mousserende vin, og limejuice. Tilføj så til sidst siruppen, så der kommer et flot farvespil når den falder ned gennem drinken.

0

Annonce ♥

Vi har valgt en der hedder Manhattan Love

opskift:

Har du en tør mousserende vin, eller måske en champagne, som mangler et lille pift til en god velkomstdrink, så kommer der her et lille fif.

Prøv følgende opskrift:

12 cl Mousserende vin

3 cl Passionsfrugtsirup (kan erstattes af mangosirup, eller andre lækre frugtsirupper)

2 cl Frisk presset limejuice

Fyld et champagneglas helt op med knust is, tilføj mousserende vin, og limejuice. Tilføj så til sidst siruppen, så der kommer et flot farvespil når den falder ned gennem drinken.

Mmmmm... Lyder lækkert ! :)

0

Jeg ved ikke hvad det egentlig hedder, men det er champange hvori der hældes en jordbær-pure så kommer der ligesom noget jordbær skum som man drikker champangen igennem - det smager fantastisk!

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvad det egentlig hedder, men det er champange hvori der hældes en jordbær-pure så kommer der ligesom noget jordbær skum som man drikker champangen igennem - det smager fantastisk!

Lyder skisme osse godt :)

0

Vi fik en drink som manden selv havde fundet på... En whisky med orangesmag og et strejf af kanel (og så må den så ikke kaldes whisky mere) og så appelsinjuice.

Har lige været inde i skabet og se... den hedder Orangerie, og smager rigtig godt.... en tøsewhisky iflg. min mand.

Edited by snuske
0

Annonce ♥

vi serverer Cava...

den er rigtig god, den havde min søster til hendes bryllups

Hvor kan man købe det ? :oops:

Hi hi.... Cava er bare en fælles betegnelse for boblevin. Så cava findes der rigtig, rigtig meget af. Fra forskellige producenter.

Champagne er jo et fransk område -så det er kun boblevin fra det område, der hedder champagne.

Cava er så en spansk boblevin

Asti er så fra et italiensk område

osv.. :)

Priserne på pagne er generelt lidt højere, men kvaliteten af cava/asti kan sagtens være bedre end en billig champagne.

0

Vi har valgt denne Exotic Bowle:

Hvidvin

Fanta Exotic

Jordbær

Appelsiner i tynde skiver

Isterninger

Hæld hvidvin i en stor bowle og smag til med Fanta Exotic. Tilsæt jordbær og appelsiner. Der kan evt. bruges frosne jordbær.

Hæld isterningerne i lige inden servering.

Syntes den er dejlig sommer-agtig :)

0

Hvad servere i som velkomst drink ti jeres bryllup? Vi havde egentlig besluttet os for speedway-spand, men der skal ret meget sprut..

:)

Jeg synes simpelthen at "speedway - spand" lyder vildt sjovt. Meget festagtigt..... Det passer måske ikke så godt til et fint og fornemt bryllup, men kunne godt bruges til et uformelt havebryllup, eller bare en havefest i det hele taget :cheerleader3:

En velkomstdrink som jeg tror alle kan lide, er hvidvin med hyldeblomstsaft. Saften må meget gerne være blandet op med danskvand for at få lidt bobler i. Og så kan det jo pyntes som man har lyst til med frosne bær o.l.

0

Annonce ♥

Vi serverer prosecco, som er den italienske udgave af Champagne, paa lige linie med cava. Det bliver maaske en rose-udgave fra en lokal vingaard.

Moscato d'Asti er en soed, mousserende vin fra Asti-omraadet i Italien, ligesom Champagne er fra Champagne-omraadet.

Ellers er der jo en god italiensk klassiker, Spritz, som er lavet paa Aperol, toer hvidvin og soda, eller Aperol og prosecco. Hvis man ikke kan faa fat i Aperol, saa er campari et alternativ.

Edited by cmtoft
0

Hvis budgettet er til det, så kan jeg i hvert fald også anbefale Beringer sparkling rosè

Kan købes i superbest og andre vin forhandlere. Men ikke i netto, fakta og Føtex m.v.

Den koster 80 kr. De gange jeg har serveret den for gæster, har jeg fået MEGET ros for vinen. Den har en super flot farve og så er der en skønne bobler i.

0

Annonce ♥

Ja det skal jo passe til middelaldertemaet, så vi får et afkog af urter og kanel i vin også kaldet "Lutendrank". Det smager også rigtig godt og så er det i tråd med temaet :thumbsupsmileyanim:

0