Sunspirit

Hvad koster fotografen?

16 indlæg i dette emne

Jeg har altså rigtigt svært ved at regne ud hvad der kan betale sig at betale for en fotograf.

Vi vil gerne have en fotograf med til vielsen og til at tage billeder af os og gæsterne bagefter. Det bliver rundt regnet 3 timer, men jeg kan slet ikke finde hoved og hale i hvem der er gode nok til hvilke priser. Jeg er jo på SU og har ikke de store kroner at rafle med. :shopping:

Har meldt mig ind på en amatørfotografhjemmeside og spurgt om der var nogen der der kunne, og det var bare så forskelligt hvad de tilbød af priser.

Der var også en der tilbød sort, men tør ikke rigtigt den slags, for hvad hvis man skulle klage og sådan noget så har du ikke rigtig mulighed for at gå af rettens vej.. og så er det også liidt uetisk. :shooter:

I kan godt høre jeg er lidt forvirret.

Jeg skal jo giftes på falster så det skal helst være en fotograf fra sjælland. Hvad betale i og for hvem?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal give 9.600,- for Poul Bodholt, men han er også med fra start til slut (12 timer)

Jeg ved har er landsdækkende, men ved ikke om du synes det er for meget. -Jeg synes personligt det er helt fair når han er med så længe. -Og jeg kender hans kvalitet fra min venindes bryllup, det er super gode billeder og man får dem digitalt så man kan bryge dem lige så meget man vil.

0

Del dette indlæg

Vi har talt med http://www.applepark.dk og han skal have 5000 kr. (I vores aftale) fra om formiddagen hvor man gør sig klar og helt frem til brudevalsen. Han er vidst landsdækkende, men det tilbud dækker på fyn og i jylland.

Synes jeg er rimeligt når han er med så meget, og man virkelig kan få alt med.

0

Del dette indlæg

Vi giver 8200 for Jesper Lambert hvor han er der fra kirke til brudevals. Det er med billederne på cd-rom og INKL. video, men tilgengæld er han ikke prof fotograf, men en rigtig dygtig amatør (han er vist medielærer på gymnasiet eller sådan noget...)

Derudover giver vi 1000 for fotografering + 700 for gruppefotografering ved vesterbrofotograferne. Billederne skal så købes efterfølgende og kan IKKE fås elektronisk. Mapper med billeder starter vist ved 3500.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og forresten ville jeg heller ikke turde at hyre en fotograf sort, det er posten altså for vigtig til. Jeg har en veninde, der havde hyret en fotograf sort til at tage billeder til deres bryllup og han SNØD dem, så de gik glip af en masse billeder, men kunne jo ikke rigtig klage nogle steder. Det er altså for bittert! :( - Og enig i at det er uetisk.

0

Del dette indlæg

Jeg bliver nødt til at følge med her, er også meget på bar bund. Ved ikke engang hvor meget fotograf jeg vil have, ved kun at jeg gerne vil have et "konge billede" ud over de alm opstillede bryllups billeder.

0

Del dette indlæg

Jeg bliver nødt til at følge med her, er også meget på bar bund. Ved ikke engang hvor meget fotograf jeg vil have, ved kun at jeg gerne vil have et "konge billede" ud over de alm opstillede bryllups billeder.

Det kan godt være at jeg spørger dumt, men hvad er et konge billede? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan godt være at jeg spørger dumt, men hvad er et konge billede? :)

Egentlig bare et gruppebillede med alle gæsterne ;)

0

Del dette indlæg

Der var også en der tilbød sort, men tør ikke rigtigt den slags, for hvad hvis man skulle klage og sådan noget så har du ikke rigtig mulighed for at gå af rettens vej.. og så er det også liidt uetisk. :shooter:

Så er vedkommende godt nok heller ikke for kvik for han aner jo vitterligt ikke hvem han har med at gøre. I gamle dage da jeg var hos Skat var der sågar et band til en julefrokost som begyndte at tale om at det skulle være sort.... :rolleyes:

Problemet er jo også lidt når et firma kommer og spørger om vi kan lave firmafesten sort - hvad vi naturligvis afviser konsekvent (det plejer at være nok at nævne min baggrund). De har fradrag for udgifterne til firmafesten hvis de vel at mærke har en regning og derved kan man gætte sig til at det handler om at firmaet har en sort økonomi ved siden af den officielle økonomi.

Prøv at indhent et tilbud fra Fotograferne.com eller Cofoto.dk (Helle Æbeltoft). Har ingen ide om hvad det koster men de kan deres kram.

0

Del dette indlæg

Det er jo forskelligt afhængigt af hvor meget fotografen skal være med. Men jeg synes ikke, at det skal være et sted, hvor man skal sparre, fordi billederne er gode minder, og det ville være så trist at stå efter brylluppet og ikke have nogle ordentlige billeder.

Vi endte med at komme af med ca 7000 kr for fotografen, som var med hele dagen og de var to af sted til vores bryllup. Vi fik det også til en vennepris, og vil til hver en tid anbefale dem

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har talt med http://www.applepark.dk og han skal have 5000 kr. (I vores aftale) fra om formiddagen hvor man gør sig klar og helt frem til brudevalsen. Han er vidst landsdækkende, men det tilbud dækker på fyn og i jylland.

ham overvejer jeg også, var helt skudt i nogle regnvejrsdag bryllupsbilleder, men der er så pokkers mange dygtige. Hvis jeg ikke når at overhale dig inden om (meget tvivlsomt) håber jeg du vil vise resultatet herinde :)

0

Del dette indlæg

ham overvejer jeg også, var helt skudt i nogle regnvejrsdag bryllupsbilleder, men der er så pokkers mange dygtige. Hvis jeg ikke når at overhale dig inden om (meget tvivlsomt) håber jeg du vil vise resultatet herinde :)

tror jeg nu nok du gør :) planen hedder 2013 :) men han virker rigtig behagelig. Jeg har skrevet en del mails med ham.

0

Del dette indlæg

tror jeg nu nok du gør :) planen hedder 2013 :) men han virker rigtig behagelig. Jeg har skrevet en del mails med ham.

Lyder godt, jeg har skræmt kæresten lidt væk fra bryllup, så der går nok lige nogle år før han bliver klar igen og så nogle ekstra år før han får taget sig sammen til at fri ;)

0

Del dette indlæg

hejsa

vi stod i i samme situation for jeg er på su og der er jo en masse vigtig ting, sådan en dag.

vi har fået en ven, der elsker at tage foto og har været på en nogle kursus til at tage af os og være sammen med os hele dagen.

vi skal ikke betale noget da det er en hobby for ham.

du skal gøre det du føler rigtigt, der kommer jo også et liv efter bryllupet og regnignerne skal betales, det kan man hurtig glemme :0)

håber du forstå hvad jeg mener

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer