JemKem

10.11.12 - J&K: 4 dage tilbage.... Opsamling til brylluppet. PICS

129 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nu skal I høre. Sagen er at jeg fremlagde min idé for ham tilbage hvor jeg oprettede tråden. Han synes pengene var mange for en kjole når vi ikke havde dem og alt i alt valgte jeg vist en dum dag at snakke med ham om tingene på, for vi blev meget uvenner og var faktisk usikker på om det var slut....

Men vi fik snakket og han forklarede at han bare ikke havde overskudet pt. til at tænke på "alle de penge" vi skulle finde til det. Men engang i fremtiden...

Jeg havde så kigget lidt videre efter en kjole, for HVIS man nu fandt en VIRKELIG billig kjole som var den man ønskede sig, ja så ville det være træls at lade den slippe væk :)

Og NU bliver det spændende!!!

Jeg har lige købt (fået, for min svigermor ville betale :loveboard: ) min brudekjole. En spritny brudekjole til salg på guloggratis med ærmer og snørrer i ryggen. Den sad PERFEKT!!!!!!!! Jeg havde ikke engang BH på og alligevel sad de bare :) Den var simpelthen drømmen. Det var lige sådan en jeg har drømt om. Tænk engang... Troede ikke det var muligt at finde alle tingene ved en kjole... Og nu skal I høre det vildeste..............

Den kostede..... 500 kr ;)

:loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Nu må han godt bare fri ;)

Min svigermor forbød mig at tage billeder af mig i den :rolleyes: Så I må nøjes med dem fra annoncen. Men den er altså ENDNU flottere i virkeligheden :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til og flot kjole :thumbsupsmileyanim:

Tror næsten at det er en zilla her fra der har solgt den... syntes jeg har set den før...

Gud ja, det er det da også :thumbsupsmileyanim: Må da lige takke hende for købet så ;) Kan godt forstå hun selv valgte 3eren, for den var da helt klart pænest til hende, men tror faktisk jeg vandt selv der, for tror nr 1 (som jeg købte) er pænest til mig. Fedt :)

Velkommen til!!! Skøn kjole!!!

Tusind tak :) Og ja, det synes jeg også.

Velkommen- spændende tråd.

Det lyder lidt som om du- lige som jeg- har vundet i svigermor lotteriet :loveboard:

Glæder mig til at følge med og til at se DIG i kjolen :)

Ja det har jeg i hvert fald. Det er altså dejligt når det sker. Det kan nemt blive noget trælst noget :rolleyes:

Jeg har slet ikke fået sagt velkommen

:balloons: Velkommen :balloons:

Smuk kjole du har købt. Og skøn at du fandt den til "Næsten ingen penge" :biggrin:

Ja jeg er også solgt i den og ja, det er absolut en røverhandel ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med dit gode kjolekøb! Altid dejligt at få kjolen der lige passer en og så til sådan en god pris! Det kan din kæreste da ikke sige noget til :)

Så er der også mere til sko, slør osv.

God fornøjelse med planlægningen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvem siger det ikke kan være Skuddag d. 1. april? Jep. Kent sagde ja kl. 2.34 i nat ;)

Sådan ! ! Når man læser starten af din tråd hvor du angiver såvel jeres som børnenes alder i årstal, kunne det ellers ligne at du havde en frygt for at det ville gå hen og blivw wn mangeårig proces :)

0

Del dette indlæg

Stort tillykke med ja'et... Super tema..

Tak skal du have :) Jeg håber at få ham med på det, men kan jo være han kommer med klassikeren "det har vi ikke råd til" :rolleyes:

Hvem siger det ikke kan være Skuddag d. 1. april? Jep. Kent sagde ja kl. 2.34 i nat ;)

Sådan ! ! Når man læser starten af din tråd hvor du angiver såvel jeres som børnenes alder i årstal, kunne det ellers ligne at du havde en frygt for at det ville gå hen og blivw wn mangeårig proces :)

Det har det jo allerede været ;) Men med hensyn til børnenes årstal, så skyldes det, at den første del af præsentationen har jeg brugt på babyklar også ;) Og ja... Frygtede nu også, at det ville tage meeeget mere tid... :blush:

0

Del dette indlæg

Et tema bryllup behøver ikke nødvendigvis være en dyr fornøjelse...

Kom et øjeblik til tænke på børne gangster filmen bugsy malone.. ( den er god )

Men hvis jeres gæster skal følge en bestemt dress code så husk at give dem advarsel og send invitationerne ud i rigtig god tid..

Det kan jo tage sin tid at finde en butik der har det hjemme eller som kan og vil hjælpe med det man står og mangler..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et tema bryllup behøver ikke nødvendigvis være en dyr fornøjelse...

Kom et øjeblik til tænke på børne gangster filmen bugsy malone.. ( den er god )

Men hvis jeres gæster skal følge en bestemt dress code så husk at give dem advarsel og send invitationerne ud i rigtig god tid..

Det kan jo tage sin tid at finde en butik der har det hjemme eller som kan og vil hjælpe med det man står og mangler..

Absolut ikke. Det handler i vidt omfang om udsmykning, tøj (dresscode) og musik. Der var en herinde fornylig der spurgte til det tema og udsmykning

Giver jer helt ret :) Vi vil ikke forlange dresscode af vores gæster, men ved der er et par stykker der vil synes idéen er sjov, såsom min svoger og muligvis også vores niecer ;) Og Kent skal jo alligevel have noget pænt tøj på og har længe ønsket sig et par gangstersko som Sten fra vild med dans altid havde på, så hvorfor ikke gøre det nu hvor vi havde en lejlighed til rent faktisk at investere i dem :) Og så vil jeg også VILDT gerne selv have et par i den lidt mere feminine udgave :fløjt: Og så skal Kent jo self. have matchende hat til jakkesættet ;) Vi holder det på den lokale kro, som laver lækkert mad til samtidig meget billige penge, så der vil jeg høre hende af, hvad muligheder for at få en finger med i opdækning er uden at skulle give for meget ekstra ud over det som de har i deres indberegnede pris :)

Forresten.... Har I nogle sjove måder at fortælle, at man skal giftes? Det behøver ikke være med en dato, men vil så gerne evt. sende STD kort ud som er skægge, for vil helst ikke gå og gemme den her for evigt ;) Vil SKRIGE det ud og snakke med familie og venner :a1221: Men samtidig vil jeg gerne tage fusen på dem, for de regner VIRKELIG ikke med at jeg har fået ham til at sige ja :tunge:

0

Del dette indlæg

Frieriet

Natten til 1. april havde Kent og jeg set film og var længe oppe. Jeg havde snakket lidt om, at jeg glædede mig til, at han var min helt. Han grinede og drillede mig med, at han jo var min helt, men måtte jo lidt minde ham om, at det jo ikke var helt rigtigt, hvilket han godt ved jeg mener... Dumme dreng ;)

Af en eller anden grund drejede det sig anderledes end det plejede, når jeg småt bragte det på banen. Da vi gik i seng lå vi og snakkede lidt og jeg fortsatte lidt samtalen og han fortsatte med at drille. Af en eller anden grund gik det bedre end det plejede. Da jeg holdt ham op i samtalen og førte ham tilbage til emnet hver gang han på magisk vis fik skiftet emnet til noget helt tredje :rolleyes: så kom den obligatoriske fra ham "vi har jo iiingen penge og vi haaar virkelig ikke råd". Han blev ved med at afbryde, hvor jeg til sidst skar igennem, og sagde at nu ville jeg gerne lige snakke færdig. Han ville lige til at indvende igen, hvor jeg fortsatte, at jeg faktisk havde snakket med 90% af de gæster vi ville invitere, om de evt. var interesseret i, at de i stedet for bryllupsgave, betalte for deres mad. På den måde kunne vi få en fin aften uden at vi skulle betale den største omkostning. Og da hele familien gerne ser os gift, var der bestemt ingen indvendinger der :thumbsupsmileyanim: Og jeg trumfede lige igennem med at sige, at jeg altså havde en kjole - MIN kjole - og at den var betalt - af hans mor :griner:- Han ku ikke lade være med at grine og kom jo lidt til kort. "Du har dælme haft travlt! Du er vist en værre luskebuks" og jeg måtte jo grinende give ham ret, men at det jo vist var den eneste måde, at få noget igennem i vores hus på ;) Holdte ham igen op på spørgsmålet og han sagde, at han gerne vil være min helt :a1221::cheerleader3::loveshower: Han sku jo lige drille mig lidt om jeg så glædede mig til at skifte navn tsk tsk... Noget han ved betyder meget for mig, da jeg bestemt glæder mig MEGET til ikke at hedde Pedersen efter min far og hans familie. En del af familien som jeg ingen kontakt har til mere, selvom min mor og far stadig er sammen.

Glæder mig sååå meget og håber lidt på, at vi kan få det til at hænge sammen til at vi kan holde det d. 10.11.12 kl. 13.14 ;)

0

Del dette indlæg

Grov tjekliste

Den skal sikkert rettes godt til

Rød: mangler

Gul: under bearbejdning

Grøn: fixet

Når frieriet er en realitet:

• Book tid i den ønskede kirke
  • Lav gæsteliste
  • Besøg en Bryllupsmesse
  • Køb relevante magasiner og bøger for inspiration
  • Offentliggør datoen for familie og venner
  • Besøg mulige feststeder og indhent tilbud

9 måneder før:

• Overvej tema/farver til brylluppet Tema/farver bliver stilet i sort, hvidt og rødt. Gangster temaet er lagt på hylden. Men derfor håber jeg alligevel Kent vil benytte lejligheden til at anskaffe de oldschool Chicago sko :thumbsupsmileyanim:
  • Begynd søgningen efter brudekjole
  • Book musik Har forhørt kroen om de kendte nogen til fornuftige priser, og har en jeg vil prøve at kontakte til særdeles fornuftig pris
  • Bestille transport til/fra kirken
  • Bestille fotograf

6 måneder før:

• Vælge brudepige® Mine 2 døtrer skal være blomsterpiger og så har min yngste niece Conni takket ja til at være brudepige og hjælpe mig med bryllupsforberedelserne :loveflag:
  • Kigge på ringe Vi kigger... EDIT: d. 31. juli Vi har valgt ringe
  • Aftale møde med præsten
  • Bestille menu
  • Lave udkast til invitationer eller save-the-day-card Invitationerne har jeg idéer til, så tror nok jeg ved hvordan de skal være
  • Bestille evt. værelse til bryllupsnatten
  • Bestille bryllupskage
  • Bestille tid til frisør/make-up
  • Søge inspiration til borddækning

3 måneder før:

• Lave og sende indbydelser ud
  • Indhente prøvelsesattest
  • Skrive ønskeliste. Vi har valgt at gæsterne ikke skal give os gaver som sådan. Vi har til gengæld valgt at gæsterne er med til at splejse om maden efter at have forhørt os ved den lille inviterede skare.
  • Tjek alle bestillinger og reservationer
  • Købe sko, skørt, hårpynt, samt evt. smykker til kjolen. Halskæden er der vist styr på. En gammel perlekæde fra min svigermor som jeg må bruge som "noget lånt" :-) Har et guldarmbånd jeg har fået af mine forældre for et par år siden. Skal have lavet låsen i det og så skal jeg have det på også. Mangler hårpynt. Tænker birdcage...
  • Vælge design på negle og bestille
  • Købe gommens tøj, sko m.v
  • Købe kjoler til vores 2 døtrer/brudepiger og vores niece som skal være "maid of honor"
  • Købe morgengaver
  • Købe ringe
  • Købe ting til borddækningen:
  • Lave DIY projekter: Bordkort, menukort, favorbokse
  • Lave hygge-kit til børnene som skal med til festen. "Børnegavekufferter". Skal indeholde farver, malebøger, små spil m.m. Forslag modtages gerne

1 måned før:

• Lave bordplan
  • Lave risposer, kirkeprogram
  • Tjek op med alle hjælpere på dagen om opgaver
  • Giv besked om endelig antal gæster til feststed/catering
  • Skrive talen eller overvej andet indslag
  • Gå jævnligt skoene til
  • Møde med præsten og generalprøve
  • Prøve hos frisør/make-up

2-3 uger før:

• Ansigtsbehandling
  • Hente ringe
  • Hente tøj

1 uge før:

• Gear ned og slap af
  • Få en spabehandling
  • Afsæt en aften til en romantisk middag med din tilkommende
  • Aflevere bordkort samt evt. andre rekvisitter til feststedet
  • Øv dig på talen
  • Til frisør
  • Tjek alle reservationer igen
  • Aflevere kirkehæfter til kirken

Dagen før:

• Dekorer feststed
  • Pak bryllupstøjet ud og hæng det klar
  • Pak evt. taske til overnatning
  • Spis sundt og nærende og husk væske

DAGEN:

• Husk morgenmaden
  • Få taget billeder hos både brud og gom inden vielsen
  • Vær i god tid
  • NYD DET

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Jeg har fået kontaktet præsten (først over telefonsvarer. Derefter over maifor enih lille uges tid siden. Stadig intet svar... Ih altså! Så jeg ringede igen i dag. Og nu har jeg fået står. Han mener ikke umiddelbart at der vil være noget i vejen for, at vi kan få den dato, for det er ikke just bryllups sæson. Men han vil lige vide tibage over mail lidt senere.

Jeg har også fået reserveret Lintrup Kro og H2B og jeg har snakket lidt nemt.

Alt i alt skrider det jo frem ad. Jeg vil også bestille skørt over ebay en af fagene og så skal jeg have fundet en fashionatorala et birdcage.

0

Del dette indlæg

Jeg har fået kontaktet præsten (først over telefonsvarer. Derefter over maifor enih lille uges tid siden. Stadig intet svar... Ih altså! Så jeg ringede igen i dag. Og nu har jeg fået står. Han mener ikke umiddelbart at der vil være noget i vejen for, at vi kan få den dato, for det er ikke just bryllups sæson. Men han vil lige vide tibage over mail lidt senere.

Jeg har også fået reserveret Lintrup Kro og H2B og jeg har snakket lidt menu.

Alt i alt skrider det jo frem ad. Jeg vil også bestille skørt over ebay en af fagene og så skal jeg have fundet en fashionatorala et birdcage.

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer