JemKem

10.11.12 - J&K: 4 dage tilbage.... Opsamling til brylluppet. PICS

129 indlæg i dette emne

Jeg har nu fået bestilt kirken med bekræftelse på at det bliver d. 10.11.12 kl. 13.14 :bunny_4: Det er sgi lidt sjovt :thumbsupsmileyanim:

Jeg har også fået bestilt skørt hjem til kjolen.

$(KGrHqVHJDME63ZMWGmEBOzRJH!dH!~~60_1.JPG?set_id=8800005007

Nu mangler jeg bare sko og noget til hovedet. Går lidt med tankerne om at bære et birdcage.

Fandt lige disse sko på nettet i dag og ku godt finde på, at være lidt fræk og have sorte eller røde stilletter på.

235383517994743067_PMZV7RLz_f.jpg235383517994744738_mtQDqCFF_c.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde jo også gået i en måneds tid og snakket om hvordan vi skulle fortælle familien/vennerne, at vi (endelig host host) skulle giftes ;) Uha et gedemarked... Vi var nær aldrig blevet enige :griner:-

Jeg foreslog alt lige fra balloner fyldt med helium bundet til de indbudtes håndtag ved deres hjem, så de fandt dem når de kom hjem fra arbejde. Inden i hver ballon ville der være en seddel. Nogle af dem skulle der stå "bedre held næste gang/bang" og på en af sedlerne skulle der stå "Janni & Kent skal giftes. Det var vist kun mig der synes den var sjov. Kent sagde :td:

Jeg foreslog også puslespil fra Tiger, hvor vi malede på og oven på skrev "Janni & Kent skal giftes" på en af brikkerne, som ville være "væk" i kuverten/æsken, så de først fandt den manglende brik til sidst :) Kent sagde :td:

:rolleyes:

Så en dag da vi er ude at køre, ja så kom jeg på, at jeg havde en veninde som havde en hjemmeside med tryk på tøj osv. Foreslog Kent, at vi kunne bede hende trykke Brudepige årgang 2012 på et par tshirts til pigerne og så kunne de have dem på næste gang vi skulle spise søndagsboller med Kents familie. Kent sagde :thumbsupsmileyanim: Så jeg designede 2 tryk og valgte tshirt hos min veninde. Og samtidig ville jeg bede min niece om at være brudepige også :) Hun havde lige fyldt 18, så det var jo en undskyldning for at kunne give hende en gave den dag også og at hive hende med om søndagen ;) Så jeg bestilte en enorm pink tshirt med samme tryk som pigernes.

1336738520683%25255B6%25255D.jpg

0

Del dette indlæg

Vi besluttede at få familien samlet på mors dag hos Kents forældre. Vi er samlet næsten hver søndag, så det var ikke så svært ;) Dog var min niece den sværeste at få til at møde op hehe.

Pigerne havde fået bluserne på og vi havde Connis gave med. Jeg havde aftalt med svigermor at jeg ville have en hjemmebagt kage med, nu hun bagte boller. Da vi kommer havde pigerne en langærmet over deres tshirts. Så da folk var ved bordet fik vi hevet bluserne af pigerne så de kunne give deres tante sin gave :) Min svigermor bed mærke i bluserne med trykket men sagde næsten ikke noget. Pludselig går det op for flere, mens Conni sidder og beundrer sin fine pink tshirt - uden at lægge mærke til trykket overhovedet -HAHA-

Da min svigermor ikke kan lade være længere siger kommenterer hun de "fine bluser" og siger lidt drillende til Kent "brudepiger, hvornår det mon skulle være?" Jeg smiler og siger at det skal være til november. Alle (undtagen Conni som stadig kigger på sin bluse :biggrin: ) bliver forbavsede og spørger om det er rigtigt. Pludselig opfanger Conni en snip af samtalen og spørger heelt forvirret "Hva? Hvad? Er det rigtigt? HVAAAA??? Hvad snakker I om??" -HAHA- Jeg prøver at få hende til at kigge på sin bluse og siger til hende, at Kent og jeg skulle giftes i kirken til november og jeg havde håbet hun ville være med op den dag som brudepige. Conni er stadig helt forvirret. Det var sååå sjovt ;) Men pludselig falder 5øren og hun bliver forfjamsket og vildt glad og takker dermed ja ;) Det var så sjovt.

Min svigermor fortæller dagen efter, at hun godt opdagede bluserne ret hurtigt, men at hun troede at NU havde jeg fundet det store skyts frem og at Kent var HELT oppe i en krog nu -HAHA- Hun havde aldrig troet, at jeg rent faktisk havde fået ham med på at vi skulle i kirke og tilmed i år hihiihi.

0

Del dette indlæg

Der var jo et par af de indbudte gæster, som ikke kunne være til stede, så jeg havde lavet et billede som jeg smed på facebook - og over mms til dem som skulle inviteres til festen.

viskalgiftes_thumb%25255B1%25255D.jpg?imgmax=800

Min bedstemor troede stort set ikke på mig. Hun kunne ikke forstå, at hun ikke havde luret mig, for hun mente ellers nok, at hun plejede at kunne regne mig ud ;) Og Kents kære faster spurgte som det første om det var en joke. Jeg måtte lige forklare hende, at det jo havde været d. 1. april ;) Hun blev vildt overrasket.

Dejligt når folk bliver glade på ens vegne :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gæsteliste

Opdateret d. 18. aug. 2012

Vi har valgt, at børn også er inviteret med til vores fest, da det kun bliver for nærmeste familie.

SU d. 1. oktober.

2 + 2 Brudepar og de 2 skønne piger: Kommer

2 Gommens forældre: Kommer

1 Brudens mor: Kommer nok ikke, men afventer stadig svar

2 Gommens søster + kæreste: Kæresten er lige blevet en X, så der kommer kun 1

4 Gommens yngste bror + søn + brors kæreste med datter: Kæresten er blevet en X, så der kommer kun 2

1 + 1 Gommens ældste niece + søn: Kommer

2 Gommens faster og onkel: Kommer

1 Brudepige/niece Conni: Kommer

2 Brudens bror + kæreste: Er meget i tvivl om de kommer. Afventer svar.

2 Brudens bedstemor og bedstefar: Kommer med mindre de bliver syge. De døjer desværre meget med sygdom af værre art

2 Ældre ægtepar som betyder for os: De regner med at de kommer, men de skal lige have styr på en mulig aftale de i forvejen har

I alt: 21 + 3 mindre børn = 24 gæster inkl os selv

Kommer: 13

Kommer (børn): 3

Kommer ikke: 3

Afventer svar: 5

Håber min mor vælger at komme, men forventer intet. Det er desværre en ret øm sag :unsure: Men sådan er det. Hvis hun ikke kommer, så er det hendes valg. Kan ikke vælge for hende. Så langt er jeg kommet. Forventer intet, så på den måde har jeg ikke sat næsen i sky efter noget jeg højest sandsynligt ikke får.

Er spændt på om min bror og hans kæreste kommer. Det er også en speget sag...

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Bordplan

Jeg har lavet bordplanen nu. Det tager jo ikke så lang tid, når vi ikke skal være flere med til festen :)

Opstillingen bliver - efter råd fra kromutter på Lintrup kro - en hestesko.

bordplan.bmp.jpg

Hvis min mor vælger at komme bliver min lillebror og hans kæreste placeret ved siden af hinanden ved bord 2 på højre side af bordet og min mor kommer til at sidde for oven på venstre side af bord 2.

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Idéer til borddækning

Det bliver hvide duge med en sort løber på langs af bordene og røde stofservietter.

På den sorte løber vil vores borddekorationer stå og omkring det vil der blive spredt små akryl diamanter købt på ebay og evt. røde rosenblade af stof.

Lys/blomster arragement

Blomsterne og lysene bliver noget i den her stil. Har nogle enkelte af de cylendervaser, men mangler et par stykker mere af helt de helt store samt nogle flere små.

235383517994852705_OiCpDFpV_c.jpg

275915914640326068_309FqfP1_c.jpg

235383517993881236_ZEkijO1F_c.jpg

Og så diamanter og evt. røde rosen blade spredt omkring på den sorte løber.

thc4641.jpg$(KGrHqV,!o8E-)PfOQ27BP1KOlq+Vg~~60_1.JPG?set_id=8800005007

Ved buffeten til hovedretten har jeg tænkt på at lave disse med røde servietter og mørkegrøn silkebånd

235383517994808761_VOPIahAg_f.jpg

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Tøj til brudepigerne

Jeg har bestemt mig for hvilke kjoler mine 2 små skattepiger skal have på til brylluppet.

Denne kjole er bare SÅÅÅ kær i broderi anglaice.

235383517994657062_MuhAwY5H_c.jpg

Så skal der være et sødt tylskørt under. Det må da være lige i skabet :a1221:

Til Conni fandt jeg denne på nettet. Den er ind til videre favoritten :a1221:

235383517994783457_Xwylm0ui_f.jpg

SUPER lækker kjole på billedet i hvert fald.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Menu

Forret:

Stjerneskud

Hovedret:

Buffet bestående af: oksesteg, marineret fjerkræ (kylling eller kalkun) samt lam. Der vil være flødestuvede kartofler, krydderkartofler, alm. kartofler og brun vildtsovs til samt salatbar.

Dessert:

Rubensteinkage og/eller brownies med is

Natmad:

Boller med pålæg, kaffe og te

Kaffe:

Bryllupskage og småkager. Evt også pyntede cupcakes

:metteholm

0

Del dette indlæg

Du er har da efterhånden nået en masse. Jeg synes det er dejligt du har fået sådan en sød svigerfamilie, når der er kludder i din egen :)

Ja jeg tror også vi har rimelig styr på hvordan tingene skal være sådan overordnet. Dog har vi INGEN anelse om ringe, Kents tøj og så tingene i kirken så som salmer osv. Og der skal jo laves invitationer, kirkehæfter, risposer osv. Men idéen bag tror jeg at der er på plads :) Så skal tingene bare købes og laves :)

Og ja, vil kæmpe for min svigerfamilie. De er skønne. Ved ikke hvad jeg sku ha gjort uden dem :loveboard:

0

Del dette indlæg

I dag købte jeg min bryllupstaske :cheerleader3:

Den er VILDT fed efter min mening og så var den til halv pris og den var i forvejen billig. 50 kr :thumbsupsmileyanim:

20120629_211452.jpg

20120629_211434.jpg

Den er i læder og uuhhh er SÅ vild med den :loveshower:

Så nu mangler jeg noget til håret og et par sko. Skoene tænker jeg skal være enten sort/hvide eller røde. Jeg vil kunne bruge dem bagefter og de skal være specielle. Sexede. Lækre. Behagelige og ekstremt fede at se på :biggrin: Samtidig skal det være str. 41/42 og med bred fod... Iha... Det er svært... Måske nogen der kender nogle gode butikker med smarte sko hvor de også har til de lidt større fødder? Det længste jeg vil køre er Odense og Århus.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine små pigers kjoler har jeg fundet på Ebay:

235383517994657062_MuhAwY5H_c.jpg

De er bare SÅÅÅÅ søde. Helene har godkendt dem ;) Så dem regner jeg med at købe til dem. Om der skal tylskørter under vil jeg høre H2B af hvad han siger. Kjolerne vil koste lige omkring 260 kr stk inkl. fragt.

Mine MOH og jeg har også kigget til hende. Vi satser på det skal være en balkjole og den skal være sort som hovedfarve. Den skal nemlig også kunne bruges når hun skal til galla næste år.

En af favoritterne vi har fundet på nettet er denne skøøøønne sag.

153053-1.jpg

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Tænker lidt på favorbokse. Der laver jeg dem som før skrevet som en kinesisk takeawayboks. Men ved ikke heeelt om jeg skal lave bordkort. Er faldet over de her skønne bordkort, og tror jeg selv vil prøve at lave et udkast og bruge dem. Synes de er så simple og enkle, at det nok bliver det :wink:

1227.jpg

0

Del dette indlæg

Har søgt inspiration til invitationerne, og jeg har nu en temmelig god idé i hovedet til hvordan jeg vil have den.

Her er mine inspirationsbilleder:

235383517994852549_u0jjHLTu_c.jpg

Jeg vil have at den skal være rund på denne måde. Sjovt, for jeg havde allerede besluttet mig for denne her inden jeg fandt den på nettet.

235383517994851634_CtvqTytf_c.jpg

235383517994810179_pZmPEpCd_c.jpg

235383517994851527_o3QOcgyI_c.jpg

235383517994851535_ViYcj9xG_c.jpg

235383517994852516_1PE9FomB_b.jpg

Overvejer lidt, at lave invitationen i hvid med rød kant og sort midtercirkel. Så vil jeg se om jeg kan finde hvidt kalkérpapir og så vil jeg printe en invitation ud og så bruge den til at overføre kalkerpapiret til den sorte cirkel. Tror jeg vil være VILDT fedt :loveshower: Så skal jeg bare have fundet hvidt kalkerpapir :wink:

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Jeg havde jo bestilt det hersens skørt på Ebay fra Kina... Joo ud fra målene i talje og højde ku jeg passe det... Men... de satser åbenbart på, at man er lige bred i taljen som over hofterne... I guder jeg lignede noget der var løgn. Så pga. de mærkelige mål kunne jeg ikke få det længere ned end til knapt under brysterne og ja... Så blev det også 20 cm for kort.... Kan I lige forestille jer hvordan det havde set knapt så heldigt ud...

(y)-HAHA-

$(KGrHqR,!q!E8WWmDdY4BPQQk0cHzg~~60_1.JPG?set_id=8800005007

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha... Kom lige i rim humør så jeg legede lidt med tekst til invitationerne.

Ved ikke om Kent er med på den hihi... Hans kommentar til den var: :tunge:

-HAHA-

Meeen han sagde for nogle dage siden, at det der kreative måtte jeg nu godt stå for (y)

Efter mange år med godt og ondt,

tænkte Janni "Et bryllup vil være sundt".

Så hun ventede på at Kent ville om hånden bede,

og livet sammen for alvor smede.

Men tiden gik og det var ikke rar,

så Janni sagde til Kent, at hendes finger var lidt bar.

Overtalelse og et kvindeligt frier fulgte med,

så nu d. 10.11.12 kl. 15 i Lintrup Kirke finder vielsen sted.

Efter vielsen vi har en aftale med byens kromutter,

så ved sidste klokkeslag er det der vi smutter.

På Lintrup Kro vil maden stå klar

og mens vi spiser vil der være fri bar.

Vi håber at se jer - vores nærmeste kære,

så vi får en masse gode minder at bære

samt at overvære at vi indtager pladsen

som Hr. og Fru Ernlund Madsen.

Nu må vi se om han stejler over det og hvad min brudepige siger til det hehe. Synes selv den er lidt sjov og sød på samme tid.

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Bryllupskagen

I dag har jeg købt et muffinsstativ i Netto som var sat ned til 30 kr. Det har plads til 23 muffins, hvilket lige passer med de indbudte gæster + 1 :wink: Så det ku ikke være bedre :thumbsupsmileyanim:

Så vil jeg bare lige have det spraymalet sort ligesom Hullahop har gjort med sine :super:

De her cupcakes er jeg lidt vild med. Ku godt tænke mig noget i den stil. Måske skiftevis hvide og sorte med det røde hjerte eller rose foroven :a1221:

Bryllupskagen har jeg bestilt hos en gammel veninde af Kent, som jeg snakker mere med end ham :griner:- Hun er vildt dygtig til at lave smukke kager. Har så tænkt mig, at ved siden af vil jeg bare nogle chokolademuffins som jeg tager med og pynter sammen med hende :)

Inspiration:

105975397451680207_aXbMK95T_c.jpg

De her cupcakes er jeg lidt vild med :wink: Ku godt tænke mig noget i den stil. Måske skiftevis hvide og sorte med det røde hjerte eller rose foroven :a1221:

235383517994810181_vdE5w4Q4.jpg

Black%20vine%20Wedding%20cake%20sedona%20wedding%20cakes%20com.jpg

RedBlack_Cake.jpg

BlackVineCake%20sedona%20wedding%20cake%20com.jpg

4090476779_4f2111b9ed-4fb970e62ec81.jpg

4260992023_fb6a8acda6-4fb970e309f7d.jpg

Amanda.JPG

black-and-white-and-red-wedding-cakes.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåå jeg har bare været totalt tudefjæs i dag. Det kom pludseligt til mig at jeg skulle sætte mig og skrive talen. Pludselig var det som om en del faldt på plads og det måtte bare skrives.

Kære Kent. Min mand.

Det har jeg ventet længe på at kunne kalde dig. Men det har jo ikke været nogen hemmelighed. Jeg har, fra den første gang jeg mødte dig, vidst, at det var dig, som skulle være en del af resten af mit liv. At du skulle være far til mine børn - vores børn. At det var dig jeg ville giftes med. At det var dig jeg ville være længe oppe med om natten og nyde øjeblikkene med. At det var dig jeg ville vågne op med om morgenen og vide, at det var det rigtige jeg følte og valgte. Og det føler jeg stadig.

Det liv du og jeg har begyndt sammen for nu 9 år siden har været fyldt med mange prøvelser. Tænk engang: En snestorm og en redning i Vejle. Et brud, hvor vi fandt hinanden igen og fandt stærkere sammen. Din fantastiske farmor og mormor, som jeg er så beæret over at have kendt og som jeg har stået ved din side, da deres tid var kommet. Jeg ved de er i vores tanker i dag og er sikker på, at de alligevel tager del i dagen i dag på mange måder. Vores englebarn hvor tiden ikke var, men det hjalp os til at blive stærkere sammen. Efter den oplevelse følte jeg, at vi begge var blevet klar over, hvor vi havde hinanden og at vi begge ville være der for hinanden, når tingene virkelig brændte på. Et brud med nogle mennesker i vores liv. Sygdom. Uheld og ja uheld. Vi har gennemgået mange prøvelser, men fælles for dem alle er, at vi har gennemgået dem sammen og vi er kommet ud på den anden side - sammen! Og når vi har kunnet klare de ting - så kan vi klare alt sammen! Også selvom du er min lille tosk ;)

Jeg er så taknemmelig for, at vi mødte hinanden. Jeg glemmer aldrig den første gang vi mødtes. Og jeg glemmer slet ikke den første gang du sagde "jeg elsker dig" til mig. Det betød så meget for mig, for jeg vidste, at det ikke var noget du bare lige sagde. Du har hjulpet mig til at vokse til den jeg var indeni, men som jeg ikke havde plads til at vokse til før. Du så den rigtige Janni og støttede mig i at tage de valg ingen før har støttet mig i at tage. Jeg takker dig for de 2 skønne og kønne piger vi har fået sammen. Du og vores piger betyder alt for mig og i dag er vi forenet som en komplet familie. Desuden vil jeg gerne takke dig fordi du har givet mig så skøn en svigerfamilie. Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle have gjort uden dem. Især mine skønne svigerforældre. Ulla og Ib. Tusind tak for alle de ting I har gjort for os. For mig! Vi snakker tit om at vinde den store præmie i Lotto... Men når jeg tænker over det. Så har jeg allerede vundet den store præmie! Jeg har fået en ekstra far og mor. Der er ikke mange der har så meget held i sprøjten, at de får 2 så vidunderlige svigerforældre - så vidunderlige, at man føler sig som det ekstra barn. Tak Ulla og Ib! Vi vil aldrig nogensinde kunne gøre lige så meget for jer, som I har gjort for os. Jeg er så glad og lykkelig for den hjælp I har givet mig gennem snart et helt årti. I er helt fantastiske og enestående. Lad INGEN fortælle jer andet! Ulla du skal bare sige til, når du har brug for et knus! Så vil jeg være der som en mis! Eller hvis du har brug for en der kan reparere dine radiatorer eller sætte lamelgardiner op. Og Ib, bare sig til hvis du har brug for en hjælpende hånd til at reparere noget. Selvom jeg nu nok ved, at jeg må lade pladsen for Helene ;)

Jeg vil gerne takke jer bedstemor og bedstefar. I har været så vigtig en del af hele mit liv. I ved jeg holder af jer. Men om I ved, at I fra starten af har været mit forbillede på, hvordan et rigtigt, kærligt - og humørfyldt - forhold skal være ved jeg ikke. Når jeg har tænkt på et forhold med gensidig respekt og støtte, så har jeg tænkt på jer! Jeg har aldrig mødt nogen med så megen modgang og alligevel så megen livsglæde. Tak fordi I er som I er! Tak fordi I stadig er en del af mit liv og for alle de gange vi har kunnet komme af med de ting der trykker indeni.

Jeg vil gerne sige tak til jer alle her i aften! I er en lille skare. Men I er de absolut vigtigste mennesker i vores liv, og derfor er vi glade for, at I har villet dele denne dag med os, hvor vi fejrer kærligheden og familiens bånd! Jeg er taknemmelig for, at I er en del af mit liv - alle som en! Tak!

Til sidst vil jeg gerne sige tak Kent. Jeg elsker dig af hele mit hjerte! Jeg er lykkelig for, at jeg endelig kan kalde mig Fru Ernlund Madsen. Og jeg vil gerne slutte af med at bringe en skål for dig og de vigtigste mennesker i mit liv. Skål!

Modtager gerne ris og ros, så den kan blive rettet lidt til, hvis det nu skulle være nødvendigt. Kan ikke beslutte mig for, om den er for lang, men læste den højt, og synes ikke det tog så lang tid.

Redigeret af JemKem
1

Del dette indlæg

Jeg har været forbi Pernilles Design i Askov ved Vejen. Jeg skulle prøve skørt til min kjole, og vi fandt et der duede :)

Så nu får I lige billeder af mig i min kjole :)

20120711_113331.jpg

(se venligst bort fra ansigtet med lukkede øjne lol)

20120711_113247.jpg

Det bliver et skørt med ren tyl uden ringe.

Kjolen skal lige syes ind under armene så den holder Babs og Nutte inde :b223: Selve kjolen forneden skal syes 3 cm op og ærmerne skal kortes lidt, da de hele tiden falder ned. Det har jeg bestilt min genbo til at fixe, da hun er uddannet skrædder :thumbsupsmileyanim: Jeg skal lige tabe mig lidt om livet igen, for sidste år havde jeg den FLOTTESTE talje i den ups hihi... Det er også den skide gift og det medicin jeg begyndte at få sidste år.

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Jeg har været forbi Pernilles Design i Askov ved Vejen. Jeg skulle prøve skørt til min kjole, og vi fandt et der duede :)

Så nu får I lige billeder af mig i min kjole :)

(se venligst bort fra ansigtet med lukkede øjne lol)

Det bliver et skørt med ren tyl uden ringe.

Man kan ikke se billederne? :-)

Redigeret af Sens
0

Del dette indlæg

Havde en idé om runde invitationer, men efter at have klippet grundmodellen ud (altså uden videre dikkedarer) og jeg viste dem til min veninde, ja så kiggede hun på mig og sagde... De ligner tallerkner.......................

:td::pokey:

Og på sin vis kunne jeg godt se det... Jeg mangler noget SERIØST konstruktiv feedback på dem! Håber nogle af jer bridezillas kan hjælpe. Vi tænker nu i samme koncept bare at lave den høj og firkantet - altså aflang. Så den vil passe ned i en af de alm. aflange og smalle kuverter.

Hvad siger I?

20120712_143558.jpg

20120712_143649.jpg

Redigeret af JemKem
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer