MunkVerner

Vielsesringe......

20 indlæg i dette emne

Hej med jer,

Nu har jeg altså lige brug for hjælp/input igen :back2topic:

Denne gang handler det om vores vielsesringe.... Her hjemme har jeg fundet en ring som jeg bare er smask forelsket i, men nu hvor vi så har modtaget den tænker jeg at det måske alligevel er lidt ærgeligt at det ikke er et sæt som så mange andre hvor man køber både herre og damering i samme "æske".

Jeg elsker min ring, men er virkelig på herrens mark hvad vi skal gøre. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad jeres mening er og hvad i har købt? -Gerne med billeder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke købt endnu.. men det ligger fuldstændig fast at vi skal have et sæt, der er helt ens.

Det er selvfølgelig en smagssag, men vi tænker lidt, at jeg lige så godt kunne være gift med naboen, hvis de ikke er ens.

Men har oplevet flere hvor hun har købt en ring, sådan lidt prinsesseagtigt i guld eller sølv og han har købt sig en stålring, der ikke på nogen måde ligner hendes.. Det synes jeg er lidt mærkeligt, men det er jo meget forskelligt hvordan man ser på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har "genbrugt" min forlovelsesring som er i hvidguld med en stor diamant og så har htb købet en enkelt ring i hvidguld. Så selv om de ikke er købt som sæt, synes jeg de passer fint til hinanden når de begge er hvidguld og helt glatte i guldet. De har selvfølgelig fået samme indgravering i, dog 2 forskellige steder.

Jeg kan godt forstå at man vil have de ligner "så man ikke ligeså godt kunne være gift med naboen", men synes ikke det skal være et ultimativt krav. Det vigtigste er vel at i kan lide ringene og at de symboliserer jeres ægteskab.

God ringe-jagt :biggrin:

0

Del dette indlæg

Da jeg blev gift 1. gang, købte vi to forskellige vielsesringe. Min var fin med en forhøjning med 6 diamanter - ringen i rødguld. Hans var sådan mere bastant i det, for den skulle passe til hans kraftige hænder. En lille tynd ring ville se lidt underlig ud på ham. Jeg brød mig ikke om nogen af de traditionelle ringe med et fælles mønster på.

Nu skal jeg giftes for anden gang og af en eller anden grund, betød det mere (meget) for mig, at ringene skulle passe samme. Disse ringe er begge kratige i rødguld og så er der diamanter nedsænket i min. :loveboard: Jeg er spændt på at skulle vænne mig til en lidt kraftig ring.

Grundlæggende synes jeg ikke det gør noget, at ringene er forskellige. Det er sjældent jeres ringe fremover vil blive vist sammen ved siden af hinanden, det er mest på det klassiske ringbillede, hvor jeres hænder og ringe fotograferes sammen.

Jeg er mere optaget af symbolikken i at bære en ring på højre hånds ringefinger, som for mig symboliserer og signalerer til hele verden "Jeg er gift - jeg har forpligtet mig med hud og hår" og så er det ikke det vigtigste om ringene er ens/et par.

Jeg ville være blevet ked af det hvis min mand ikke havde lyst til at gå med ring - sådan ER der jo nogen der har det, at en ring bare ikke er dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores ringe var IKKE et sæt, men dog begge i hvidguld. hans mat og min med diamanter. vi havde dem i samme æske og selvom det ikke er købt som sæt føles det helt rigtig og er et sæt i vores øjne. vi er jo også et par selvom vi ikke er ens...

0

Del dette indlæg

Vores ringe er helt ens

post-46600-0-78233800-1309954216.jpg

Det er lige så meget fordi vi begge gerne ville have enkelte hvidgulds ringe. Jeg arbejder som frisør og der er det super upraktisk at have mange diamanter og detaljer i ringen da det er svært at rengøre. For ellers ville jeg vildt gerne have en ring som Mette har valgt. Jeg bruger dog at have ringe ovenover min vielsesring. som man gør med spinningringe. så kan jeg skifte stil når jeg ønsker nemlig. Men altid have min vielsesring på :heart:

0

Del dette indlæg

Det er nok mere fordi jeg HAR fundet "min" ring som jeg har været dybt forelsket i i LANG tid og nu har vi købt den og den er kommet hjem, men nu ved jeg bare ikke om jeg ikke synes det er en skam det ikke er et sæt..i sær fordi min ring består af Rød,Hvis og alm. guld med 38 sten... så jeg synes den er virkelig svær at få lavet en makker til som passer til min H2B... Vi har snakket med en guldsmed som gerne vil lave en ring vi designer, men jeg synes det er svært at komme med nogen foreslag til hvordan den skal se ud for ham så den ikke bliver for femi til ham.

0

Del dette indlæg

Vi har ikke valgt et sæt.

Vores hænder er jo rimelig forskellige (heldigvis), så derfor var det simpelthen alt for svært, at finde et sæt, der passede os begge.

Jeg har købt en hvidguld ring med en kæmpe blå topas i midten og en masse diamanter rundt om, og til h2b regner vi med at det bliver en stor kraftig ring i hvidguld.

Vi er begge super glade for valget, da de ringe bare lige er os :) og det skal jo være nogle vi kan holde ud at kigge på resten af vores liv.

For mig betyder det intet, at folk kan tro at vi er gift med naboen osv. Vi ved jo godt selv, hvem vi er gift med ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når nu din ring indeholder "alle" farver af guld, så tror jeg ikke det nødvendigvis bliver så svært for jer at finde en ring der passer til din mand. For hans kan jo både være rødguld eller hvidguld eller en kombination af de farver. Hvis din ring er glat i overfladen, så vil det nok være det pæneste, hvis din mands også får samme overflade. Men det er på ingen måde et krav. Individualitet er jo et "in-ord" i dag, og man må selv bestemme alt det man har lyst til... :loveboard:

0

Del dette indlæg

Vi har lige købt vores ringe i dag og på trods af, at jeg havde en drøm om det helt store diamant-orgie, endte vi med helt enkelte glatte guldringe med en enkelt lille brilliant i min. Eneste forskel, bortset fra brillianten er, at min ring er 5 mm og kærestens er 6 mm. Glæder mig til at få vores ringe på :loveboard:

0

Del dette indlæg

Vores ringe er helt ens

post-46600-0-78233800-1309954216.jpg

Det er lige så meget fordi vi begge gerne ville have enkelte hvidgulds ringe. Jeg arbejder som frisør og der er det super upraktisk at have mange diamanter og detaljer i ringen da det er svært at rengøre. For ellers ville jeg vildt gerne have en ring som Mette har valgt. Jeg bruger dog at have ringe ovenover min vielsesring. som man gør med spinningringe. så kan jeg skifte stil når jeg ønsker nemlig. Men altid have min vielsesring på :heart:

Hvor er de super flotte!

Jeg har også selv tænkt på at sætte min folovelsesring oven over vielsesringen. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

vi har fået lavet et sæt. Begge guld og hvidguld i midten med mat overflade. Hans er dog 8 mm og min 6 mm med brillianter hele vejen rundt i hvidguldet.

Fik bestemte os for at vi ville ha et sæt med ligner hinanden, dog skulle de ikke har samme bredde da jeg har meget små hænder og kæreste store.

Kan desværre ikke finde ud af at vedhæfte billedet, da det er for stort.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lidt brede glatte guldringe med en diamant i min. Bortset fra diamanten (og en smule i størrelsen) er de totalt ens... Men vores hænder er også SKRÆMMENDE ens :blush:

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at det er et sæt, men som metteholm siger, så er du og din htb (og mig og min htb) jo også et sæt selvom I/vi overhovedet ikke er ens. Og det er jo ringe, man skal have på resten af livet, så jeg synes det er vigtigere, at det er en ring, der passer til DIG end om den lige matcher din kommende mands. :)

Vores ser sådan her ud:

post-43333-0-11175500-1310061716.jpg

post-43333-0-50384100-1310061721.jpg

0

Del dette indlæg

Hos os er det kun mig der får ring.

HTB vil simpelthen ikke bruge penge på en ring som han alligevel aldrig vil komme til at gå med..

Det tog mig lidt tid, men nu har jeg vænnet mig til at sådan er det og er super glad for den ring som vi BEGGE har valgt til mig.. Det endte med at betyde mere for mig at HTB havde en holdning til hvordan min ring skulle være, end det at have et par.

0

Del dette indlæg

Vi har lidt brede glatte guldringe med en diamant i min. Bortset fra diamanten (og en smule i størrelsen) er de totalt ens... Men vores hænder er også SKRÆMMENDE ens :blush:

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at det er et sæt, men som metteholm siger, så er du og din htb (og mig og min htb) jo også et sæt selvom I/vi overhovedet ikke er ens. Og det er jo ringe, man skal have på resten af livet, så jeg synes det er vigtigere, at det er en ring, der passer til DIG end om den lige matcher din kommende mands. :)

Vores ser sådan her ud:

Det er lige nøjagtig dem, vi valgte som forlovelsesringe for 6 år siden :thumbsupsmileyanim: Vi vælger at genbruge dem, hvor vi får dem poleret op og tilføjet vielsesdato i. Desuden har vi talt om, at jeg måske får 2 ekstra diamanter i :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores ser sådan her ud:

Det er lige nøjagtig dem, vi valgte som forlovelsesringe for 6 år siden :thumbsupsmileyanim: Vi vælger at genbruge dem, hvor vi får dem poleret op og tilføjet vielsesdato i. Desuden har vi talt om, at jeg måske får 2 ekstra diamanter i :cheerleader3:

Elsker altså også bare de ringe :loveboard:

Vi har også talt om at jeg får ekstra sten i når vi får børn :7himmel:

0

Del dette indlæg

Vores bliver helt enkle og ens guldringe. Jeg skal ikke have nogen sten i - synes det er enormt flot med nogle af jeres andres ringe, men jeg/vi havde bare mest lyst til, at de skulle være helt ens. Men synes nu altså at det er helt fint at vælge 2 forskellige, hvis man gerne vil det. Men vi ville bare gerne have det heeeelt enkle og ens. Men man kan vel bare gøre, som man selv vil, eller hvad der føles rigtig for en selv? ligesom alt andet med bryllup grin.gif

0

Del dette indlæg

Vi har ikke købt et sæt.

Jeg forelskede mig i en ring, men dens partner var for feminin til min kæreste, så vi valgte i stedet at få lavet en alm. guldring i ca. samme form som min, med børstet overflade. Min har et lidt andet mønster, men det kunne de af én eller anden grund ikke lave på herreringen, så derfor valgte vi den børstede overflade.

Vi er glade for resultatet og det er det vigtigste.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer