Cosmorama

Anja & Brian <3 21. juli 2012 Så er det i morgen.... <3 <3

178 indlæg i dette emne

ENDELIG kan jeg også få betegnelsen Bride to be :cheerleader3:

Jeg hedder Anja og kommer oprindeligt fra Nyborg, men flyttede hjem til Brian i Nr. Aaby for 7 år siden efter at have kendt ham i ½ år. Vi blev forlovet 6. maj 2005 og 15. marts 2006 fik vi en datter, samt endnu en d. 27. januar 2008. Brian har desuden 2 piger fra 1999 og 2001 fra et tidligere forhold.

Vi har efterhånden talt om bryllup i flere år, men det er aldrig blevet fastlagt før nu, og så går det pludselig stærkt.... Af praktiske grunde bliver vi i første omgang borgerlig viet, hvor kun vores børn og forældre kommer med. Men derefter skal der spares op til en kirkelig velsignelse til næste sommer, så jeg (forhåbentlig) kan få mit prinsessebryllup, som jeg har drømt om så længe.

Vi talte om en vielse i september, men jeg følte mig ikke helt sikker på, om det var det rigtige for mig med rådhuset, så jeg forhørte mig om leveringstid på KJOLEN, som jeg har kigget langt efter i 1½-2 år. De ringede til mig, og vi aftalte en tid til prøvning på lørdag :cheerleader3: og pludselig var det bare ok med rådhuset, for jeg skal nok få min kjole og kirke alligevel :thumbsupsmileyanim:

I fredags da jeg kom hjem fra arbejde, kunne jeg ikke finde Brian. Da jeg gik rundt om hjørnet i vores vinkelstue, sad han på knæ i sit fine jakkesæt, skjorte, slips og slipsenål med en flot buket mørkerøde roser med brudeslør og grønt i samt nogle hjerter. Han sagde, at han ville dele resten af livet med mig og spurgte, om jeg vil giftes med ham. Selvfølgelig vil jeg det :iloveyou: det havde vi jo også allerede aftalt.

Nu hvor han - som han selv siger - endelig har taget sig sammen til at gøre det rigtigt, så skal den borgerlige vielse også ske så hurtigt som muligt, så han greb kalenderen for at finde ud af, om vi overhovedet havde nogle ledige lørdage inden september. Der var én, nemlig 23. juli, så da skal vi på rådhuset.

Forberedelser på den kirkelige velsignelse

Feststedet:

Vissenbjerg Storkro

Kørsel:

Her

Musik: Diskobil

Fotograf: Studie 12

Kjolen:

Her og her

Her og Her

Sko:

Her

Slør:

Her

Øreringe og tiara:

Her

STD-kort:

Her

Invitationer:

Her

Favouræsker:

Forsøg

Personlige chokolader:

Her

Kirkehæfter:

Menukort:

Hundepasning: Bladstrup Hundepension

Frisør: Den lille Salon, Nyborg

Negle og makeup: Clinique Mirabella

Overnatning, Anja: Overnatter sammen med min veninde hos min onkel og tante

Brudepigekjoler:

Her

Sko til brudepigerne:

Overnatning, Brian og de 4 børn:

Frisør til børnene:

Skrædder:

Redigeret af Cosmorama
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RÅDHUSET

Det skal være enkelt og billigt, men jeg vil nu gerne have en hvid kjole på. Jeg forestiller mig en let sommerkjole. Jeg ved endnu ikke, hvordan håret skal være, men har en idé om, at både jeg og alle pigerne skal have lavet en lille krans af flettet hår, hvori der er stukket nogle hvide blomster. Der skal dog stadig være løsthængende hår, evt. let krøllet for mit vedkommende. Min spanske svigerinde har tidligere været frisør og vil gerne sætte hår dén dag, dog ikke når vi skal i kirken. Jeg synes, det er utrolig sødt af hende at tilbyde det, da de jo ikke kommer med ud at spise dén dag. Jeg ville ikke selv spørge hende af samme grund. :bearhug: til hende.

Jeg overvejer, om jeg skal bruge penge på at få lagt en flot make-up dén dag, så jeg ikke bare kommer med "den sædvanlige", og det er jo trods alt vores bryllupsdag, selvom den store fest kommer senere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

KIRKELIG VELSIGNELSE

Den vil jeg meget gerne ha' skal foregå i Vor Frue Kirke i Nyborg, da jeg er både døbt og konfirmeret i den. Vi har allerede kigget på forskellige muligheder ang. festen, og foreløbig er vores valg landet på Vissenbjerg Storkro.

Kjolen har jeg mere eller mindre allerede valgt, men nu må vi se, om den også er så flot, når jeg får den på... Det ser jeg på lørdag :cheerleader3:

post-28880-0-53897600-1309984751.jpg

post-28880-0-80926300-1309984765.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ringede i dag til min mor og fortalte, at vielsen d. 23. er bestilt til kl. 10. Hun spurgte forsigtigt, om jeg slet ikke havde tænkt på datoen 22. juli?? JO, det har jeg!! Det er en dato med meget stor betydning i min familie. Min farmor havde fødselsdag 22. juli; min storesøster blev født 22. juli og døde ca. 15 minutter gammel; og da min lillesøster skulle føde sin yngste søn, blev hun sat igang d. 22. juli, så jo, det har jeg skam tænkt på. Når vielsen nu også bliver i dén weekend, ville jeg da også helst ha' valgt fredag d. 22. juli.....

Problemet er så bare, at jeg har fået et 3-ugers rengøringsarbejde, og vil da ikke pludselig komme og bede om fri. Jeg får godt nok fri kl. 13, men da lukker kommunekontoret også, så det er slet ikke sikkert, at de vil vie os senere. Derudover er det meget usikkert, om min kommende svigerfar vil kunne få fri, da han (som min H2B) er lastbilchauffør, og aldrig kan være sikker på, hvad tid der er fyraften. Og selvfølgelig skal svigerfar (+ kæreste) da med, da det kun er vores forældre og børn, der kommer med dén dag, og Brian's mor døde desværre for 3½ år siden af lungekræft....

Til næste år skal vi jo så have den kirkelige velsignelse, og den vil jeg helst ha' skal være i samme weekend, men pga. skudår falder d. 22. juli om SØNDAGEN :pokey: , men jeg kan selvfølgelig undersøge, om vi kan få lov til at få velsignelsen dén dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har idag været ude på en knap 2½ timers lang køretur (hver vej) for at prøve brudekjoler. Der var mange flotte, men dén jeg havde udset mig, passede slet slet ikke til mig.

En veninde havde sagt til mig, at man er slet ikke i tvivl, når man får den rigtige kjole på, for man mærker det bare med det samme. Jeg var næsten kommet igennem de udvalgte kjoler og fik endnu én på. Da jeg vendte mig mod spejlet tænkte jeg bare "Hold da op! Jeg har fået en talje.... :thumbsupsmileyanim: Og HER er MIN kjole". Mange af kjolerne med meget broderi/perler på barmen, fremhævede min i forvejen for store barm, men denne her er skåret på en måde, så den tager fokus lidt væk.

post-28880-0-97076800-1310247465.jpg post-28880-0-30539000-1310247510.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Desværre er der lige for meget lys, så man ikke kan se detaljerne ordentligt

post-28880-0-15686400-1310247737.jpg

Dem kan man så se her. Selvfølgelig skal det hele rettes til efter et hav af mål. (Hvis det bliver dén)

post-28880-0-77480200-1310247911.jpg

Mange vælger af få lavet et lille sting på læggen foran, da de mener, at de ser gravide ud. Jeg er bare glad for, at det skjuler den store mave

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FLOTTE kjoler! Jeg er mest til den uden det røde, syntes det er en fin effekt den har med brochen under brystet og broderienre ser lidt anderledes ud!

Det er også dén, der bare gav mig den wauw-effekt. Det er en kjole med en slankende effekt, men utroligt nok, har hun ikke solgt en eneste i denne sæson, så hun ved ikke, om den udgår af collectionen. Men så har hun den i hvert fald året ud.

Jeg skal da prøve kjoler andre steder også, men er næsten sikker på, at jeg vender tilbage til denne her

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk den sidste ser bedst ud på dig, den får dig til at se slankere ud. Men det kan selvfølgelig også være fordi den anden måske ikke sidder helt til endnu? Dog synes jeg bedst om den sidste uden det røde, men med hvid, eller en lysere farve i stedet. Men selvfølgelig, hvis du kan lide at der er noget farve på dagen, så go for it! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt nok også at den "røde" er flottest til dig .. Det er jo også super fedt at du kan vælge lige den farve du gerne vil have, hvis den røde ikke lige er dig :cheerleader3:

Har selv været oppe og prøve kjoler hos ABC brudekjoler i Aalborg .. :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan godt lide den røde farve. Den giver lige min egen kulør en varmere glød. Jeg er dog en smule i tvivl om, om det "bliver for meget" bagpå. Den røde farve vil også give en "rød tråd", da jeg er vild med mørkerøde roser.

Det er lidt pudsigt, at jeg var begyndt at se mere og mere på denne kjole på hjemmesiden, og så sidder den bare godt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine kjoler. Jeg kan ogaå bedst lide den sidste. Syntes den giver dig en helt vild flot figur. Jeg kan godt forstå dine tanker omkring at det røde blever for dominerende, men det tror jeg bestem ikke. Tror den vil blive et hit :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været mest fokuseret på den kirkelige handling til næste år, men det må lige vente nu. Det er jo trods alt på lørdag, at

jeg skal giftes

:cheerleader3:()()

Jeg har fundet nogle søde kjoler til alle vores 4 piger, men desværre kunne de ikke få ens, andet end parvis.

Her ses Brian's 2 store piger. (Den ene har en bh på på billedet, hvilket hun ikke skal ha' på lørdag)

post-28880-0-69606800-1311017799.jpg

Herunder ses vores fælles piger på 3 og 5 år.

post-28880-0-74727800-1311017906.jpg

post-28880-0-36172200-1311017944.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er den samme kjole de 2 små prøver her, og den er jo alt for stor til den mindste - Josephine. Min svigerfar's kæreste - Bente - er tidligere syerske, så hun retter dem til. Hun gør det på en måde, så vi kan "lave det tilbage igen", for så er kjolerne så fine, at de sagtens kan bruges i kirken til næste år (Hvis det er det vi vil).

Vi har også fået fat i sandaler til de store, men har bare ikke kunne finde pæne hvide sko/sandaler til de små :pokey:

I weekenden fandt jeg dog nogle på nettet, som jeg straks bestilte. Så nu håber vi bare, at de når at komme :unsure:

Sko til Josephine og Victoria.bmp

Desuden kom jeg også lige til at bestille et par til mig selv :fløjt: Men jeg har heldigvis et par Back-up, hvis vi ikke når at få dem

post-28880-0-13574100-1311019336.jpg

Redigeret af Cosmorama
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min egen kjole er ikke klar endnu. Efterhånden som det gik op for mig, at dette jo ER min bryllupsdag, ville jeg ikke længere "nøjes" med en sommerkjole. Det passer jo heller ikke til pigernes kjoler. Jeg syntes bare ikke, at jeg ville gi' alt for meget for en kjole, når jeg jo får den store brudekjole til næste år. Så mine søde forældre gav mig 1000 kr. til en kjole. Jeg troede så, at min mor og jeg skulle ud at shoppe, men nej... Vi skulle køre ned til en skrædder i Ørbæk på Østfyn, hvilket vi så gjorde søndag v. 10.30-tiden. Vi fandt stoffet og en enkel model af en sommerkjole, der bliver ændret lidt. Efter hun havde taget mine mål, kunne min mor og jeg køre hjem til far, som ventede med varm mad. Kl. 13 var jeg tilbage hos skrædderen for at prøve kjolen, der nu var syet let sammen. Der blev ændret lidt på den, og nu skal den så rettes til samt syes for og et lille skørt i. Jeg skal så prøve kjolen på onsdag kl. 17, og hvis der skulle være flere tilretninger, så kommer jeg da bare igen torsdag. Ikke noget med fredag, for jeg skal jo ikke få for meget stress.... :thumbsupsmileyanim: (Hendes ord) Det er utroligt, at hun bare går med til denne hurtige ekspedition uden for hendes åbningstider.

Bortset så fra min kjole og ungernes sko, så er alt klart.

Lørdag morgen kl. 8.00 skal jeg og alle 4 piger til frisøren, som sætter hår på os alle og lægger make-up på mig. Kl. 10.00 skal vielsen foregå på Middelfart Rådhus og derefter inviterer vi de fremmødte hjem til en kop kaffe. Kl. 12 har vi bestilt bord på Mørkenborg Kro, hvor vi spiser en hyggelig frokost med børnene og vores forældre. Derefter kører svigerfar og Bente de 2 store hjem til deres mor, mens mine forældre tager de 2 små med hjem. For Brian og jeg fortsætter dagen i Odense, hvor vi har bestilt et værelse på Hotel Ydes. Om aftenen skal vi ud at spise på Da Isabella. Det synes vi er meget passende, da vi spiste dér, den dag vi blev ringforlovede.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer