Guest carumba

Velkomstdrik

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi havde Asti (den billige men ultra gode fra fakta) iblandet hyldeblomst saft og frosne jordbær.. Mums..

hvor lyder det bare lækkert.. Var det hele frosne jordbær?

Jeg tror det er en smagssag hvilken Asti der er bedst. Folk har jo forskellig smag. Jeg tror bedst jeg kan lide den almindelige billige. :thumbsupsmileyanim:

Men I må måske selv ud og prøve nogle af de forskellige og så bestemme jer derudfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Champagnen der hedder asti er fantastisk, den ville jeg vælge

Uh, det skaerer desvaerre lidt i mit oere at kalde Champagne for Asti :(

Asti Spumante er en soed mousserende vin fra byen Asti i Italien og kun der. Moscato d'Asti er i samme kategori og fra samme omraade, men er produceret efter en anden teknik end Asti spumante og har en lidt anderledes smag. Begge variationer er lavet paa druen Moscato.

Champagne er en toer, mousserende vin fra Champagne omraadet i Frankrig og kun der. Der findes fire foeskellige kategorier af champagne og de kan betegnes som naturligt toer, toer eller ekstra toer. Champagne er lavet paa 3 forskellige druer, herunder Chardonnay.

En Asti boer som minimum vaere maerket med DOC(Denominazione di Origine Controllata) eller DOCG(Denominazione di Origine Cotrollata e Garantita), som er tegn paa at det er et originalt produkt af en vis kvalitet.

Det er nok en smagssag om man vil servere soed vin som velkomstdrink, ligesom der er jo ogsaa er vaerter, der serverer en soed bowle af en art. Det er rigtigt at det egentlig er en vin, man slutter med, sammen med desserten. Derudover er det virkelig ikke alle der er vilde med den soede vin - ligesom ikke alle er vilde med den toerre :unsure:

Jeg er vist en spumante-noerd - og kun til de toerre vine :blush:

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var også lige en der fik mig til at slå bremseklodserne i!!!!

Godt du fik slået det fast!!! (o; Bliver man bare nødt til når man hører folk blande rundt på det man tilfældigvis har lidt mere viden om (o;. Boede i Paris i 4 år, hvor vi drak meget Champagne fra Champagne - som absolut ikke er sød. :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes Moscato D'Asti er god til desserter (sjovt nok har vi valgt den til vores dessertvin) fordi den er sprudlende uden at være oversød... Synes Verdien er 'den billige' men stadig okay gode - og GANSKE god som velkomstdrink.. Evt køb nogle forskellige smage og kom et par isterningers med frugt i hvert glas - dekorativt og smager jo sødt og sommerligt.. Cinzano Astien er FANTASTISK i min verden - noget dyrere, men god! Vi bruger den til bryllupskagen - med sødt skal sødt 'bekæmpes' ;)

Desuden er det et hav af Astier - og hvis det 'bare' er det søde og boblende man går efter så er det jo bare at finde en i ens pris eje og prøvesmage.. De fleste grænsekiosker åbner gerne en flaske når man siger man skal købe stort ind til bryllup... :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men når vi nu er ved asti snakken:) er der så nogen der har smagt astien fra LIDL??

Jeg har lige afholdt asti-aften med en god håndfuld veninder, netop for at finde den rigtige flaske til vores bryllup. Vi skal have have asti til bryllupskagen om eftermiddagen før maden.

Havde købt 6 forskellige flasker. To fra Netto, en fra Føtex, en fra Super best og to fra Lidl. Det skal dog siges at den ene fra Lidl var en mousserende vin, som blev total nedstemt da den var alt for sur! Og den fra Føtex var en Verdi, som blev endnu mere nedstemt!

Vores vinder blev den dyreste flaske, som var fra Super Best til 48,95,- per stk. Casa Mercanti hed den. Ud af 30 point fik den 27 da den ikke er for sød i forhold til at vi skal have den til kage.

2. pladsen gik til San Martino fra Netto til 44,00,-. Ligeledes ikke alt for sød og mere frisk end den, i min verden, traditionelle fra Netto Zantell til 36,95,- der kom ind på en 3. plads, for sød til kage.

4. pladsen lå lige i hælene på 3´eren, kun et point skilte disse to. Allini Spumante fra Lidl til 34,95,- Den minder lidt om Zantell´en men lidt mindre sød - og så lugter den altså lidt af fis!!?

5. og 6. pladsen blev som nævnt en mousserende vin fra Lidl til 29,95,- og Verdi Spumante fra Føtex til 37,95,-!

Måske er der nogen af jer der kan bruge vores resultater og ellers kan jeg varmt anbefale en superhyggelig aften med veninder, asti i lange baner, tapas og Sex and the city i flimmeren :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var også lige en der fik mig til at slå bremseklodserne i!!!!

Godt du fik slået det fast!!! (o; Bliver man bare nødt til når man hører folk blande rundt på det man tilfældigvis har lidt mere viden om (o;. Boede i Paris i 4 år, hvor vi drak meget Champagne fra Champagne - som absolut ikke er sød. :blink:

Uhhh, bliver helt misundelig, for elsker virkelig champagne :thumbsupsmileyanim:

God ide at have begge variationer - en soed og en toer og sekt er virkelig heller ikke daarligt (Toer, mousserende vin fra Tyskland, red.) :super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi skulle købe velkomstdrinks til vores bryllup fik vi ad vide at man kun serverer sød vin, Asti og lign. hvis man ikke har lavet nok mad, fordi den nedsætter appetiten og mætter.

Jeg kan ikke huske hvad den vi fik til vores bryllup hedder, men den var supergod. Har lige været til bryllup i weekenden og der serverede de Cava som er rigtig god som velkomstdrink synes jeg. :thumbsupsmileyanim:

Hvad man vælger er jo en smagssag men ville ikke selv vælge Asti. Det passer bedre til dessert efter min smag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer