Lyng

Overnatning

16 indlæg i dette emne

Hej skønne zillaer

Vil bare høre, hvilken løsning i har brugt. Vi vil gerne holde en fest som varer hele natten :cheerleader3: . Derfor lurer vi lidt på nogen feststeder, hvor der er overnatning. Dvs. det ene sted kan man enkeltvis leje værelserne til for en rimelig pris (350 kr) og det andet sted ved vi ikke, hvad man skal give for at leje værelerne med til festsalen.Vi har tænkt os at give morgenmad til dem der overnatter. Begge steder ligger lidt langt fra hvor folk bor (minimum 50 min i bil)

Men hvad gør i og hvad er det rimeligt for gæster at betale?? Betaler i overnatning for jeres gæster eller noget af den eller henviser i til et sted de kan overnatte.

Mvh Lyng

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hos os må gæsterne altså også selv betale, og lige meget hvor vi ville vælge at holde det ville der være rigtig mange som skulle køre langt. så regner med næsten alle sover i nærheden. Og så har vi aftalt at give morgenmad dagen efter:)

altså vi bor i Aalborg

Min far og farmor og farfar på lolland/falster

Min mormor og morfar på nordsjælland

kusine, fætre og forældre i sønderborg

moster i kbh

min svigerfamilie på fyn

min kærestes mormor i esbjerg (og andet familie i det område)

Så lige meget hvor vi vælger må folk jo betale for det:) men bare det kan findes til en rimelig pris synes jeg da også sagtens at man kan gøre det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os kommer folk også til at betale selv .... vi har slet slet ikke råd til at betale for alle de overnattende gæster, hehe. Brylluppet skal holdes på Fyn, hvor vi bor .... og hovedparten af gæsterne er min familie og de kommer fra Sjælland (da jeg selv er derfra) ..... jeg har ikke tænkt mig at betale overnatning til 25 mennesker, hehe.

I øvrigt syns jeg da, at 350 kr er billigt ? Altså hvis folk ikke vil overnatte, kan de jo bare køre hjem. Det syns jeg altså slet slet ikke er jeres problem.

0

Del dette indlæg

vi betaler for vores gæsters overnatning fordi at vi gerne vil have at alle har muligheden for at feste natten lang sammen med os uden at skulle tænke på at køre hjem:thumbsupsmileyanim: selvfølgelig kan man argumentere at folk selv kan betale for værelset og det ville også være rimeligt nok...

Redigeret af futte25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores gæster skal selv betale overnatningen. ca 900kr for dobbeltværelse inkl. morgenbrunch. det er en høj pris, MEN så får vores gæster lov at sove på et slot! woop woop :thumbsupsmileyanim:

Til gengæld så betaler vi for en bus som kører gæster til kirken og derefter slottet, og dagen efter kommer og kører gæsterne tilbage igen.

så ønsker man ikke at overnatte så må man altså selv finde en måde at komme hjem på.

Vi sender også inbydelser ud inden længe så vores gæster har en chance for at spare op til overnatningen, der først skal betales et par måneder før brylluppet.

0

Del dette indlæg

Vores gæster skal også selv betale. Men har dog to forskellige muligheder. Dobbeltværelse til 500 kr med eget bad/toilet eller lejrskoleafdeling til 100 kr pr opredning. Så burde være til at overkomme. Og alle vores gæster skal overnatte, da vi jo holder det på en ø :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores gæster får altså også selv lov til at betale overnatning. De får to muligheder: enten slå et lille telt op hos mine forældre (eller tage campingvogn med, hvis de da ejer sådan en. Og det er jo faktisk ganske gratis). Og den anden mulighed er en campingplads, der ligger 5km fra hvor festen holdes. Men det er altså det tætteste på :biggrin: Hvis de vil bo på hotel, så skal de 30km væk :griner:-

Jeg elsker landet!

0

Del dette indlæg

Vores gæster havde også muligheden for at overnatte, der hvor vi holdt bryllupsfesten. Det kostede 350 per person i dobbeltvær. og var inkl. morgenmadsbuffet. Hvis de ønskede at overnatte, måtte de selv betale.

Jeg synes det er meget fair at gæsterne selv betaler for overnatning, og der er vel næsten altid mulighed for at finde et billigere sted at overnatte, som et vandrehjem eller et Bed & Breakfast, hvis man synes det er for dyrt at overnatte på stedet.

Vh. Laura.

0

Del dette indlæg

Kan godt se, at 350 ikke er mange penge for et par for overnatning. På dette sted er der desuden plads til, at alle vores gæster kan overnatte, hvis de vil.

Problemet er nok mere, hvis vi lejer det andet sted, hvor man giver ca. 6000 for festsalen og måske omkring 7000 for at leje resten, som indeholder 19 værelser. Udregnet pr. værelse giver det også ca. 350 kr, men kan man tillade sig at tage penge for det, når det ligesom er samlet, man lejer det? Dette sted vil der desuden kun være plads til ca 2/3 af gæsterne. Hvad gør man så?? skriver i indbudelsen at det er først til mølle??

Lyng

0

Del dette indlæg

Vi kommer til at betale pr. værelse der lejes, men gæsterne lejer det gennem os, så betalingen bliver samlet til udlejeren. Og selvfølgelig kan man forlange at gæsterne selv betaler, mange af vores gæster har givet udtryk for at det da var rigtig billigt, og nemt set i forhold til en taxatur på 20-25 km.

Vi regner med 60 gæster, og der er plads til 40 overnattende. Det betyder at hvis efterspørgslen er større end udbuddet, sender vi forældre og andre der bor i nærheden hjem og sover, og så sørger de bare selv for at komme til brunch dagen efter. Vi prioriterer gæsterne som kommer langvejs fra, og det har vores forældre fuld forståelse for, og derudover har jeg en idé om at nogle af vores bedsteforældre og den lidt ældre generation kører hjem til dem selv.

Tænk over hvordan du selv ville synes hvis du var gæsten. Jeg ville synes det var lidt overdådigt-agtigt at blive inviteret til bryllup hvor der var betalt for overnatning til alle gæster. Og sådan tror jeg de fleste har det, desuden kan du jo læse på alle kommentarerne at det er de færreste der betaler for deres gæster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer