Guest SigneFlor

Et helvede.

18 indlæg i dette emne

Jeg har lige lavet et indlæg hvor det handlede om børn med til bryllup, men jeg bliver simpelthen nødt til at lave et til, for lige nu er det en stor forvirring.

Den konkrete situation:

I min familie er der 3 stk piger på 17 år. 2 børn på 4 og 6 år. 2 børn på 13 og 14 år. 2 børn på 11 og 14 år (ved godt det står lidt kringlet :thumbsupsmileyanim: ). Det vil sige 9 stk. under 18 år.

I Heidis familie er der 1 stk pige på 1,5 år samt 2 børn på 9 og 11 år. Det vil sige 3 stk. under 18 år.

Alle børn hænger jo sammen på en eller anden måde, forstået på den måde, at inviterer man den ene med skal den anden også.

Vi vil gerne undgå SMÅ børn til vores bryllup, da jeg ved at der er mange taler og indslag.

Men hvordan gør vi det ? Små børn betegner vi som dem under 5-6 år....

Nogle siger det ville være smart at sige alle under 18 år ikke skulle med... Men det synes vi er mærkeligt, og det er bestemt ikke os. Så den er udelukket.

Hvis vi siger at de 2 mindste børn ikke skal med, vil folk nok glo noget når der til brylluppet er et barn på 6-7 år med ? Eller ?

Alle vi snakker med har en holdning, og for at være helt ærlig er vi selv meget i vildrede.

Det er sikkert et rigtig forvirrende indlæg, men spørg hvis der er noget som ikke er helt klart (o;

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ååh jeg synes det er svært hvis i gerne vil undgå dem under 5-6 men gerne have dem med over 6-7.... tror hurtigt nogen af forældrene til børnene der er blevet fravalgt ville undre sig lidt, men det er jo jeres beslutning!

reelt ser det ud til det er to børn fra hver jeres familie og springet op til den næste aldersgruppe er lidt stor, så måske i kunne snakke med forældrene om baggrunden for jeres valg...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også den er kringlet, og I bliver bare nødt til at skære et sted. Hvad med det med konfirmationen + din plejesøster?

Med mindre nogle af de andre under konfirmationsalderen er søskende til jer, så mener jeg sagtens det kan forsvares. En søster er en søster, og det er "mere" end en kusine f.eks.

0

Del dette indlæg

Hvad med i ringer til forældrene (måske starter med en man er godt tæt med) og så forklare situationen og måske lige stikker en finger i jorden (eller hvad man nu siger ) og høre hvordan deres holdning er?

Men altså i bund og grund er det jo jeres bryllup = jere valg!!!

0

Del dette indlæg

Vi har tænkt tanken "Kan de lege selvstændigt uden at forældrene skal holde konstant øje, så er de velkomne. Skal forældrene hele tiden distraheres af børnene og derfor ikke kan nyde brylluppet 100%, så ser vi dem helst ikke (altså børnene!).

Håber dette hjælper.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor gammel er din søster? Synes nu også hun måske er selvskrevet.

Nu har jeg en dreng på 6 som er rigtig god til at lege selvstændigt men skulle han kede sig el blive træt vil han kræve noget af mig. (hvis du forstår hvad jeg mener) hvor imod (vil jeg tro) at de bedre kan passe sig selv. Så personligt vil jeg nok skære ved 13års alderen men ned til 9-10 er minimum grænsen.

0

Del dette indlæg

Ved vores bryllup, inviterer vi kun det barn der er blevet konfirmeret... :)

Har lige været til bryllup i lørdags, hvor der var små børn med... De rendte rundt og legede og kunne selvfølgelig ikke forstår de skulle være stille når der var taler etc. ...

Jeg foreslår også du inviterer din 'søster' og så børn der er konfirmeret :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok skære ved konfirmationen, som flere foreslår. Og søskende SKAL med, ligemeget hvor gamle de er. Man kan ikke rulle med øjnene af, at man inviterer sin søster med, som er 14 og så ikke inviterer andre børn med. Det ville jo være hysteri.

Så som der er blevet sagt: Børn, der er blevet konfirmeret og så din 'søster'. Hun er jo en af de nærmeste, og de skal jo med - synes jeg :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores bryllup er børn velkomne i kirke og til reception, men til festen hedder det fra 15 og op.

Dog tror jeg ikke der kommer nogle børn under 15 ud over min søn, da han skal være brudesvend og bliver hentet efter receptionen, da alle kommer ca. 200-300 km. fra der hvor brylluppet bliver holdt, så jeg tvivler på at gæsterne tager deres børn med for så at sende dem hjem igen. :)

Men sådan er reglen hos os :wink:

0

Del dette indlæg

Jeg går også efter den der hedder under konfirmation så er man børn. Men mine kusiner og fætter 3 stk er godt nok under den alder 10 11 og 12 år. Men de er med og bliver afhentet efter maden.

Med hensyn til din søster (pleje) så er det så tæt et familie medlem at det er der ingen der kan blive fornærmet over.

Vi har sagt til alle dem med små børn at de ikke bliver inviteret af hensyn til at vi gerne vil holde Voksenfest forstået på den måde at folk kan slappe mere af når der ikke er små str, der skal holdes øje med. Har selv været til to store begivenhedder hvor der var små børn med og der blev festen desværre afbrudt i 1½ time da der var to små der havde valgt at udforske området, og væk var de. Det skal ikke lyde som om jeg ikke kan lide børn har selv to dejlige drenge ( de bliver hentet efter receptionen)

Men syntes godt man kan tillade sig at sætte en alder uden at nogen skal blive fornærmet det er trods alt jeres fest=0)u

1

Del dette indlæg

Vi har sat grænsen ved 15 år. Når de er under kan de ikke holde hele aftnen, og det betyder at forældre skal tage hjem tidligt. Det synes vi er for ærgeligt. Vi har haft et par forældre der synes det er noget lort. Især når der er en storesøster og en lillebror der bliver skilt op. Med vi har holdt ved og ikke lavet special aftaler med nogen (selvom jeg ville synes det var helt i orden med din søster) :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg er enig med Mette og Stine. Stik en finger i jorden og tal med forældrene om det. De vil sikkert have en vis forståelse for at 12 børn er i overkanten, eller 19 hvis man undlader at regne de tre på 17 som børn. Udover at det kan være meget problematisk i sig selv at sætte en grænse mellem 6 og 7 år kan nogle af dem jo være søskende og der vil flere forældre nok undre sig hvis deres ene barn er velkommen og den anden ikke er. Det kan jo meget vel være at der er nogle af forældrene som ikke selv ønsker at børnene skal med hvorved problemet måske løser sig selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi satte en grænse, der hed 10år for festen om aftenen. Alle var velkommen ved receptionen. Den yngste, der var med, var min nevø på 11år, og der var ingen problemer med at hans to mindre søskende ikke skulle med om aftenen (hverken fra deres forældre eller dem selv:-)).

0

Del dette indlæg

vi har gjort det, at dem der har de helt små børn (dvs. under 7 års alderen, bl.a. flere af vores vennepar, har vi bare snakket med dem om det. Men de har nærmest selv lagt ud, at de nok kun tog børnene med i kirken. Så slap for de der sure miner fra dem i familien der kunne gå hen og blive fornærmet over ikke at måtte have deres børn med.. Så med de mindste sorteret fra, er der kun vores søn (selvfølgelig)på 3 år og to andre på 8 år der er under konfirmationsalderen. Det er fint for os.

Alle vores venner har været forstående for, at vi gerne ville kunne nyde dagen med dem, uden bleskift og skrig og skrål.

Den ene af dem på 8 år, er min lillebror, så det ville være lidt underligt hvis ikke han skulle med.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer