gehlsen

lige et godt råd til kommende brudepar.

20 indlæg i dette emne

Så blev vores store dag overstået. En dag der var helt fantastisk. Lige som manden og jeg ville have det.....

Dog blev vi noget overrasket igår da vi skulle ordne vores gaver.... Tre af vores gavekort var væk, sjovt nok kun de gavekort på 500 kr. Heldigvis havde jeg fjernet vores penge....

Så kære kommende brudepar, stil ikke jeres gaver hvor i ikke kan se dem eller sørg for at få gavekort væk.... Ved godt at i tænker det sker ikke for jer, det troede jeg heller ikke det gjorde for os.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det virker fuldstændig uvirkeligt at sådan noget kan ske men ikke desto mindre havde vi et brudepar sidste år som var ude for det samme bortset fra de ikke havde fjernet pengene. Det var der andre der gjorde :td: Nogle 1.000 kr. sedler var stukket ned i nogle planter som jeg fået det fortalt og efterfølgende konstaterer de at der er forsvundet 5 af dem var det vist. Det var en brud herindefra og lidt underligt: Hvis nogen ville tage pengene og ikke hørte til i selskabet (eller feststedet), ville de så ikke tage dem alle fremfor blot nogle. Jeg prøvede selv at forhøre mig hos vores DJ om han havde stået i nærheden af gavebordet og om han havde set noget men svaret var som forventet at han ikke havde set noget. Uanset om gavebordet står lige i nærheden er det ikke noget vi kigger meget på og i givet fald kan det også være svært at se om folk står og kigger på en gave eller......

Så ja - Selvom det er sørgeligt at det skal være sådan så er det en god ide. At folk går så langt som til at tage gavekort er lidt utroligt. Man kunne måske forestille sig at gavekortene har en form for et løbenummer så det er muligt at spore dem når de indløses. Ikke så meget på grund af pengeværdien men fordi sådanne episoder altid vil medføre at man efterfølgende vil spekulere over det og over hvem der kan have taget dem.

0

Del dette indlæg

Vi havde fået at vide af hotellet (der hvor vi holdte brylluppet) at de gerne ville have hvis vi fjernede alle kontanter og gavekort - fordi de kunne ikke tage ansvaret for dem.. Vores gavebord stod i et tilstødende lokale - og der var 2 andre selskaber på hotellet - så de kunne NEMT have gået ind og have taget noget hvis det var.. Da vi stod og åbnede gaver og konvolutter stak min mand alle penge + gavekort ned i lommen - og vi kom dem i en kuvert.. Så havde vi styr på dem.. :)

Men nej - det er sådan noget man tænker: "Jamen der er jo ikke nogen der stjæler fra et brudepar" - men intet er helligt for folk der stjæler.. Og det kan jo være hvem som helst - tanten med kleptoman tendenser, nevøen med pengeproblemer, den uærlige musikere, den tyvagtige fotograf, den underbetalte tjener, en forbipasserende med lange fingre.... Der er flere mennesker end man lige tror der kan have adgang til ens gavebord..

Trist i mistede nogle penge - men det er trods alt kun penge! :) Og hvis bare resten af brylluppet forløb fantastisk - så pyt med resten!! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så ja - Selvom det er sørgeligt at det skal være sådan så er det en god ide. At folk går så langt som til at tage gavekort er lidt utroligt. Man kunne måske forestille sig at gavekortene har en form for et løbenummer så det er muligt at spore dem når de indløses. Ikke så meget på grund af pengeværdien men fordi sådanne episoder altid vil medføre at man efterfølgende vil spekulere over det og over hvem der kan have taget dem.

De gavekort man får idag - de der der ligner et kreditkort - og bare skal køres igennem dankort automaten - dem er der ingen spærring eller sporing på.. :( Jeg har haft sendt et gavekort til Matas som "blev væk" i posten, og da jeg ringede for at få det spærret fik jeg at vide at det kunne de ikke fordi det var "bare et gavekort".. Og så har jeg haft tabt min pung med et gavekort til Inspiration på 1000kr - hvor jeg ringede ned for at høre om man kunne spærre det, men det kunne de heller ikke.. Og det samme med et City gavekort (ihvertfald det de udsteder i Horsens) det er heller ikke "kodet" på nogen måde..

Så tror desværre at gavekort er "ligeså gode" som kontanter - når det kommer til at stjæle dem..

0

Del dette indlæg

Ej hvor strengt!! Har I en ide om det kan være nogle udefra, personale eller lign. eller er det mon en gæst? Kan slet ikke forstå folk kan gøre sådan! Ligesom tyve som bryder ind lige før jul og stjæler gaverne! Lyder måske overdrevet, men det kan jo meldes til forsikringen. Problemet er jo så om de vil sige at man selv er ude om det fordi man ikke har holdt øje - sådan er det jo fx med tasketyverier (men der kan man få gavekort erstattet)

Øvbøv, men kæmpe tillykke med brylluppet! :bestwishes: ¨Mon ikke det var en fantastisk dag!

0

Del dette indlæg

Men nej - det er sådan noget man tænker: "Jamen der er jo ikke nogen der stjæler fra et brudepar" - men intet er helligt for folk der stjæler.. Og det kan jo være hvem som helst - tanten med kleptoman tendenser, nevøen med pengeproblemer, den uærlige musikere, den tyvagtige fotograf, den underbetalte tjener, en forbipasserende med lange fingre.... Der er flere mennesker end man lige tror der kan have adgang til ens gavebord..

Trist i mistede nogle penge - men det er trods alt kun penge! :) Og hvis bare resten af brylluppet forløb fantastisk - så pyt med resten!!

7-9-13 så tror jeg ikke man finder synderne blandt de ansatte, musikerne eller fotograferne af 2 grunde. Hvis det vitterligt var tilfældet og det blev opdaget ville det udløse en fyring for de ansatte og de øvrige ville formentlig få ødelagt deres virksomhed. Derudover har disse slet ikke tid til at stå og fordybe sig i gavebordet.

Det er nok ikke så meget pengene det handler om men handlingen og det er ikke noget man bare siger pyt med det til. Det er præcist på samme måde som med slagsmål ved mærkedagefester. Det er noget som er med til at ødelægge minderne om festen men tyveri i en mindre forsamling giver samtidig anledning til tankebrud om hvem der dog kan finde på sådan noget, velvidende at det meget nemt kan være nogle man kender og selv har inviteret.

0

Del dette indlæg

Hvor er det dog ærgerligt at man ikke kan stole på folk, heldigvis er det få der er sådan.

Til vores bryllup tog min brudepige pengene og gav dem til sin veninde som hjalp i køkkenet. Hun gemte så pengene derude. Vi fik så kuverten da vi tog hjem. Med hensyn til gaverne, så var der heldigvis 3 der skulle sove på feststedet... på gulvet i soveposer... campingfolk :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trist i mistede nogle penge - men det er trods alt kun penge! :) Og hvis bare resten af brylluppet forløb fantastisk - så pyt med resten!!

7-9-13 så tror jeg ikke man finder synderne blandt de ansatte, musikerne eller fotograferne af 2 grunde. Hvis det vitterligt var tilfældet og det blev opdaget ville det udløse en fyring for de ansatte og de øvrige ville formentlig få ødelagt deres virksomhed. Derudover har disse slet ikke tid til at stå og fordybe sig i gavebordet.

Det er nok ikke så meget pengene det handler om men handlingen og det er ikke noget man bare siger pyt med det til. Det er præcist på samme måde som med slagsmål ved mærkedagefester. Det er noget som er med til at ødelægge minderne om festen men tyveri i en mindre forsamling giver samtidig anledning til tankebrud om hvem der dog kan finde på sådan noget, velvidende at det meget nemt kan være nogle man kender og selv har inviteret.

Men ligeså vel som man ikke aner om det er Moster Oda der har haft fingrene i kagedåsen - kan man jo heller ikke vide om det er musikerne, tjeneren, fotografen - who ever - der har følt sig berettiget til at snuppe lidt fra gavebordet.... :) Og selvfølgelig er det risikabelt hvis man er tjener eller lignende - og nej jeg ved godt at musikerene ikke render en hel masse rundt - det var mere for at lave en pointe der hedder - at det i princippet kan være ALLE! Ingen er jo "uskyldige" før det modsatte er bevist.. Hvis der er 100 mennesker i et rum, og der blir stjålet et gavekort - og rummet ikke er åbent for andre - så er der 1 (eller flere) i det rum der har stjålet det gavekort.. :wink:

Og med hensyn til om det ikke er noget man "siger pyt med det" til - så er man jo nødsaget til at komme videre i livet.. Og selvfølgelig er det brand ærgeligt - men set i det store billede, så skulle et par stjålne gavekort ikke have lov til at ødelægge min dag! Og tror måske den menneskelige natur tager over med sådan noget - og så "skyder man skylden på nogle andre" og lever i lykkelig uvidenhed om hvorvidt det er nogen i ens nærmeste familie der har stjålet fra en.. Jeg ved at jeg ville have det sådan ihvertfald! :)

0

Del dette indlæg

Uh hvor ærgeligt! :(

Vi har allerede tænkt tanken, og laver derfor en gaveboks/pengekuvertboks, som ikke kan åbnes før man klipper den op. Så bliver alle kuverter lagt ned i den..

Vi skal ikke åbne gaver på dagen, men først dagen efter, så hvis der er nogen der skal stjæle, så skal de stjæle hele den store boks :blink: og det vækker opsigt!

Jeg laver selv min, fordi jeg synes de er mega dyre på etsy mm. Fx sådan en her .. Bare en ide :)

il_570xN.248479411.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

pyha, sikke noget. Tak fordi du minder mig om, at jeg skal have udpeget én, der holder eventuelle gavekort og kontanter :unsure: Jeg kan sagtens følge Shedevils tilgang, men det er ikke nødvendigvis særligt let at skyde det hen. Selv fik jeg for nogle år siden stjålet min bærbare computer til min egen fødselsdagsfest, som jeg holdt på mit kollegium. Jeg være SÅ ked af det. Dels selvfølgelig fordi den var stjålet og kostede mange penge, men også ved tanken om, at nogen havde været på mit værelse og kigget i mine ting (den var gemt væk for ikke at friste en svag sjæl), og dels at det teoretisk set kunne være en af mine venner. Jeg trøstede dog mig selv med, at det nok var en fremmed, men det sætter altså en dæmper på en ellers vellykket fest. Dog må man jo prøve at ryste det af sig, når man alligevel ikke kan få mysteriet opklaret...

0

Del dette indlæg

Hej Allesammen.

Sjovt nok har mine gavekort fundet min postkasse i løbet af dagen.... Så tyven har åbenbart fået dårlig samvittighed.... Men jeg havde fået de to af kortene spærret hos kop og kande... Så jeg er glad over at de er tilbage hos mig igen.... Ved det ikke er er mit køkkenpersonale da de alle rejste til sverige igår.... Og jeg har været i postkassen i morges, og da jeg på et tidspunkt var ude med skrald var der noget der sagde mig at jeg lige skulle tjekke postkassen og der lå der en kuvert hvori de tre gavekort lå.... :huh: Men nu tænker jeg så bare hvem er tyven.... Hvem er det i familien/vennekredsen jeg ikke kan stole på.... Har desværre mine bange anelser...... hvor er det bare trist...

Men nu vil jeg se fremad, jeg er trods alt lige blevet gift med verdens dejligste mand.

0

Del dette indlæg

Først vil jeg sige, nej for f......Hvor det det bare ØV. Men nu skrivewr du at de er kommet tilbage, hvor er det dejligt, det er bare skide surt, at man ikke kan holde en fest unden der er nogle som har lange fingre. Har selv tænkt over det ,da vi skal være 2 steder, min mor holder nok gavekort og penge hvis det er det vi får.

0

Del dette indlæg

Jeg har oplevet lidt det samme:

Min søster og jeg holdt sidste sommer en stor havefest i anledning af hendes 18års fødselsdag og at jeg blev færdig med min uddannelse. Vi fik mange penge af vore søde gavmilde familie MEN dagen efter, opdagede vi at en der var forsvundet 1500 af min søsters penge og 2000 af mine. Min søsters penge lå i en kuvert i en skuffe og mine lå i en toilettaske, i en weekendtaske og der er altså ingen chance for at nogen kan have fundet pengene uden at vide på forhånd hvor de var! Der var efterladt mange penge begge steder, så jeg tænker også at hvis det havde været en fremmed, havde alle pengene været væk, men der var ingen andre end vores egen familie (ca. 55 personer) og det er da helt forfærdeligt at gå rundt og mistænke sine nærmeste!

Ja, man tror man kender folk...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg holdt min 30 års fødselsdag havde jeg ønsket mig penge til at rejse for. Jeg fik flere cheks, 100 pund og 7000 i kontanter. Desværre blev jeg forstyrret i åbningen af gaver men jeg var ikke bekymret for min veninde havde konvolutten!! Troede jeg men nej næste morgen var de 7000 taget op af kuverten! Veninden hastigt på vej hjem og jeg har ikke set hende siden.... Øv !

Ved jo ikke om der var hende for det ku jo også være en af de 87 andre men ja det var bare penge. Det fylder dog lidt for mig i og med at vi nuskal holde fest igen men denne gang bliver alt låst inde med det samme!

0

Del dette indlæg

Det er vildt at en venner+familie kan være sådan! Vi regner også med at lægge alle penge og gavekort i pengeskabet på vores værelse, så er vi sikre på at der ikke sker noget med dem.

Trist at folk skal udsættes for sådan noget.!

0

Del dette indlæg

Hej Allesammen.

Sjovt nok har mine gavekort fundet min postkasse i løbet af dagen.... Så tyven har åbenbart fået dårlig samvittighed....

Det var godt. Man kan så altid gøre sig overvejelser om hvorvidt det skyldes spærringen eller den dårlige samvittighed men hovedsagen er at der er én der har tænkt lidt videre.

0

Del dette indlæg

Og det er så lige takke for at man inviter folk med til sin livs fest, men godt at I fik dem igen, der må sidde en person derude i jeres vennekreds/familie, som har en meget dårlig smag i munden :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer