Andemone

.

45 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Så har jeg fået de sidste sten hjem, nu kan jeg få gjort den anden sko færdig også :cheerleader3:

Jeg endte med at bestille fra denne sælger på ebay. Jeg kom af med 146,- incl porto for 240 stk. SS 16, samt 100 stk.. SS7.

I alt giver det ca. 43 øre pr. sten og det synes jeg egentlig er ganske fint, i forhold til at den lokale hobby forretning skulle have næsten 1 kr. stk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror godt det kan lade sig gøre, men du skal være indstillet på at det tager tid.

Der er tre muligheder, den første er sten med "hotfix". Det er flade rhinsten, hvor bagsiden er beklædt med lim når man køber dem. Man bruger så en varmestav til at varme stenen og smelte limen inden man sætter den på stoffet. Det fungerer ret godt synes jeg, og det holder. Og så er det nemmere end at skulle dyppe stenene i limen hele tiden, desværre holder det ikke så godt på ikke-tekstil materialer.

Den anden mulighed er at købe sew-on rhinsten ligesom disse. Så er du sikker på det holder, ulempen kan være de små kroge der holder stenen fast måske kan sætte sig i sløret, men jeg har aldrig selv arbejdet med den type sten, så det er udelukkende et gæt. De skulle efter sigende skinne mere end de flade sten, fordi dybden gør det muligt at lave flere facetter i stenen.

Den sidste mulighed er nok den nemmeste, og helt sikkert det jeg selv ville gøre, nemlig at købe en flot applique og sætte på. Du slipper for en MASSE arbejde, og man kan tit finde nogle rigtig flote applikationsbånd eller enkelte appliques. Selv har jeg 3 m. af denne liggende:

post-48514-0-49645600-1330607548.jpg

Det var meningen at det skulle bruges på min kjole, men jeg har besluttet at holde det enkelt, så det bliver sat til salg snarest hvis det er. Hvis du vil søge på nettet efter bling "bånd" som mit, så søg på "Rhinestone trim". Både etsy og ebay giver mange resultater.

Dit projekt kan sagtens lade sig gøre, men med enkelte sten kommer det til at tage lang tid, så væbn dig med tålmodighed :)

0

Del dette indlæg

Tip til alle der ligesom mig selv elsker disse sko, man kan få en swarowski pistol hvor man klikker stenen ind hvorefter den smelter limen på bagsiden hvorefter man bare placerer dem der hvor man vil have dem.

Jeg var i praktik hos en dame der havde sådan en, hun havde købt den i tyskland men den må kunne findes på nettet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Yahaa... hvor er de super flotte.... flot arbejde... lige et lille spørgsmål, ved godt at du ikke bruger de tidl. linkede hjemmeside mere, men hvad for nogle sten er det du bruger??

Et andet lille spørgsmål... Hvor store er de sten du bruger i mm?? Mere fordi, jeg er udd. negleteknikker, og tænker på om ikke de sten vi bruger til at deko. negle kan bruges... men måske er de for små... Bare en tanke, for dem kan man købe i Dk til omkring 70 kr. for 100... men ved selvfølgelig ikke hvad de koster med forsendelse og alt på ebay.....

hilsen

Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer