Brumle01

invitationer... praktisk info... hvad skriver man?

15 indlæg i dette emne

Helt naivt sidder jeg hér og roder rundt... for hvad pokker skal man egentlig skrive af information i invitationerne? ud over adresser og overnatningsmulighed...

Jeg er bare helt blank og vil jo helst ikke glemme noget...

Er der ikke nogen erfarne bridezillaer derude i forum, der kan hjælpe mig?

Desuden skal vi invitere en del gæster til reception, mens andre skal til både reception og fest om aftenen, men hvordan får man lige flettet ind - på en pæn måde - at "I skal gå hjem kl. 17, når vi andre skal til fest?!" :pokey:

Vil jo helst ikke have at nogen skal føle sig holdt udenfor, men vi skal have ca . 80 til reception og kun omkring halvdelen skal med om aftenen....

What to do...?? :huh: :huh: :huh: :huh: :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Af praktisk informationer har vi skrevet adresser, kontaktinfo på toastmaster og gavekoordinator og så har vi skrevet forbehold. Vi vil fx gerne frabede os børn på bryllupsdagen.

Jeg er før blevet inviteret til en reception, hvor der så bare stod: I anledning af vores bryllup inviteres I til reception der og der fra 15 til 17.

0

Del dette indlæg

Desuden skal vi invitere en del gæster til reception, mens andre skal til både reception og fest om aftenen, men hvordan får man lige flettet ind - på en pæn måde - at "I skal gå hjem kl. 17, når vi andre skal til fest?!"

Det ligger måske også i kortene men I skal helt sikkert lave en særskilt invitation til receptionsgæsterne. Det nemmeste er hvis reception og fest skal holdes på 2 forskellige sider men det er ikke afgørende. I bund og grund behøver I ikke at stå til regnskab for hvorfor i kun vil se folk til reception. Hvis I selv vil det så kunne I skrive noget i retning af: Hvor gerne vi end ville det så har vi ikke midler til at holde fest for andre end nærmeste familie og venner.

0

Del dette indlæg

Vi lavede seperate indbydelser til receptionsgæsterne hvor vi skrev tidspunkt på "Receptionen varer fra 14.30-17.00".. :)

Praktisk Info havde vi:

Adresse på kirke & feststed

Kontaktoplysninger på: toastmaster, musikere & os..

Info omkring: fotografer (at de var der hele dagen og at de var de eneste der måtte tage billeder i kirken), gaveønsker i Inspiration & at Dresscoden var festlig i den grad folk ønskede det... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes egentlig det der med "at undskylde" i en receptions indbydelse er faux pas i min verden... Man sender en indbydelse fordi man ønsker at folk kommer - allerede der er modtageren jo bevidst omkring at de som gæst er ønsket... Så synes jeg det er unødigt at begynde at forklare hvorfor... :)

Medmindre der hersker helt specielle forhold, hvilket der jo gør for nogen, mht hvem der inviteres til reception - så tror jeg at LANGT de fleste godt ved hvis de er tæt nok på til at få en invitation til fest - og modsat - hvorfor de "kun" skal med til reception.. :)

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar... viser jer lige mit eksempel. Jeg har tænkt at der skulle sendes to forskellige invitationer:

Vi skal giftes!

Vi vil gerne dele dagen med

------------------------------------------

Vielsen finder sted den .... XXXXXX....... Kirke.

Efter vielsen inviteres I til bryllupsreception

i ...XXX.... fra kl. 14 - 17.

Klokken 17.30 er der på middag og bryllupsfest

på Mølkjær Kro i Ødsted.

Vi glæder os meget og håber, at I vil være med til

at give os en smuk og uforglemmelig dag!

De kærligste hilsner

X & X

Den gennemstregede tekst vil så kun stå i invitationerne til "heldags-gæsterne", men ellers er invitationerne ens.

Hvad synes I?

0

Del dette indlæg

Bare en tanke. Mange (nogen....) laver de der CD'er, som gæsterne kan tage med hjem og så sende til brudeparret - men mange her inde skriver, at der næsten ikke er nogen som har taget en CD med hjem..

Man kunne jo godt skrive under praktisk information, at der under både reception og fest (eller kun fest) vil stå en kurv med CD'er som de meget gerne må sende retur med billeder fra dagen.

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar... viser jer lige mit eksempel. Jeg har tænkt at der skulle sendes to forskellige invitationer:

Vi skal giftes!

Vi vil gerne dele dagen med

------------------------------------------

Vielsen finder sted den .... XXXXXX....... Kirke.

Efter vielsen inviteres I til bryllupsreception

i ...XXX.... fra kl. 14 - 17.

Klokken 17.30 er der på middag og bryllupsfest

på Mølkjær Kro i Ødsted.

Vi glæder os meget og håber, at I vil være med til

at give os en smuk og uforglemmelig dag!

De kærligste hilsner

X & X

Den gennemstregede tekst vil så kun stå i invitationerne til "heldags-gæsterne", men ellers er invitationerne ens.

Hvad synes I?

jeg syns det ser fint ud.. jeg syns ikke der er så meget at tage fej af. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der mangler måske lige et tidspunkt for vielsen :) Mit gæt er at vi taler kl. 13 og så skal I ihvertfald sørge for at der står nogen og kan modtage folk for I og gæsterne når nok ikke frem til kl. 14 med tanke på at en vielse varer ca. 1 time inkl. riskastning m.v og smaltalk udenfor efterfølgende.

0

Del dette indlæg

Vi skrev følgende i middagsinvitationen:

Kære ..........

Boblerne er lagt på køl og det gode vejr er bestilt

– for vi skal giftes 21. juli 2012

Vores særlige dag ville ikke være den samme uden familie og venner omkring os, så vi håber, I vil deltage i vores reception og festmiddag.

Dagens program:

Kl. 15.00-17.30: Reception med middelhavs-snacks, lidt sødt, kolde drikke og underholdning for børnene.

Kl. 17.30-04.00: Grillbuffet, hygge og efterfølgende dans. Festen er børnefri, bortset fra de små, der stadigvæk ammes.

Vi glæder os til at se jer.

Mange kærlige hilsener

X & X

Side 2:

Adresse: ............

Dresscode: Festligt, gerne afslappet. Gommen bærer jakkesæt

Praktisk info kan findes på følgende hjemmeside ................ (der har vi lagt links til overnatningsmuligheder, link til ønskeseddel på onskeseddel.dk og en masse andet småtteri ind)

S.U. senest 25. juni 2012.

Vores monogram

Og på receptionsindbydelsen står der stort set det samme bare uden henvisning til hjemmeside og uden info om middagen og med lidt flere detaljer om receptionen. Hjemmesiden har vi lavet ud fra en færdig skabelon på mywedding.com og det er gratis. I min verden er det et hit og ret nemt at have med at gøre.

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke for at være fordømmende men hvorfor er det lige så mange ikke vil have børn med????

Jeg skal selvfølgelig heller ikke have en million gæster med :-)) Men vores familie får lov til at tage hjemmeboende børn med. Det er en hygge dag og jeg vil have hele min familie omkring mig - og så ungerne. Det er jo dem der holder liv i festen :-))

Men vi laver også to separate (jeg har stjålet lidt inspiration hist og pist) - en receptionsinvitation som bare er et lille kort hvor der står :

Bryllupsinvitation

Kære

xxxxxxxx

Vi skal giftes og vi glæder os meget!

Vielsen finder sted i xxxxx

Den 13/8-16 kl. 14.

Efter vielsen går vi over i xxxxxx forsamlingshus,

Hvor der er reception fra kl. 15.30 – 17.30

Vi håber, at I vil være med til at give os en smuk og uforglemmelig dag!

Kærlig hilsen

xxxxxx

Og så en egentlig bryllupsinvitation til fest gæsterne - den bliver på to "sider" på den ene side står alle de praktiske oplysninger (bla. programmet for dagen) og på den anden side står:

Bryllupsinvitation

Kære

xxxxxxxxx

Champagnen er lagt på køl

Danseskoene er pudsede

Og vejrguderne er bedt om godt vejr,

så den 13. august 2016 skal vi giftes!

Vielsen finder sted i xxxx kirke kl. 14 med efterfølgende reception og herefter middag og fest.

Vi ønsker en hyggelig dag i godt selskab med venner og familie, hvor næste

morgen er præget af ømme fødder, lette tømmermænd - og specielt glæden

over at have haft en vidunderlig fest.

Vi glæder os utrolig meget og håber I vil dele denne store dag med os

De kærligste hilsner fra

xxxxxxxx

0

Del dette indlæg

Det er en gammel tråd du har fundet der Majer711 :)

Jeg kan godt forstå, hvorfor mange vælger ikke at have børn med.

For det første kan det blive røvsygt for børnene at skulle være med til bords i 5-6 timer

Hvis der er mindre børn som skal holdes under opsyn går det ud over forældrene som ikke kan slappe rigtigt af

Hvis man som gæst fester og drikker vin og drinks og måske ender med at blive fuld så hænger det også dårligt sammen med at have sit barn med

Hvis der er mindre børn med så vil nogle af forældrene helt sikkert vælge at gå hjem relativt tidligt for at lægge børn

Så jeg synes, at der er meget der taler for ikke at have børn med.

Men selvfølgelig kan det lade sig gøre, hvis alle er indstillede på at børnene hører hjemme til brylluppet, og man kan jo sagtens gøre det børnevenligt med legerum, hvilerum osv så de ikke skal sidde til højbords hele aftenen og kan blive puttet senere :)

0

Del dette indlæg

Vi havde faktisk inviteret min kusines to poder der på daværende tidspunkt var eneste børn, men de valgte at få børnene passet af samme grund som Ki nævner...

Vi skal selv til en masse bryllupper i år og med undtagelse af min svigerindes bryllup, hvor de kun holder et par timers reception bagefter, så skal Leonora passes for det er alt for mange timer for hende (hun er kun knapt 6 måneder nu) og jeg ville ikke kunne nyde festen fordi jeg ville være på hele tiden (jeg drikker ikke alkohol så det er ikke så meget derfor)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer