Sign in to follow this  
Followers 0
Janina

Kan man være bekendt...?

12 posts in this topic

Jeg kom til at tænke på: Når tiden for "svar udbedes" er udløbet, kan man så godt være bekendt at kontakte folk man ikke har hørt fra for at høre om de kommer, eller må man bare gå ud fra at de ikke er interesserede?

Jeg er overhovedet ikke nået dertil endnu, men jeg har på fornemmelsen at der er en bestemt del af min familie som måske nok har tænkt sig at komme, men muligvis ikke lader høre fra sig.

0

Annonce ♥

Ja da! Selvfølgelig kan man det :)

0

Ih altså - det er lidt svært..

For på en måde syntes jeg bare det er op til folk selv at svare, hvis man ikke får noget svar, så regner man med at de ikke kommer.

Men på den anden side, hvis I regner med at de kommer, så send da lige en sms eller noget..

Havde det været fødselsdag, var det lidt noget andet - men til bryllup er det nok lidt vigtigere at vide hvor mange der kommer :)

0

Ja selvfølgelig må du kontakte dem! Men hvis folk ikke har svaret inden svarfristen udløber, så tror jeg ofte det bunder i at folk mener det er selvskrevet at de da selvfølgelig kommer. Lidt a la "det troede vi da at I vidste".....

Så lad være med på forhånd at afskrive gæsterne som "ikke interesserede i jeres bryllup", hvis de ikke får svaret, det kan være at de bare slet ikke tænker over at det er nødvendigt af hensyn til jeres planlægning :rolleyes:

0

Annonce ♥

Jeg tror at situationen kan blive endnu mere akavet, hvis man ikke har spurgt dem om de kommer.. Tænk hvis de nu bare mødte op, og man måtte bede dem om at gå.. Det er ikke fordi jeg ikke synes, at det er folks eget ansvar og at det er uforskammet ikke at svare. Men tror man må opveje hvor vigtigt forholdet til disse personer er, og hvor vigtigt det er om de kommer :)

0

som de andre skriver så kan du selvfølgelig godt kontakte dem.

men jeg er så selv af den mening at svare de ikke, så kunne jeg godt være fristet til at tage det som et nej, og dukker nogen så op alligevel så får de at vide at eftersom de ikke svarede gik jeg ud fra det var et nej.(men det er så helt generelt jeg har det sådan uanset anledning. jeg syns det er lidt uopdragent ikke at svare når man er inviteret og der bliver bedt om et svar)

men i et tilfælde som bryllup hvor der er flere ting der skal hænge sammen, og man ikke altid bare lige kan finde en ekstra plads+mad så ville jeg også kontakte dem og spørge om de kom eller ej.

0

Tak for jeres svar :)

Jeg har jo lavet en hjemmeside med al info om brylluppet og dér har vi så en tilmeldingsfunktion. Der er allerede mange som har været meget begejstrede for den måde at gøre det på, for så er det super nemt at tilmelde sig, når man alligevel sidder foran skærmen. Ud af vores 65 inviterede gæster er der kun 2 som ikke bruger internettet til dagligt, men det er min far og min mormor som jeg jo er i kontakt med til hverdag, og de kommer helt sikkert.

Den eneste grund til at en del af min fars familie kunne finde på at "glemme" at tilmelde sig selvom de gerne vil komme, er egentlig bare, at de er virkelig underlige! (håber ikke de læser med her) Jeg tror helt sikkert også de kunne finde på at melde sig til, og så bare blive hjemme! Hvorfor er det man skal være i familie med den slags mennesker?

0

Arj, sikke da noget rod, hvis de kan finde på sådan noget. Jeg synes helt sikkert, at man som kommende brudepar kan tillade sig at bede om et svar. Der skal jo gives besked videre, og det er altid rart at få besked, så er endnu et skridt på vejen jo taget, og kan give mere ro.

Det er en smart idé I har fundet på med tilmelding på den måde! Er du en haj til programmering af hjemmesider, eller "fulgte der en tilmeldingsfunktion med"? :)

Edit: Hovsa,stavefejl.

Edited by Felinity
0

Annonce ♥

Hvis folk ikke har svaret på vores S.U. dag så lader jeg det gå nogle dage også begynder jeg at kime dem ned... kan være nogle har glemt det eller folk tror at man ved at de kommer.. hellere være 100 % sikker end slet ikke sikker, for ens egen skyld :)

0

• Vi har også familiemedlemmer som er længe om at svare, og jeg vil ikke tøve med at spørge efter svar fristen :pokey: - de ved det jo som regl godt selv at de er slemme til at smøle med feedbacken :tunge: . Og så er der jo også den mulighed at de ikke har fået invitationen - det er jo altid en risiko, og så er det da bedre at spørge

0

Det er en smart idé I har fundet på med tilmelding på den måde! Er du en haj til programmering af hjemmesider, eller "fulgte der en tilmeldingsfunktion med"? :)

Det er på mywedding.com som netop er beregnet til at lave bryllupshjemmeside (helt gratis) og hvor der er en slags skabelon og så skal man bare vælge et design og derefter sætte sin egen tekst og billeder ind! Det er lidt svært i starten, men når man lige har leget lidt med det, så er det faktisk rigtig nemt. Jeg er virkelig ikke en haj til IT, så når jeg kan finde ud af det, så kan alle! :) Man kan rode rundt med det som man vil og når man så synes man har fået lavet en side som man gerne vil have den "tænder" man for den og så kan hele verden se den! Tilmeldingsfunktionen er en del af siden. Jeg har fået så meget positiv feed-back på den hjemmeside, så det kan jeg varmt anbefale :)

0

Ih, det lyder godt, det må jeg kigge på. Tak for informationen :)

0

Annonce ♥