KristineL

Topfigur - mumitroldene?

21 indlæg i dette emne

hej zilla´er :)

Jeg skal selv lave vores bryllupskage, og vil også rigtig gerne modellere nogle topfigurer selv, og så var det jeg kom på at lave mumi og snorkfrøkenen med udgangspunkt i det her billede. Jeg synes det er så sødt, og i øjeblikket er det faktisk mit profilbillede på FB, jeg ser os måske nok lidt som et par søde, små, runde trolde :lol: Kagen skal holdes i hvid/cremefarvet, lidt gul (marguritter som pynt) måske lidt grønt (blade) og så friske jordbær rundt i kanten (måske)

Tror I ikke det måske kunne se fint ud med et par mumitrolde på toppen? De bliver holdt i næsten hvide (mumi lidt lyseblå og snorkfrøkenen lidt gul) og så evt med en lille blomst i håret.

Jeg har også overvejet badeænder. De er ret søde dem man kan få med høj hat og slør, men jeg er absolut ikke den store badeand selv, er ikke så glad for vand, så de passer ikke helt til mig :blush:

Jeg har virkelig overvejet meget og været inde over flere forskellige dyr, for vil ikke have mennesker, og vil ikke have de der købe-plastic-figurer.

Så ja, hvad tænker I? Bliver det for åndssvagt og barnligt, og ikke-bryllups-agtigt...? Er der andre der har alternative topfigurer på bryllupskagen?

KH Kristine

post-52533-0-75839200-1334689476.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er supervalg. Jeg havde selv overvejet en eller anden sjov figur, men vi skal ikke have figur på vores kage. Jeg synes det er meget mere interessant end den tradionelle brud og gom og også noget folk vil husk bagefter

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, ja smølferne kunne også være fine :loveboard: Aj, nu kommer jeg jo helt i tvivl om det skal være mumitrolde eller smølfer, hi hi :lol: Stine85, tak for linkene, men hvis det bliver mumitroldene, vil jeg selv modellere dem af MMF.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville da være sødt med en hjemmelavet og anderledes topfigur - fx mummitroldene :)

Vil blot lige sige, at hvis du beklæder kagen med fondant, så er det en dum ide at bruge friske jordbær i kanten, da fugten fra disse vil "smelte" fondanten

0

Del dette indlæg

Vi ville forresten oprindeligt have haft corpse bride... men det er ikke muligt at bestille dem i den størrelse - vi skal have cupcakes som bryllupskage... men nu bliver det så smølfe brudeparret og de pyntes med sukkerblomster og sukkersommerfugle.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved godt at friske jordbær ikke harmonerer så godt med fondant, så derfor skal de også kun ligge langs kanten på fadet til pynt og ikke på selve kagen. Jeg tror også at selve "låget" bliver en blanding af marcipan og fondant, måske ren marcipan for det kan min kæreste bedre lide. Pynten bliver af MMF. Godt at høre at min mumi-ide ikke er helt tosset :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg synes helt klart du skal go for Mumitroldene :) Jeg er i gang med at lave en topfigur af Fimo-ler som bliver to små får :) Jeg går ikke så højt op i om det er "rigtigt" men jeg synes det er sjovt. Jeg ved ikke om kæresten synes det er lige så sjovt, men han har endnu aldrig tænkt tanken "topfigur" og så må han jo tage den topfigur der ER på kagen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev vi gift :loveshower: og jeg fik selvfølgelig lavet bryllupskagen og mine fine mumi-topfigurer, som jeg da synes I skal se :)

Sikke en fin og flot kage og nogle enorm flotte mummitrolde topfigurer til kagen :):metteholm

0

Del dette indlæg

Jeg er med på den med smølferne. Så kan man jo få smølfekage, når man er blevet smølfet i kirken tidligere på dagen... Egentligt et godt tema, som måske ikke er så bryllupsagtigt, men det er skægt og sikkert noget gæsterne vil huske..

Og det er jo perfekt til den blå ting. Evt kunne man jo stille små smølfefigurer på bordene som pynt, og når så folk havde smølfet nok, så kunne man jo bare sætte dem væk.Så fylder de jo ikke hele festen.

Kh Anell

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer