DitteAa

Dilemma ang. vielses tidspunkt

22 indlæg i dette emne

Hej piger!

Jeg er helt ny herinde, men sikke da en fantastisk side - hvor bliver man bidt af den og får mange gode (og iflg. min kommende mand lidt overflødige) ideer :-)

Vi er dog kommet i et dilemma ang. vielsestidspunkt og fotograf/reception som jeg håber i kan give jeres mening om?

Vi skal giftes til november og vil efter vielsen meget gerne fotograferes udenfor (så vi krydser fingre for godt vejr) :-)

I kirken har vi mulighed for at blive gift kl 13.00 eller 15.30. Egentlig havde vi taget kl. 15.30 men nu overvejer vi om vi skal tage den tidlige tid istedet for. Som vi ser det er der både gode og dårlige ting ved begge tidspunkter:

13.00: Vi kan nå at blive blive fotograferet inden det bliver mørkt. Imens skal gæsterne være til reception som vi vil holde hjemme hos os selv (for at spare lidt penge og det er tæt på kirken). Dog er vi bange for om det er for lang tid for gæsterne at være til reception inden de kan køre mod feststedet) (vi regner med reception fra ca. 14.15/14.30 - 16.30) og så velkomstdrink på feststedet kl. 17.00?

15.30: Når vi er færdige i kirken kan vi ikke blive fotograferet udenfor da det nærmest er mørkt og det vil så blive i et atelier som ikke er det vi helst vil. På den anden side kan gæsterne nærmest køre direkte til feststedet hvor de kan få lidt kaffe/te/velkomstdrink vi ankommer. (Så vil de være på feststedet fra ca. 16.30) og tiden vil dermed ikke blive så lang for dem.

Men hvem skal man helst "tage hensyn til"...? Sine egne ønsker ang. fotograf eller gæsterne og om de ikke kommer til at kede sig...

Sikke en lang smøre jeg fik skrevet...håber i nåede igennem den og kan give os nogle råd....

Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes I skal tage hensyn til jeres behov for udendørs fotografering... det er once in a lifetime! Selvfølgelig kommer jeres gæster ikke til at kede sig til en reception hjemme hos Jer. I er jo ikke væk i flere timer, men kommer og underholder dem hurtigst muligt :) De kan vel strengt taget også underholde sig selv :)

0

Del dette indlæg

Jeg er enig. I skal da tilrettelægge dagen efter jeres egne ønsker og jeg synes jeg kan mærke at det betyder meget at blive fotograferet udenfor. Gæsterne burde sagtens kunne underholde sig selv i den time i er væk :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej piger!

Jeg er helt ny herinde, men sikke da en fantastisk side - hvor bliver man bidt af den og får mange gode (og iflg. min kommende mand lidt overflødige) ideer :-)

Vi er dog kommet i et dilemma ang. vielsestidspunkt og fotograf/reception som jeg håber i kan give jeres mening om?

Vi skal giftes til november og vil efter vielsen meget gerne fotograferes udenfor (så vi krydser fingre for godt vejr) :-)

I kirken har vi mulighed for at blive gift kl 13.00 eller 15.30. Egentlig havde vi taget kl. 15.30 men nu overvejer vi om vi skal tage den tidlige tid istedet for. Som vi ser det er der både gode og dårlige ting ved begge tidspunkter:

13.00: Vi kan nå at blive blive fotograferet inden det bliver mørkt. Imens skal gæsterne være til reception som vi vil holde hjemme hos os selv (for at spare lidt penge og det er tæt på kirken). Dog er vi bange for om det er for lang tid for gæsterne at være til reception inden de kan køre mod feststedet) (vi regner med reception fra ca. 14.15/14.30 - 16.30) og så velkomstdrink på feststedet kl. 17.00?

15.30: Når vi er færdige i kirken kan vi ikke blive fotograferet udenfor da det nærmest er mørkt og det vil så blive i et atelier som ikke er det vi helst vil. På den anden side kan gæsterne nærmest køre direkte til feststedet hvor de kan få lidt kaffe/te/velkomstdrink vi ankommer. (Så vil de være på feststedet fra ca. 16.30) og tiden vil dermed ikke blive så lang for dem.

Men hvem skal man helst "tage hensyn til"...? Sine egne ønsker ang. fotograf eller gæsterne og om de ikke kommer til at kede sig...

Sikke en lang smøre jeg fik skrevet...håber i nåede igennem den og kan give os nogle råd....

Ditte

IH, velkommen til, Ditte!! :bearhug: Du kommer til at ELSKE denne side (som er en herlig tidsrøver) :lol:

For det første: HURRAA!!! Så kom der endelig én mere end mig, der skal giftes dén dag (vi skal nemlig også giftes 10-11-12)

Vores dagsplan lyder som følger:

Vi skulle oprindelig være viet kl 14.00, men har ændret det til kl. 13.00 af hensyn til fotograferingen og det vigende dagslys, der forsvinder hurtigt i november.

Receptionen starter kl. 14.00, mens vi er til fotografering.

Kl. 15.00/15.30 regner vi med at være retur og skære bryllupskagen for.

Kl. 17.00 slutter receptionen

Kl. 17.30 serveres velkomstdrink på kroen (der er en halv times kørsel)

Og ved ikke om vi går til bords kl. 18.00 eller 18.30.

Men vi skal holde receptionen på et museum, som gæsterne så har lov til at gå rundt og kigge nærmere på. Derudover har jeg arrangeret lidt underholdning, der også kommer til at foregå ved receptionen, så de kommer ikke til at kede sig :wink:

Men der kan jo sagtens arrangeres en eller anden form for aktivitet - har f.eks. set tidligere idag, at én havde forslået en række spørgsmålskort, som kunne bruges til at sætte gang i snakken :)

Jeg synes klart at i skal tænke på jeres ønsker og drømme for dagen - gæsterne skal nok finde noget at tale om og give sig til. Du kan jo evt også have en gæstebog eller lignende som sendes rundt ved receptionen. Der er også nogen som laver fotocollager og lignende, som gæsterne kan more sig over.

Håber det gav lidt inspiration :)

:bearhug: mange knus fra den anden Ditte/alias Brumle

0

Del dette indlæg

Vi skal vies kl. 13.00, derefter er der reception hvor vi regner med at smutte ca. 15.30 - 16.00. Så har vi tid til fotografering inden der er velkomstdrinks på feststedet kl. 17.30.

Det lyder på dig som om det betyder meget at i kan få taget billeder udendørs, og det er altså hyggeligt til reception; gæsterne bestemmer selv hvem de snakker med, der er drikke, kage og måske lidt til at stille sulten med. Ikke noget jeg ville brokke mig over som gæst :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes sagtnes, i kan holde vielsen kl. 13. Men fordi receptionen så bliver ret lang, synes jeg det er vigtigt, at der sker noget! Jeg var for nogle år til et bryllup kl. 13, hvor receptionen bare føltes som én lang ventetid, fordi vi bare stod og drak lidt sodavand eller øl og ventede på, at vi kunne køre ud til feststedet. Til gengæld har jeg også været til et bryllup kl 14., hvor receptionen var rigtig hygelig og slet ikke føltes lang, fordi tiden blev fyldt med bl.a. at spise bryllupskage.

Vi skal giftes kl. 13.30, og holder reception på feststedet. Her regner jeg med, at gæsterne får taget parbilleder, mens vi er af sted med fotografen, og når vi så kommer, bliver bryllupskagen serveret - og så får vi velkomstdrinks og går til bords 17.30 - 18. :)

0

Del dette indlæg

Jeg tror, at i vil blive godt tilfredse med en vielse kl. 13.00. :)

Jeg tror ikke, at jeres gæster vil opleve det som en lang eftermiddag, selvom vielsen er kl. 13. Der er jo tid til at hygge, få lidt at spise og lære folk lidt at kende inden i kommer.

Hvis i vælger en vielse kl. 15.30, tror jeg måske i kan blive lidt pressede på tid, og i får måske heller ikke tid til at opleve og fordøje de oplevelser i står i.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes her d. 2. juni. Og det er først kl. 16 vi giver hinanden vores ja.. ;) Kan godt se det er svært for jer mht fotografering. Og jeg ville vælge det der betyder mest. Men at det sku være mere presset kommer vel an på planlægningen. Og hvad der skal ske.. Vores gæster kører fra kirken og ud til feststedet hvor der er øl og vand. Kl. 17.45 ankommer vi, og så er der velkomstdrinks. Vi går til bords 18.30 :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har selv ændret det fra vielse kl. 15.00 til vielse kl. 13.30. Tænk på hvor hurtigt dagen også går, hver en time tæller og hellere have god tid end at noget bliver stresset, eller man ikke kan nå udendørs billeder....

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes her d. 2. juni. Og det er først kl. 16 vi giver hinanden vores ja.. ;) Kan godt se det er svært for jer mht fotografering. Og jeg ville vælge det der betyder mest. Men at det sku være mere presset kommer vel an på planlægningen. Og hvad der skal ske.. Vores gæster kører fra kirken og ud til feststedet hvor der er øl og vand. Kl. 17.45 ankommer vi, og så er der velkomstdrinks. Vi går til bords 18.30 :)

Jeg tror ikke jeg ville turde gå til bords så sent.... Nu ved jeg ikke hvor stort jeres selskab er, men er der bare lidt indslag i form af sange eller taler, så kan det ret hurtigt blive svært at nå brudevalsen inden 24.00. -og jeg taler af tidligere tjenererfaring:-D

Vi satser på at være til bords aller senest 17.30.

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg

Det ville jeg så ikke være så bange for. Jeg har oplevet bryllupsfester hvor de først er startet middagen 19.30 og har været færdige i god tid inden kl. 24 men også middage der er startet kl. 17.30 og er trukket ud til tæt på kl. 24. Det handler i højere grad om forløbet af middagen og ikke mindst styringen. Langt de fleste steder bliver middagen forsinket et kvarter til en halv time i forhold til det planlagte og enkelte gange bliver den rykket frem. Det har ikke den store betydning helt overordnet.

Jeg ville derimod overveje hvad der skal være af drikkevarer til receptionen og hvad der ikke skal være for jeg har set enkelte eksempler på at lange receptioner hvor folk bare har kunnet tage for sig har medført at nogle ikke var helt appelsinfri til den efterfølgende middag og det er ikke altid lige heldigt. :)

0

Del dette indlæg

Det ville jeg så ikke være så bange for. Jeg har oplevet bryllupsfester hvor de først er startet middagen 19.30 og har været færdige i god tid inden kl. 24 men også middage der er startet kl. 17.30 og er trukket ud til tæt på kl. 24. Det handler i højere grad om forløbet af middagen og ikke mindst styringen. Langt de fleste steder bliver middagen forsinket et kvarter til en halv time i forhold til det planlagte og enkelte gange bliver den rykket frem. Det har ikke den store betydning helt overordnet.

Jeg ville derimod overveje hvad der skal være af drikkevarer til receptionen og hvad der ikke skal være for jeg har set enkelte eksempler på at lange receptioner hvor folk bare har kunnet tage for sig har medført at nogle ikke var helt appelsinfri til den efterfølgende middag og det er ikke altid lige heldigt. :)

Det er sjovt, du og jeg er altid fuldstændigt uenige, det var aldrig gået hvis du skulle spille til vores fest:)

Jeg mener netop at starttidspunktet har meget stor betydning!

Du kan da ikke sige andet, end at det er bedre at starte tidligt og være på den sikre side. Hvis en festmiddag starter kl. 17.30 og man ikke når brudevalsen, så er det godt nok dårlig styring ja! Men jeg kan ikke forestille mig, at der har været ret mange gæster, retter og indslag i de situationer hvor du mener en middag kan starte kl. 19.30 og være færdig i GOD tid som du skriver, inden kl. 24.00.

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det handler om uenighed Stjarna for jeg forstår såmænd godt hvad du siger og er heller ikke uenig som sådan :) Det handler for mig mere om at de bryllupsselskaber og middage jeg oplever er utroligt forskellige både for såvidt angår indslag m.v. som hvad angår pauser og ophold. Selvfølgelig har starttidspunktet en del at sige men alting med måde. Naturligvis bliver det nemt presset hvis man først starter middagen 19.30 men taler vi 18.30 så giver det altså 5 timer frem til kl. 23.30. Det kan måske betyde at kaffen så skal udskydes til efter brudevalsen, men være bange for at man ikke ville være fædig med middagen inden 24 ser jeg ingen grund til. Hvis en middag strækker sig udover 5 timer ja så vil jeg mene at det er udtryk for dårlig styring anset tidspunkt. De fleste brudepar ønsker ikke at middagen bliver en marathonseance. Det er ganske enkelt ikke optimalt at folk sidder ved middagsbordet i 5 stive timer uden at der er synderligt mange indslag men hvor tingene bare trækkes ud med det resultat at mange "går kolde" som jeg plejer at sige det. 3 timer er tll gengæld underkanten fordi det ofte ikke yder maden den respekt som den har fortjent.

Men når vi ser bort fra det med brudevalsen så anbefaler jeg faktisk selv folk at starte så tidligt som muligt for med henblik på at kunne fremrykke brudevalsen og give flere - herunder mange ældre gæster - mulighed for at få mere ud af sidste del af festen eller i det hele taget at få mere i den sidste ende. :)

0

Del dette indlæg

Tag vielsen kl 13 så I får så meget bryllupsdag som muligt. Og nej det er ikke lang tid at være til receptionen.. bare I sørger for at der er lidt mundgodt, noget god musik på anlægget.. En god ide er nok at meddele gæsterne om der serveres få snack / kage eller om de kan spise sig mætte ved reception. Jeg var til et bryllup hvor vielsen var omkring 13-14 tiden (kan ikke huske nu) med frokost bagefter - men dette var ikke meddelt, så vi havde snuppet en hotdog inden.. Det var lidt ærgeligt.. Ligesom at I ikke vil have sultne gæster..

Jeg skal selv giftes kl 13 i oktober og har godt overvejet mht. fotografering at vi nok bliver nødt til at gøre det med det samme, havde ellers tænkt bare at smutte tidligt fra receptionen ved 15 tiden til fotograferingen inden vi skal videre til feststedet.. Men har set i den nautiske almanak at solen går ned der ved 16 tiden.. Hvis du vil kan jeg slå efter for dig med tusmørke og solnedgang på din dato :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for de mange gode svar!

Jeg tror vi følger vores mavefornemmelse så og tager den tidlige tid, så vi kan få nogle (forhåbentlige) gode billeder, da det betyder meget for os.

Jeg kan fornemme at man kan finde ideer til mange gode smålege til at fordrive tiden med herinde, så det må jeg lige finde lidt om:-)

Røde: Jo tak det lyder spændende det må du gerne finde ud af. Det kunne da helt sikkert blive nogle flotte billeder:-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer