LEAntropisk

Er det utopi?

32 indlæg i dette emne

At tro vi kan finde et sted at holde bryllup omkring Århus der:

A) ikke koster en bondegård

B) hvor vi selv kan medbringe maden og pynt mm

C) der har stole, borde, service mm til omkring 80 personer

D) der er med have, strand, skov eller lignede til udendørs vielse/fest

Er ør af at Google og en smule opgivende om at få vores drømmebryllup :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du ikke er til forsamlingshuse, så vil jeg mene det nok er utopi, medmindre du kender nogen der kender en lade, men den er nok ikke møbleret så. Der findes jo mange forsamlingshuse i hele Østjylland så det er med at holde øjnene åbent for alt. Der er jo alligevel ret lang tid til endnu så du behøver jo ikke stresse over det allerede.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du ikke er til forsamlingshuse, så vil jeg mene det nok er utopi, medmindre du kender nogen der kender en lade, men den er nok ikke møbleret så. Der findes jo mange forsamlingshuse i hele Østjylland så det er med at holde øjnene åbent for alt. Der er jo alligevel ret lang tid til endnu så du behøver jo ikke stresse over det allerede.

Det er hvad man får ud af at forelske sig i alle de pladderromantiske amerikanske bryllupsbilleder med store smukke haver med træer og lanterner. Øv.

Men tak for svaret.

0

Del dette indlæg

altså forsamlingshuse er måske ikke de smukkeste, når de står der, og slet ikke er pyntet op til bryllup, men man kan jo gøre en masse med lagner og andet godt :)

hvad med Sabro forsamlingshus, eller har i måske noget familie, som har en stor have i kan låne.

0

Del dette indlæg

Altså det kommer nok an på hvad man betegener som en bondegård.. :)

Men nej, hvis det skal være med sølvdække og uddannet personalet på et fint slot i smukke omgivelser så findes det ikke for under 1000 kr kuverten.

Synes i skal gøre op med jer selv hvad der er vigtigst for jer. Jeg har gjort det samme, og for os er det at vi kan invitere så mange vi vil der betyder noget, og så må vi gå på kompromis med luksus'en.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil lige nævne Harlev Mølle for dig. Det ligger tæt på Aarhus, er en slags herregård med festlokaler i to renoverede længer. Der er en fin have, hvor man måske kan få lov at holde vielsen - det ved jeg dog ikke med

sikkerhed.

Vi skal holde vores bryllup der næste år, dog skal vi giftes i en kirke inde i Aarhus. Ledte også selv længe, og havde nogenlunde de samme ønsker som dig.

De har en hjemmeside, hvor du kan se lidt nærmere samt billeder;-)

0

Del dette indlæg

Hvis det ikke var på grund af det med de 80 personer ville jeg sige Lemmer Forsamlingshus som reelt set er en stråtækt ejendom i bondehusstil men det er lige småt ok og jeg kan heller ikke huske om det er med havudsigt.

Grundfør Forsamlingshus er meget rummeligt. Ikke oplagt til et bryllup da jeg var derovre for en del år siden men jeg mindes at have hørt herinde at det er blevet moderniseret meget. Såvidt jeg husker er der dog ikke de store udsigtsmæssige ting (d)

Utopi ? Nej men det kan godt være I skal gå på kompromis med havudsigten og I er betydeligt bedre stillet end hvis vi havde talt om København

0

Del dette indlæg

Tusinde tak for de mange besvarelser. :) Det er super dejligt med sådan et hjælpsomt forum med seriøse svar!

Det mest optimale ville helt sikkert være en dejlig have, men vi kender ingen der har sådan en der kan rumme 80 mennesker.

Har også tænkt offentlige områder, men hvis vejret er dårligt er det rart med en backup mulighed med at man kan gå inden for. Og så er der også det med toiletforhold. Så synes det hele er lidt svært. Men heldigvis er der jo noget til, så må se om vi ikke finder lykken et eller andet sted!

Men ind til videre må i stadig gerne komme med gode forslag! Er virkelig åben for at se på det meste! -hvem ved, måske finder man noget man ikke lige troede man ville have!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JEg siger som nogle andre: Du kan gøre RIGTIG meget ved et forsamlingshus. Du kan pynte med tyl på lofter, stoleovertræk osv.

Jeg var også "ked af" at det blev i et forsamlingshus, men prisen er en hel anden og der er meget mere frihed. Men jeg er ikke ked af det mere efter vi har fået købt pynt osv - jeg er sikker på det bliver godt. Søg inspiration herinde på opppytning, der er mange der har lavet rigtig meget smukt :)

0

Del dette indlæg

JEg siger som nogle andre: Du kan gøre RIGTIG meget ved et forsamlingshus. Du kan pynte med tyl på lofter, stoleovertræk osv.

Jeg var også "ked af" at det blev i et forsamlingshus, men prisen er en hel anden og der er meget mere frihed. Men jeg er ikke ked af det mere efter vi har fået købt pynt osv - jeg er sikker på det bliver godt. Søg inspiration herinde på opppytning, der er mange der har lavet rigtig meget smukt :)

Det er nu heller ikke fordi forsamlingshuse er dårlige, men vores vision er et udendørs bryllup hvor vi sidder i det fri og det er bare svært at finde en lokation hvor det er muligt :/

0

Del dette indlæg

Det er nu heller ikke fordi forsamlingshuse er dårlige, men vores vision er et udendørs bryllup hvor vi sidder i det fri og det er bare svært at finde en lokation hvor det er muligt :/

Åh ja det kan jeg godt se. Hvad med ude i moesgårdområdet? Der er et sted der hedder skovmøllen, en lille restaurant i meget smukke omgivelser, men om det er muligt at holde noget der ved jeg altså ikke :)

Lige et billede derfra:

post-54048-0-31985300-1336679158.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg siger det bare: Harlev Mølle!!

Vi skal giftes næste sommer og holder gildet der. Det er et smukt sted (dog er der vidst kun plads 70 mener jeg..) med stor have og fine lokaler.

Det er med store, runde borde og service dertil.

Man må selv finde catering og drikkelse, så det kan man jo selv gå på jagt efter.

Tjek det ud :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt forstå, at I gerne vil sidde ude ..... men hvad hvis det vælter ned den dag og lyner og tordner ? :) Så kan du dække nok så meget af med presenninger osv, det vil stadig være skide koldt, hehe. Vi bor desværre ikke tæt nok på ækvator til at jeg turde tage den chance :P Men hvad med det der, der ligger i Århus .... uhm .... Varna ? Der må man vist gerne selv medbringe mad og drikke, mener jeg, jeg engang læste herinde ? :) Prisen ved jeg dog ikke med .... hehe .... er sikkert lidt små dyrt .... men den lokation har da alt, du/I drømmer om

0

Del dette indlæg

Se det er jo udover prisen præcist der hvor jeg mener at I er bedre stillet end I ville være det i Kbh. Fordi der er mere natur (og stemning) i Århus. Der er huset i Lemmer måske slet ikke så tosset hvis vi taler om en udendørs fest hvor huset bare bruges som supplement

0

Del dette indlæg

Jeg ved godt det er noget af et sats, når det kommer til det danske vejr, men kan simpelthen ikke få et udendørs sommerbryllup ud af hovedet. http://pinterest.com/leantropisk/wedding-ideas/ <- min inspirations "væg"

Men det kan da være jeg på sigt bliver klogere ;)

0

Del dette indlæg

Kan sagtens følge dig ... og alle de fantastiske inspirations billeder fra USA, hvor det bare ALDRIG regner og er 35 grader hele sommeren, hehe ..... vi bor desværre bare ik i USA ;) hehe. Men just saying .... , hehe .... hvis det står ned i stænger og du har satset på et udendørs bryllup under den åbne himmel, så er brylluppet så godt som aflyst :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan sagtens følge dig ... og alle de fantastiske inspirations billeder fra USA, hvor det bare ALDRIG regner og er 35 grader hele sommeren, hehe ..... vi bor desværre bare ik i USA ;) hehe. Men just saying .... , hehe .... hvis det står ned i stænger og du har satset på et udendørs bryllup under den åbne himmel, så er brylluppet så godt som aflyst :)

Jeg havde nu også tænkt mig at have en plan b :)

0

Del dette indlæg

Måske Danhostel Århus var en mulighed.... Jeg kan ikke rigtig læse nogen steder om det er muligt at holde bryllup hos dem og evt. hvor mange der er plads til, med det ser ud til at ligge rigtig idyllisk og der sker da ikke noget ved at spørge.

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke hvilken slags fest i ønsker at det bliver men hvis man sidder ude hele dagen kan jeg ikke lade være med at tænke på at man hurtigere bliver træt og kold af luften. Specielt de gamle og børn. Så slutter festen måske tidligere end man havde regnet med.

0

Del dette indlæg

Det kan der måske være noget om men omvendt er der sikkert også mange som bliver lige så trætte af at sidde i et meget lummert lokale. Ofte starter man havefesterne iøvrigt tidligere end normalt og derfor oplever man tit at de gamle er med helt frem til den bitre ende hvor de normalt tager af sted 1-2 timer efter brudevalsen. Det max. på 12 timer vi har lagt ind i vores start-slut løsning kan faktisk henføres til en havefest for en del år tilbage og en DJ der spillede fra kl. 14 eftermiddagen til kl. 8 næste morgen. Han hyggede sig med det og der var fuld fart på. Det er ikke noget man oplever i praksis men overbossen fik et skrækscenarie inde hovedet om 4 tilbageværende gæster der sad i et hjørne og bare insisterede på at DJ'en skulle spille videre, fordi de havde set at der var ubegrænset spilletid. :) Nu har de så muligheden for at sige stop udover de 12 timer. I vores verden er forsamlingshusfesterne (dvs. dem hvor der ikke er bemanding på og restriktioner fra stedet) og havefesterne typisk dem der kører længst. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer