Andrup pigen :))

Ubehalige samtale :O(

24 posts in this topic

Hej zillaer.

Jeg sidder lige nu med en meget ubehalig fornemelse i min mave og det samme gør min kæreste.

Vi har booket et mega dyrt bandt til at spille til vores bryllup på Lørdag - vi fik dem anbefaldet af en gamle veninde og de spiller virkelig godt :)

Jeg blev her til aften ringet op af en fra bandet, så vi lige kunne få de sidste ting på plads, og det var ikke speciel fedt at tale med ham :(

Han begynder med at sige at de nok er ved fest stedet mellem kl. 21- 21.30. selv om de først skal spille kl. 23 :unsure:

Da jeg siget til ham at det da er tidligt, får jeg at vide at det er fordi at de jo skal ha sat deres ting op - jeg siger så at der sidder jo en og spiller og hvis de skal sætte deres ting op, mens vi stadig spiser, vil jeg synes at det vil forstyrre festen og evt, indslag fra vores gæser,

men det virker han endelig ligeglad med :(

Da vi booket dem fik vi en mail hvor der stod at de ville stille op umiddelbart inden afvikling - så derfor kan jeg ikke forstå at de skal være der så tidlig :td:

Jeg vil da ikke ha dem til at rende rundt op stille op mens vi spiser - jeg har jo osse vores middags musiker at tag hensyn til :unsure:

Hvad ville I gøre hvis det var jeg der stod i sådan en dum dilemma - lige nu kan de rende mig et hvis sted (y)

Knus fra LIsbeth HUUG

0

Annonce ♥

Kan de ikke komme og stille op før middagen går i gang så? Ved godt at de skal køre 2 gange, men hellere det end den slags forstyrrelse.

0

Nej, for de kommer fra Århus så de kan de ikke :(

0

Uden at vide det konkredt, men sådan lidt fra sidelinjen (har nogle venner der spiller i band til forskellige arrangementer), så er det ret normalt. Der er jo en masse ledninger og lyd og måske lys der skal sætte op og så lige en lydprøve også, så i mine ører lyder det da som om det er umidelbart inden afvikling. Sådan noget kan jo ikke klares på en halv time... Tror endda at at dem jeg kender plejer at sætte op 3-4 timer før. Har ikke lige noget råd, andet end du kan høre hvor lang tid de konkredt og intensivt skal bruge (nu ved jeg ikke hvor i holder festen og om der evt er tilstødende lokaler hvor i kan spise desserten og hvordan tidplanen er) og så evt lave en aktivitet eller afvikle kaffe/desert/bryllupskage i et andet rum? Tænker nemlig at du nikke kan gøre så meget ved deres opstillen. Der er jo ingen musikere der gider at spille et job hvor lyden ikke er afprøvet ordentligt mm...

Håber i kan finde en løsning for kan SAGTENS se det fra din side også og hvis det var os der havde hyret band, ville det ødelægge alt da vi skal holde det i en stor, lille, gymnastiksal så vi ville ikke kunne adkille det særligt godt...

Kh nat

0

Annonce ♥

Hvis vi havde vidst at de skulle stille op så længe før havde vi ikke booket dem, og vi fik jo en mail hvor det stod at de ville gøre det umiddelbart inden afvikling og at de nemt kunne gøre det på 30-40 min :unsure:

Og kl 21 er vi da heller ikke færdig med at spise i nu - det tror jeg ikke der er mange der er til et bryllup :huh:

0

Nej ok. Ikke kl 21 nej. Men hvis de tidligere har sagt det nemt kunne gøres på 30-40 min, så må de gøre det, og så må i sige de ingen mulighed har for at gøre det før, og ellers vil i forbeholde jer ret til at annulere bookingen, da de så ikke overholder jeres aftale... Men nu har der været nogle tråde om hvorvidt aftalerne er bindende når der ikke er skrevet under på noget, men at det mailkorespondance samt mundtlige aftaler vist gælder alligevel... Jeg ved det ikke. Men synes helt klart at hvis de har sagt det kunne gøres på det antal min, så kan de ikke komme og ændre det så kort tid før...!

0

Nu er jeg kæreste med en musiker, og det kan faktisk tage overraskende lang tid at stille op til at skulle spille.. Så jeg syntes ikke tiden virker urimelig.. Jeg ville så have valgt at de skulle stille op før festen, så de ikke sådan forstyrrede.. Men nu har jeg været med min kæreste ude og spille mange gange ( dog ikke private fester) , men det er altså ikke noget der larmer særlig meget, så tror mere det er det at de går rundt der kan forstyrre, end lydgener..

0

Jo det er urimelig, når de skriver de at vil stille op umiddelbart inden afvikling og når vi får at vide at det kun tager 30-40 min, så bliver jeg faktisk ret sur :angry:

Og jeg tror ikke at der er ret mange der vil synes det er fedt at der render nogle helt fremmedt mennesker rundt, under deres fest middag - jeg synes at de skulle ha sagt det til os, fra starten af, og ikke først 4 dage før, det er efter min mening ret uforskammet :(

0

Annonce ♥

Noget helt andet , så syntes jeg det er meget uproffesionelt at de ikke sætter op inden middagen, selvom de kommer fra Århus.. Min kæreste har ofte været på både fyn og sjælland og spille ( vi bor i Århus) , og de har stadig mødt op før middag de gange det har været privat, og stillet op så alt var klart... Men så har dem der har holdt festen så også sørget for der var et sted de kunne opholde sig i ventetiden, og sørget for mad og drikke..

Jeg kan sagtens se det fra jeres side at det er rigtig træls de skal rende rundt der midt i middagen, men hvis de kommer lang vejs fra, og ikke har nogle steder at opholde sig, så har de jo ikke rigtig andre muligheder..

men rigtig træls at der skal være sådan noget så tæt på den store dag, det ønsker man jo slet ikke..

0

Og hvis de havde fortalt os at det ville være på den måde vil vi ALDRIG ha booket dem til at spille - de får 40 min til at stille op,

for det var det, vi fik at vide at de skulle bruge :angry:

0

Altså hvis du har stående skrevet fra dem af, at de kun skal bruge 40 mins, så må de jo efterleve det..... ellers syns jeg altså, at det virker ok rimeligt, at de kommer 1 1/2 time før .... tror jeg da også, at diskobil bruger på at stille diskoteket op (uden self. at vide det). Men ja ... syns da også, det er uprof. at de ikke kommer inden middagen og stiller op, men det vidste I self, da I bookede dem.

0

Det undrer mig meget, at de har skrevet det kan gøres på 40 min.. For det virker ikke realistisk.. Det tager vildt lang tid at stille op... Så kan godt forstå at du er skuffet, når du er ført bag lyset..

Vores band kommer også og stiller op i løbet af aftenen (og det er jeg ikke bange for.. Men det er jo også mine kolleger) og jeg er ikke bekymret for at det larmer..men de kommer ikke før middagen, da det vil ødelægge hele deres dag at skulle køre frem og tilbage (tror jeg heller ikke andre bands gør, og jeg får jo mit band gratis :) )

0

Annonce ♥

Hvis vi havde vidst det, var det jo noget andet - men jeg synes det er snyde folk lidt med at sige at det bliver stillet op lige inde de går på

også bagefter får man at vide at de skal stille op mens vi stadig sidder og spiser :(

Vi har jo en til at spille under middagen, og jeg tænket at de jo ikke kan sætte deres ting til, for han har jo sine til sat til :unsure: men nu vil min kæreste lige ringe og snakke med dem, så vi kan finde ud af det på en ordenlig måde :)

Det skal nemlig ikke ødelægge vores dag :)

Edited by Andrup pigen :))
0

Aw, det var da en uheldig situation at stå i, Lisbeth :( Kan godt forstå din mavefornemmelse.

Jeg tager ham ikke i forsvar - nogle gange kan kommunikationen dog via telefon være ubehagelig, fordi der mangler kropssprog, og så kan modparten virke mere uforskammet, end de er. Det er naturligvis ikke altid tilfældet!

Det jeg har læst mig til herinde er, at det godt kan tage en rum tid at få sat op inden musikken kan spille, flere har nævnt over 1 time. Det er virkelig træls for jer, kan jeg godt se.

Mon der er en måde at finde en løsning på?

I har middags-musiker til at spille - er han tvunget til at skulle sidde præcis samme sted, som de skal stille instrumenter osv. op?

Mon det kan lade sig gøre, evt. at skaffe en af de gammeldags skærme, man brugte til at klæde om bagved, som på den måde kan skjule den fysiske "uro" der vil blive forbundet med, at de rumsterer rundt med ledninger osv.?

Eller kan det tænkes, at gæsterne vil synes, at det faktisk bygger en stemning op, at se dem forberede sig?

Det er blot nogle tanker herfra, de fleste kan måske ikke bruges :)

Det er klart, at larmer de rundt midt i middagen, taler osv. så kan det godt være noget rod.

Hvilket sted holder I festen? Mon de kan være behjælpelige med nogle gode idéer/løsninger?

0

Evt foreslå dem at de kommer tidligere og stiller op før middagen, og så selvfølgelig sørger for at der er mad og drikke til dem?

Men det er da noget sur mås at de skriver en ting og så siger noget helt andet.

0

Evt foreslå dem at de kommer tidligere og stiller op før middagen, og så selvfølgelig sørger for at der er mad og drikke til dem? Men det er da noget sur mås at de skriver en ting og så siger noget helt andet.

Jeg tænkte på lige præcis det samme forslag. Det synes jeg lyder som et fornuftigt bud på et kompromis, for jeg tror også, at 30-40 min. er urealistisk, så det må være noget med at finde en løsning, hvor de kan stille op inden middagen....

0

Annonce ♥

At et band kommer 1 til 11/2 time før virker jo lidt seriøst - at de gerne vil gøre det så godt som muligt. Hvis jeg hørte om et band - alt efter kategori - ville komme 40 min før de skulle spille, ville det ikke lyde seriøst i mine ører. Man kan vælge og se det fra den positive side - glæde sig over, at de lister rundt og gør klar i baggrunden til den store fest. Den person - der spiller forinden, kan sikkert gøre lidt sjov ud af det, hvis han er med på det.

Bedste hilsner

Ege Art

0

Evt foreslå dem at de kommer tidligere og stiller op før middagen, og så selvfølgelig sørger for at der er mad og drikke til dem? Men det er da noget sur mås at de skriver en ting og så siger noget helt andet.

Jeg tænkte på lige præcis det samme forslag. Det synes jeg lyder som et fornuftigt bud på et kompromis, for jeg tror også, at 30-40 min. er urealistisk, så det må være noget med at finde en løsning, hvor de kan stille op inden middagen....

Vi får dem ikke til at stille op inde middagen, for de kommer fra Århus - og hvor skal de så lige være fra kl 16 - 23 :unsure: så det kan jeg helt sikkert godt forstå at de ikke vil.

At et band kommer 1 til 11/2 time før virker jo lidt seriøst - at de gerne vil gøre det så godt som muligt. Hvis jeg hørte om et band - alt efter kategori - ville komme 40 min før de skulle spille, ville det ikke lyde seriøst i mine ører. Man kan vælge og se det fra den positive side - glæde sig over, at de lister rundt og gør klar i baggrunden til den store fest. Den person - der spiller forinden, kan sikkert gøre lidt sjov ud af det, hvis han er med på det.

Bedste hilsner

Ege Art

Ja det har du ret i, men jeg blev nok bare lidt stresset over at de skulle til at rende runde og rode med en masse ting under middagen - men nu tager vi det som det kommer og som jeg skrev tidliger, så skal det ikke ødelægge vores fest :thumbsupsmileyanim:

Og god idé med at få ham der spiller til at tag lidt gas på det hele :thanks:

Jeg synes jeg slapper lidt mere af nu, hvoe jeg kan se at der er så mange der skriver, at det er helt normalt - så langt har jeg bare ikke lige tænkt :fløjt:

Tak for alle jeres indput :):)

0

Nu ved jeg ikke hvorhen I skal holde fest, men jeg kan sige at jeg var til et bryllup sidste år hvor en seks-mands band stillede op under middagen og vi lagde slet ikke mærke til dem da vi var så fokuseret på taler og brudeparret osv. Jeg håber at I nyder dagen og er sikkert på at de ikke vil forstyrre festen.

0

Alternativt kunne du måske rykke tiden bandet går på til kl. 00.00 fx?? Så skal de først begynde at stille op 22.30, hvor I er noget længere med middagen og indslag. Så kan I måske have en playliste som kan blive afspillet i tiden efter middagen og indtil bandet går på.

På den måde stiller bandet op mens folk går rundt og hygger og får sig et par drinks i stedet for under middagen og taler!?!

0

Annonce ♥

Der er meget stor forskel på om vi taler om 1) en enkelt solomusiker som kommer med to højtalere på stativer og et keyboard , som kan sættes op på ingen tid, eller 2) et band med flere personer samt en såkaldt front + noget scenelys (det er sjældent bands kommer med egentligt lys til dansegulvet bortset fra de helt store og dyre bands).

Personligt må jeg give Andruppigen ret idet jeg mener det er usmart at stille op mens festen er igang, medmindre vi taler om et set up som nævnt i pkt. 1, eller om at der skal spilles i et andet lokale end hvor middagen foregår. Det handler om at man ikke kan forudsige det tidsmæssige forløb af festen og middagen på forhånd. Det nytter ikke noget at lade folk gå rundt og hygge sig mens bandet stiller op hvis klokken er 23.55 og bandet skal starte op med brudevalsen.

Det er også uheldigt og forstyrrende hvis man skal gå og stille op mens folk sidder og spiser dessert og nej der er ikke meget stemningsopbyggende i at se et band gå og stille op medmindre man er "tekniknørd".

.

Hvis det ikke kan være anderledes - hvad jeg så mener at det kan - så vil jeg ligesom Ege Art også anse det for at være seriøst og et kvalitetstegn at de ankommer ca. 1,5 time før de skal på. Men i min verden er der ikke længere fra Århus - Esbjerg end at de kunne sætte en mand på at stille op om formiddagen sådan at de bare skulle lave de endelige lydprøver lige inden de går på. Der har jeg lidt den holdning at de er til for jer, og ikke omvendt.

Vedr. de fysiske forhold er der som Felinity nævner vel ingen som siger at bandet skal stå præcist samme sted som ham der spiller under middagen. Når vi har pianisten med ude og derved ikke selv spiller under middagen er vores anlæg altid sat op inden middagen starter medmindre der er pladsproblemer. Med tanke på at I skal holde festen i et forsamlingshus, hvor der normalt er rigtig god plads så bør det vel kunne løses. I mange forsamlingshuse er der jo høje scener med tæppe foran. Hvis det er tilfældet her så kan bandet jo gå og stille op på scenen uden nogle synsmæssige forstyrrelser.

Det er betydeligt mere omfattende at lave et egentligt band setup end at opstille et mobildiskotek og de to ting kan ikke sammenlignes. Det er korrekt Maria at vi beregner 1-1,5 time til opsætning men det er en ren sikkerheds-/serviceforanstaltning hvor der også indgår mange indirekte faktorer. Flere af vores folk kører med et setup som kan stilles op på 15 - 30 minutter og det kan jeg sådan set også selv i en nødsituation, men udover opsætning bruger vi jo også tid på at tale med personalet, toastmaster om de praktiske ting, flytte bil og transportkasser, skifte tøj og checke lydniveau ved middagsbordene (noget som man så skal gøre igen senere og faktisk løbende hvor der er folk i lokalet).

Jeg kan nævne at jeg i de sidste 3 år har været fast inventar til Ledøje Smørum Fodbolds årlige galla fest sammen med Back To The 80's, der er et af Danmarks mest anerkendte partybands. Festen starter ved 19-20 tiden om aftenen men når jeg ankommer ved 11 tiden om formiddagen er lyd- og lysfolkene allerede i gang med at stille op og bandet ankommer typisk om eftermiddagen og laver lydprøver frem til ca. en time før opstart. Der taler vi godt nok også om en fest med 6-800 deltagere men det viser lidt om at det altså tager tid fordi der er flere ting (instrumenter) der skal spille sammen.

0

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1337760923' post='1246559]

Jeg synes jeg slapper lidt mere af nu, hvoe jeg kan se at der er så mange der skriver, at det er helt normalt - så langt har jeg bare ikke lige tænkt :fløjt:

Godt at høre, at du har fået mere ro på, kan godt forstå, at nerverne sidder uden på tøjet så tæt på dagen.

0

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1337760923' post='1246559]

Godt at høre, at du har fået mere ro på, kan godt forstå, at nerverne sidder uden på tøjet så tæt på dagen.

De sidder bare så meget uden på tøjer, men vi prøver at slappe af :)

Og nu vil vi bare tag det stille og rolig ang, det musik og tag det som det kommer :wink:

0

Det lyder som om, at bruden har fået ro i sjælen igen :)

Jeg kan da lige tilføje, at nu er jeg jo lydmand (I ved ham idioten, der står ude foran scenen og altid skruer for højt op), og halvanden time lyder egentlig ret realistisk til et bryllup-setup. Jeg kan til sammenligning sige, at på en mellemstor koncert a la en typisk "byfest-scene på byens torv" starter vi 5-6 timer før det første orkester går på....og er det større, kan det nemt være 7-8 timer før...

Den største forskel i forhold til en privatfest med typisk mindre end 100 gæster, er at bas, guitar og trommer ikke behøver forstærkes via højttaleranlægget(det man i fag-jargon kalder "fronten")... disse instrumenter kan sagtens selv spille op via deres egne små sceneforstærkere. Det eneste, der skal ud af fronthøjttalerne er derfor sang, keyboards og evt. stortromme + lilletromme + hihat (det kan nogle gange være en fordel at køre dem med via fronten). Men det tager alligevel lidt tid at få alle ledningerne trukket, særlig hvis man helst ikke må larme for meget samtidig.

Jeg tror også, at I kan tage det helt roligt - det lyder som om, at de er meget realistiske omkring hvor meget tid, det tager, så alt bare klapper, når I skal ud i jeres første dans som mand og kone ()()

0