42 indlæg i dette emne

Jeg tror, at vi dropper en dessert, og i stedet laver et gigantisk kaffebord med kager, hjemmelavede chokolader og petit fours, tærter med hjemmelavet is osv. i så ondskabsfulde mængder at folk triller derfra.

En lækker hjemmelavet is, marinerede bær og noget knas af en art ville være mit bud på en skøn dessert :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have:

Stort ostebræt med tilbehør. Dessertkager, chokolademousse i glas med makron, jordbær dyppet i chokolade, hjemmelavede is-specialiteter – samt rødvinspocherede pærer.

Mmm - bliver helt lækkersulten :metteholm

0

Del dette indlæg

Vi skal have bryllupskage og frisk frugt om eftermidagen og fire retter til middagen efterfulgt af kaffe med chokolade og kransekage. Vores dessert er en:

Jordbærtallerken som består af:

Tærte ed med creme og hvid chokolade.

Trifli med makroner & skum.

Smoothie og parfait.

Men hvad md at servere crème brûlée med lakridsis og mangopuré? Det er i mine øjne en lidt lettere dessert og ike så tung efter den dejlige mad som i skal have. :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når I holder på at have bryllupskage til kaffen ville jeg helt sikkert sørge for at holde desserten let - ikke for meget tungt med en masse fløde og chokolade, det vil være synd for kagen. Så noget lidt friskt og let. Et lille stykke hjemmelavet islagkage synes jeg ikke er helt ved siden af :) Nu er frugt nævn flere gange, og det er ikke så sødt og fedt nej, men jeg synes personligt det mætter meget og fylder meget i maven = ikke plads til lækker kage. :)

0

Del dette indlæg

Vi skal have tallerkenanrettet osteanretning, ved endnu ikke om det bliver i tilberedt form eller som helt klassisk med tilbehør, til kaffen laver jeg små flødeboller og sarahbernard kager :) da vi også skal have bryllupskagen til reception om eftermiddagen. Syntes der er så mange søde sager på sådan en bryllupsdag at man som regel bliver helt dårlig, når man ikke kan styre det ligesom mig :fløjt:

0

Del dette indlæg

Vi skal ikke have en egentlig "dessert". Efter vores 2 retters middag hopper vi direkte til kaffe med "kagebuffet" som kommer til at bestå af bryllupskagen, hj.lavet islagkage, udskåret frugt og chokolade og hj.bagte småkager.

Vi synes at det blvier for meget hvis man nærmest straks efter desserten skal indtage kaffe med bryllupskage.

Men det passer osse meget godt i vores stil for festen at det bliver sådan, for efter forretten (som nok bliver portionsanrettet) skal vi nemlig have buffet :)

Vi skal sidde ved små borde og vi vil desuden opfordre til at man blander sig lidt inden man sætter sig kaffen, og vi laver en lille pause imellem buffeen og kaffen, hvor man kan strække ben og gå lidt udenfor.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er præcist den måde det gøres på langt de flester steder og det er uanset om selskabet skal have bryllupskage sammen med kaffen eller kun kaffe. Efter middagen rydder personalet af og der flyttes som regel også nogle borde så der bliver plads til brudevals/dansegulv. :)

0

Del dette indlæg

Vi skal have en appelsinparfait på browniebund med friske frugter og hindbærcoulis. Det bliver ikke en stor portion og selvom kagen er tung, bliver det ikke en tyk bund og isen i sig selv er frisk.. så en lidt lettere form for isdessert :) Vi blev først foreslået marcipanis, men det sagde vi nej tak til. 1: Jeg kan ikke lide marcipan og fløde sammen og 2: Den ville blive aaalt for tung! Men det holdt hårdt, for kokken blive ved med at holde på den sk*** is! :rolleyes: Men man er vel zilla, så man fik sin vilje :lol:

Og derved er vores menu som sådan slut og jo der bliver sat kaffe og kagebord frem, men efter desserten må man godt rejse sig.. og reelt set, så vil det nok også være tæt på tiden, hvor vi skal danse brudevals :)

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1339077679' post='1255332]

Vi valgt at få bryllupskage med masse af frisk frugt :metteholm som desseret, da vi ikke regnet med at folk ellers vílle spise noget af den

Og det var et hit :thumbsupsmileyanim:

Dejligt at vide.. :thumbsupsmileyanim: vi har nemlig snakket om at tage bryllupskagen til dessert - men har været lidt i tvivl også pga om folk ville spise noget af den når den kom ind sammen med kaffen :metteholm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det giver en meget mere glidende overgang at servere bryllupskagen som dessert med kaffe eller bare at servere og sætte kaffen frem umiddelbart efter desserten så folk frit kan tage når de lyster. præcis som med drikkevarer.

0

Del dette indlæg

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1339077679' post='1255332]

Vi valgt at få bryllupskage med masse af frisk frugt :metteholm som desseret, da vi ikke regnet med at folk ellers vílle spise noget af den

Og det var et hit :thumbsupsmileyanim:

Dejligt at vide.. :thumbsupsmileyanim: vi har nemlig snakket om at tage bryllupskagen til dessert - men har været lidt i tvivl også pga om folk ville spise noget af den når den kom ind sammen med kaffen :metteholm

Vi valgt at gøre det fordi at vi ikke regnet med at folk, ville kunne spise bryllupskage oven på en 3 rettersmenu - og vi er så glade for at vi gjore det, for det mest af kagen blev faktisk spist og det er jo dejligt at man ikke har det mest af den med hjem igen :)

Så det er helt klart noget jeg vil anbefale at gøre :wink:

0

Del dette indlæg

Vi skal have bryllupskagen til eftermiddagskaffen,

Desserten til vores 3- retters buffet bliver en tallerkenserveret jordbærtærte med hvid chokolade, med klassisk vanilieis og lille salat med jordbær, balsamico, basilikum og peber...

MUMS jeg glæder mig...

:metteholm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer