namibianbride

Bryllup II - Havefest i Danmark - invitationer

735 indlæg i dette emne

"Nårh, skal vi stå på hovedet og hilse med fødderne? Er det sådan de gør det der hvor I er fra? Jamen så..." :biggrin:

Jeg elsker jeres adaption af jeres egne interesser ind i bryllupet, det er så skønt når folk formår at vise personlighed i sin fest. Og du har selvfølgelig ret - jeg aner heller ikke noget om afrikanske bryllupstraditioner som sådan. Jeg elsker bare tempoet, farverne og (hvis man nu er heldig) maden. Men manden mener vi ikke kan have kangaduge og ikke spise med fingrene...

Ja, og bagefter kan i så grine af alle de skøre ting i fik folk til på dagen! LOL :lol:

Det er svært at lade være, jeg har altid gerne ville vies udenfor og nu når vi har chancen! Det er så stor en del af vores liv, hvad vi elsker og "vores stil", så når vi vælger noget vi godt kan lide, bliver det automatisk bush/jagt bryllup :a1221:

Ja, maden er så lækkert! uhm, elsker maden hernede (eller det meste af den) nammenam! Du kan da få afrikanske dyr til dit bryllup? Ved de sælger Kudu, springbok, Oryx inde i kødbyen, det er rigtig lækkert især Oryx

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er død misunderlig :fløjt: Hvordan gør I når traditioner og sprog skal blandes egentlig - får gæsterne en introduktion? Eller er de fleste traditioner som du siger hentet fra Vesten, så de virker bekendte?

En eller anden art antilope ville være smukt, men jeg tror ikke vores feststed lige har det i sit repertoire. Og det kommer i hård konkurrance med norsk og belgisk vildt - vi har formået at mødes på hjort lige foreløbig, men jeg gad rigtig godt have rensdyr til hovedret - det kan jeg bare ikke finde her af spiselig kvalitet og betaleling pris. Hvis jeg så kunne servere etiopiske injeras til forret... Men altså, jeg skal vidst lige ind i kødbyen en tur næste gang jeg bliver eventyrlysten i køkkenet kan jeg høre - tak for tippet!

0

Del dette indlæg

Jeg er død misunderlig :fløjt: Hvordan gør I når traditioner og sprog skal blandes egentlig - får gæsterne en introduktion? Eller er de fleste traditioner som du siger hentet fra Vesten, så de virker bekendte?

En eller anden art antilope ville være smukt, men jeg tror ikke vores feststed lige har det i sit repertoire. Og det kommer i hård konkurrance med norsk og belgisk vildt - vi har formået at mødes på hjort lige foreløbig, men jeg gad rigtig godt have rensdyr til hovedret - det kan jeg bare ikke finde her af spiselig kvalitet og betaleling pris. Hvis jeg så kunne servere etiopiske injeras til forret... Men altså, jeg skal vidst lige ind i kødbyen en tur næste gang jeg bliver eventyrlysten i køkkenet kan jeg høre - tak for tippet!

Vi har sat de traditionerne, der ikke er det samme op på vores hjemmeside, størstedelen er her fra så det er ikke så svært at få 15 personer ekstra med, så det er mere de danske traditioner vi har informeret om :)

Uhm hjort er også lækkert! Det er da lidt underligt at i ikke kan få fat i godt rensdyr i Danmark? Kan i ikke aftale med feststedet at i selv supplere kødet og så må de kalkulere det fra i kuvertprisen? Vi fik mulighed for selv at komme med kød, hvis der var noget bestemt vi ville have og så to de 15 kr. af hver kuvert? Ville prøve at google rensdyr farm Danmark og se hvad der kommer op og om man eventuelt kan købe fra dem, ellers må jeres gæster fra Norge da lige medbringe noget kød. :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op nogle fine ting du har fået der! Sæbeboblerne er da for cute!!

Vifter ville nok heller ikke være en dårlig ide til vores bryllup - selvom man aldrig kan regne med det danske sommervejr :rolleyes:

Ja og når man så har sparet 5 kr. pr. flaske, så er det bare endnu bedre :lol:

Vifter er altid godt! Men du har en pointe med det danske sommervejr :unsure: utilregneligt :td:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

UNDER 50 DAGE!

Sikke en milepæl og hvor er det bare tæt på nu. Halvanden måned til den store dag, det er da slet ikke til at forstå. :blink:

Ved H2B har givet os en bryllupsrejse og at vi skal af sted d. 18., og derfor kører direkte derfra. Men det er så også alt jeg ved! H2B, har bestemt hvor til, og han syntes det skal være en overraskelse indtil d. 16. hvor jeg skal pakke kuffert. Den eneste ledetråd han rigtig har givet er, at det er et sted jeg har snakket om, men der er jo så mange så det er ikke til megen hjælp. :o

Tror mest at han gerne vil holde det hemmeligt, fordi jeg simpelthen er så nysgerrig og at han ved at det irriterer mig at jeg ikke ved det :happy:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænke lige på.. Har du ikke nogle fotos af det du arbejder med ? Jeg er ret nysgerrig... :) Du må meget gerne uploade.

Joh det har jeg da!

Finder lige de bedste så skal jeg nok poste dem, og så må jeg se om jeg kan finde ud af at ligge dem ind så de er i teksten i stedet for vedhæftet :)

0

Del dette indlæg

Okay kan simpelthen ikke finde ud af det der med at sætte billedet ind i teksten, så nu får du dem delt op i tre beskeder i stedet :)

Først nogle bøjler jeg laver, det er mere sovenier ting til de turister der kommer her. Har lavet en masse forskellige så du får lige mine yndlings

post-57208-0-00218000-1348910362.jpg

post-57208-0-17539900-1348910393.jpg

post-57208-0-85476000-1348910423.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til sidst mine læderting

• rammerne mange forskellige, har desværre ikke billeder af dem alle
  • Vesten i afrikansk sæl, den eneste der nogensinde er blevet lavet, lavede den i praktik, så har ikke selv den rigtige maskine
  • Skoletaske, specialdesignet til min lillesøster der startede i 0. sidst sommer
  • Brun simpel taske med lomme, lavet i kudu skind uden hår
  • Weekendtaske, lavet i Eland og ko skind med print.
  • Blå gnu taske, var mit eksamensprojekt da jeg afsluttede designskolen, nu bruger jeg den der er på billedet selv og er så glad for den, den er med mig overalt :D

post-57208-0-19886500-1348911065.jpg

post-57208-0-04112500-1348911235.jpg

post-57208-0-84231300-1348911269.jpg

post-57208-0-91622600-1348911307.jpg

post-57208-0-52411000-1348911349.jpg

post-57208-0-54535700-1348911395.jpg

0

Del dette indlæg

Ej jeg elsker dine kagesæt..

Hehe jeg troede du arbejdede i læder og lavede tasker mm..

Det gør jeg også, de ting er på nu også, tog bare lidt lang tid med billederne :rolleyes:

Men tak skal du have. Bøjlerne og bestikket er mere for at have nogle småting, der kan sælge hurtigt, da det er begrænset hvor mange der går ud og køber en taske til mellem 1500-3500 bare sådan lige :happy:

0

Del dette indlæg

Jeg elsker dine tasker - måske vi kan finde ud af noget til mig en gang? Mangler en lille selskabstaske faktisk.. Og resten ja.. Mangler ikke, men kan altid bruge

Du er velkommen til at maile mig på nivisort@gmail.com

0

Del dette indlæg

Jeg elsker dine tasker - måske vi kan finde ud af noget til mig en gang? Mangler en lille selskabstaske faktisk.. Og resten ja.. Mangler ikke, men kan altid bruge

Du er velkommen til at maile mig på nivisort@gmail.com

Det kan vi helt sikkert! :happy:

Går først rigtig i gang igen til november når vi flytter ind i lejligheden, for lige nu er min maskine pakket væk :unsure:

Men hvis det ikke er noget der haster, så kan vi eventuelt finde ud af noget jeg kan have færdigt og selv tage med til Danmark til næste sommer? Gemmer lige din e-mail i min adressebog, så kan jeg maile dig når jeg får lavet nogle skitser og prøver :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer