hessellund

Depositum

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej :)

jeg skulle betale 6600 kr i depositum for kjolen og i alt blev det ca 16000 kr, betalte den dag jeg bestilte den, og resten betalte jeg da den var kommet hjem.

Så har vi skulle betale 2500 kr i depositum for fest lokalet, og det har vi gjort et lille år før bryllup'et, men det var fordi vi bestilte det der.

Ellers har vi ikke skulle ligge noget som helst depositum for musik fotograf osv. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke brugt det før og jeg har selv tidligere kæmpet imod men vi er fornylig begyndt at indføre depositum som betales umiddelbart efter booking. Det er mit indtryk at folk har taget positivt imod det. :)

0

Del dette indlæg

Kjole (Lilly): Ingen depositum...

Musikere: Ingen depositum - afregning af det fulde beløb på dagen...

Fotograf: 1500kr i depositum - restbeløb betalt da vi fik billederne...

Feststed (Hotel Søparken): Ingen depositum - vi kunne vælge at betale ved udcheckning eller få et Girokort med hjem...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjole: Halvdelen af kjolens pris (alle kjolerne koster 5.200 i butikken) jeg har også bestilt et slør, så jeg har lagt 3.000 i depositum, helt ok synes jeg!

Forsamlingshus (Fuld "festpakke" for 40 pers.): 1.000 kr. - det må siges at være et meget symbolsk depositum :rolleyes: Det er nok mest for at de ved at man så rent faktisk VIL holde festen der, for de har stor efterspørgsel på ledige datoer..

Fotograf: Ja, her er jeg ved at være liiidt urolig, :unsure: - For jeg har snakket med en fotograf og mailet frem og tilbage og vi blev tilsyneladende enige, han er flink og alt lød ok, han ville så sende en kontrakt og vi skulle så betale 35% i depositum, hvilket jeg synes er ok - han har så bare ikke sendt nogen kontrakt endnu!! Jeg rykkede så høfligt pr. mail, han undskyldte forsinkelsen, fordi han havde været ude at rejse og skrev at nu ville han sende den, MEN stadig ingen kontrakt.... Så nu bliver jeg jo lidt nervøs ved vores aftale sådan generelt... :unsure:

UPDATE: Har fået kontrakten fra fotografen :) Py ha, dejligt at den sag nu kan krydses af på listen :wink:

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg

Festlokale - Ocean Club: Vi betalte 25.000kr i depositum i onsdags, hvilket vi er glade for, da det er en sikring for begge parter. (DJ og bryllupskage hører under).

Nu snakker vi med fotografer, og vi vil lægge et depositum der også.

Hvad det bliver, afhænger af hvem vi vælger. :biggrin:

Redigeret af Sens
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har betalt 5000 kr i depositum for stedet. Ved ikke om der er lagt depositum for kjolen, da vi ikke står for det økonomiske. Men langt det meste synes jeg man skal lægge depositum for :)

Det er jo også en måde de kan sikre sig på, nu når der er krise tider :)

0

Del dette indlæg

Vi har betalt 5000 kr i depositum for stedet. Ved ikke om der er lagt depositum for kjolen, da vi ikke står for det økonomiske. Men langt det meste synes jeg man skal lægge depositum for :)

Ja, men jeg ville godt nok være tilbageholdende med at lægge for meget i depositum lang tid i forvejen, og måske endda netop i disse krisetider, for går feststedet/forhandleren konkurs er det jo penge der er spildt.. :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, men jeg ville godt nok være tilbageholdende med at lægge for meget i depositum lang tid i forvejen, og måske endda netop i disse krisetider, for går feststedet/forhandleren konkurs er det jo penge der er spildt.. :(

Det er også rigtig, men man jo desværre ikke vide sig sikre med nogle steder jo:s

0

Del dette indlæg

Vi har kun betalt depositum til feststedet (15.000 kr.) da vi indgik aftalen, dvs. over 1 år siden :)

Det tror jeg godt nok ikke at jeg havde gjort, altså medmindre det er et MEGET dyrt arrangement I skal holde der...jeg synes at det er meget at betale forud for en vare man endnu ikke har modtaget...

0

Del dette indlæg

Hmm, det er så forståeligt.

Men man stoler vel på det sted man vælger, kører fint.

0

Del dette indlæg

Vi har kun betalt depositum til feststedet (15.000 kr.) da vi indgik aftalen, dvs. over 1 år siden :)

Det tror jeg godt nok ikke at jeg havde gjort, altså medmindre det er et MEGET dyrt arrangement I skal holde der...jeg synes at det er meget at betale forud for en vare man endnu ikke har modtaget...

Hvorfor ikke?

Vi skal først giftes om 1 år og 2 måneder, og har allerede betalt 25.000 (ud af de 75.000).

Man vælger jo et sted der kører som det skal og hvor de kan deres kram. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor ikke?

Vi skal først giftes om 1 år og 2 måneder, og har allerede betalt 25.000 (ud af de 75.000).

Man vælger jo et sted der kører som det skal og hvor de kan deres kram. :)

Fordi jeg synes at det er lidt mærkeligt at feststedet vil have delvis "betaling" for arrangementet så lang tid i forvejen, de skal jo ikke afholde nogen af deres udgifter til mad, drikkevarer, personale etc. før end ganske tæt op til festen og nogle af udgifterne endda først bagefter (ex. løn til personale). Derfor finder jeg det lidt underligt at man skal betale så meget i depositum, så lang tid i forvejen.

Med mindre det faktisk er en form for et "afbestillingsgebyr" ex. I jeres tilfælde hvor I allerede har betalt 1/3 del af prisen; hvis nu I har en kontrakt der ex. siger, at I skal betale (minimum) 1/3 af prisen ved eventuel afbestilling, så giver det mere mening, for så er det jo deres sikkerhed for at få en del af pengene ind for et aflyst arrangement, hvis nu det ville være for sent at lave en anden bookning på samme dag for dem. :)

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg

det er på næsbyholm slot så der er intet at være nervøs for der og jo det er et større arrangement.. men det er ligemeget om man er 10 eller 100, depositummet er det samme!

nu skal det også siges at stedet er meget populært og da vi bookede det for 14 måneder siden var alt reserveret i maj, juni og aug. og de har også bookinger i 2013, 2014 og 15 :o

så hvis folk aflyser det kunne de have tjent pengene på et andet bryllup, så synes kun det fair.. og nu hvor vi skal betale det fulde beløb er det da vildt fedt at kunne "minus med 15.000 ;)"

Redigeret af Mynte
0

Del dette indlæg

Vi har betalt 7.500 i depositum.. alt efter om alle kommer er det et beløb ud af 55.000 kr ca.. Vi betalte det i marts da vi bookede og havde samtale med arrangøren der hvor vi holder festen. Jeg kan godt forstå de fleste steder vil have et depositum da der ligger en del planlægning i et bryllup for et feststed.. eller det gør der for vores vedkommende.

0

Del dette indlæg

Man kan jo altid diskutere om at depositum skal være på 10 eller 30% af den samlede pris og det afhænger i høj grad også af hvad den samlede pris er. Helt overordnet kan man vel sige at et depositum skal være af en vis størrelse for at give mening. Det handler både om at sikre en slags kompensation i tilfælde af aflysning (vi booker eksempelvis vores folk ind på datoerne i takt med at bookingerne kommer og det koster jo hvis de skal sidde over på grund af aflysning) men det er også et signal om at man ikke bare skal kunne ombestemme sig uden videre hvis først der er indgået en aftale.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer