LEAntropisk

Runde eller aflange borde?

15 indlæg i dette emne

Ih, jeg har altid drømt om runde borde til mit bryllup (ja, jeg drømmer meget detaljeret ;) ) men nu er jeg i tvivl.

Var til bryllup sidste weekend og her var der store runde borde, som jeg gerne vil have, men problemet var, at dem der sad der ved, kun talte med dem der sad lige ved siden af, der var alt for lang afstand til dem overfor.

Nu er det sådan, at vi planlægger at blande folk ved bordene, så det kunne være fint hvis folk kunne snakke sammen ved hele bordet, men det er jo lidt svært med et rundt bord, åbenbart :/

Nogen der har andre erfaringer med runde borde?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også altid drømt om runde borde, men efter et par fester med runde borde, fandt jeg hurtig ud af, at det var meget upraktisk. Som du siger kan man ikke snakke sammen. Medmindre det er nogle små runde borde, så kan man sikkert godt. Men vi har i stedet valgt små aflange borde (8 pers), så der stadig er den hygge , ved de små borde, men alle kan snakke sammen alligevel.

0

Del dette indlæg

Jeg havde også tænkt på vi skulle have runde borde.. men efter jeg prøvede at få bordplanen til at gå op hælder jeg nu mest over mod hestesko el. lign. :rolleyes:

Men jeg synes du har en god pointe med at bliver bordene for store kan man ikke tale på tværs... :td:

0

Del dette indlæg

De fleste udlejningssteder har borde både til 8 og 10 pers. så hvis nu i går efter 8 pers. bordene i stedet, så er afstanden ikke så stor :)

Det virkede i hvertfald fint til det bryllup jeg var ved :)

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vil også have runde borde, men var bekymret for afstanden... Derfor tjekkede vi. Et bord til 8 pers. er ca. 140 cm i diameter og til 10 pers. ca. 160 cm i diameter.

Vi vurderede at man godt kan snakke tværs over ved et 8 pers. bord med ikke ved et 10 pers.

Så vi lejer nok runde 8 pers. borde. Og så skal man selvfølgelig sørge for, at pynten er "lav", så der ikke er noget højt der stikke op i midten som forhindrer samtale tværs over..

0

Del dette indlæg

Vi ville nemlig have haft de store runde borde, fordi så kunne bordplanen bedre gå op og så skulle vi heller ikke have for mange borde :/ Var mine forældres sommerhusgrund gigantisk, ville vi nok vælge denne løsning, men det går nok ikke ;)

post-58951-0-61000600-1344864394.jpg

0

Del dette indlæg

Vi skal have vores i et godt gammeldags "E".

Men det er mest fordi, at hvis man skal have runde borde, kommer man jo nærmest kun til at sidde ved sine forældre. Hvis man altså selvølgelig sidde ved siden af sin far osv, traditionen tro... :rolleyes:

Så ved det bord som er i midten af E'et er min veninde (som skal med på toilet, hjælpe med make-up psv.) "foran" mig og toastmaster/forlover foran min kære kommende mand. Så man også kan tale med dem :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også altid forestillet mig runde borde - bare fordi... Men værtinden på herregården hvor vi holder brylluppet, nævnte også denne problematik i forhold til at kunne tale sammen... Jeg har ikke dårlig hørelse som sådan, men når mange mennesker er samlet, så tror jeg altså ikke jeg vil kunne høre hvad der bliver sagt fra en afstand af 140-160 cm... Samtidig så fylder runde borde meget, i forhold til en eller anden opstilling af lange borde...

Ja, jeg er ligesom dig bare i tvivl...

0

Del dette indlæg

Vi var til bryllup i lørdags, og der sad vi ved runde borde (8 personers). Jeg syntes ikke at det var noget problem at tale sammen overhovedet, så her går vi helt sikkert ind for runde 8 pers. borde... jeg syntes det ser så romantisk ud, at sidde ved denne slags borde, og det har altid været min drøm..

0

Del dette indlæg

Vi havde runde 8personers borde, og der var slet ikke nogen problemer med, at folk ikke kunne snakke med dem overfor :) Altså, indtil der blev skruet op for musikken :biggrin: Men som en anden skriver, så bør man nok vælge de små runde borde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, må se om jeg kan få bordplanen til at

Gå op med 8 personer, når den tid kommer.

Mht kun at sidde med sine forældre, har vi valgt at hovedbordet er aflangt, så vores søskende + påhæng kan sidde ved samme bord som os.

0

Del dette indlæg

Den vigtigste faktor er jo pladsen for runde borde tager unægteligt mere plads op end en langbordsopstilling eller lange borde. Det med at folk ikke taler så meget sammen med dem ved de andre borde ville jeg ikke være så bange for. Der er så mange pauser under en bryllupsmiddag at folk nok skal komme hinanden ved. Dog er det klart at hvis man grupperer selskabet og laver egentlige famileborde, venneborde m.v. fremfor at mixe dem lidt (uden nødvendigvis at blande par) så kan det blive svært for mange (og særligt vennerne) vil jo unægteligt søge hen imod dem de kender i godt i pauserne, ligesom efter middagen.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt nok ikke helt slippe de runde 10 personers borde...

Håber at kunne blive klogere når vi lige engang får mål grunden op... Måske det slet ikke kan gå op med de borde.

Synes nu der er noget romantisk ved de runde borde.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer