Lotus

Mit Vintage Bryllup

1,492 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Så blev invitationerne færdige. De tog noget tid, men hvor er det dejligt at kigge på 39 styks færdige invitationer nu :cheerleader3:

Det eneste jeg mangler er at printe konvulutterne med navn og monogramfrimærke, og så skal de ellers bare afsted til familie og venner.

Så kom der også "frimærker" på konvolutterne, det er til dem, som vi giver eller selv lægger i postkassen. Til dem, der skal sender bliver "7. sep. 2013" til det nummer postdanmark registrerer som frimærke

Pris overslag

Lak voks – 90 kr. (England)

14 meter brunt bånd – 28 kr. (Panduro på tilbud)

A2 karton (10 stk.) = 25 kr. (Creative hobby)

A4 karton (80 stk.) = 48 kr. (Creative hobby)

Tre stempelpuder = 75 kr. (Panduro med 20 % rabat)

Kuverter 39 stk. = 24 kr. (Creative hobby)

Dobbeltklæbende tape = 8 kr. (Creative hobby)

I alt = 298 kr.

Pr. invitation 7,6 kr.

Stempeltryk = 80 kr. (Panduro med 20 % rabat)

Laksegl – 286 kr. (England)

Limpistol – 85 kr. (Panduro)

I alt materialer, der kan genbruges 450 kr.

Jeg sidder altså forsat og savler over dine invitationer, hvad er målene på dem?

Bare rolig, du er ved at planlægge det mest fantastiske bryllup og de 10 dage uden H2B, og hans tur går hurtig og så er han hjemme igen! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Stofblomster til dekoration på borderne

Efter lang tids søgen efter inspiration til hvordan jeg vil lave blomsterne til borderne er det endelig fundet.

Jeg har købt 10m organza stof i hvid, men regner med at farve noget af det, så bliver bliver hvide og beige blomster. Perler har jeg nok af, så det kommer som midte i blomsterne. Ståltråd er også købt, så kan begynde at lave dem næste uge.

Waoo hvordan gør man det

0

Del dette indlæg

Så blev invitationerne færdige. De tog noget tid, men hvor er det dejligt at kigge på 39 styks færdige invitationer nu :cheerleader3:

Det eneste jeg mangler er at printe konvulutterne med navn og monogramfrimærke, og så skal de ellers bare afsted til familie og venner.

Så kom der også "frimærker" på konvolutterne, det er til dem, som vi giver eller selv lægger i postkassen. Til dem, der skal sender bliver "7. sep. 2013" til det nummer postdanmark registrerer som frimærke

Pris overslag

Lak voks – 90 kr. (England)

14 meter brunt bånd – 28 kr. (Panduro på tilbud)

A2 karton (10 stk.) = 25 kr. (Creative hobby)

A4 karton (80 stk.) = 48 kr. (Creative hobby)

Tre stempelpuder = 75 kr. (Panduro med 20 % rabat)

Kuverter 39 stk. = 24 kr. (Creative hobby)

Dobbeltklæbende tape = 8 kr. (Creative hobby)

I alt = 298 kr.

Pr. invitation 7,6 kr.

Stempeltryk = 80 kr. (Panduro med 20 % rabat)

Laksegl – 286 kr. (England)

Limpistol – 85 kr. (Panduro)

I alt materialer, der kan genbruges 450 kr.

Jeg sidder altså forsat og savler over dine invitationer, hvad er målene på dem?

Bare rolig, du er ved at planlægge det mest fantastiske bryllup og de 10 dage uden H2B, og hans tur går hurtig og så er han hjemme igen! :bearhug:

Ih hvor er du bare sød :hug:

De er lavet ud fra et A2 stykke karton (4 på hver). Selve invitationen i foldet udgave er 16,4x12cm lavet ud fra et stykke papir på 42x15cm. Jeg laver en guide i løbet af ugen, der skal jeg nok også skrive mål og guide. :lol:

Redigeret af Lotus
0

Del dette indlæg

Stofblomster til dekoration på borderne

Efter lang tids søgen efter inspiration til hvordan jeg vil lave blomsterne til borderne er det endelig fundet.

Jeg har købt 10m organza stof i hvid, men regner med at farve noget af det, så bliver bliver hvide og beige blomster. Perler har jeg nok af, så det kommer som midte i blomsterne. Ståltråd er også købt, så kan begynde at lave dem næste uge.

Waoo hvordan gør man det

Jeg har endnu ikke lavet mine egne, men vil følge Miss-Lena guide: http://blog.bridelicious.dk/#post25 bare med flere lag og så snoet ståltråd igennem en perle og ned gennem stofferne. Heh det var vist ikke den bedste beskrivelse, men når jeg har fundet guiden til dem, så skal jeg nok skrive det herinde.. To be continued :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

DIY-Guide til invitationer

Så er der DIY-guide til mine invitationer. Havde ellers taget super mange billeder, men kunne ikke uploade så mange i tråden, så hvis der er noget, der skal beskrives bedre med billeder, så har jeg en masse :biggrin:

Kan findes Her

Redigeret af Lotus
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det helt fantastisk dejligt at få så meget guide, hjælp og tutorials smidt i nakken! Love it!

Vi holder også vintage bryllup og du er en pragtfuld inspirationskilde! :)

Hvor er du sød, tusind tak. :hug:

Er bare så glad for at mine idéer og guide kan bruges :biggrin: heh men det tog også sin tid med de billeder. Det burde Bryllupsklar lave en bedre metode til, så jeg kan uploade flere af mine diy projekter uden besvær :loveshower:

0

Del dette indlæg

Perler

Så er mine 1500 perler kommet i dag, skønt. Desværre var to af pakkerne forkerte, hmm.. ved ikke helt hvordan man kan forveksle hvide plastperler med blå glasperler :pokey: . Håber bare firmaet sender nogle nye, men de har self. ikke svaret endnu.

Nåh men jeg er allerede begyndt på min nye perlebuket med meget tyndere tråd end tidligere kun 0,2mm og selvom trden ikke kan holde perlen oprejst, så tror jeg det bliver bedre når jeg når de 1000 perler og så forstærker jeg bare håndtaget. Ja det skal nok blive godt. :wink: Det ser i hvert fald flottere ud med messingtrådi stedet for grå ståltråd :denmarkflag:

post-61018-0-28579800-1357850059.jpg

0

Del dette indlæg

Er du ikke bange for at de "vælter" ud over håndtaget, hvis de ikke kan stå oprejst?

De må meget gerne vælte ud over håndtaget, det tror jeg giver buketten et mere naturligt rundhed. Det var lidt problemet med min anden buket, det var bare så stiv i det, at det var svært at få en flot rund buket ud af det. Jeg ved ikke helt endnu om min buket lykkedes, men eller s må jeg bare prøve mig lidt frem :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er du ikke bange for at de "vælter" ud over håndtaget, hvis de ikke kan stå oprejst?

De må meget gerne vælte ud over håndtaget, det tror jeg giver buketten et mere naturligt rundhed. Det var lidt problemet med min anden buket, det var bare så stiv i det, at det var svært at få en flot rund buket ud af det. Jeg ved ikke helt endnu om min buket lykkedes, men eller s må jeg bare prøve mig lidt frem :lol:

Ah okay :D Jeg tænkte straks at der så ville blive et hul i midten, fordi de alle sammen var væltet :D Men det bliver spændende at se resultatet.

0

Del dette indlæg

Strømpebånd

Jeg vil også gerne lave mit eget strømpebånd og efter inspiration på Bryllupsklar, så har jeg fundet frem til stilen.

Jeg vil købe noget blonde og sætte noget satinbånd fast på hver side, så det man bindes om benet. Tror også jeg putter en elastik bag på blonden for at den ikke glider ned ved brylluppet.

post-61018-0-89690100-1358151254.jpg

post-61018-0-67807700-1358151264.jpg

0

Del dette indlæg

Indhold på slikbuffeten til reception

Kan godt være noget bliver taget fra, men indtil videre:

Salt water taffy
Champagne bubbles
Pretzels med hvid chokolade
Peanut-fudge
Saltmandler
Personlige chokolade - 70% samt med orange og mint
Ferrero Raffaello (muligvis hjemmelavet)
Hvide flødeboller
Brændte mandler uden sukker
Rugbrødsstænger med mørk chokolade og chili
Bryllupskage

post-61018-0-50876000-1358153130.png

Redigeret af Lotus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jukebox på plads

Jeg var på bryllupsmesse med min mor i søndags og selvom det var meget hyggeligt, så var det også lidt deprimerende at kigge på alle de glade par, der gik og kiggede på ting sammen. Nu hvor min H2B ikke kunne komme med.. :boohoo:Heldigvis komme han hjem på torsdag :a1221:

Nåh.. men jeg fik da en lille smule ud af det. Jeg snakkede med en mand omkring en jukebox, det var helt perfekt 500kr billigere end hvor jeg ellers havde kigget på nettet. Han fik mig også til at bestille med det samme, da vi skal giftes på den meget berømte dag 7-9-13. Det er dejligt at det er på plads.

Jeg har også skrevet til ham, jeg håber kan tage billeder af os og pga. andre besparelser andre steder, så har vi (læs:jeg) besluttet at få en heldagsfotograf. Det ville jo være dejligt også at have nogle billeder fra om aftenen og ham, jeg har spurgt kender jeg gennem en veninde :biggrin:

Updatering ellers er at jeg de sidste par dage har siddet under dynen set total tøsefilm/serier og haft lidt ondt af mig selv. Om 2 uger er de to personer tættest på mig taget afsted, min H2B og min søster. Øv øv øv, men så kan det være jeg kan fokusere på at komme i bedre form med masser af træning. Lige nu er det bare mig og min nye perlebuket, som til gengæld er blevet helt perfekt. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Du er ikke alene, jeg var også på bryllupsmessen, syntes faktisk den var lidt tam, men jeg havde også min mor med. :loveshower:

Fik du købt ringe, med h2b på facetime eftersom han ikke kunne stille op i real life. :thumbsupsmileyanim:

Ja synes også det var lidt tamt. Ved ikke hvad jeg havde forventet, men gik bare rundt og tænkte at jeg jo egentlig havde meget på plads: kirke, invitationer osv.

Hmm.. jeg forstår ikke helt din sidste sætning :blink: hvad er facetime? Og fik du købt ringe herinde, der var i hvert fald nok stande med det. Vi har vores på plads, blev jo gift sidste år, så vi går allerede med dem :lol:

0

Del dette indlæg

Ja, jeg er fuldstændig enig, havde håbet lidt på at få noget inspiration til hvordan man kunne dække bord og den slags.

Ja, jeg købte to ring, med en rigtig dejlig rabat - ekspidienten virkede ikke helt entusatisk til at begynde med, da jeg jo manglede en gom - så fandt jeg iphonen frem og så kiggede kan med via kameraret (facetime - video samtale) Så var det ikke helt galt alligevel og glæder mig til at få ringene.

0

Del dette indlæg

Ja, jeg er fuldstændig enig, havde håbet lidt på at få noget inspiration til hvordan man kunne dække bord og den slags.

Ja, jeg købte to ring, med en rigtig dejlig rabat - ekspidienten virkede ikke helt entusatisk til at begynde med, da jeg jo manglede en gom - så fandt jeg iphonen frem og så kiggede kan med via kameraret (facetime - video samtale) Så var det ikke helt galt alligevel og glæder mig til at få ringene.

Ej hvor dejligt... Jeg ELSKER rabat, det er det mest fantastiske ord hehe.. Det er da helt vildt smart med facetime, så han alligevel kunne være med.. Ih.. og de ekspedienter, der bare skal være så negative hader jeg.. Bente fra Bentes brudedeign (hun stod i hjørnet) hende havde jeg en rigtig dårlig oplevelse med, da jeg købte min første kjole, hun var bare sur og stressende, slet ikke særlig behagelig at handle med :rolleyes: der kommer jeg i hvert fald ikke tilbage til nummer to kjole.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer