Lotus

Mit Vintage Bryllup

1,492 indlæg i dette emne

Hvor lang er din buket?

Den er omkring 20 cm, lavet ad 40 cm wire, men regner med at lave den kortere når jeg er færdig, synes den er lidt for lang nu. Vil nok gå efter ca 15 cm

Okay :)

Hvor mange perler er du oppe på nu

Indtil videre har jeg lavet 500 perler, men synes stadig godt den kunne være større, så målet er 1000. Man får lidt ondt i hånden af at lave perlerne, så deler det lidt op i sessioner af ca. 250 perler pr. gang, det er svært at stoppe, når man først er gået i gang :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Receptionsinvitationer

Fik lavet den første receptionsinvitation i dag. Havde nogle mislykkede ydre invitationer tilbage fra festinvitationerne, så klippede den ene til og dekorerede det med stempeltryk. Invitationsbladene fik også nogle guldtryk, man skal jo bruge stemplerne, når man har dem :lol:

Indtil videre skal der laves 13 stk., men meget kan jo nå at ændre sig på 8 måneder. Regner med at der går nogle måneder før de bliver givet ud, sådan lidt ved lejlighed :lol:

Her er lidt billeder

lille rettelse: kan se der står s.u. d. 15. juli, det er en fejl. Det er 15. august :biggrin: Godt jeg ikke sendte den afsted

post-61018-0-23075300-1357126889.jpg

post-61018-0-16783600-1357126900.jpg

post-61018-0-30885500-1357126909.jpg

post-61018-0-17602300-1357126916.jpg

post-61018-0-92253300-1357126922.jpg

post-61018-0-43757800-1357126934.jpg

post-61018-0-43207400-1357126942.jpg

Redigeret af Lotus
0

Del dette indlæg

Kan du ikke smide billeder og link til stemplet og tryk og hva du nu ellers bruger

Jo det kan du tro :biggrin:

Stemplerne kan købes her: http://www.panduroho...tage-ornamenter Man skal bare også lige have sådan en plade til at sætte dem på.

Som blæk har jeg brugt 91 Gold og 80 White, kan også købes i Panduro.

Her er lidt billeder, så er de lettere at finde.

post-61018-0-47214100-1357128207.jpg

post-61018-0-83766600-1357128225.jpg

post-61018-0-30961900-1357128236.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvordan sætter man dem på klodsen

Det er super nemt, de "klister" selv fast på pladen, så det er bare putte stemplet på, put blæk på, stemple og gentage. Bagefter er det bare at tage det af og vaske det under vandet.

hvordan har du fået skrift på

Hvilken skrift tænker du på?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

har du printet teksten i dine indbydelser og så limet dem på

Ja det er printet på karton, 2 stykker på hvert papir og så sat på med dobbeltklæbende tape. I stedet for sort farve har jeg brugt guld (farvekode: rød: 158, grøn:138, blå:38), men det kræver at man har en god printer, prøvede på min Canon ip 2600 og den gjorde det helt gult i stedet for guld. Skrifttyper har jeg brugt "Indenture English Penman Demo" til overskrifter (skal downloades fra nettet), "Bell MT" til selve teksten med smal afstand mellem bogstaverne (kan gøres i skrifttype --> avanceret og så afstand). "Kunstler Script" har jeg brugt til at underskrive min og H2B's navne (kunne ikke så godt lide H'erne på overskrifts fonten), "Champagne & Limousines" har jeg brugt til: "Herefter slutter receptionen".

Håber det hjalp :lol:

Redigeret af Lotus
0

Del dette indlæg

ih de er så fine og gennemførte dine invitationer...

hvor har du fået lavet lakseglet? vi overvejer nemlig selv at få sådan et.. :biggrin:

Jeg er helt enig... Så flotte indbydelser... :7himmel:

Og jeg vil også gerne vide lidt mere om sejlet... Går ud fra du bruger limen fra limpistolen? Men hvordan får du trykt monogrammet i?

0

Del dette indlæg

hvor har du fået lavet lakseglet? vi overvejer nemlig selv at få sådan et.. :biggrin:

Og jeg vil også gerne vide lidt mere om sejlet... Går ud fra du bruger limen fra limpistolen? Men hvordan får du trykt monogrammet i?

Hvor er I søde :hug: tak.

Jeg har købt seglet i england på http://www.customwaxnseals.com/

Jeg har valgt "Custom Designed Initial Wax Seal 2 Letters", kan se de har fået ny hjemmeside i mellemtiden: http://www.customwaxnseals.net/ kan se der er rigtig mange forskellige og prisen står i DKK (ihvertfald på min computer)

Limvoksen jeg har brugt er denne her: http://www.customwaxnseals.net/white-pearl-ds-glue-gun-sealing-wax-per-stick/

At lave lim-voks-stempler:

Put voks-lim-stiflen i limpistolen og vent 5 minutter til voksen indeni er smeltet (det begynder at løbe fra pistolen)

Tryk or "aftrækkeren" til den ønskede mængde er ude, jeg trykkede tre gange, så passede det med mønt form.

Når mængden er ude så tag seglet med monogrammet og tryk det ned i voksen, tryk det bare helt ned, det går ikke igennem. Hold trykket i ca 30 sekunder, man kan mærke når den er klar for man kan ikke fjerne seglet før voksen er størknet :biggrin:

Håber det er til at forstå eller må jeg lave en billedeguide :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sæbebobler til kirken

I Holmens Kirke, hvor vi skal giftes må der ikke kastes med ris, så for nogle uger siden købte jeg 124 stk. sæbebobler på den Blåavis (100 kr + 67 kr i porto :thumbsupsmileyanim: ). Har lavet et skilt til en af dem, hvor der står pust! kan godt se at det er lidt svært at klippe hjertet, så bliver måske nødt til at investere i en figurstanse, men nu må vi se. Tror jeg vil prøve at påføre datoen på skiltet også, så det bliver helt unikt :biggrin:

Men indtil videre er designet sådan her

post-61018-0-74047800-1357216273.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har valgt "Custom Designed Initial Wax Seal 2 Letters", kan se de har fået ny hjemmeside i mellemtiden: http://www.customwaxnseals.net/ kan se der er rigtig mange forskellige og prisen står i DKK (ihvertfald på min computer)

Limvoksen jeg har brugt er denne her: http://www.customwax...-wax-per-stick/

Put voks-lim-stiflen i limpistolen og vent 5 minutter til voksen indeni er smeltet (det begynder at løbe fra pistolen)

Tryk or "aftrækkeren" til den ønskede mængde er ude, jeg trykkede tre gange, så passede det med mønt form.

Når mængden er ude så tag seglet med monogrammet og tryk det ned i voksen, tryk det bare helt ned, det går ikke igennem. Hold trykket i ca 30 sekunder, man kan mærke når den er klar for man kan ikke fjerne seglet før voksen er størknet :biggrin:

Du burde ikke lave en billedguid - bare en komplet DIY guide til alle os fjolser som er dybt forelsket i dine invitationer! :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Limvoksen jeg har brugt er denne her: http://www.customwax...-wax-per-stick/

Du burde ikke lave en billedguid - bare en komplet DIY guide til alle os fjolser som er dybt forelsket i dine invitationer! :lol:

Heh.. det kan da godt være jeg vil gøre det. jeg har også lige købt en masse nyt karton, så behøver ikke spare :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er virkelig fasineret af dine DIY projekter, super fine receptionsinvitationer, og sæbeboblerne passer da perfekt i jeres tema :loveshower:

Der kommer mange flere projekter, har i dag købt et lager af perler, tråd og karton, så jeg kan komme i gang med en ny perlebuket, brocher, kirkehæfter og så meget andet jeg har planlagt :lol:

Jeg er også selv helt vild med sæbeboblerne :loveshower:

0

Del dette indlæg

Stofblomster til dekoration på borderne

Efter lang tids søgen efter inspiration til hvordan jeg vil lave blomsterne til borderne er det endelig fundet.

Jeg har købt 10m organza stof i hvid, men regner med at farve noget af det, så bliver bliver hvide og beige blomster. Perler har jeg nok af, så det kommer som midte i blomsterne. Ståltråd er også købt, så kan begynde at lave dem næste uge.

post-61018-0-33567300-1357376623.jpg

post-61018-0-49822100-1357376629.jpg

post-61018-0-17362900-1357376635.jpg

0

Del dette indlæg

8 måneder til den store dag

Hold op hvor tiden både går hurtig og langsom på en gang. I dag er min H2B tager på øvelse 10 dage, når han kommer hjem næste torsdag er han hjemme en uges tid og så er det afsted til Afghanistan, puha glæder mig ikke.

I går snakkede vi om "min sidste vilje" som er en folder omkring begravelse, hvis der skulle ske ham noget imens han er udsendt. Jeg har egentlig haft det fint med at tale om begravelse osv. men i går, da vi gik ned i detajler f.eks. åben eller lukket kiste, så kom det meget tæt på.

Det eneste der trøster mig at jeg er så heldig, at jeg faktisk har fundet et andet menneske jeg elsker så højt og elsker mig.

Kun 8 måneder til vores vielse i Holmens Kirke, glæder mig til at fejre vores kærlighed. :a1221:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer