Lotus

Mit Vintage Bryllup

1,492 indlæg i dette emne

Lyder interessant. Er det så i en bestemt periode (fx to mdr) eller er det generelt?

Synes også selv det lyder rigtig spændende, hvis mindre mad to gange om ugen kan gøre at jeg ikke får sygdomme og derudover at jeg taber mig, så er jeg frisk på at prøve. Jeg tror jeg laver en prøve først på 4 uger for at se resultaterne og hvis det er noget jeg synes om så vil jeg fortsætte i hvertfald i 8 uger mere. Men på længere sigt er det at blive ved resten af livet undtaget når jeg engang bliver gravid :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg overstået noget af det jeg hader ved at skulle prøve en ny levestil. Jeg skal hjem til min mormor i morgen, men da det er min første fastedag, så blev jeg nødt til at ringe og sige at hun ikke skulle lave frokost til mig. Heldigvis kunne jeg sige alle de heldbredsmæssige fordele som forskere har fundet, så selvom hun synes det lød mærkeligt, så forstod hun. Nu laver hun bare noget råkost af gulerødder og æbler til mig i morgen, så kan det tælle som mit mellemmåltid mellem morgenmad og aftensmad.

Ved ikke om det lyder underligt, men glæder mig vildt meget til i morgen, når jeg har fastedag. Jeg har købt en masse grøntsager endnu øko og på tilbud i dag, så jeg kan lave suppe til aftensmad i morgen.

Mht. kørekort, så skal jeg begynde på min fødselsdag 26. februar, hehe en sjov måde at feje sin 25 års fødselsdag, men passer mig helt fint, når min H2B alligevel ikke er hjemme. :lol:

0

Del dette indlæg

Første Fastedag

Så er min første fastedag med 500 kcal ved at være forbi og det har bare været så fedt at mærke sulten i dag. Ja det lyder mærkeligt og jeg er normalt ikke meget for at sulte, men når man hele tiden har i baghovedet at det ikke er skadeligt, men derimod gavnligt for kroppen, så er det bare super fedt.

Jeg havde regnet med at det ville blive svære end det var, men sulten kommer heldigvis kun i perioder. Jeg har haft rigelig med energi på trods af mindre næring, jeg har blandt andet brugt nogle timer på at gøre rent hos min mormor.

Til morgenmad spiste jeg en portion havregrød med et æble, om eftermiddagen fik jeg lidt råkost af gulerødder og æbler og til aften tomatsuppe med en masse grøntsager derudover en masse urtete og vand. Helt enkelt og super lækkert. Tror godt det der fastning 5:2 kunne være en ny livsstil for mig.

Derudover ringede min dejlige H2B :a1221: , har ikke snakket med ham i nogle dage, så det var skønt at høre hans stemme.

Jeg har også fået bestilt tid til kjoleprøvnng d. 21. februar.. :c166: glæder mig.

0

Del dette indlæg

Hov 7 måneders milepæl :cheerleader3:

Det er minsandten kun 7 måneder til den store dag.. I dag har jeg også fået bestilt tid hos Lily og House of Brides d. 21. februar. Men jeg skal mange steder hen.. Kunne være jeg skulle have en plan.. Nogen der har nogle gode ideer til hvor man skal tage hen, når man er på et kjolebudget, der hedder 5000kr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med milepælen.. :cheerleader3:

Men det med din fastekur, lyder vildt synes jeg..

Ikke at du gør noget forkert, hehe..

Men 500 kcal om dagen, er ikke ret meget. :)

Hvad er grunden til du er nede på så få kcal?

Redigeret af Webmor
0

Del dette indlæg

Tillykke med milepælen.. :cheerleader3:

Men det med din fastekur, lyder vildt synes jeg..

Ikke at du gør noget forkert, hehe..

Men 500 kcal om dagen, er ikke ret meget. :)

Hvad er grunden til du er nede på så få kcal?

Det er kun to dage om ugen at jeg spiser 500 kcal, min første dag var i går. Jeg har en uddannelse inden for ernæring og sundhed, så ved en masse om kost og sundhed :biggrin: For ca. 10 år siden så jeg en dokumentar om konceptet at have et kontrolleret kalorieindtag på få kalorier, men rig på næringsstoffer og hvordan det påvirkede kroppen i en positiv retning. Den gang var der ikke så meget forskning omkring det, men nu er forsøgspersonerne fra dengang været i gang i så lang tid, at det er muligt at få nogle valide data på dem. Så her forleden så jeg "fastekuren" på tv2 hvor en læge undersøgte levestilen med fastning og snakkede med en masse forskere og andre fagfolk, og deres data viste at det var rigtig godt for kroppen (lavere glukoseindhold i blodet, nedsænkende for blodtrykket, gavnligt mod kræfttyper, dannede nye hjerneceller osv.). Og synes bare at konceptet lyder rigtig spændende og så er det faktisk en levestil jeg har tiltro til i forhold til alle de proteinkurer, der er for tiden (hvis bare folk vidste hvad det gjorde mod deres krop :o , men folk ser jo positive resultater på vægten, så de lytter ikke, ærgeligt :( )

Nåh ja det blev en lidt lang forklaring, men i bund og grund gør jeg det for at blive endnu sundere :biggrin:

0

Del dette indlæg

Bordopdækning

Jeg lavede en hurtig bordopdækning med favourpose, menukort, serviet og blomst, men jeg er så meget i tvivl om den brune farve på favour og menu, er den for mørk?

Spurgte min kære H2B til råds og han sagde at hvis jeg var i tvivl om farven måtte vi jo bare købe den rigtige farve selvom jeg allerede har 30 stykker A2 karton i brun. Hold op hvor jeg bare elsker ham, han ved hvor meget de små detaljer betyder for mig selvom de i andres ører lyder helt fjollet.

Kan I hjælp med farven??? Er den for mørk/underlig?

På bordet skal der være hvid dug, vaser med hortensiaer, 5 armet lysestager og små lys. Jeg har også købt en bordløber i elfenben, men synes den ser mærkelig ud til opstillingen jeg lavede, så indtil videre er den droppet.

post-61018-0-40636400-1360350361.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er favor og menu samme farve...?

ja de er begge brune med blondebånd

Okay... De ser nemlig en smule forskellige ud på billedet, men det er nok fordi den ene står og den anden ligger... :) Til min smag er de også for mørke... I hvert fald til et bryllup...

0

Del dette indlæg

Er favor og menu samme farve...?

ja de er begge brune med blondebånd

Okay... De ser nemlig en smule forskellige ud på billedet, men det er nok fordi den ene står og den anden ligger... :) Til min smag er de også for mørke... I hvert fald til et bryllup...

Hmmm.. jeg må tænke noget mere over det... Jeg overvejede lidt at lave menukortet en enkelt side, så der kun er en tynd brun kant rundt om den hvide menu. Agh.. synes det er svært...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det noget specielt karton..? Ellers er det vel ikke så dyrt at købe en ny farve... :)

Nej ikke noget specielt karton og heller ikke særlig dyrt. :) Problemet er mere farven, jeg synes hvid bliver for hvid i hvid, når tallerkner, dug og blomster samt lys er hvide. Den sandfarve jeg gerne vil have denne findes ikke, den har nemlig en meget varmere nuance (det er den farve jeg har brugt til mine invitationer). Tror faktisk hvis jeg bruger noget kartonfarve som mine invitationer, så kan jeg bryde den meget mærke lidt kedelige brune eller må jeg have gang i mine stempeltryk igen og få noget hvidt på dem.. Det tror jeg bliver godt.. Tak for hjælpen :lol: Det hjælper altså lige at have en sparringspartner

0

Del dette indlæg

Er det noget specielt karton..? Ellers er det vel ikke så dyrt at købe en ny farve... :)

Nej ikke noget specielt karton og heller ikke særlig dyrt. :) Problemet er mere farven, jeg synes hvid bliver for hvid i hvid, når tallerkner, dug og blomster samt lys er hvide. Den sandfarve jeg gerne vil have denne findes ikke, den har nemlig en meget varmere nuance (det er den farve jeg har brugt til mine invitationer). Tror faktisk hvis jeg bruger noget kartonfarve som mine invitationer, så kan jeg bryde den meget mærke lidt kedelige brune eller må jeg have gang i mine stempeltryk igen og få noget hvidt på dem.. Det tror jeg bliver godt.. Tak for hjælpen :lol: Det hjælper altså lige at have en sparringspartner

Anytime... Hehe... Har ikke gjort så meget, men man kan nogle gange sætte nogle tanker i gang... :)

Invitationerne har en rigtig flot farve, og burde ligge fint op ad den brune... Så det kunne være en fin løsning - glæder mig til at se hvad du kommer frem til...

0

Del dette indlæg

Wow, har først set dine invitationer nu, og de er godt nok imponerende! :thumbsupsmileyanim:

Jeg er heeelt vild med skrifttypen på overskrifterne - det er vel ikke sådan, at du vil fortælle mig hvad den hedder, og eventuelt hvor den kan downloades, vel? :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg elsker alle dine projekter, hold nu k#%t du er dygtig!!!! Hvordan fungerer det med den skrifttype, kan man downloade til Mac, så de kommer ind i word eller hvordan? Kan jeg lokke dig til at sætte et link ind, på de paptyper du har brugt til invitationer? Jeg er helt forelsket i dem og vidste dem til H2B og han var solgt på stedet :-)

0

Del dette indlæg

Jeg elsker alle dine projekter, hold nu k#%t du er dygtig!!!! Hvordan fungerer det med den skrifttype, kan man downloade til Mac, så de kommer ind i word eller hvordan? Kan jeg lokke dig til at sætte et link ind, på de paptyper du har brugt til invitationer? Jeg er helt forelsket i dem og vidste dem til H2B og han var solgt på stedet :-)

Kan godt forstå du er forelsket i dem - me 2! Jeg er gået igang med at købe materialer til dem, så nu er det bare med at komme igang snarest muligt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

:blush: Ih tusind tusind tak.. Du skal glæde dig, der kommer mange flere projekter :biggrin:

Jeg har selv windows, men det virker til man godt kan downloade til mac, prøv at kig Her. Til windows, der downloader man bare skrifttypen og så dobbeltklikker på den, så går den selv ind i word, super enkelt.

Ih hvor godt at H2B også er med på idéen, det gør det hele lidt nemmere, når man har samme smag :biggrin:

Kartonerne jeg har brug er disse: her og her men man kan også få det samme karton hos grafical.dk, der har jeg købt nogle flere (skal jo have nok til alle diy projekterne). Held og lykke med det hele, du siger bare til, hvis du har nogle spørgsmål. :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blush: Ih tusind tusind tak.. Du skal glæde dig, der kommer mange flere projekter :biggrin:

Jeg har selv windows, men det virker til man godt kan downloade til mac, prøv at kig Her. Til windows, der downloader man bare skrifttypen og så dobbeltklikker på den, så går den selv ind i word, super enkelt.

Ih hvor godt at H2B også er med på idéen, det gør det hele lidt nemmere, når man har samme smag :biggrin:

Kartonerne jeg har brug er disse: her og her men man kan også få det samme karton hos grafical.dk, der har jeg købt nogle flere (skal jo have nok til alle diy projekterne). Held og lykke med det hele, du siger bare til, hvis du har nogle spørgsmål. :lol:

TUSIND TAK for hjælpen :-) Jeg vender med garanti tilbage med en masse spørgsmål, når projekt invitationer starter :blink: :-)

0

Del dette indlæg

TUSIND TAK for hjælpen :-) Jeg vender med garanti tilbage med en masse spørgsmål, når projekt invitationer starter :blink: :-)

Det var så lidt :lol: Du vender bare tilbage, jeg skal prøve at hjælpe, så godt jeg kan.

0

Del dette indlæg

hov for øvrigt.... hvordan har du lavet det billede med Holmens Kirke og har du bare printet det direkte på pappet? Håber godt nok min printer vil være med til at lave invitationer :unsure:

Jeg fandt et billede af Holmens Kirke dette og så redigerede jeg lidt i det i Picasa (gratis program) gjorde det sort/hvid og brugte funktionen "blyanttegning" og så endte det med at se sådan ud, nåh ja ændrede også farven lidt i word til samme farve som skrifttypen (man kan gøre det hvide gennemsigtigt, så man kun farver det sorte) :biggrin: Og så printede jeg det bare eller det vil sige min H2B gjorde. Vores printer en billig Canon 2600 kan ikke lave farverne rigtige, så det hele er printet på en kvalitets printer, men prøv at lave nogle prototyper på almindelig papir, så kan man redigere det hele derefter :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer