Lotus

Mit Vintage Bryllup

1,492 indlæg i dette emne

Ikke inviteret

Jeg har lige brug for nogle meninger udefra. Snakkede med min H2B i går og hans eks-kæreste havde skrevet til ham tillykke med hans far. Det er så åbenbart fordi hans far skal giftes i starten af marts med min nye (mande) kæreste, det er også fint nok, men jeg er ikke blevet inviteret til brylluppet. Hvilket egentlig også var okay, jeg bor trods alt på Sjælland og min H2B er jo i Afghanistan, men men men min H2B's eks kæreste er blevet inviteret, hun bor på Sjælland... WHAT siger jeg bare!!! Hvordan kan han invitere hende og så ikke invitere mig?! Især når jeg står og har måske har 20 mennesker, der ikke kommer til brylluppet, fordi hans og hans kæreste er inviteret. Jeg er så skuffet og lidt ked af det.. Hvordan skal jeg tage det? :(

Ej .. Det lyder da virkelig også underligt!

Jeg ville nu også blive en smule harm, og ked af det.. Hvorfor skal ex kæresten med, det er jo li'som dig der er din H2B's kommende kone, ergo du er hans svigerdatter..

Er helt tom for ord :unsure: Cyberkram her fra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke inviteret

Jeg har lige brug for nogle meninger udefra. Snakkede med min H2B i går og hans eks-kæreste havde skrevet til ham tillykke med hans far. Det er så åbenbart fordi hans far skal giftes i starten af marts med min nye (mande) kæreste, det er også fint nok, men jeg er ikke blevet inviteret til brylluppet. Hvilket egentlig også var okay, jeg bor trods alt på Sjælland og min H2B er jo i Afghanistan, men men men min H2B's eks kæreste er blevet inviteret, hun bor på Sjælland... WHAT siger jeg bare!!! Hvordan kan han invitere hende og så ikke invitere mig?! Især når jeg står og har måske har 20 mennesker, der ikke kommer til brylluppet, fordi hans og hans kæreste er inviteret. Jeg er så skuffet og lidt ked af det.. Hvordan skal jeg tage det? :(

Ej .. Det lyder da virkelig også underligt!

Jeg ville nu også blive en smule harm, og ked af det.. Hvorfor skal ex kæresten med, det er jo li'som dig der er din H2B's kommende kone, ergo du er hans svigerdatter..

Er helt tom for ord :unsure: Cyberkram her fra

Jeg tror at hun er blevet inviteret fordi de åbenbart har snakket meget sammen på det sidste, men aner det ikke.. Ved slet ikke noget om brylluppet, så ved ikke hvor mange der kommer, men fornemmer at de har inviteret en del. Men ja jeg er hans svigerdatter endda ved lov og er gået mod hele min H2B mors familie og inviteret ham og hans kæreste til vores kirkelige vielse, det burde da give lidt.

:kiss: tak for krammet

0

Del dette indlæg

Hold da op - og mig der troede at mine familierelationer var af H til..

Synes det er noget suspekt ikke at invitere dig. Ikke for at snage, men har i et anstrengt forhold? Det kunne måske forklare noget af det, og så alligevel ikke, når de nu er inviteret med til jeres bryllup.

Det skulle være underligt at han har glemt at invitere dig, for helt ærligt - når man først går i bryllups-mode, så er der næsten intet der kan stoppe en igen med at tænke på alting bryllupsrelateret, og dermed også gæstelisten.

Og åhh de eks'er :pokey: - der er altså en grund til at de er eks'er! Men det glemmer familie/venner nogle gange. De tænker på hvordan de selv har det med vedkommende, og så pyt med hvordan det nye vedhæng og ikke mindst datter/sønnen har det med at eks'erne altid skal bringes på banen.

Sender lige et :bearhug: og lidt :heart: din vej.

Heh... ja min H2B's familie er et helt kapitel for sig... Og har kun fortalt en tiende del af hvad der foregår i den familie på begge sider.

Du snager slet ikke.. Nej vi har slet ikke et anstrengt forhold, vi er meget forskellige og vi deler ikke de samme synspunkter, men vi snakker da sammen, når vi ses og både H2B og jeg har været meget forstående overfor hans nye kæreste.

Ja ved ikke helt, hvorfor jeg er blevet valgt fra/glemt.. Jeg kan ikke engang snakke med min H2B om det for han har slet ikke skrevet eller ringet i dag :( øv øv...

Jeg tror slet ikke hans familie ved, hvor meget det egentlig rør mig, at de stadig snakker om/med hans eks. Mest fordi jeg lige fra starten bare har smilt hver gang, men som årene går så er jeg altså blevet lidt træt af det. Nævnte det faktisk for min H2B for nogle år siden og han kunne godt forstå det, hvis bare også hans familie kunne forstå det.

Hvis du læser vores "første møde" på side 1, så er eks'en hende min H2B havde, da vi mødte hinanden og de første 5 måneder måtte jeg leve med at han boede sammen med hende.. Nu vil jeg bare gerne slippe hende og have min svigerfamilie for mig selv.

Hvis det kun er en tiende del du har skrevet, så tror jeg vist ikke jeg har ondt af mig selv mere :huh:

En ting er at være forskellige, men hvis man accepterer det hos hinanden, så burde der i princippet ikke være nogen problemer. Kan godt være man aldrig bliver hinandens yndlingspersoner her i verden (H2B indtager SÅ meget 1. pladsen!), men man må da acceptere at vi alle er forskellige - ellers ville det nok også blive lidt kedeligt i længden, og dog!, med Kinder-overraskelse.. Øhh.. Nå nej :fløjt: :back2topic:

Ej hvor øv at din H2B ikke har kontaktet dig så i kunne tale om det. Håber da det kan lade sig gøre en af de nærmeste dage så :hug:

Det er ikke nemt at være den "nye" i forhold til eks'en. Min H2B var sammen med sin eks i 3 år, og af et allerførste forhold at være, så må det næsten have taget 1. pladsen i varighed. Gud bedre det hvor min svigermor nogle gange fablede op om hende. Men jo mere jeg var der, jo mindre snakkede hun efterhånden om hende. Tror svigermor til sidst accepterede at det nu var mig der var sammen med hendes søn, og ikke hende den anden. Snakker de om eks'en på en måde hvor det skal forstås at de savner hende i familien, eller snakker de om hende, som man nu snakker om sin veninde? Det kan nogle gange være svært at slippe af med fortiden (prøver stadig :fløjt: ), men man skulle jo tro det fik en ende, når der nu er en ny begyndelse med dig.

0

Del dette indlæg

Synes det er noget suspekt ikke at invitere dig. Ikke for at snage, men har i et anstrengt forhold? Det kunne måske forklare noget af det, og så alligevel ikke, når de nu er inviteret med til jeres bryllup.

Det skulle være underligt at han har glemt at invitere dig, for helt ærligt - når man først går i bryllups-mode, så er der næsten intet der kan stoppe en igen med at tænke på alting bryllupsrelateret, og dermed også gæstelisten.

Og åhh de eks'er :pokey: - der er altså en grund til at de er eks'er! Men det glemmer familie/venner nogle gange. De tænker på hvordan de selv har det med vedkommende, og så pyt med hvordan det nye vedhæng og ikke mindst datter/sønnen har det med at eks'erne altid skal bringes på banen.

Sender lige et :bearhug: og lidt :heart: din vej.

Heh... ja min H2B's familie er et helt kapitel for sig... Og har kun fortalt en tiende del af hvad der foregår i den familie på begge sider.

Du snager slet ikke.. Nej vi har slet ikke et anstrengt forhold, vi er meget forskellige og vi deler ikke de samme synspunkter, men vi snakker da sammen, når vi ses og både H2B og jeg har været meget forstående overfor hans nye kæreste.

Ja ved ikke helt, hvorfor jeg er blevet valgt fra/glemt.. Jeg kan ikke engang snakke med min H2B om det for han har slet ikke skrevet eller ringet i dag :( øv øv...

Jeg tror slet ikke hans familie ved, hvor meget det egentlig rør mig, at de stadig snakker om/med hans eks. Mest fordi jeg lige fra starten bare har smilt hver gang, men som årene går så er jeg altså blevet lidt træt af det. Nævnte det faktisk for min H2B for nogle år siden og han kunne godt forstå det, hvis bare også hans familie kunne forstå det.

Hvis du læser vores "første møde" på side 1, så er eks'en hende min H2B havde, da vi mødte hinanden og de første 5 måneder måtte jeg leve med at han boede sammen med hende.. Nu vil jeg bare gerne slippe hende og have min svigerfamilie for mig selv.

Hvis det kun er en tiende del du har skrevet, så tror jeg vist ikke jeg har ondt af mig selv mere :huh:

En ting er at være forskellige, men hvis man accepterer det hos hinanden, så burde der i princippet ikke være nogen problemer. Kan godt være man aldrig bliver hinandens yndlingspersoner her i verden (H2B indtager SÅ meget 1. pladsen!), men man må da acceptere at vi alle er forskellige - ellers ville det nok også blive lidt kedeligt i længden, og dog!, med Kinder-overraskelse.. Øhh.. Nå nej :fløjt: :back2topic:

Ej hvor øv at din H2B ikke har kontaktet dig så i kunne tale om det. Håber da det kan lade sig gøre en af de nærmeste dage så :hug:

Det er ikke nemt at være den "nye" i forhold til eks'en. Min H2B var sammen med sin eks i 3 år, og af et allerførste forhold at være, så må det næsten have taget 1. pladsen i varighed. Gud bedre det hvor min svigermor nogle gange fablede op om hende. Men jo mere jeg var der, jo mindre snakkede hun efterhånden om hende. Tror svigermor til sidst accepterede at det nu var mig der var sammen med hendes søn, og ikke hende den anden. Snakker de om eks'en på en måde hvor det skal forstås at de savner hende i familien, eller snakker de om hende, som man nu snakker om sin veninde? Det kan nogle gange være svært at slippe af med fortiden (prøver stadig :fløjt: ), men man skulle jo tro det fik en ende, når der nu er en ny begyndelse med dig.

Der er bare meget drama i den familie, det er slet ikke til at forstå :o især i forhold til min meget stille og rolige familie. Okay hvis du er klar til lidt mere drama, så er H2B's eks faktisk hans farfars søsters barnebarn, så det er lidt en blanding af at være familie og eks-kæreste. Hun har oveni en datter, som min H2B var far for i 3 år, han stoppede så selv kontakten med både hans eks og hendes datter (100% hans valg) efter et par år, men hans familie snakker stadig med eks'en og de har også snakket om at hun skal besøge dem. Jeg tror bare det er for en mærkelig situation til at min hjerne kan karpere det, så derfor bliver jeg bare irriteret over det. De ser hende nok som familie, hvor jeg ser eks'en, som var sammen med min H2B da vi mødte hinanden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og åhh de eks'er :pokey:/> - der er altså en grund til at de er eks'er! Men det glemmer familie/venner nogle gange. De tænker på hvordan de selv har det med vedkommende, og så pyt med hvordan det nye vedhæng og ikke mindst datter/sønnen har det med at eks'erne altid skal bringes på banen.

Sender lige et :bearhug:/> og lidt :heart:/> din vej.

Ja ved ikke helt, hvorfor jeg er blevet valgt fra/glemt.. Jeg kan ikke engang snakke med min H2B om det for han har slet ikke skrevet eller ringet i dag :(/> øv øv...

Hvis det kun er en tiende del du har skrevet, så tror jeg vist ikke jeg har ondt af mig selv mere :huh:/>

En ting er at være forskellige, men hvis man accepterer det hos hinanden, så burde der i princippet ikke være nogen problemer. Kan godt være man aldrig bliver hinandens yndlingspersoner her i verden (H2B indtager SÅ meget 1. pladsen!), men man må da acceptere at vi alle er forskellige - ellers ville det nok også blive lidt kedeligt i længden, og dog!, med Kinder-overraskelse.. Øhh.. Nå nej :fløjt:/> :back2topic:/>

Ej hvor øv at din H2B ikke har kontaktet dig så i kunne tale om det. Håber da det kan lade sig gøre en af de nærmeste dage så :hug:/>

Det er ikke nemt at være den "nye" i forhold til eks'en. Min H2B var sammen med sin eks i 3 år, og af et allerførste forhold at være, så må det næsten have taget 1. pladsen i varighed. Gud bedre det hvor min svigermor nogle gange fablede op om hende. Men jo mere jeg var der, jo mindre snakkede hun efterhånden om hende. Tror svigermor til sidst accepterede at det nu var mig der var sammen med hendes søn, og ikke hende den anden. Snakker de om eks'en på en måde hvor det skal forstås at de savner hende i familien, eller snakker de om hende, som man nu snakker om sin veninde? Det kan nogle gange være svært at slippe af med fortiden (prøver stadig :fløjt:/> ), men man skulle jo tro det fik en ende, når der nu er en ny begyndelse med dig.

Der er bare meget drama i den familie, det er slet ikke til at forstå :o/> især i forhold til min meget stille og rolige familie. Okay hvis du er klar til lidt mere drama, så er H2B's eks faktisk hans farfars søsters barnebarn, så det er lidt en blanding af at være familie og eks-kæreste. Hun har oveni en datter, som min H2B var far for i 3 år, han stoppede så selv kontakten med både hans eks og hendes datter (100% hans valg) efter et par år, men hans familie snakker stadig med eks'en og de har også snakket om at hun skal besøge dem. Jeg tror bare det er for en mærkelig situation til at min hjerne kan karpere det, så derfor bliver jeg bare irriteret over det. De ser hende nok som familie, hvor jeg ser eks'en, som var sammen med min H2B da vi mødte hinanden.

Jeg tror hun bliver svær at undgå, især når hun samtidig er familie, selvom det er mega langt ude, ja nærmest 17. kartoffelrække. Hmm, det er godt nok en øv situation. Hvis du snakker med din svigermor og fortæller hvordan du har det med eks'en, så er der 50% risiko for at hun ser dig, som hende der er "bitchen" fordi du brokker dig over eks'en. Derimod er der jo også 50% chance for at hun forstår at du har det svært med eks'en, og så vil prøve at holde lidt igen med snakken om hende når du er der. Men uanset hvad, hvis du vil have gjort noget ved det, så må du tage tyren ved hornene. Prøv evt. at snakke med din H2B om hvordan svigermor kunne tænkes at reagere, så kan det måske blive lidt lettere at få hul på næste gang du snakker med hende.

0

Del dette indlæg

Kjoleprøvning I

Så var ude og prøve kjoler hos Kjoledrømme i Humlebæk og hold op en god oplevelse, hun var bare så sød og var slet ikke stressende på nogen måde. Det kan varmt anbefales.. Jeg fandt ikke min drømmekjole, men vil også gerne ud og kigge en masse inden jeg bestemmer mig, men vil bestemt ikke afvise at jeg tager derud igen.

Her er lidt billeder, ikke de bedste :wink: men de er der.

Kan mærke at efter jeg er kommet hjem, så er jeg faktisk blevet lidt vild med nummer 1 (især prisen på 4100kr.), jeg sætter lige et modelbillede ind, så man kan se kjolen lidt bedre.

post-61018-0-01727900-1361034634.jpg

post-61018-0-73625800-1361034642.jpg

post-61018-0-36961200-1361034648.jpg

post-61018-0-92249000-1361089482.jpg

Redigeret af Lotus
0

Del dette indlæg

Fine kjoler du har fået prøvet. Jeg er ikke vild med hvad nummer 2 gør ved din figur, du ser meget større ud end jeg egentlig tror du er. Nummer 7 + den sidste kan jeg godt lide til dig.

Ja synes også nummer 2 sad rigtig mærkeligt på mig, det er så sjovt at se på billederne, hvor forskelligt kjolerne får min krop til at se ud. Der er ingen af kjolerne, som var en drømmekjole, men det var bare fedt at få prøvet så mange.

Nummer 1 sas rigtig godt, det er så synd man ikke kan se det på billedet. Men har fundet ud af a-form og bindebånd, det er sådan min kjole skal være :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Slør

Jeg har tænkt mig at jeg vil lave mit eget slør og er blevet lidt vild med et fuldt blondeslør, det virker ikke til at være så svært at lave. Sløret kommer selvfølgelig an på hvordan min kjole bliver, men ligemeget hvad, så kan jeg i hvert fald pifte det op med sløret f.eks. hvis jeg vælger en kjole med ikke så langt slæb, så kan jeg få et slør i stedet med en god længde.

post-61018-0-61168900-1361090352.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, hvor spændende med kjoleprøvning :loveshower: Hvor har du prøvet meget forskelligt :thumbsupsmileyanim: Synes også nummer 3 sidder rigtigt godt på dig, men blondekjolen er også fin :thumbsupsmileyanim:

Hun var såå sød ude hos Kjoledrømme, det kan godt være det tog 2 timer at komme derud (Humlebæk) men det var bare det hele værd. Hun lod mig prøve så meget forskelligt og har slet ikke sur eller noget over at jeg ikke købte nogle kjole. Er helt enig i at 3. sidste sidder rigtig godt, det er altså rigtig godt at tage billeder, så man kan sammenligne når man kommer hjem. Heh en trumpet-formet kjole passer i hvert fald ikke til min krop (nummer 2)

0

Del dette indlæg

Jeg er også vildt med den 3. sidste :) Den sidder virklig godt på dig :) Virklig flot :) Må man spørge hvor kan man finde den kjole hen ? og hvor meget den kostede sådan ca. ?

Det kan du tro :biggrin: . Den er hos Kjoledrømme her (den første på siden) og den koster 8.199 kr.

Eh, tak :) De har godt nok nogen fine kjoler derind...Glæder mig til det bliver min tur :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også vildt med den 3. sidste :) Den sidder virklig godt på dig :) Virklig flot :) Må man spørge hvor kan man finde den kjole hen ? og hvor meget den kostede sådan ca. ?

Det kan du tro :biggrin: . Den er hos Kjoledrømme her (den første på siden) og den koster 8.199 kr.

Eh, tak :) De har godt nok nogen fine kjoler derind...Glæder mig til det bliver min tur :)

Der var så mange og hende der stod for det sagde, at de hele tiden fik nye, ikke ligesom andre steder, hvor de får en gang om året. Det er en fed oplevelse, og helt vildt at se sig selv i brudekjole. :a1221:

0

Del dette indlæg

Der var så mange og hende der stod for det sagde, at de hele tiden fik nye, ikke ligesom andre steder, hvor de får en gang om året. Det er en fed oplevelse, og helt vildt at se sig selv i brudekjole. :a1221:

Synes heller ikke lige nummer 2 gør noget godt for dig, MEN pas på med at generalisere til andre kjoler. Selvom 2 kjoler begge er trompet-form kan de altså stadig godt have en helt forskellig pasform!

Jeg prøvede flere havfrue-ish/trompet kjoler, som gav mig SÅ brede hofter, og ekspedienten insisterede på, at så skulle jeg ikke have en kjole der sad tæt om hoften. Men altså, er endt med en kjole, der sidder totalt tight ned til midt på låret :blink::thumbsupsmileyanim: Og den gør alt muligt godt for mig :)

Den handler om, at den lige strammer ind hvor den skal :wink:

0

Del dette indlæg

Synes heller ikke lige nummer 2 gør noget godt for dig, MEN pas på med at generalisere til andre kjoler. Selvom 2 kjoler begge er trompet-form kan de altså stadig godt have en helt forskellig pasform!

Jeg prøvede flere havfrue-ish/trompet kjoler, som gav mig SÅ brede hofter, og ekspedienten insisterede på, at så skulle jeg ikke have en kjole der sad tæt om hoften. Men altså, er endt med en kjole, der sidder totalt tight ned til midt på låret :blink::thumbsupsmileyanim: Og den gør alt muligt godt for mig :)

Den handler om, at den lige strammer ind hvor den skal :wink:

Fedt, det er skønt, når kjolerne bare sidder som de skal. Jeg glæder mig til at prøve nogle flere, så jeg kan komme nærmere drømmekjolen :loveshower:

0

Del dette indlæg

Citroncupcakes med Lemon Curd og mini skumfiduser

Jeg har jo besluttede mig for at der til brylluppet skal være en masse forskellige cupcakes, derfor er jeg så småtbegyndt på at finde ud af hvilke, der skal være og opskrifter. Mit første forsøg er citroncupcakes med lemon curd og mini skumfiduser proppet ned i midten. Selvom citronkager bestemt ikke er min ynglingskage, så synes jeg faktisk de er blevet okay. Jeg har lagt dem i fryseren, så jeg på tirsdag kan sende dem til min H2B i Afghanistan, håber bare de kan holde sig til fredag.De mangler godt nok "toppen" på billedet i forhold til dem til brylluppet, men den skal bestå af marenges med lemon curd. Men da jeg ikke kan sende cupcakes med top til Afghanistan har jeg i stedet puttet det ind i kagen.

Jeg tager også nogle med til min mor, citronkage er hendes ynglingskage, så det er for hendes skyld, at jeg vil lave dem til brylluppet.

Der er mini cupcakes øverst uden skumfiduser og alm. cupcakes nederst med skumfiduser

post-61018-0-24881200-1361096286.jpg

Redigeret af Lotus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du ser bare så smuk ud i alle de kjoler, men jeg elsker altså den sidste!

Det er jo den perfekte prinsesse drøm! :loveshower:

De cupcakes lyder enormt lækre, er sikker på at jeres gæster kommer til at elske dem! :metteholm

0

Del dette indlæg

Du ser bare så smuk ud i alle de kjoler, men jeg elsker altså den sidste!

Det er jo den perfekte prinsesse drøm! :loveshower:

De cupcakes lyder enormt lækre, er sikker på at jeres gæster kommer til at elske dem! :metteholm

Hvor er du sød :hug: tusind tak..Når du siger den sidste mener du så den med modellen (som er kjole nummer 1) eller det næst-sidste billede? :lol:

Jeg glæder mig til at høre, hvad min H2B og mor siger til citronkagerne. Der er jo rig mulighed for at lave dem endnu bedre, men fordi jeg ikke rigtig er vild med citronkage, så har jeg brug for nogle flere munde :lol: mine red velvel popcakes med hvid chokolade derimod, dem glæder jeg mig til at smage :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg

Flotte kjoler, hvor ser du bare godt ud i dem. Jeg kan særlig godt lide nr. 1 på dig (vidunderligt slæb!) og så som flere andre kan jeg se, den 3. sidste, den er også fin til dig.. Spændende hvad du ender med.

Og lækre kager! Bliver aldeles lækkersulten. Heldige din h2b der får sådan nogle med posten.

/Josephine

0

Del dette indlæg

Ih hvor spændende med kjolerne! Jeg synes den allerførste er den bedste til dig - virkelig smuk!!

Kan du ikke sende lidt muffins til østjylland når du nu er igang? Bliver helt lækkersulten - det lyder dejligt frisk med citron :)

0

Del dette indlæg

Flotte kjoler, hvor ser du bare godt ud i dem. Jeg kan særlig godt lide nr. 1 på dig (vidunderligt slæb!) og så som flere andre kan jeg se, den 3. sidste, den er også fin til dig.. Spændende hvad du ender med.

Og lækre kager! Bliver aldeles lækkersulten. Heldige din h2b der får sådan nogle med posten.

/Josephine

Ih tusind tak. Det var helt vildt det slæb der var på nummer 1, tænker brudevalsen måske bliver lidt besværlig i den hehe. Jeg glæder mig til at prøve mange flere.

Tror også han vil sætte pris på lidt hjemmebag, håber bare de kan holde sig :biggrin: og ikke bliver helt smadret. Har også lavet en red velvet kage, så i morgen laver jeg popcakes.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer