Felinity

Makeup - holdbarhed?

21 posts in this topic

Hej dejlige kvinder

Jeg har en frisør, der desværre ikke tager ud - og som lukker kl. 12.00 om lørdagen.

Det betyder, at jeg skal have sat hår og lagt makeup fra 10- 11.30 og vielsen er først 14.30.

Mit spørgsmål er så;

Kan makeup godt holde sig? Altså, der er jo 2 timer fra jeg er færdig hos frisør og til vielsen - er det dårligt?

Jeg går ikke selv med makeup - især foundation osv. normalt, så jeg er lidt uerfaren :)

Mange tak for input på forhånd!

Edited by Felinity
0

Annonce ♥

Hej søde Felinity :heart:

Det burde kunne holde hele dagen. Ved godt make up kan forsvinde i løbet af dagen, og har ingen idé om hvor dælen det forsvinder hen..... Men hvis det lægges ordentligt og grundigt så holder det. Du kan høre hende om hun bruger en base under sminken som gør at det holder længere.

Det make up jeg selv har købt til vores bryllup :c166: :c166: :wink: holder simpelthen så godt, også uden en base under. Jeg kan simpelthen ikke komme på hvad den base hedder, måske er det primer ? Men ved at den kan fås i Matas og at Lòreal laver en til en overkommelig pris. Min er en fra Polen så kan ikke rigtigt oversætte hvad den hedder :wink: .. Men uanset så burde make uppen kunne holde hele dagen og natten.

0

Uha det er jo lidt forskelligt, men umiddelbart kan jeg ikke se det som værende et problem.

Jeg vælger faktisk ofte (hvis jeg netop skal have mere makeup på end til hverdag) at påføre den et par timer før. Jeg synes, makeuppen ofte "sætter" sig og ofte kommer til at se mere naturlig ud. Og hvis din frisør sørger for en ordentlig base, så er jeg sikker på, makeuppen nok skal holde. Brug en god fugtighedscreme så din hud er klar til makeuppen (hvis den er tør, så kan makeuppen godt komme til at sætte sig i 'kager'). Sørg for at klargøre øjene, hvis der skal øjenskygge på, så det netop ikke sætter sig i folderne (start med at putte en smule foundation, concealer eller - ja kært barn har mange navne).

Og så er et godt tip at afslutte makeuppen med en gang hårlak. Det lyder klamt, og du skal helt sikkert holde vejret :lol: . Men lige så vel som hårlak fikserer håret, så holder det også godt fast på makeuppen :loveflag:

0

hvis du sørger for at din hud er renset fri for døde hudceller og du har fugtet huden med ansigtscreme - så burde make uppen holde :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Det med hårlakken vil jeg så ikke råde dig til ;) Hårlak skal i håret, og ikke i ansigtet :D

Hvis du har en alm./normal hud så kan din makeup sagtes holde når der er primer på huden.

0

Jeg fik lagt Make-up kl kvart i 10, og det holdte indtil jeg tog det af kl halv 4 om morgenen.

Vi blev gift kl 13:30

0

Jeg lagde selv min make-up, og det gjorde jeg ved 11-tiden, og velsignelsen skulle stå kl. 15. Det holdt hele dagen og natten og selv dagen efter, da jeg stod op. :bunny_4:

Jeg havde brugt en foundation, pudder, mascara fra origins, rouge og eyeliner fra Nilens Jord og Øjeskygge var vist fra.. Ja, det kan jeg ikke lige huske, men det var noget a la Loréal :)

0

Min make up holdte indtil jeg tog den af, inden vi gik i seng. Og selvom jeg fik mange kind knus og kys, blev min make up ikke frisket op en eneste gang i løbet af dagen eller aftenen. Den sad bare perfekt... Jeg havde ik engang vandfast mascara på

0

Annonce ♥

Min holdte også hele dagen ... jeg havde airbrush makeup på ...

0

Tusind tak for alle jeres svar :kiss:

Hvor rart at høre! Så beholder jeg bare den frisør :)

Taaark :loveflag:

0

Du skal have fingre i en askepot ampull - jeg ved at Guinot forhandler dem.

De går ind og sørger for at Make-uppen holder! Jeg vil som Make-up artist, aldrig lægge en brudemake-up uden en ampull. Jeg skal ikke have siddende på mig, at make-uppen ikke holdt!

Så løb du ud og køb sådan en, så er du i hvert fald sikret :-)

Den halve ampull kommer du i ansigtet inden du skal have Foundation på, den må ikke være tørret helt ind før det kommes på. Og den anden halvdel blander du i din foundation. ( hvis du skal bruge mineral foundation, pudderform, så kommer du hele ampullen i ansigtet inden)

Held og lykke :-)

2

Du skal have fingre i en askepot ampull - jeg ved at Guinot forhandler dem.

De går ind og sørger for at Make-uppen holder! Jeg vil som Make-up artist, aldrig lægge en brudemake-up uden en ampull. Jeg skal ikke have siddende på mig, at make-uppen ikke holdt!

Så løb du ud og køb sådan en, så er du i hvert fald sikret :-)

Den halve ampull kommer du i ansigtet inden du skal have Foundation på, den må ikke være tørret helt ind før det kommes på. Og den anden halvdel blander du i din foundation. ( hvis du skal bruge mineral foundation, pudderform, så kommer du hele ampullen i ansigtet inden)

Held og lykke :-)

Tak for tippet, jeg har læst at du har skrevet det i et par år nu og nu har jeg endelig været inde og bestille et par pakker, måtte jo hellere ha' én for meget, end én for lidt... :wink:

0

Annonce ♥

Det var godt :-) De er klart det bedste at bruge, når make-uppen skal holde hele dagen. Plus at de også giver huden en helt fantastisk glød og " opstramning" :-)

Så jeg vil gerne skrive det et par år endnu :-) Når noget virker, så skal det også anbefales :-)

Held og lykke med dem.

1

Hvor har du bestilt dem henne??

Du kan gå ind på Google og skrive askepotampul, så kommer der hjemmesider op der forhandler dem. Ellers er der også mange Matas som har dem, der er de desværre bare lidt mere pebret i prisen..

0

Er der nogen, der har erfaringer med eyelash extentions? Tænker bare... hvor godt holder det og kan man bruge mascara når man har fået dem på? Evt. en anbefaling på et godt sted i Kbh.?:)

0

Annonce ♥

Er der nogen, der har erfaringer med eyelash extentions? Tænker bare... hvor godt holder det og kan man bruge mascara når man har fået dem på? Evt. en anbefaling på et godt sted i Kbh.? :)

Se denne tråd http://www.bryllupsklar.dk/forum/74787/eyelash-extentions-koebenhavn-nu-med-lange-vipper.html

0

Pyha hvor er jeg glad for at læse om alle jer, hvis makeup har holdt dagen igennem! Min frygt er at jeg ser "brugt" ud inden receptionen er slut!

Hvor meget makeup har I brugt? Jeg har fået strenge ordre fra H2B på at ligne mig selv og ikke være dullet op til uigenkendelighed, hahah... Bruger ikke så meget til hverdag, så overvejer bare at få lagt Foundation og kunstige øjenvipper smækket på...

0

Hvor har du bestilt dem henne??

Jeg har købt dem her: http://www.onlyminx.co.uk/cosmetics-c13/beauty-c53/guinot-2ml-mini-lift-eclat-beaute-instant-radiance-vials-p3448

LINK

Det er på en engelsk hjemmeside, så der ikke kommer told og moms oveni... Og det var også klart det billigste sted, jeg tog to pakker, med 4 stk i alt, så kunne det lidt bedre betale sig med porto... :)

0

Annonce ♥

dem må jeg også ha købt mig :)

0