LeneHansen

Hjæææælp

37 indlæg i dette emne

Min kæreste - kommende mand - og jeg er langt i vores bryllupsforberedelser, så vi er snart klar til den store dag. Desværre er vores budgetter blevet overskrevet og vi har lige fået af vide, at vores lokaler bliver 10.000 kroner dyrere, så det er noget rigtig skidt Vi mangler fortsat at bestille bryllupsrejsen og her kommer dilemmaet - der er ingen penge til det :( Et bryllup uden en bryllupsrejse, kan vi ikke forestille os og da vi ikke kan spare yderligere på selve brylluppet, har vi tænkt os at tage et lån, så vi kan få den bryllupsrejse vi ønsker os, men hvor låner man billigst henne? Vi har regnet os frem til, at det kommer til at koste omkring 50.000 kroner. Banken har vi snakket med, men de vil ikke låne os pengene, fordi vi ikke har noget sikkerhed at stille. Vi har begge faste jobs, omend de ikke er særligt vellønnede, men trods alt faste. Vi har kigget lidt på Pengeautomaten, som vi er stødt på tidligere, men vi ved ikke om de er de billigste? Vi har råd til at afdrage et par tusinde om måneden, uden at blive presset på økonomien, så det burde være muligt at finde et lån, der ikke koster en bondegård.

Hvis i har lånt penge tidligere - hvor lånte i dem så henne og hvad var jeres erfaringer? Vi er lidt i vildrede i øjeblikket, da vores drøm smuldre, men vi håber det hele går op i sidste ende :boohoo:

Tusinde tak for jeres hjælp!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så aldrig låne andre steder end en rigtig bank (eller realkreditinstituttet). Pengeautomaten og alle de andre quick lån er en glidebane i mine øjne - jeres bryllupsrejse kommer jo til at koste meget mere end 50.000,- inden den er betalt. Mit råd (og ja, jeg er nok "kedelig") er at droppe rejsen. I kunne jo også ønske jer penge til en rejse i gave :)

Håber det er ok jeg ikke lige kom henvisning til et "billigt" lånested, men er I besluttet kan I jo se på de her links https://www.google.d...&bih=1032&ion=1 (husk det er vigtigt at det er ÅOP I sammenligner lånene på)

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ville vi normalt heller ikke, men vi vil på vores drømme bryllupsrejse. Rigtig god ide med at ønske os penge, men dem får vi jo eventuelt først på selve dagen og der er rejsen jo bestilt, men så kan vi selvfølgeligt betale pengene tilbage hurtigere bagefter. Tak for din hjælp!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var selvfølgeligt også en mulighed, men går lidt af det romantiske så ikke af? Mine forældre tog heller ikke på bryllupsrejse og de har slet ikke været afsted endnu, selvom de har været gift i over 20 år. Synes bare en bryllupsrejse hører et bryllup til. Der er også mange ting der skal arrangeres, så det ville være dejligt med et par uger væk hvor vi bare kunne nyde hinanden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det her bliver nok verdens kedeligste råd :wink:

Men jeg er helt på linie med Lena, det er virkelig ikke smart at låne penge på quick-lån, det kan virkelig gå hen og blive en dyr fornøjelse!

Istedet så meld helt klart og tydeligt ud til jeres gæster at I brændende ønsker jeg penge til en bryllupsrejse! Og når så jeres bryllup er veloverstået og I kan se hvor meget I har til rådighed, så bestiller I rejsen og tager så langt væk som I kan komme for jeres gavepenge. Man kan lynhurtigt bestille en rejse! :)

Jeg tror at I vil blive meget gladere for denne løsning i det lange løb :wink:

Og hvis I har det overskud I jeres rådighedbeløb som du beskriver, så sparer I bare dem op og tager en ekstra bryllupsrejse om et par år :thumbsupsmileyanim:

Win-win!

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DONT DO IT!

jeg er fuldstændig overbevist om, at i vil fortryde at sidde med en gæld med enorme renter, som kan være enormt svær at komme ud af hvis ikke man hurtigt får det betalt.

Jeg har helt sikkert set alt for mange afsnit af luksusfælden :wink:

og så er jeg typen der sparer op i stedet for at afbetale.

Hvad med at bestille en rejse til jeres første bryllupsdag, og så evt tage billeder med fra dagen og kigge dem med en flaske god vin i sydens sol?? :heart:

Redigeret af FrøkenLT
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Romantikken forsvinder ikke ved at tage på wellness ophold.

Det sted jeg skrev om er der alders begrænsning på for børn og man slapper af lige fra man kommer. Så der rig mulighed for at være sammen som som nygifte og nyde tilværelsen.

Har været der flere gange med min kommende mand.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke råd til bryllupsrejse i første omgang, men overvejer at leje eller låne et sommerhus, bare for at komme lidt væk ovenpå alle festlighederne - og være helt alene de første dage som mand og kone :) Egentlig tror jeg romantikken er så stærk dagene efter et bryllup at det er ligegyldig hvad man gør! :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med Lena.... Et quick-lån er den dummeste ting man kan gøre. Så hellere ringe til banken og tal med dem om en løsning.

Ellers kan I jo vente med bryllupsrejsen til jeres 1 års bryllupsdag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åha... jeg kan godt forstå i gerne vil have en bryllupsrejse i forbindelse mere jeres bryllup. Sådan om jeg forstår det så er det vigtigt for jer at den lille lige umiddelbart efter ?

Men jeg siger som de andre.. lad vær med at tage et quick-lån... egentlig vil jeg helt fraråde man tager lån til bryllup eller bryllupsrejse.. Men det ændre jo ikke på I gerne vil afsted på bryllupsrejse. Vi skal selv på bryllupsrejse, men med det som brylluppet koster og det at vi har valgt en lettere dyr destination så bliver det først til næste år. Jeg ville vente og så spare op... måske tage en forlænget weekend på en kro eller låne et sommerhus... Og ønsk jer penge til rejsen i gave :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ønskede os penge til rejsen i bryllupsgave, og så tager vi afsted i november, 4 måneder efter brylluppet. Vores rejse ender nok på ca 40.000 (absolut alt inkl.), og de 25.000 har vi fået i gaver, så det er til at overkomme. Vi tog et par nætter på hotel i DK lige efter vi blev gift, bare for lige at få lidt ro på, det var rigtig rart.

Jeg synes absolut ikke det romantiske ryger af ved at udsætte det lidt - et lån med en rente på 20% (!!!!) er i min optik en meget større udfordring for et ægteskab! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har også valgt at ønske os penge i Bryllupsgave :) vi regner med at fejre vores 1 års bryllupsdag med en bryllupsrejse for penge vi ønsker os til bryllupet. :) så vi har også måttet sande at vi ikke kunne få den rejse vi gerne ville have. :) men vi har hele livet til at rejse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, jeg vil altså heller ikke anbefale dig at låne.

Det er sikkert super fedt, når man er afsted på ferien, men knapt så sjovt når man kommer hjem og skal betale gælden. Det vil da være en ærgelig start på jeres ægteskab at skulle sætte sig i gæld :td:

Du siger, I er langt med jeres forberedelser, men er der mon nogle af jeres bryllupsudgifter, I kan skære i? Kan I skære på mad, drikkevarer, reception, udsmykning (hvilken slags fest I nu end holder)?

Og så vil jeg sige, som de andre kloge piger, at I jo kan skubbe rejsen nogle måneder frem og så ønske jer penge til bryllupsrejsen. Det satser vi i hvert fald selv på at gøre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med de andre, lad være med et quicklån. Renten ligger normalt omkring de 20%, nogen tilskriver 1 gang om året andre 2. Dvs I risikerer at efter det første år ligger lånet på 60.000, hvis I ikke har afdraget det år og det vokser jo hurtigt.

Det er altid godt at lytte til banken når de siger nej. Men I kan jo finde noget I ikke længere bruger (gamle ordbøger, cd'er, dvd'er osv.) og sælge det, så får I skaffet lidt penge i det mindste.

Nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold til jeres forældre er, men måske er der en mulighed at I kan låne pengene af dem?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også vente med den bryllupsrejse til i havde sparet pengene op selv. Der sker da ikke noget ved at vente, der er jo alligevel så meget der skal "fordøjes" den første tid efter brylluppet.

Vi ønskede os penge og det blev til et weekend ophold og en smuttur fra Esbjerg til England..... Man kan altså godt være romantisk flere måneder efter sit bryllup. Vi nyder at tager afsted med jævne mellemrum, og det behøver ikke være noget dyrt.... netop et kro ophold eller et smut på campen (for at være sammen med de andre mc nørder :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Quick-lån er roden til alt ondt... Ved godt det er dødsygt, når man brændende ønsker sig noget... Men det er simpelthen så synd hvis I tager sådan et usikkert lån...

Jeg synes sagtens man kan vente med bryllupsrejsen, og idéen med et spa-ophold umiddelbart efter brylluppet er da genial... Vi har selv lige været på "Skodsborg Kur & Spa Hotel", og hold kæft hvor er det bare skønt... Men samtidig ville det også være fornuftigt at spare alt hvad I kan, så I hurtigst muligt kan komme på drømme-rejsen... :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hopper med på koret, don't do it!

Sådan et lån kommer til at følge jer SÅ længe og kan hindre jer i fremtidig at låne af jeres bank.

Kan godt se at en bryllupsrejse er en fin idé, men det er altså en luksus ting og ikke noget der betyder i bliver lykkeligere af den grund. Måske har i en god rejse, men når i kommer hjem venter den ene afbetaling efter den anden og er det så det værd?

50.000 er altså også mange penge at rejse for, hvis man ikke har dem, ihvertfald oppe i mit hoved :)

Hvis i gerne vil ud og rejse, hvorfor så ikke tage på en forlænget weekend til en europæisk storby og så spare sammen til drømmerejsen på et senere tidspunkt? I vil helt sikkert kunne nyde det mere, når i ved at rejsen er betalt af penge i ikke skal betale tilbage :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår godt du gerne vil på bryllupsrejse, men er enig qvicklån er IKKE løsningen. Vi har valgt at det eneste vi ønsker os er penge og gavekort til Apollo da vi ikke både har råd til stor rejse og bryllup. Vi vælger at tage et par dage til London efter brylluppet. og den "rigtige" og store bryllupsrejse bliver så holdt til sommer.

Jeg havde dog en veninde der foreslog mig at få oprettet en konto og bede gæsterne indbetale penge på denne inden en hvis dato, for på den måde kunne man rejse efterfølgende (det gjorde hende bror:-) ). Jeg er dog personligt ikke helt fan af denne måde da jeg ved nogle af vores gæster ville føle det underligt hvis vi ikke fik gaver på dagen. Men det er en mulighed og det er som sagt set før;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at find på alternativer.. ved godt man gerne vil på bryllupsrejse osv.. men kan være i kender nogle som har et sommerhus og i kan være der en uge til meget billigere penge.. eller hvad med at vente med at tage på bryllupsrejse.. spare op også sige jamen fair nok vi har ikke råd lige nu men om ½ år eller 1 år har vi.. det er der ingen skam i.. og det med at låne penge til det lad være det er ikke det værd.. i bliver ikke mindre lykkelige af at komme på bryllupsrejse .. selv om jeg godt kan forstå jer :)

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan kun være enig med de andre, og det er gru det personlig erfaring! Min kæreste og jeg tog et lån til computere, og havde ikke lige regnet på renterne. Vores lån, med renter, betalt over 5 år, bliver over dobbelt så dyrt, som computerne kostede, og det er bare surt!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis banken siger nej så lyt til dem..

Og ellers så kan i da tage en afbudsrejse?

Det der med at bruge penge før man har dem er dumt.. Jeg sidder selv her og skal sparke 4200 kr over i et til tider stort sort hul. Ja det var en fed ferie, ja det var en fed bil, ja det var fedt at være rig - men det er virkelig ufedt at det nu er 4 år siden vi holdtvores forbrugsfest og der er stadig 5 år tilbage..

Det skal lige siges at jeg stadig er tosset over over vores bankrådgiver. Man låner kraft edme ikke knap 250.000 til 2 unge mennesker der lige er flyttet hjemmefra og som ingen sikkerhed stilte og kun havde deres almindelige lønindkomster.. Tsk..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Renterne på de såkaldte quick lån er ekstremt høje og medmindre I med sikkerhed ved at I kan betale det af i løbet af 3-4 måneder ville jeg holde mig langt væk. Jeg har set alt for mange - selv højtlønnede - som er landet i en renteskrue uden ende, hvor de var nødt til at optage nye quick lån for at betale renter og afdrag på et andet. Det er det dummeste man kan gøre, medmindre vi som sagt taler om en meget kort løbeperiode. Uanset hvor faste jobs man så har kan man aldrig vide sig sikker og det er også dumt at bruge pengegaver som man ikke har fået og ikke ved om man får.

Så hellere gøre som mange andre og udskyde rejsen. Det giver formentlig også en meget bedre fornemmelse og nydelse af selve rejsen at vide at den er købt og betalt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold jer væk fra de der lån! Min veninde købte engang en pc hvor hun fik et quick lån og det ende med at hun betalte mere i renter end hvad hun havde givet for pc'en :-O

Vi har slet ikke beregnet en bryllupsrejse ind i vores budget, for vi har bare ille råd til det lige nu. Vi ønsker os penge til en rejse og så tager vi på en bryllupsrejse senere. Og om romantikken går af og om man overhovedet kommer afsted er man jo selv herre over!:)

Hvis i absolut vil afsted lige efter kan i jo tage på et slotsophold eller wellness og så tage på jeres drømmerejse når i har sparet op:)b

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer