Sign in to follow this  
Followers 0
Knuzzet

Bryllupskage hvornår?

19 posts in this topic

Idag kom diskutionen så op, hvornår spiser man enlig bryllupskagen? =)

Vi skal være i kirken fra 13:30- ca 14:00 her efter vil der være kaffe og kage, alt imens at vi bruger det første 1-2 timer på at få taget billeder. Her vil der nok også være åbent for evt folk, der ikke er inviteret, men som er dukket op i kirken for at lykønske os.

Kl 17:30, 18 stykker vil vi så åbne op til fest salen, hvor der vil være velkomsdrinks, så middagen, senere natmad.

Jeg tænker lidt, at proppe bryllupskagen ind lige efter brudevalsen.

Hvad gør i og hvad er det "rigtige"? =)

0

Annonce ♥

Vi har valgt at servere bryllupskagen efter vielsen - til receptionen.

Vi skal også vies 13.30, og regner først med at være ved receptionsstedet 14.30, og så trænger folk nok til lidt "benzin".

I kunne evt. bruge bryllupskagen som dessert, men hvis ikke I ønsker det, ville jeg servere den om eftermiddagen. Jeg har læst på folks erfaringer, at man efter en 3-retters menu bare ikke har lyst til kage, og mange har stået med flere kilo kage efterfølgende.

Jeg har fået bryllupskage til dessert til et bryllup, og det var et stort hit:) Men jeg er et dessert-øre, så vi ville altså ikke give afkald på en rigtig smovset dessert, så vi har valgt eftermiddags-løsningen:)

0

Kan man godt tillade sig, at servere småkager og kaffe end til vi kommer og så først få kage der? Vi risikere jo, at kl bliver 16 inden vi ankommer. og så mad igen ved en 18:30 tiden..

Så måske, at man skulle bruge den til dessert, havde ellers håbet et eller andet med råcream.. :P uh uh uh toblerone chokolade kage overdækker med råcream. :P

0

Annonce ♥

I skal helt klart tage den om eftermiddagen...

Til dessert er der alligevel ingen der kan spise mere - eller vil nyde den lækre kage.

Vi har været til bryllup/ og planlægger selv at vores gæster for lidt mad når de kommer (sandwich eller små madder)

Når vi kommer efter der er taget billeder, så får gæsterne kage med os...

Det er super lækkert med noget sødt om eftermiddagen også, vi behøver i vært fald ikke slikbuffet..

0

Vi tager kagen til desserten og tror nu godt folk kan klemme mere ned, jeg plejer ihvertfald ikke have problemer der :rolleyes: Det er noget andet hvis man serverer den til kaffen, der er folk tit propmætte.. Men for os er det fint til dessert, så får den også sit eget 'menu'punkt og kommer i centrum som den fortjener. Vi serverer nok noget is og frisk bær ved siden af også. Men vi skal heller ikke have reception, tror det er meget almindeligt at servere kagen om eftermiddagen hvis man holder sådan en :)

0

Vi fik vores til kaffen..efter middag og dessert....den blev serveret sammen med frisk frugt og vores gæster spise ret meget.. vi havde kun et lille stykke med hjem... vi havde så også cupcakes og der blev ca halvdelen spist.. Til receptionen blev der serveret kransekage.. vi havde over 100 stykker og stort set dem allesammen blev spist der.... resten forsvandt sammen med bryllupskagen... Tror vores gæster har forspist sig :blink: .. for natmaden røg der også en stor del af..............

0

Annonce ♥

Vi holder ingen reception (eller det er ikke planen)

Og vi tror vi vil have bryllupskagen til dessert, men det skal være så sent så muligt. Altså forret og hovedret, og så bryllupskage omkring kl 22 vil jeg tro, og så brudevals inden 24, og så "skrubafmad / natmad" ved en 2 tid, vil jeg tro...

0

Hvis man har muligheden ville jeg klart tage den om eftermiddagen eller alternativt som dessert med kaffe etc. og det er der flere grunde til.

Først og fremmest er folk som regel propmætte efter middagen og kan dårligt nok spise noget kage. Ved ikke hvor mange næsten uberørte bryllupskager jeg har set henstå om aftenen men det er mange.

Dernæst fordi programmet om aftenen er mere presset. Ihvertfald hvis man vil andet end en god middag med efterfølgende kaffe, men også gerne vil have fest, musik og dans. En bryllupskage kan ikke på samme måde som kaffe serveres sammen med og som en integeret del af de øvrige drikkevarer m.v. men kræver egentligt ophold i form af kagen der skal skæres for. Ofte er man ude i at bryllupskagen først kan serveres efter brudevalsen på grund af det fremskredne tidspunkt og derved kan brudevalsen ikke være startskuddet til den efterfølgende dans. Dette er ellers set ud fra en udøvers side en kæmpe fordel fordi man derved. undgår at skulle gøre ophold for derefter senere at skulle hive folk op igen. :rolleyes:

.

0

Vi skal have vores bryllupskage om eftermiddagen efter vielsen. Den bliver serveret med sablet champagne og så får vi efterfølgende taget billeder mens vores gæster hygger sig og får serveret nogle kanapeer.. Vi skal have taget billeder samme sted som vi holder festen og forventer ikke at afholde en egentlig reception.. Alle der dukker op i kirken og iøvrigt skal være velkommen til at få et stykke kage med.. :) Jeg har desværre også oplevet at en kage har stået mere eller mindre hel tilbage fordi den blev serveret som dessert eller til kaffen..

0

Annonce ♥

vi overvejer at få lavet bryllupskagen som islagkage - det bliver nok fra Vebbestrups selvom det er langt væk fra Frederikshavn men deres is er bare fantastisk :thumbsupsmileyanim:

Vi har også overvejet at få bryllupskage til receptionen, men for det første er h2b ikke særlig vild med den form for kage og for det andet så er jeg bange for at gæsterne bliver for mætte inden vi skal ind til middagen (synes jeg har oplevet at bryllupskage hurtigt kan blive for tung :blink: ) og så er der også den fordel at man spare penge på en dessert ved at tage bryllupskagen som dessert i stedet for til receptionen... det er jo ikke helt billigt det skidt :wink:

Til receptionen vil der være pølsehorn og pizzasnegle og så "kagemand" med marcipan :)

0

Tak for alle jeres besvarelser, det har giver noget at tænke over.

Men synes nu altså godt nok, at det er svært puzzlespil, at få dagen til at flyde.. Godt at jeg stadig har god tid.. :P

Hvis man nu til receptionen servere mini sandwitch og lidt frugt mens vi er til fotografering, er det så forsent at være tilbage som brudepar ved en 15:30-16 tiden og få kagen der? festen vil nok starte ved en 18 tiden, måske kan den trækkes til 18:30, men så synes jeg også, at den bliver strukket.. Hva synes i? =)

Edited by Knuzzet
0

Slet ikke. Ved de bryllupsfester hvor der serveres bryllupskage om eftermiddagen hvilket efterhånden er de fleste ankommer gæsterne typisk til feststedet ved 15-16 tiden og brudeparret ankommer typisk først en time efter. Dvs. ved 16-17 tiden.

0

Annonce ♥

Vores bliver serveret sammen med kaffen efter middagen. Og så får den lov til at stå det meste af aften, så folk kan tage et stykke når de har lyst :)

På det tidspunkt har vi også danset brudevals, da dansegulvet vil være åbent når kaffen bliver serveret.

0

Vi serverer kagen til receptionen, og har lavet aftale med feststedet, at det kage der er tilovers får vi til kaffen efter middagen. Jeg vil hellere at de af vores gæster der kommer til reception og kan få glæde af kagen.

0